Frisbeegolf-forum.fi

Frisbeegolf-keskustelu => Frisbeegolf => Topic started by: Juhanuha on 14.02.14 - klo:22:06

Title: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 14.02.14 - klo:22:06
Uutta matoa koukkuun uudelle kaudelle. Ohessa lainauksena kisan säännöt ja idea:
Quote
Veikataan omaa ratingia kauden päätteeksi ja oikein (tai lähimmäksi) arvannut voittaa pääpalkinnon.

Kausi alkaa 5tr pääsiäiskisasta (18.4.) , eli jos haluaa mahdollisuuden palkintoon, täytyy veikkaus pistää sisään ennen sitä, 18.4. tai sen jälkeen tulleet veikkaukset lisätään kyllä listaan, mutta eivät voi voittaa palkintoja. Kausi loppuu siihen marraskuun rating-päivitykseen (amatöörien SM-kisat ovat mukana). Lisäksi tällä aikavälillä täytyy saada vähintään 5 ratingilla varustettua kierrosta. Paras mahdollinen tulos kilpailussa on siis 0 joka tarkoittaa että veikkasit ratingin täysin oikein. Jos kukaan ei veikkaa ratingiaan täysin oikein, lähimmäksi arvannut voittaa (+ tai -, ei väliä) Tasatuloksessa eniten ratingiaan parantanut pelaaja voittaa ja jos vieläkin menee tasan niin sitten kohtalon arpa tekee arvonnan. Laitan vielä viestin loppuun esimerkin joka valaisee hiukan jos nyt ei vielä mennyt jakeluun.

Osallistuminen on ilmaista.

Ja tässä se esimerkkiveikkaus:

Nimi / Rating / veikkaus
Juha Kytö / 922 / 963
Arttu Sikanen / 1007 / 984
Janne Hirsimäki / 965 / 1003

Minä ja Janne uskomme että ratingimme parantuu huomattavasti kun taas Arttu haluaa ottaa 888:a korttiin ja mokeltaa kunnolla. Kauden lopuksi tulee rating-päivitys joka kertoo seuraavaa:

Juha Kytö 910
Arttu Sikanen 1034
Janne Hirsimäki 1003

Tulokset siis ovat:
Juha Kytö -53
Arttu Sikanen +50
Janne Hirsimäki 0

Janne voittaa kisan koska arvasi ratinginsa oikein.

Hommaa sain hiukan automaagisemmaksi tällä kertaa joten:

ilmoittautuminen lomakkeen kautta osoitteessa:
http://bit.ly/ratingilmo

Seuranta:
http://bit.ly/ratingveikkaus2014

Ilmoittautumisen yhteydessä ei tarvitse laittaa lähtöratingia vaan se haetaan automaattisesti kun skabailu alkaa. Ilmoittautumisen jälkeen voisi käydä kuittaamassa topiciin että on mukana, pysyy ylhäällä ja muutkin innostuvat :) Jos sinulla EI vielä ole PDGA-numeroa, hommaa se ja ilmoittaudu sitten. Numeroiden lisäily pitää tehdä manuaalisesti niin päästään mahdollisimman helpolla, aikaahan tässä on vaikka kuinka :) Kisa siis starttaa virallisesti 18.4.

Jos haluat jollakin tavoin sponsoroida kisaa niin ota minuun yhteyttä, YV tavoittaa kuten myös sähköpostit facebookit ym.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: MarkoJ on 15.02.14 - klo:13:06
Mukana  ;D
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: HAH on 15.02.14 - klo:13:11
Mukana.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: tumi on 15.02.14 - klo:13:19
Messissä, sanoi laivapoika.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: JiiKoo on 15.02.14 - klo:13:26
Mukana!
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: zyrben on 15.02.14 - klo:14:08
Mukana
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Flick Maniac on 15.02.14 - klo:17:35
Miu mau mukkaan
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Riku on 15.02.14 - klo:18:52
Juu mukan
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: GARFFi on 15.02.14 - klo:19:13
Bängbäng
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Lassi on 15.02.14 - klo:20:46
Olemme vain
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 15.02.14 - klo:21:44
Sieltä seuranta-linkin takaa tosiaan löytyy välilehden alta ilmoittautuneet (tulee suoraan sieltä lomakkeesta)

Seuranta:
http://bit.ly/ratingveikkaus2014

Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: hilarius on 18.02.14 - klo:15:42
Mukana  8)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: hece on 19.02.14 - klo:10:40
Mukana ollaan :) Kuten 29 muutakin tällä hetkellä.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Tunpero on 19.02.14 - klo:13:24
Mukana ollaan!
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jesse on 23.02.14 - klo:19:50
Mukana
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jouni on 23.02.14 - klo:20:32
Mukana. Kohtalaisen hankala veikata kun ei ole vielä ratingia lainkaan. ;) Lähdetään hakemaan yli 800:n ratingia, voi olla että tiukkaa tekee tuokin mutta onhan tässä vielä aikaa treenata ennen ensimmäistäkään kisaa...
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: hilarius on 26.02.14 - klo:22:37
Kohtalaisen hankala veikata kun ei ole vielä ratingia lainkaan. ;)
  Sori oli pakko.  8)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Sarimaa on 04.03.14 - klo:18:13
Mukana!

Mun ratinki näkyy PDGAlla kun seuran maksut yms menee perille... Mut numero pysyy kyllä samana.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jouni on 04.03.14 - klo:19:30
Kohtalaisen hankala veikata kun ei ole vielä ratingia lainkaan. ;)
  Sori oli pakko.  8)

Sori en tajua  ???
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 04.03.14 - klo:22:39
Kohtalaisen hankala veikata kun ei ole vielä ratingia lainkaan. ;)
  Sori oli pakko.  8)

Sori en tajua  ???

hilarius voitti viime vuoden veikkauksen arvaamalla tuloksen täysin oikein. Lähtöratingia ei ollut :)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jouni on 04.03.14 - klo:22:57
Kohtalaisen hankala veikata kun ei ole vielä ratingia lainkaan. ;)
  Sori oli pakko.  8)

Sori en tajua  ???

hilarius voitti viime vuoden veikkauksen arvaamalla tuloksen täysin oikein. Lähtöratingia ei ollut :)

Aah, mietin pitkään että mitä mä nyt oon tehny. :D
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 07.03.14 - klo:11:15
40 tienoilla jo ilmoittautuneita, hienoa!

Mukaan siis voi ilmoittautua kunhan on PDGA numero, jäsenyyden ei tarvitse olla current eli vaikka tulevan kauden maksua ei ole vielä maksanut, voi ilmoittautua. Kunhan jäsenyys on kunnossa siinä kohtaa kun Kankaanpään kisa pelataan koska silloin ajan makron hakemaan ne ratingit ja jäsenyys pitää olla aktiivinen että se näkyy.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: SamuliKL on 13.03.14 - klo:21:53
Tänä vuonna mukana! Tavoite on 888. Jos olisin ottanut A-lisenssin aiemmin, nykyinen rating olisi 846.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: lohizz on 02.04.14 - klo:08:29
Mukana.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 02.04.14 - klo:10:59
42 osallistujaa jo, rohkeasti vaan mukaan arvioimaan omia skillsejä :)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Tapanote on 02.04.14 - klo:11:03
Mä ehdin jo käydä Hollannissa tiputtamassa ratingia entisestään =D
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jasonih on 02.04.14 - klo:13:13
Mukana ollaan. Kauden tavoitteisiin laitoin ratingin nousun 0 --> 900, mutta vuoden ensimmäisien puttien ja vähäisen heittelyn takia laitettiin veikkaukseen 880. Toivottavasti siihen päästäis, ei mitään tietoa mitä sekin vaatii.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Anthuan on 02.04.14 - klo:13:23
Mukana! Tavoitteeksi reteesti 0 -> 909.
en tiedä millaista tasoa vaatii, mutta lähdetään tavoittelemaan tätä...! 8)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Flick Maniac on 02.04.14 - klo:13:25
Jonne sulla menee kevyesti 900 rikki ellei tule paljon pahoja kisakonttauksia.Mulla on nyt 864 ja siinäkin on pari kunnon mönkimistä vielä laskuissa... iteki tähtään ysisatasten kerhoon.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Chukie on 02.04.14 - klo:14:31
Mukana. Taitaa mennä tuhoamisen puolelle, mutta veikataan optimistisesti 935.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Kapa990 on 02.04.14 - klo:15:15
Mukana myös.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: ymme on 02.04.14 - klo:20:46
enpä tiiä onko 0->900 kova juttu mutta syteen tai saveen
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: ReTeeNalle on 02.04.14 - klo:21:37
Juu, mukana. Viime vuonna meni oikein kunnolla plörinäksi kun onnistuin kehittymään väärään suuntaan. Jos tällä kaudella kehitys olisi vaikka positiivista ja laitetaan tarpeeksi korkea numero niin voi sitten rämpsytellä henkseleitään jos onnistuu :)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 13.04.14 - klo:10:11
Perjantai-aamuun asti aikaa osallistua!
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: NiteShade on 13.04.14 - klo:15:51
Vielä siis kerkes :) Mukana ja rima on asetettu 935.
Title: Vs: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 13.04.14 - klo:15:55
Juu, mukana. Viime vuonna meni oikein kunnolla plörinäksi kun onnistuin kehittymään väärään suuntaan. Jos tällä kaudella kehitys olisi vaikka positiivista ja laitetaan tarpeeksi korkea numero niin voi sitten rämpsytellä henkseleitään jos onnistuu :)

Isoin uho tällä hetkellä ;-)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: teutori on 13.04.14 - klo:23:11
mukana kovin tavoittein  8)
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 28.05.14 - klo:08:38
http://bit.ly/ratingveikkaus2014
Päivitykset tehty :)

Vielä on monella matkaa sinne tavoitteeseen...
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jouni on 24.06.14 - klo:20:08
Tänään taas päivittyi ratingit. Itselleni ensimmäinen ja hyvin suurella todennäköisyydellä vuoden viimeinen päivitys. Veikkaukseni oli 0->808, pikkuisen jäin tavoitteesta, ratingiksi tuli 796. Uhoan jo valmiiksi ensi vuodelle, kyllä silloin pitää olla lähempänä ysisatasta kuin kasisatasta. Ihan paskalla pelillä sai jo melkein tuon 800 rikki.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: tumi on 24.06.14 - klo:20:31
Hidasta ja asteittaista on kun oma ei ole vielä päivittynyt.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Jouni on 24.06.14 - klo:21:11
Mullakaan ei näy muuten mutta kun klikkaa sitä ratings historyä niin siellä näkyy.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 24.06.14 - klo:21:28
Päivittelen aikaisintaan huomenna tuon veikkaustaulukon että varmasti kaikki on mukana kuten pitääkin.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Flick Maniac on 24.06.14 - klo:21:31
Kokonaista 6 pistettä nousua, bileet. Tosin BST Northern ei ehtinyt mukaan vaikka pelattiin jo 24.-25.5. (?) joten tuossa on mukana vain yksi kisa, WGE Talissa, ja siellä R1 oli jopa lähtöratingia heikompi. Omien laskukaavojen mukaan toinen 6 pistettä lisää jahka BST tulee laskuihin mukaan. Tällä 6 pisteen tahdilla tarvitaan vielä 5 päivitystä että pääsen uhotavoitteeseen 907. :P
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 25.06.14 - klo:06:04
Veikkaus päivitetty
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: HAH on 30.06.14 - klo:12:28
Amatöörivinkki: Jos haluat nostella ratinkia niin mene pelaamaan pro-kisoja. Karkkilassa oli kesällä peräkkäin ama- ja prokisat. Sama kiessitulos oli pro-pelaajille 40 pinnaa parempi.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: tumi on 30.06.14 - klo:12:33
Amatöörivinkki: Jos haluat nostella ratinkia niin mene pelaamaan pro-kisoja. Karkkilassa oli kesällä peräkkäin ama- ja prokisat. Sama kiessitulos oli pro-pelaajille 40 pinnaa parempi.
Tämä ero on vähän kärjistetty. Amatöörien toinen kierros ja pron toinen kierros olivat paljon lähempänä. Amatöörit vetivät aamulla hyvässä kelissä tyyneen hyviä kiessejä, kun taas prot heitti kiessiään toista tuntia vesisateessa ja tuulessa.

Ero on kuitenkin olemassa, yleensä sen parin heiton verran eli 15-20 pistettä. Amatööreissä kun rating laahaa perässä, ja avoimessa ja erityisesti pappasarjoissa yleensä on koholla päivän kuntoon nähden.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 16.07.14 - klo:10:10
Veikkausta taas päivitelty ja liikehdintäähän siellä on tapahtunut:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Arh41CWk_L9rdFFzNmJEbWxIUU5zemV6MldySFoxQ2c#gid=4

Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: HAH on 16.07.14 - klo:10:36
Veikkausta taas päivitelty ja liikehdintäähän siellä on tapahtunut:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Arh41CWk_L9rdFFzNmJEbWxIUU5zemV6MldySFoxQ2c#gid=4

Hieno selkeä listaus! Tuosta on hyvä tsekkailla menoa.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Anthuan on 16.07.14 - klo:10:43
Nyt näyttää vielä hyvältä, mutta seuraavaa nöyryyttävää päivitystä odotellessa.... Täytyisi kai pelata syksyn kisoissa vähän paremmin  :o
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: mikeli on 16.07.14 - klo:16:39
Mitenkäs tonne listalle saa nimensä ku oon kaksi kertaa ilmoittautunut linkin kautta, eka kerta kauan sitten ja tokaa kertaa olisko ollut viimeviikolla?

Mikko Mäntysalo
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: HAH on 18.07.14 - klo:11:15
Mitenkäs tonne listalle saa nimensä ku oon kaksi kertaa ilmoittautunut linkin kautta, eka kerta kauan sitten ja tokaa kertaa olisko ollut viimeviikolla?

Mikko Mäntysalo

Jos en väärin muista, niin tähän loppui ilmoittautuminen hiukka ennen kisakauden alkua.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: tumi on 06.09.14 - klo:09:23
Olisko päivityksen paikka?
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 06.09.14 - klo:21:40
Päivitetty!
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: zyrben on 08.10.14 - klo:08:57
Päivitystä vienosti kyselisin...
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Tapanote on 21.12.14 - klo:14:52
Tainnut tulla parikin rating-päivitystä sitten edellisen tarkistuksen. Ja itselleni on ainakin vielä tulossa yhden kisan ratingit ensi vuoden puolella.
Title: Vs: Frisbeegolf-forumin suuri ratingkehitysuhoamistuhoamis-veikkaus 2014
Post by: Juhanuha on 22.12.14 - klo:19:47
Laitetaan lopullinen tilanne tämän hetken mukaan. Täähän menee jatkossa vaikeaksi kun kausi ei enää lopukkaan... :)

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Arh41CWk_L9rdFFzNmJEbWxIUU5zemV6MldySFoxQ2c#gid=7

Siellä jopa pari henkilöä veikkasi oikein, hienoa :) Hienoja parannuksia myös nähtiin ratingeihin...