Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Foban turinoita.  (Read 114744 times)

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK

Päästää vaan putterin kädestä ja täyttää lottokupongin  >:(

Näin ;)

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
No ennen se oli aika lotto väylä. Nykysellä koripaikalla siinä on hyvät rahkeet pirkkuun. Toki siitä, että mä sanon sitä helpoksi pirkkuväyläksi saa kuvan oikeasti maailman helpoimmasta väylästä. Sitähän se ei ole :-D
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Tänään olisi Keinarin viikkokisat. Mieli tekis mennä, mutta äsken kun kävin pihalla nakkelemassa midareita niin huomasin, että olin yön aikana unohtanut kaiken. Ote tuntui oudolta, kiekko väpätti hieman ja muutenkin oli paska tunne koko touhusta. Lisäksi parina viime päivänä ollut järkyttäviä ongelmia otteen kanssa kun käsi hikoilee ja likaantuu. Tekisi mieli huuhtoa käsi joka välissä, mutta se vain pahentaa ote ongelmia ja ei millään riitä nesteet tähän. Lisäksi aivan järkyttäviä griplockeja tullut pelatessa. Kauheaa.

Ehkä mä kuitenkin kohta lähden viikkiksiin. Tulee mitä tulee. Jos en pelaa hyvin niin kohta löytyy kaikki kiekot ja bägi markkina osioita.

Tota dd:n hiekkapussia vois koittaa tänään :-D

Frisbeegolf on ihanaa <3 Vaikka välillä kyrsiikin.

Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
toihan on se paras lähtöasetelma, suorituspaineet veks

tau

  • Guest
Lisäksi parina viime päivänä ollut järkyttäviä ongelmia otteen kanssa kun käsi hikoilee ja likaantuu. Tekisi mieli huuhtoa käsi joka välissä, mutta se vain pahentaa ote ongelmia ja ei millään riitä nesteet tähän.

Jos kovasti peset kättä, niin sen luontainen rasvakerros katoaa ja täten grippi huononee.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vähemmän rasvaa = huonompi grippi?

Mut mä en mitää tiiäkään. Birdie bägejä kun en käytä (varmaan pitäis) niin nappaan maasta vähän pölyä/hiekkaa/rojua jos tuntuu että ei oo grippi ihan kohillaan, siitä ku puistelee ylimääräset niin on yleensä sopiva. Plus se näyttää prolta  :P
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

tau

  • Guest
Vähemmän rasvaa = huonompi grippi?

Mut mä en mitää tiiäkään. Birdie bägejä kun en käytä (varmaan pitäis) niin nappaan maasta vähän pölyä/hiekkaa/rojua jos tuntuu että ei oo grippi ihan kohillaan, siitä ku puistelee ylimääräset niin on yleensä sopiva. Plus se näyttää prolta  :P

Joo paskaset räpylät toimii mullakin ja en mäkään mitään tiedä. Tän videon alussa Meresmaa tosta rasvajutusta puhuu kun tällästä reittaamatonta kaveria tuskin kukaan uskoo ;)


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
nappaan maasta vähän pölyä/hiekkaa/rojua jos tuntuu että ei oo grippi ihan kohillaan, siitä ku puistelee ylimääräset niin on yleensä sopiva. Plus se näyttää prolta  :P

Mäkin tein siihen asti, että sain pienen haavan sormeen ja se tulehtui tuosta maan pössyttelystä. Birdie pussukka on kyllä kova, eikä maksa juuri mittää.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Lähinnä ärsyttää toi käden hikoilu ja likaantuminen. Oon yrittänyt jättää vähälle käden pyyhkimisen juuri rasvojen ja sormenpään puutumisen takia(hinkkaa liikaa). Jotain pitää keksiä.

Itse viikkokisat alkoi katastrofaalisen huonosti. Motivaatiota oli vaikea löytää kunnes ysi väylällä fuse lipsahti ykkösellä kuppiin. Nam!. Siitä sitten loppua kohden iloinen ja hyvä fiilis. Lopussa pari bogia ja pari pirkkua. Tulos +3 ja siihen olen ihan tyytyväinen. Omaan peliini en ole, mutta tasaisuudella lopussa sai tuloksen inhimillisiin lukemiin. Kyllä se Keinari kohta menee viikkokisa/kisa tasolla miinuksille.

Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 487
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Simolin
  • Seura: NFS
Uus ysi on kyllä pop kun voi vaan päästää putterin kädestä ja se on millissä aina.

Putterilla aina milliin ja midarilla holarit ;)

upeeta työtä  8)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Kiitos  :) Tuuri kävi
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Niiinniii... paska heitto joka olis mennyt pitkäks ellei olis vahingossa osunu katiskaan

...vai?  8)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
No oli kyllä suht kova heitto. Koko ajan meni kori linjassa ja näytti siltä että menee hiukan yli. Pari metriä ennen koria laskeutui sopivasti ja viis senttiä yläpannan alapuolelle. 10cm korkeempi niin oltais oltu taka oobeella ja helposti.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Tänään Keinukallion viikkokisat loistavassa säässä. Alkulämmittely meni vähän miten meni. Siis aivan päin persiitä. Taas unohdin kaiken. Draiverit tuntu huonolta kädessä ja lensi päin mäntyä joka kerta, yksikään harkkaputti yli vitosesta ei uponnut ja fiilis oli silti loistava. Söin lihapasteijan ja marssin väylälle 13 josta aloitettiin rundi. Alku oli hyvää, mutta loppua kohden taas hieman suli peli. Lopputuloksena 62 eli +3. Kauheeta kalkkunaa. Parempaan pitäis pystyä, mutta minkäs teet kun ei suju.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Tuli oltua pari päivää Jyväskylässä reissussa ja 5 uutta rataa tuli kierrettyä. Pikaiset mietteet radoista ja peli turinat.

Heinolan ja Jyväskylän välissä olevan teboilin pihassa/rannassa kulkeva 5väyläinen putti rata: Jumalauta kun oli tarkka kuvaus radasta. Eiköhän kaikki Nelostietä ajaneet tiedä mitä tarkoitan. Mukava pikku putti neppi rata johon pysähdyttiin röökille ja vedettiin yksi rundi. 3 ihan kivaa lyhyttä putti neppi väylää, sitten väylä neljä jossa ehkäpä maailman tyhmin/huonoin mando ja viimeinen noin. 60m avoin väylä. Pari "pirkkua" tuloksena yhdellä kiekolla, mutta ihan kiva pikku rata. Jos tekee mieli hieman jaloitella matkalla tai pitää esim pitää kusitauko niin yhden tai kaksi rundia tota voi heittää. Arvosana 8+ ja kommentti "Ei huono"

Jyväskylä harju 6väylää: Harjulta löytyy kuusi ihan mielenkiintoista väylää jotka jo hieman tarjoavat haastetta heittäjälle. Paljon muutakin porukkaa puistossa joita on syytä varoa. Käytiin pari krapula ja kaljakiessiä heittämässä ja kivaa oli. Ei ihan niin helppo kuin luulisi, muttasilti aika helppo rata. Paras tulos taisi kahdella kiekolla olla -4 ja meidän pooli kutitteli jo koreja avauksilla, mutta ilman holareita vältyttiin. Voin suositella lämpimästi rataa. Tällä radallahan on draivereiden käyttö kielletty. Ei sillä, että sielä niitä tarvitsisi edes. Ei huono. Milliin huutoja kuului aika paljon. Plus joku sankari yritti pölliä mun Jokerin *****. Onneksi ei kerenny luikki karkuun.

Muurama, Kinkomaa 9väylää: Ihan ok rata. Ykkösväylä on mukava aloitusväylä, mutta väylät 2-4 on aika perkuleen huonoja tai siis mielikuvituksettomia. Väylä 5 oli taas kiva väylä kun sai heittää kovempaa ja loputkin väylät oli ihan jees. 2kiessiä ja -4 tais olla paras tulos. En suosittele enemmän pelanneille kuin maksimissaan kokeilu/rata bongaus mielessä tai kevyenä ulkoiluna jos yöpyy lähellä. Aloittelijoille varmaankin ihan hyvä rata.

Muurama, Riihivuori. Upea 18väylänen rata(joskin vain 16koria löydettiin) joka oli ainakin rankin rata mitä itse olen kiertänyt. Mukavasti oli pidempää avointa ja lyhyempää ahdasta väylää. Muutama sekoituskin joukossa. Väylä 11, 250m noin alamäkeen oli ihan mielenkiintoinen. Nousu takas ylös oli tosin aika raskas. Mukava rata ja suosittelen kaikki käymään. Nousi omaan top 5 suosikki ratoihin. Suosittelen kaikille tätä rataa. -2 taisin pelata ja tähän olen ihan tyytyväinen.

Jyväskylä, Laajavuori. Odotukset oli kovat tähän rataan, mutta aivan ei odotukset täyttynyt. Ihan kiva rata, muutamalla upealla väylällä. Tosin muutama aika mielikuvituksetonkin oli mukana. Hyvä rata silti kokonaisuudessaan. Ei liian vaativa ollut ainakaan minulle ja tykkäsin kyllä. -1 taisin pelata joka vissiin on ihan ok score, mutta tyytyväinen en kiessiin ollut. Väylällä 18 avasin dessun putille mikä olikin koko reissun paras heitto. Kannattaa käydä testaamassa niin voi radasta muodostaa oman mielipiteen. Lisäksi amatööri rata eli 4väylää löytyi sivummalta. Mukavia pikku neppi väyliä. Sieltä tuloksena -4.

Ihan kiva reissu oli kokonaisuudessaan. Ensi reissulla Keuruulle ja kokeilemaan isoheitto ja pikkuputti. Repeiltiin kaverin kanssa kun luettiin pikkuputti radasta. Väylä 2, 53m ja radan pisin väylä. Pakko käydä testaamassa. Isoheitto vaikutti ihan Mäntsälä2 radalta mitä luki siitä.

Jatkuu kohta bägi osiolla...

Milliiin :D
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2