Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Väylädraiverit  (Read 86684 times)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Väylädraiverit
« Reply #90 on: 15.03.15 - klo:02:28 »
Nyt olen paljon heittänyt Star Teebirdiä ja G-linen FD´tä pilleihin. Bägistä löytyy myös C-linen FD2 jos tarvitsee kierrellä ja olisi tällä pannulla nyt tarkoitus treenata myös kämmentä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #91 on: 18.07.15 - klo:07:51 »
Meikäläisen käytössä oli viime kesänä Eagle-L ja varsin tyytyväinen olin siihen kunnes sain ton uuden Discmanian FD.

Tällä hetkellä kovassa käytössä S-line ja muutaman testiheiton uudella C-linella.

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen kiekko, pitää hyvin kulman tarvittaessa ja liitää tosi hienosti.
Aivan ykkös kiekko sellaisille 60-70 m. kapeille metsä väylille.

Aika outoja valintoja metsävälillä ja noilla pituuksilla, mutta ei siinä jos toimii. Itse heitän tuollaiset P1, P2, Mako3 ja MD3:lla.

----

Olisko heittää vinkkiä millä kiekolla väyläavaukseen lisää mittaa? Siis ei aivan ääryysdistanssia, mutta millä avata joku 120m puistoväylä jos käsi tuohon riitä 170-175g FD/TD:lla? Onko kokemuksia miten joku Blizzard Beast tai Wraith 155-160g toimii jos noin 100-110m heittokäsi C-FD/C-TD:lla? Tarvisi löytyy hieman kevyempi lötä jolla ei tarvi ns. repiä painon takia ja siten menettää "herkkyyttä" heitossa.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline TaneT

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #92 on: 18.07.15 - klo:07:54 »
Muutamaa Blizzard kiekkoa kokeilleena ei voi sanoa kuin "osta ja kokeile". Osa aivan järkyttävän alivakaita, osa normaalin tuntuisia.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline sidrend

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
« Reply #93 on: 18.07.15 - klo:10:17 »
Muutamaa Blizzard kiekkoa kokeilleena ei voi sanoa kuin "osta ja kokeile". Osa aivan järkyttävän alivakaita, osa normaalin tuntuisia.

Itsellä jo pitemmän aikaa ollut pääasiallisina draivereina Blizzard Beasteja (~145g), joista itse tykkään kyllä todella. Nämä kun heittää hyzerflippinä niin lentävät ainakin itsellä todella suoraan ja pitkälle, maksimissaan noin 100m. Blizzardeja suosittelen kyllä kokeileen, voi olla että muutama eka heitto lähtee vähän mihin lähtee, alivakaitahan nämä ovat, mutta kun hiukan oppii miten kiekko kannattaa heittää niin lentää helposti pitkälle.

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #94 on: 18.07.15 - klo:10:57 »

Itsellä jo pitemmän aikaa ollut pääasiallisina draivereina Blizzard Beasteja (~145g), joista itse tykkään kyllä todella. Nämä kun heittää hyzerflippinä niin lentävät ainakin itsellä todella suoraan ja pitkälle, maksimissaan noin 100m. Blizzardeja suosittelen kyllä kokeileen, voi olla että muutama eka heitto lähtee vähän mihin lähtee, alivakaitahan nämä ovat, mutta kun hiukan oppii miten kiekko kannattaa heittää niin lentää helposti pitkälle.
Itse tarvisin vakaan blizzardin, sellaisen jolla saa heittää täydet flättinä tai korkeintaan pieneen hysseen ja se ei lähtisi liikaa kääntymään vaan menisi ainoastaan pitkälle  ;) Heitän noin 100-100m 175g FD ja TD C-Linea.

Ääh, ihan väärä topic tälle...

Offline Keijok

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko
« Reply #95 on: 18.07.15 - klo:12:48 »
Jos ostan oman hukkaamani c-line fd:n tilalle prodigyn F5 tai F7 niin tulenko saamaan sen alivakaan väylädraiverin mitä haluan vai kannattaako ostaa uusi FD ja heitellä puihin.

Muita väylädraivereita ei bägissä tällä hetkellä ole ja tykkään että väylädraiveri saisi olla reilusti alivakaa.

Offline ZaCer99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Väylädraiverit
« Reply #96 on: 18.07.15 - klo:12:52 »
Jos alivakaan haluat niin silloon F7. F5 on ylivakaampi kuin FD.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
Väylädraiverit
« Reply #97 on: 18.07.15 - klo:13:05 »
Käyttämätön F7 premium muovissa on alivakaampi kuin mun kumpikaan hakatusti 171-175g C-FD:sta.

Offline Vestibulum

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #98 on: 18.07.15 - klo:13:06 »
Jos alivakaata Jackaalia mielii, niin D-muovin versio on varmaan paras, toki se kuluu melko nopeasti liiankin alivakaaksi jos mettäradoilla pelailee. S-muovin Jakaali on myös jonkin verran C-lineä alivakaampi. G-linestä ei itsellä ole tietoa.

Toki muitakin hyviä alivakaita väylädraivereita löytyy pilvin pimein, mutta Leopardia kyllä voi suositella varauksetta.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #99 on: 18.07.15 - klo:13:21 »
Jos alivakaata Jackaalia mielii, niin D-muovin versio on varmaan paras, toki se kuluu melko nopeasti liiankin alivakaaksi jos mettäradoilla pelailee. S-muovin Jakaali on myös jonkin verran C-lineä alivakaampi. G-linestä ei itsellä ole tietoa.

Kun aloittelin D-FD oli SE kiekkoni juurikin kun se oli suora ja helposti hallittava. Nyt tekniikan hiukan ehkä kehityttyä bägissä kulkee G-FD. D kuluu nopeasti varsinkin metsäväylillä G:hen verrattuna. S olen vain pari kertaa kokeillut ja C:tä en ollenkaan. G on aika lähellä D:tä, mutta ei niiiin alivakaa.
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline baader

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
« Reply #100 on: 18.07.15 - klo:17:48 »
Gstar FD on kyllä huikea kiekko, ja just se alivakaahko metsäpillien kuningas.
Eikä se kulu yli niinkuin se d-line.

Prodigyn kiekoista (jos nyt muidenkaan valmistajien) ei voi tietää mitä ne on, kaverin F5 on ainakin vakaampi kuin mun Firebirdit.

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
Väylädraiverit
« Reply #101 on: 19.07.15 - klo:17:12 »

Millainen metsäpilli vaati väylädriverin? Niinku oikeasti.  Ne metsäradat jossa itse olen heitellyt niin putterilla ja midarilla heitän kaikki, varsinkin "pillit".

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #102 on: 19.07.15 - klo:17:41 »

Millainen metsäpilli vaati väylädriverin? Niinku oikeasti.  Ne metsäradat jossa itse olen heitellyt niin putterilla ja midarilla heitän kaikki, varsinkin "pillit".

Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata metsäpillit. ???

Offline sidrend

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
« Reply #103 on: 19.07.15 - klo:18:43 »

Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata metsäpillit. ???

Ei, ja heittäjästäkin riippuu niin paljon.

Offline baader

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
« Reply #104 on: 19.07.15 - klo:19:29 »

Koska kukaan muu ei heitä millään muilla radoilla kuin sä, on niitten kiekot silti vääriä?  :)

Joo, anyways mulle metsäpilli ainakin tarkottaa sellasta jossa ei voi hakea yhtään ässälinjaa, ja yli 60m ei mulla kyllä enää onnistu midarilla.
Monella täkäläisellä radalla tarvis saada se 80-90 metrinen luotisuora kuitenkin jos pirkkoja haluaa.