Ihan kunnioitettava mielipide
Ei Helsingissä ole yhtään aluetta, jossa voisi lajiamme harrastaa ihan huoletta. Tali lienee paras tässäkin suhteessa ja ahdasta on. Helpottaahan se vähän, kun tietää että otti heitolla senkat esiin tod.näk kanssaharrastajalta.
Toisaalta kaikki Stadin radat ovat aina olleet vaarana muille alueiden käyttäjille. Munkan lay-out on sellainen, että sitä ei nykypäivänä saisi läpi millään muotoa. Väyläsuunnittelulla on onnistuttu yhdistämään huono ja vaarallinen samaan pakettiin - ja silti kivaa on ollut vuosikausia.
Eiköhän se ongelma ole ennenkaikkea siinä, että pelaajia on vain aivan liikaa. Ruuhka luo painetta, joka johtaa kiireeseen josta kaikki kiva aina syntyy.
Itse opin tämän "meillä ei ole mikään kiire - odotetaan" ihan ensitöikseni. Vaikea sellaista on nykypäivänä noudattaa, kun siinä on neljä heittuetta perässä.
Itseäni aina puistattaa tämä mieletön hehkutus, kuinka laji kasvaa ja kuinka sitä pitäisi kasvattaa vieläkin ennemmän. Ei tämä kovin hyvältä ole Stadissa viime vuosina näyttänyt.
Itse haluan uskoa, että laji löytää omat uomansa ja ne normi-urpoa urpommatkin oppivat olemaan. (Urpoimmilta on turha mitään odottaa, ovat onnettomuuksia lajista tai tekemisestään riippumatta) Toinen ääripää on sitten Jaanin visio, jossa radat poistuvat ruuhkaisilta alueilta ja jokainen voi pohtia frisbeegolfin harrastamisen ja Helsingissä asumisen ristiriitaa.
Tosin, jos laji jatkaa kasvuaa -eiköhän nämä samat ongelmat ala tulla tutuiksi muissakin kaupungeissa. Jos jostain löytyy joku viisas yksilö joka tämänkin ratkaisee.
Itse nyt ajattelin pyöriä Stadin radoilla tänäkin kautena, odottaa vuoroani kiltisti ja päivitellä ruuhkaa. Jos vaikka jaksaisi vielä kertoa niille ummikoille kuinka muille pitäisi antaa vähän tilaa.
Maalle en muuta.
Jos haluaa harrastaa, kannattaa muuttaa maalle.