Hyviä pointteja kummallakin..
Tapanote on kyllä omalla kohdallaan todistanut lihasmuistiteorian toimivaksi..myöskin kaiken kuulemani ja näkemäni perusteella, sitä en ala missään nimessä kiistämään!
Se on selvää, että toistojen määrä minulla hieman vähenee.
En nyt varsinaisesti yritä stimuloida kisaputteja vaan pyrin siihen, että sekä treenatessa, että radalla/ kisoissa suoritus olisi samanlainen keskittymistä myöten.
Nykyisellään treeniputit on nimenomaan olleet sellaista "roiskimista" hieman kärjistäen tyyliin kymmenen putteria vasemmassa kädessä ja siitä "sarjatulta" mukia kohti.
Toistoja siinä tulee nopeasti, muttei tosiaankaan tule keskityttyä siihen olennaiseen.
Nyt on vuoden alusta 9920 treeniputtia kasassa, niin luulenpa tuolla toistomäärällä itse suorituksen olevan aikalailla samanlaisen joka kerta..varsinkin, jos siihen alkaa keskittymään.
Olen huomioinut, että tuolleen "roiskimalla" tulee aika paljon missattua putteja. Se ei taas kohota itseluottamusta luultavasti läheskään niin paljoa kuin onnistumiset..
Eli sillä, että otan jokaisen treeniputin tosissaan ja keskityn siihen..saan luultavasti enemmän onnistumisia, mikä taas toivottavasti kasvattaa itseluottamusta onnistumiseen myöskin kisatilanteissa.
Toteutin nyt pienimuotoisen testin, tosin otanta on vielä erittäin suppea, joten siitä ei kauheita johtopäätöksiä voi vielä tehdä..tulokset siis korkeintaan suuntaa antavia!
Testitulokset:
Testaustapa: Turkulainen
Säätila : +10 lähes tyyntä/ pientä tuulta.
Malli A: Paljon toistoja / nopeasti
Etäisyys 5m 7 / 10
Etäisyys 10m. 2 / 10
Etäisyys. 15m. 2 / 10
pisteet 17
Kaikilta etäisyyksiltä 5 putterin sarjoja x 2. Puttereina 3x P2 ja 2x Legacy Clozer
Malli B: Keskittyen
Etäisyys 5m 9 / 10
Etäisyys. 10m. 6 / 10 ( 2x alarauta 1 yläpelti + 1 ohi!)
Etäisyys 15m. 3 / 10
pisteet 30
Etäisyydet 5 ja 10m yhdellä P2 putterilla
Etäisyys 15m 3x P2, mutta jokaisen putin, otin kiekon ja asennon uudestaa ja keskityin
Tulokset oli aikalailla odotettuja..eli otaksuin, että paremmin uppoaa keskittymällä, vaikka tosin toisinaan menee ihan häröjä sarjoja vaikka + 10 metristä saattaa mennä jopa 8/10 , kun ne vetää ihan putkeen nopeasti.
Katsellaan jonku aikaa parantaako "laatuun keskittyminen" tuloksia?
Jossei niin sitten alan taas kasvattaan määriä.