Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Metsuri Mikon treenilogi  (Read 89188 times)

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #75 on: 11.06.14 - klo:10:26 »
Harjoituskorin olisi hyvä olla kapeampi ja vähäketjuisempi. Tanko on jo hyvä  :)

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #76 on: 19.06.14 - klo:07:12 »
Eilen oli hyvä päivä Hiirosessa. Tein oman uuden ennätyksen +4 (62 heittoa). Alle vuoden lajia harrastaneena olen laittanut tälle kesälle tavoitteet. Tavoittena ovat kotiradat Meri-Toppila ja Hiironen tulos par tai alle, sekä heittää toistettavasti 120m avauksia. Kentällä testatessa usein 110m, eli lähellä ollaan.

Bägi on myllerretty täysin ja suurin osa MVP kiekoista on vaihdettu tai myyty pois. Tässä tämän hetken tilanne.

Putteri
Anode eclipse

Midari
Truth moonshine (annukat ja suorat)
Verdict lucid (suora ja hysse)

Väylädraiveri
Crave neutron (varma suora, metsässä mahtava)
Volt neutron (mvp teebird)
Teebird champion
Valkyrie star (hyssellä suoraan, flättinä annukat)
Shock neutron ( volt isommalla feidillä)
Firebird star (hysset)
XXX goldline (varahysse ja kunnon vastatuuli)

Draiverit
2 x Missilen opto HEX (kaikki avaukset 100m ja yli)
2 x Tern champion (myötätuuleen)

Tulossa Valkyrie jolly Innovastoresta.
« Last Edit: 19.06.14 - klo:13:44 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Marski

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #77 on: 19.06.14 - klo:08:42 »
Eikö ne MVP:n kiekot ollutkaan mieluisia kun olet myynyt/myymässä ne pois.
Ovatko hiirosen metsäväylät ne joissa tulee plussaa korttiin vai mitkä väylät aiheuttavat päänvaivaa?

Offline henq

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #78 on: 19.06.14 - klo:10:14 »
veikkaan sitä "ob-kaarta", onko se nyt seiska? siinä tuhertaa joka kerta vähintään yhden heiton oblle.. kokemuksella huutelen, onhan hiirosessa tullut kuitenkin käytyä sen kaks kertaa;)

ja tosiaankin tuonne 110m tuntus että aika helpolla pääsee, mutta siitä eteenpäin joutuu jo ihan tosissaan alkaa kehittää sitä heittoa.

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #79 on: 19.06.14 - klo:10:52 »
7 väylälle tuli tupla boogie 6 kun puttasin viidennen heiton rimmiin, mutta vältyin ob:lta. Se harmitti! Toinen epäonnistuminen tuli väylällä 16 kun par putti vähän kauempaa pomppasi ketjusta ja kieri ob:lle ja sain vielä sössittyä putinkin siihen. Se oli kierroksem ainut ob. 1 ja 2 meni myös höpöksi, 1:sessä vain par ja 2:sella truht kippas tuulessa ja puttasin vielä alarautaan boogien. Kierroksesta jäi hyvä fiilis ja tänään pitää varmaan lähteä uudelle kierrokselle, tuskin kuitenkaan Hiiroseen.

Mulla on ollut ongelmia heittokulman kanssa MVP kiekoilla, ilmeisesti niistä kaikki eivät sovi minulle. Bägiin jää Crave, Volt, shock ja Anode.
« Last Edit: 19.06.14 - klo:13:44 by Pohjoistuuli »

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #80 on: 20.06.14 - klo:10:12 »
Käytiin kaverin kanssa eilen Oulunsalossa nakkelamassa Peuhu ensimmäistä kertaa. Rata on mukava ja suhteellisen lyhyet väylät tekevät siitä aloittelia ystävällisen. Olin yllättynyt kuinka kiva rata sinne oli rakennettu. Noin 60-100m ratojen heittäminen on mukavaa vaihtelua pidemmille radoille ja myös perhe pitää radasta varmasti. Ainoastaa sijainti Ouluun nähden on hieman kaukainen ja sinne ei viitsi ihan jokapäivä ajaa, varsinkin kun kotiradalle on matkaa 1km. Suosittelen käymään testaamassa!

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #81 on: 20.06.14 - klo:10:26 »

veikkaan sitä "ob-kaarta", onko se nyt seiska? siinä tuhertaa joka kerta vähintään yhden heiton oblle.. kokemuksella huutelen, onhan hiirosessa tullut kuitenkin käytyä sen kaks kertaa;)

ja tosiaankin tuonne 110m tuntus että aika helpolla pääsee, mutta siitä eteenpäin joutuu jo ihan tosissaan alkaa kehittää sitä heittoa.

110m pystyy vielä nakkaamaan jo pelkällä kädellä ja sopivalla kiekolla, mutta tarkkuus on yhtä tärkeää kuin pituus! Oma mielipiteeni on että 110m riittää hyvin draivin pituudeksi, vaikka oma tavoite on siellä 120m paremmalla puolella. Pitkä heitto menettää tarkoituksensa jos se menee liikaa sivuun ja tästä johtuen olisi ihan sama nakata tarkka 90-100m heitto monelle väylälle. Oulussa ei pääse raottelemaan peltejä kovinkaan monella radalla, koska suuri osa väylistä on noin 100m tai vähän päälle. Ainakin itse kehitän pituutta draiviin kokoajan, mutta keskityn myös hankaloihin lähestymisiin, tarkkoihin väyläheittoihin ja puttiin. :)

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #82 on: 22.06.14 - klo:10:41 »
Virpiniemen puut eivät ole koskaan olleet minun kavereita. Niin eivät olleet myöskään eilen vaikka heitinkin oman ennätyksen Virpiniemeen +9 (72). Jos ottaa huomioon omat hölmöilyt ja heikot putit joillain väylillä, niin olen semi-tyytyväinen tulokseen. Löysin selviä parannuksen kohtia kiekkovalintoihin ja heittoihin liittyen, siitä on hyvä lähteä jatkamaan kehittymistä. Virpiniemi on hyvä paikka harjoitella tarkkoja lähetymisheittoja, suosittelen. Rata ei ole myöskään niin ruuhkainen kuin Hiironen ja Toppila.

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #83 on: 25.06.14 - klo:06:42 »
Onko Hiironen täysin kuiva? Päätin että en sinne tänä vuonna jalallani astu, ennen kuin viimeinenkin kuralätäkkö on kuivunut :D

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #84 on: 25.06.14 - klo:08:10 »
Viimeksi kun kävin Hiirosessa niin ei se ollut muistaakseni kovin märkä, mutta ei kuivakaan. Itse pidän vettä pitäviä lenkkareita jalassa, niin eipä tule aina huomattua jos on märkää. Oulussa Toppila ja Hiironen, sekä nykyään myös Virpiniemi ovat melko/todella ruuhkaisia. Tällä hetkellä eniten tulee käytyä Virpiniemessä illalla. Mukavaa että laji saa koko ajan lisää harrastajia, mutta kyllähän kunnon ruuhka tappaa heitto rytmin ainakin itselläni.

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #85 on: 25.06.14 - klo:08:12 »
Tänään lähdemme kaveri porukalla testaamaan Utajärven radan. Muut ovat käyneet siellä aikaisemmin, mutta minulle rata on uusi tuttavuus. Voisin laittaa illalla tai huomenna raporttia miten kierrokset menivät siellä.

Offline Marski

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #86 on: 25.06.14 - klo:09:41 »
Tänään lähdemme kaveri porukalla testaamaan Utajärven radan. Muut ovat käyneet siellä aikaisemmin, mutta minulle rata on uusi tuttavuus. Voisin laittaa illalla tai huomenna raporttia miten kierrokset menivät siellä.

Jos katsoo ratakarttaa niin se kertoo jo kaiken. Aluksi mennään tietä pitkin , keskellä pari mukavempaa väylää ja lopuksi taas tietä pitkin. Itse en juurikaan pitänyt radasta paitsi keskivälin parista väylästä.

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #87 on: 26.06.14 - klo:13:40 »

Jos katsoo ratakarttaa niin se kertoo jo kaiken. Aluksi mennään tietä pitkin , keskellä pari mukavempaa väylää ja lopuksi taas tietä pitkin. Itse en juurikaan pitänyt radasta paitsi keskivälin parista väylästä.

Tulipahan Utajärven ratakin koettua. En pitänyt siitä yhtään. Rata on jotenkin hutiloidun oloinen ja väylät melkoisia rännejä. Ei tarvitse mennä toista kertaa, ajan vaikka mielummin ohi ja menen Vaalan radalle joka on mielestäni hyvä.

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #88 on: 28.06.14 - klo:13:53 »
Kävin eilen Toppilassa ja ruuhkaa piisaa. Kierros meni OK +3, vaikka paljon parempaan olisi ollut mahdollisuus. Pää ei vaan kestänyt. Holari väylällä 18 oli jo lähellä...

Tänään lähden illalla Taivalkoski ja Syöte kierrokselle. :)

Offline Pohjoistuuli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #89 on: 01.07.14 - klo:15:39 »
Bägin sisällön eläminen on ollut todella suurta tänä kesänä. Kiekkoja on tullut ostettua ja vaihdettua aika paljon. Näillä kiekoilla homma on toiminut hyvin.

Putteri
Eclipse Anode soft

Midarit
Soft Mercy
Gstar Aviar Draiver
Lucid Truth
Lucid Verdict

Väylädraiverit
Neutron Crave
Champion Teebird
Gstar Teebird 3
Champion Valkyrie (Jolly)