Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Väylädraiverit  (Read 86665 times)

Vilska

• Guest
Vs: Väylädraiverit
« Reply #60 on: 02.08.12 - klo:23:44 »
Ite ainakin tykkään Discmanian S-Line FD, Innovan Star TL ja Champion Leopard, ne ovat mun ns. Luottokiekot lyhyeille driveriväylille

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #61 on: 03.08.12 - klo:00:14 »
Tiippareilla väylät sujuvat muutamalla kulutusasteella. Varma kiekko.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #62 on: 03.08.12 - klo:08:10 »

Juuri näin! Kolme tiipparia bägissä ja juuri muuta tarviikkaa :D

Offline VivianDargon

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #63 on: 03.08.12 - klo:17:51 »

Juuri näin! Kolme tiipparia bägissä ja juuri muuta tarviikkaa :D
Täältä myös tiippareille ääni!! Siinä rinnalla kulkee sitten FD, kun ei ole tilaa, eikä saa voimaa niin paljon heittoon ja Firebird, kun tuulee kovaa vastaan.
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #64 on: 04.08.12 - klo:21:00 »
Tänään koin ahaa-elämyksen väylällä kun otin bägistä vähän käytetyn tiipparin esiin. Ennen sitä muutama testiheitto tullu heitettyä tuolla. Ei ole aiemmin löytyny oikein käyttöä sille kun muut kiekot ajanu asiansa. Noh, heitin siin sit kapeella metsäväylällä forella tiipparia ja oli kyl suu messingil sen jälkeen. Loistokiekko on kyl eikä turhaan kehuttu. Tästä tuli kyl ykkös forekiekko. Radalla sit tuli useammassa kohtaan heitettyä kyseisel kiekol ja saatto osittain vaikuttaa siihen että kotiradalle tuli uus oma ennätys.

Onko Star ja CH tiipparissa eroa lennolla uutena? Meikäläiselt löytyy Champion ja houkkuttais hankkia Star muovinen rinnalle.

Offline yannara

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Simolin
  • Seura: NFS
« Reply #65 on: 05.08.12 - klo:07:42 »
Meikäläisen kädestä toi star muovi lentää suoraan semmoset 20m pitempään ku champion ja olematon loppu feidi.

Champpion tuppaa aina kaartamaan lopussa 5-10m sivuun
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
« Reply #66 on: 05.08.12 - klo:13:38 »
Meikäläisen kädestä toi star muovi lentää suoraan semmoset 20m pitempään ku champion ja olematon loppu feidi.

20 metriä on aika paljon. Star-muovinen tiipparisi ilmeisesti kääntää sopivasti yli ja palauttaa lopussa samalle linjalle ja champion-muovinen on tosi vakaa. Mulla on joku 8 eri tiipparia star- ja Champ-muoveissa. Aika yksilöllistä tuntuu tuo vakaus olevan ja molemmista muoveista löytyy vakaita ja alivakaita yksilöitä. Näissä ei tuo painokaan tunnu kauhiasti kertovan, kun painavin on mulla kaikkein alivakain. Oman kokemukseni perusteella en siis lähtisi yleistämään, että toinen muovi on vakaampi näistä. Mutta kun hyvän yksilön löytää, niin loistava ja luotettava plätty kyl!

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
« Reply #67 on: 05.08.12 - klo:15:58 »

20 metriä on aika paljon. Star-muovinen tiipparisi ilmeisesti kääntää sopivasti yli ja palauttaa lopussa samalle linjalle ja champion-muovinen on tosi vakaa. Mulla on joku 8 eri tiipparia star- ja Champ-muoveissa. Aika yksilöllistä tuntuu tuo vakaus olevan ja molemmista muoveista löytyy vakaita ja alivakaita yksilöitä. Näissä ei tuo painokaan tunnu kauhiasti kertovan, kun painavin on mulla kaikkein alivakain. Oman kokemukseni perusteella en siis lähtisi yleistämään, että toinen muovi on vakaampi näistä. Mutta kun hyvän yksilön löytää, niin loistava ja luotettava plätty kyl!
Mullakin on käytössä neljä tiipparia, 3kpl Staria (kaikki 175g) ja 1kpl Championina (172g). Champion on suorin/alivakain, kaksi kuvullista Staria ovat hieman vakaampia ja yksi flatti yksilö on jo todella vakaa kapistus tiippariksi. Nyt on piakkoin tulossa toinen Champion muovinen käytettynä testiin, jos sekin olisi kermaisen suora. Ylipäätään tiipparille on aina käyttöä, kun se taipuu niin moniin heittoihin. :)

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
« Reply #68 on: 05.08.12 - klo:18:32 »
Eihän tää kaveri maininnu missään vaihees et sillä olis tiippari tai muutenkaan sama kiekko star- ja champion-muovis ni itellä ainaki heräs heti epäilys, että mahtaakohan olla eri kiekot poikulilla ku on noin isot erot...

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #69 on: 06.08.12 - klo:01:35 »
Eihän tää kaveri maininnu missään vaihees et sillä olis tiippari tai muutenkaan sama kiekko star- ja champion-muovis ni itellä ainaki heräs heti epäilys, että mahtaakohan olla eri kiekot poikulilla ku on noin isot erot...

Oletin, että hän vastasi kysymykseen, joka oli esitetty häntä edellisessä viestissä: "Onko Star ja CH tiipparissa eroa lennolla uutena? Meikäläiselt löytyy Champion ja houkkuttais hankkia Star muovinen rinnalle."
« Last Edit: 06.08.12 - klo:01:37 by HAH »

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
« Reply #70 on: 06.08.12 - klo:02:00 »

Oletin, että hän vastasi kysymykseen, joka oli esitetty häntä edellisessä viestissä: "Onko Star ja CH tiipparissa eroa lennolla uutena? Meikäläiselt löytyy Champion ja houkkuttais hankkia Star muovinen rinnalle."
Kato luimmäki ton edellisen viestin hyvin...  ;D

Offline Leevi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
« Reply #71 on: 06.08.12 - klo:10:41 »
Itekki heitän tiipparii ja penkonu myymälöiden varastoi aikas paljon ja semmosen oon huomannu etten viel oo törmänny huonoon dyed chTiippariin suosittelen kokeilemaan sellasta :) mun mielestä siis huonompia on ne udemmat ch tiipparit enkä viel oo nähny dyedinä ku vanhoja :D

Offline Simpanssi

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
« Reply #72 on: 06.08.12 - klo:12:35 »
kolmesta viiteen teebirdiä kulutusasteilla, star ehdottomasti paras. Kannan bägissä normaalisti kolmea yksi 166, toinen 170 ja kolmas 175. Kevyimmät kääntävät hallitusti yli ja palauttavat takaisin painavin on taas kaikista varmin. Vinkki tiippareiden heittäjille, kokemuksieni mukaan valkone on kaikist paras ja ylivakain. Olen kokeillut paria isokupuista valkosta tiipparia, ääryyttä. Pitänee ostaa itsellenikin pari.
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Larzi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
« Reply #73 on: 02.09.12 - klo:18:30 »
Heitin draiverin jokeen niin ostetaan kaksi tilalle. Väylädraiveria olen ajatellut ja kyselenkin teiltä neuvoa.

Kumpaa suosittelette, Teebird vai TL ? Vai onko kyseiset kiekot liian haastavia minulle vielä? Olen reilun kuukauden heitellyt ja draiverina on ollut pääasiassa käytössä Valkyrie. Valkyrie lentää itsellä 80m tuntumaan ongelmitta ja melko suorana. Satanen rikkoutuu aina välillä kun distancea kiskoo futiskentällä. Valkyrieta on vielä 3 kpl jäljellä bägissä, niin en niitä lisää tarttis. Minulla on yksi samalla vakausarvolla oleva midari MD2 C-line, mutta sitä en enään osaa heittää yhtään sen jälkeen kun draiverit alkoivat lentämään suorempaan ja pidemmälle. Kaatuu aina oikealle kun vähänkin normaalisti yrittää heittää oikean käden rystyn.

Eli kumpaa suosittelette ja millä muovilla, vai kannattaako ostaa vasta ensikesänä?
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline jauza

• Seniori
    • View Profile
« Reply #74 on: 02.09.12 - klo:19:48 »
Itekki heitän tiipparii ja penkonu myymälöiden varastoi aikas paljon ja semmosen oon huomannu etten viel oo törmänny huonoon dyed chTiippariin suosittelen kokeilemaan sellasta :) mun mielestä siis huonompia on ne udemmat ch tiipparit enkä viel oo nähny dyedinä ku vanhoja :D

Sama mulla. Kaikki tiipparit dyed-mallisia ja on sopivan pehmeitä ja hyvä grippi. Lentää niin kuin tiipparin pitää. Kuluneena aivan mahtavia.