| rating | 800 | 900 | 1000 |
| golf-draivin pituus | yli 80 metriä | yli 100 metriä | yli 120 metriä |
| golf-draivin tarkkuus | ympyrässä jonka säde on 20% heiton pituudesta [1] | 10% | 7% |
| putteri/midari lähestymisten pituus | yli 40 metriä | yli 60 metriä | yli 80 metriä |
| .. tarkkuus | 15% (ks. yllä) | 10% | 5% |
| yli 95% puttivarmuus | 4m | 6m | ? 8m? |
| yli 50% puttivarmuus | 6m | 10m | 15m? |
| hyzer-kulmassa kääntyvät heitot | kohtalainen | hyvä | täsmällinen |
| annukka ja/tai ylikääntyvät heitot [2] | välttävä | kohtalainen | hyvä |
| ei-dominantin puolen (fore/rysty) hallinta | ei tarvetta | kiva lisä | hyvä |
| erikoisheitot: upsit, rollerit | ei vaadita | helpottaa elämää | pärjää ilmankin mutta niillä voi kompensoida muita puutteita |
| kiekkovalinnat ja kiekkojen tuntemus | käteen sopivat | helpottaa elämää | vaaditaan |
| väylästrategia ja väylien tuntemus | tuttu rata | joku game plan ja näkemystä strategiaan | jokainen väylä pitää tuntea, myös erikoistilanteissa |
| sipulin hallinta | ??? | kohtalainen | ei saa levitä |
Itse olen heittänyt useita tonnin kierroksia, vaikka en täytä yhtään vaatimusta 1000-kiessin listalta. Toisaalta varmaan kaikki 900:n vaatimukset on pitkälti hanskassa. Eli ehkä noi tiukimmat kriteerit pitää olla sitten kunnossa, kun aletaan olemaan 1000 ratingin mies, eli naputetaan sitä tonnia tai yli koko ajan.
Edit: ja siksi kolmanteen, etkös Tapani ole turhaan vaatimaton omien taitojen suhteen? Eikö sun draivis ole kuitenkin yli 120 metriä ja puttivarmuus yli 95% 8 metristä ja yli 50% 15 metristä kevyesti?
Kyllä 120 m on aika kova vaatimus mulle. Onnistuu toki hyvässä tuulessa ja avoimella väylällä, mutta kisoissa harvemmin edes yritän niin pitkiä heittoja, koska eivät ole varmoja.
8 metristä puttivarmuus on toki korkea, mutta vain tyynessä ja hyvistä puttiasennoista voi edes haaveilla 95 prosentista. 15 metristä en usko kenenkään maailmassa puttaavan yli 50 % sisään kisassa.
Mä heitin ruottissa oisko se nyt ollu 1018 puttaamalla 0 puttia sisään yli 5m ja missaamalla siitä lyhyempii oisko ollu 2 kpl...noniiiiiii! ;D
Eli kuuppaan:):)Mä heitin ruottissa oisko se nyt ollu 1018 puttaamalla 0 puttia sisään yli 5m ja missaamalla siitä lyhyempii oisko ollu 2 kpl...noniiiiiii! ;D
toimiiko tää sama kaava naisilla? en oo käyny missään isoissa kisoissa ja ois kiva tietää minkä mittasia avauksia naisten kärki riuhtoo ja mistä puttaa, et kandeeko ees lähtee kokeilee..? :-[
Juu ja useimpiin kisoihan liittää ihan pelkkä liiton tai liiton alaisen seuran jäsenyys, ettei sitä kisalisenssiä ole pakko hommata jos ei halua, sitten vain ei tule ratingeja...toimiiko tää sama kaava naisilla? en oo käyny missään isoissa kisoissa ja ois kiva tietää minkä mittasia avauksia naisten kärki riuhtoo ja mistä puttaa, et kandeeko ees lähtee kokeilee..? :-[
Jep, kuten Lassi sanoi, mukaan vaan kilpailemaan. Kaikki naiset kenen kanssa kisoissa olen pelannut ovat olleet ihan huippumukavia. Varmasti neuvovat, joten kun tuntuu siltä niin lisenssiostoksille.(kannattaa kyllä vasta ens vuoden puolella, kun tätä kautta ny ei hirveesti oo)
Voisko joku antaa suuntaa et minkä arvosen ratingin sais mukkulasta +2 tuloksella, ei nii välii mut sillei suuripiirtei :)
Kiitos
Kuten tässäkin ketjussa jo mainittu, noihin vaatimuksiin vielä, että nuo ovat pikemminkin "tai" kuin "ja" tyylisiä. Siis jos laittaa tarkkaa draivia ja lähestymistä, niin kovin kummosta puttia ei tarvita tonnin kiessiin. Jos taas edellämainitut ei toimi, niin putti tarvii olla todella kunnossa. Jos mietittäisiin keskitason suoritusta molemmissa osa-alueissa, niin silloin nuo esitetyt lukuarvot ovat melkoisesti yläkanttiin. Tonnin kiessi ei oikeesti vaadi ihmeitä.
Kai Suomen kärkinaiset sentään 100m metriä heittää helposti? Rauman Frisbeen pituuskisoissa (3*5heittoa) heitti nuori neitonen tulokseksi 108m. Ikää en varmaksi tiedä mutta taitaa tyttö olla vielä reilusti alle 15v. Ja heitto oli suora, ei mikään hakemalla haettu "ässä" ja kiekkokaan ei ollu blizzu vaan Vulcan.
Niin ja jos ratingit kiinnostaa, niin tuolla on joidenkin suomalaisten amatöörinaisten ratingejä:Aika hassuu et kun naisten korkein rating on vähän reilu 800
http://www.pdga.com/player-ratings-search?offset=0&division=F1O&order=rating%20&country=Finland
Niin ja jos ratingit kiinnostaa, niin tuolla on joidenkin suomalaisten amatöörinaisten ratingejä:Aika hassuu et kun naisten korkein rating on vähän reilu 800
http://www.pdga.com/player-ratings-search?offset=0&division=F1O&order=rating%20&country=Finland
http://frisbeeliitto.fi/kisakone/kilpailu/63
ni ton mukaan kellään naisella ei ois näköjään mitään asiaa SM-kisoihin? :o
Niin ja jos ratingit kiinnostaa, niin tuolla on joidenkin suomalaisten amatöörinaisten ratingejä:Aika hassuu et kun naisten korkein rating on vähän reilu 800
http://www.pdga.com/player-ratings-search?offset=0&division=F1O&order=rating%20&country=Finland
http://frisbeeliitto.fi/kisakone/kilpailu/63
ni ton mukaan kellään naisella ei ois näköjään mitään asiaa SM-kisoihin? :o