Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Toiminta löytökiekon kanssa  (Read 106290 times)

Offline fobba

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #45 on: 25.05.14 - klo:14:38 »
Varmaan kuudes kerta kun sanon tämän. Vastatkaa siihen puhelimeen tai viestiin. Kuinka vaikeaa se voi olla. Ja jos kiekkoa et halua takaisin älä kirjoita siihen nimeäsi tai edes vastaa viestiin jotain. Plus turha jankkaaminen kyllästyttää. No ei siinä mitään. Viimeisen 3viikon aikana 2löydettyä kiekkoja joiden omistajat ei vastaa. Plus nämä on ollut "pakko kokeilla" listalla joten sattuipa sopivasti :)
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline yannara

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Simolin
  • Seura: NFS
« Reply #46 on: 25.05.14 - klo:14:53 »
Ja sit ku ostelette niit käytettyjä niekkoja niin pyyhkikää vanhat tiedot pois ja laittakaa omanne tilalle.

Nim. Tulee soittpja pitkin keniaa kiekoista joska omen myyyny joten saanko pitää ne uudestaan ku niist mulle soitellaan?
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline fobba

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
« Reply #47 on: 25.05.14 - klo:15:11 »
Ja sit ku ostelette niit käytettyjä niekkoja niin pyyhkikää vanhat tiedot pois ja laittakaa omanne tilalle.

Nim. Tulee soittpja pitkin keniaa kiekoista joska omen myyyny joten saanko pitää ne uudestaan ku niist mulle soitellaan?

Mä tuun hakee mun M vitosen joku päivä :-D
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline temppa.kk

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
« Reply #48 on: 25.05.14 - klo:18:05 »

Niin tai vois olla ihan hyvä että myyjä itse pyyhkii ne tietonsa pois.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline yannara

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Simolin
  • Seura: NFS
« Reply #49 on: 25.05.14 - klo:18:46 »

Niin tai vois olla ihan hyvä että myyjä itse pyyhkii ne tietonsa pois.

Eihän se ole myyjän onkkelma jos saa kiekon toiseen kertaan myytyy ;)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #50 on: 25.05.14 - klo:22:37 »
Eipä viitti vampulaan jättää yhtään lötää sen varaan että se palautuis.
Oliks toi mulle tarkotettu? Mulla on tapana kyllä soittaa jos kiekossa numero on. Tekeekö se minusta varkaan että pyydän kiekosta lainkin oikeuttaman löytöpalkkion?

No en mielestäni kovin väärin asiaa ymmärtänyt, jos aiot lättyjä pitää itselläsi. Nyt siis soitat, vaikka jossain aiemmassa postauksessa puhuit että se näkyy puhelinlaskussa. Montako kiekkoa löydät viikossa?

Ei tee varasta kylläkään, jos pyydät rahaa kiekosta, mutta naurattaa vain ylipäätänsä rahallinen hyöty ylipäätänsä. (en tarkoita vain sinua, vaan yleisesti)

« Last Edit: 25.05.14 - klo:22:40 by GARFFi »

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
« Reply #51 on: 25.05.14 - klo:22:47 »
Noni, nyt alko kuulostaan siltä miltä normaalisti.

Pisti nuo sun aiemmat kommenttis aikalailla ymmärtään erilailla, mitä äsken kirjoitit.

Offline EdwardTK

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
« Reply #52 on: 25.05.14 - klo:22:49 »
Quote from: putthand
Mikäänhän ei pakota sinua ottamaan löytökiekkoa mukaan, jos puhelinlaskussa yksi viesti tai soitto on liikaa. Pääsääntöisesti kai niistä kiekoista aina jonkun euron saa löytöpalkkiota. Asenteesi on kuitenkin mielestäni varsin erikoinen. Kyllä rahaa helpommallakin saa.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
« Reply #53 on: 25.05.14 - klo:23:02 »
Suosittelen ostaan siihen puhelimeen sellasen pakettiliittymän. Tervetuloa 2000-luvulle.

Offline EdwardTK

• Seniori
    • View Profile
« Reply #54 on: 25.05.14 - klo:23:05 »
Ku saiski jonkun euron aina ni pitäisin ehkä suuta hiukan soukemmalla. :-X
Ei se puhelinlaskussa niin paljoo näy mut se ny vaan oli semmonen peruste et kyl siitä jotain vähän kuuluis saada.
Niinkuin sanoin, ei niitä kiekkoja ole pakko ottaa mukaan. Helpommallakin saat rahaa.

Suosittelen ostaan siihen puhelimeen sellasen pakettiliittymän. Tervetuloa 2000-luvulle.

Offline Maikkari

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
« Reply #55 on: 26.05.14 - klo:00:14 »
En kyllä nyt ymmärrä ongelmaa. Porukka vinkuu siitä jos joku haluaa pari euroa vaivanpalkkaa? "Kyllä sitä rahaa helpommin saa", pitäisikö enneminkin kysyä että onko porukalla muutamasta eurosta kiinni? Ei teidän ole pakko maksaa lain velvoittamaa neljää euroa mikäli annatte ko. henkilön pitää kiekon.
Ihme nillitystä. Itse olen kiekoissani luvannut löytöpalkkiot ja maksan ne mielelläni, jos kiekko on jo kulunut aikansa ohi annan pitää kiekon. Tosin eipä kukaan hukkaamiani kiekkoja ole ikinä palauttanut.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
« Reply #56 on: 26.05.14 - klo:00:43 »
Vaivanpalkkaa mistä? Siitä, että löydät kiekon(vaikka sattumalta) ja kannat sen kotiin tai laatikkoon? Jos kiekko on tärkeä tai muuta, niin siitä on palkkio.

Jos asenteet on tollasia niin kiekkojen palautuminen vaikeutuu entistä enemmän ahneiden ja röyhkeyden nimissä, mutta taloudellinen hyöty, saati hyvän fiiliksen ja spiritin pitäminen menee edelle, niin tässä sitä ollaan.

Offline SamuliKL

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
« Reply #57 on: 26.05.14 - klo:00:46 »
Ihme nillitystä.

Tämä. Jotenkin tuntuu unohtuvan iso kuva: varmaan yli 80 % kiekoista ei palaudu löytöpalkkiolla tai löytöpalkkiotta. Sitten nostetaan ongelmaksi se, että joku toivoo pientä vaivanpalkkaa - mitä jokainen kohtelias ihminen varmaan tarjoaisi pyytämättäkin.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline EdwardTK

• Seniori
    • View Profile
« Reply #58 on: 26.05.14 - klo:01:17 »
Vaivanpalkkaa mistä? Siitä, että löydät kiekon(vaikka sattumalta) ja kannat sen kotiin tai laatikkoon? Jos kiekko on tärkeä tai muuta, niin siitä on palkkio.

Jos asenteet on tollasia niin kiekkojen palautuminen vaikeutuu entistä enemmän ahneiden ja röyhkeyden nimissä, mutta taloudellinen hyöty, saati hyvän fiiliksen ja spiritin pitäminen menee edelle, niin tässä sitä ollaan.

Juuri näin. Löytöpalkkiota olen aina maksanut, mutta jos löytäjän asenne on "ANNA RAHAA" niin olen jättänyt ei niin tärkeitä kiekkoja noutamatta.

Offline Jouni

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
« Reply #59 on: 26.05.14 - klo:06:50 »
Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään pyytää löytöpalkkiota, eikä kyllä tarjotakaan, paitsi viimeisimmän kiekon kohdalla lupasin kahvit tarjota. Silti ei palautunut vaikka varmasti joku kiekon pian löyti (unohtui väylälle). Jotenkin olen ajatellut sen kuuluvan asiaan että jos kiekon löytää, siitä ilmoitetaan ja palautetaan ilman että muutamat eurot pyörii taskusta toiseen. Ne on sitten erikseen jotka ei kiekkoja palauta, maksettiin siitä tai ei. Valitettavasti tämä ryhmä taitaa kasvaa jatkuvasti.