Frisbeegolf-forum.fi
Frisbeegolf-keskustelu => Välinekeskustelu => Topic started by: jupasierra on 15.09.12 - klo:13:53
-
Mulle ei ole vielä auennut millainen kiekko on vakaa ja millainen taas ei ? Puhutaan että joku kiekko ei ole niin vakaa, joku taas vakaampi ja sitä voi heittää pidemmälle... Yli ja alivakaan merkitys on kyllä selvillä.
-
Jos sulla on yli- ja alivakaa selvillä niin se vakaa on sitten siltä väliltä :D
-
Monesti puhutaan vakaasta ylivakaan synonyyminä, tyyliin: On se Firebird kyllä vakaa lätty. Lisäksi usein sanotaan kiekkoa vakaammaksi kuin joku toinen, eli yleensä takoitetaan suhteessa ylivakaampaa esim valkyrie on vakaampi kuin sidewinder, teebird on vakaampi kuin leopard, firebird on vakaampi kuin teebird. Joskus joku puhuu vakaasta tarkoittaen juurikin edellisessä kommentissa sanottua: Teebird on vakaa (ts. suora) tai Teebird on vakaampi kuin firebird (eli koska fire on ylivakaa, teebird on lähempänä vakaata eli suoraa)
Tämä jälkimmäinen puhetapa on harvinaisempi, vaikkakin ehkä tavallaan tarkempi.
-
Tätä vähän ajattelinkn mutta katsoin parhaaksi ottaa selvää. Mulla on suurin osa kiekosta siis vakaita :)