Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kempsterin KGB  (Read 388712 times)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #480 on: 15.01.16 - klo:10:36 »
Minusta tilanne ei olu nyt niin paha kuin joskus aiemmin, siitä on jo melko kauan, kun foorumille tuli paljon uusia ja jotkut vanhat siitä sitten pahoittivat mielensä syystä tai toisesta heidän kirjotuksistaan. Nyt on ehkä enemmän tällainen "vaietaan kuoliaaksi" vaihe johon tosin uskon talven olevan suurempana syynä. Kyllä se siitä. Aina kun miettii että pitäskö tohon kirjottaa jotain niin mielellään joo - kunhan sitten miettii mitä kirjoittaa ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jussijii

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
« Reply #481 on: 15.01.16 - klo:11:21 »
Harrastefoorumit ovat muutenkin kuoleva formaatti somen puristuksessa - harrastusmuodosta riippumatta. Harmillista sinänsä, koska näissä on paljon hyviä puolia jotka somen puolella loistavat poissaolollaan.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #482 on: 15.01.16 - klo:13:03 »
Arilla oli hyviä pointteja. Itselläkin meni änkiottiin maku(joita täällä piisasi ja piisaa), koska vain vängättiin. Ja vängättiin. Ja pidettiin siitä kiinni. Enkä tarkoita vain Lassia, koska sen herran periaatteen tiedän.  ;D

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #483 on: 15.01.16 - klo:14:43 »
Hienoa, vastauksia ja mielipiteitä!

Toivottovasti suurin syy on tämä talvi joka on vähän vaimentanut meininkiä foorumilla, ja onhan tosiaan ennenkin ollut hiljaisempia hetkiä. Mutta toisaalta nyt kun heittokelit ei kosiskele ja illat on pimeitä ja pitkiä, niin toivoisi että se näkyisi täällä positiivisesti... vaikka mistä minä tiedän kuinka rankat off-season treenit ja muut aikataulut kenelläkin on? Saahan (ja pitääkin) ihmisillä muutakin tekemistä olla kun täällä bittiväylillä neppailla, nythän on esim. varmasti ladut tikissä eli ei muuta kun hiihtämään;)

Golfpisteen foorumille olen joskus eksynyt, muutama muukin harrastefoorumi on tuttu, mutta vain lukijan vinkkelistä (paitsi yhdellä puhemusiikkifoorumilla tuli vängättyä joskus 2000-luvun taitteessa;) – ja ne on kyllä kaikki aikamoista trollailua, nimimerkin suojista huutelua ja internet-minän egon kiillottelua, joissa on ehkä neulana heinäsuovassa jotain hyödyllistä asiaa. Mun mielestä sitä ei tarvitse pelätä että täällä menisi homma yhtä huonoon kuosiin, koska aika hyvällä prosentilla täällä esiinnytään oikea nimi kaikkien näkyvissä ja moderointikin on nohevaa!

Frisbeegolf-forumia (ja sitä ennen myös liiton foorumia) tuli pitkään vain seurattua, tuntui että ei ollut (eikä luultavasti ollutkaan) mitään annettavaa – mutta ammennettavaa kyllä löytyi! Liiton foorumi "hiljeni" ja täällä meininki jatkui aktiivisena ja lähinnä hyvänä, eikä loppupeleissä kynnys kirjoittajaksi/kommentoijaksi ryhtymiseen ollut mikään iso.

Jenkkifoorumien hurlumhei-meininki on sitten ihan oma myrkkylampi, johon en mielellään kiekkoani heitä... Vaikka kiva niitäkin on välillä lueskella, on vaan aikamoinen savotta löytää sieltä se "oikea" ja "kunnollinen" sisältö. Mutta on kiva nähdä että siellä on aktiivisesti keskusteluihin osallistuvia huippupelaajia seassa, kertomassa mielipiteitä, jakamassa tietotaitoa tai ihan vaan vastailemassa (joidenkin mielestä jopa typeriin) kysymyksiin – sekä pitkänlinjan harrastajia, aikalaisia ja frifistelijöitä joilta irtoaa mukavasti faktaa. Ja viime kaudella Feldbergillä oli siellä hyvä blogi, sille peukku!

Vänkääminen tyyliin "beadi vai ei beadia", ja esim. haukkuminen "heittämättä paskaksi" kaikki xxx-merkin kiekot on vaan typeryyttä – tommosta vähemmän ja enemmän mielipiteitä, näkökulmia, kysymyksiä, visioita, ideoita, tietoa, kannustusta, tarinoita, spekulointia jne. Ja mielellään ilman että käydään heti riveliin kiinni.

;)

Offline Tamohorski

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
« Reply #484 on: 15.01.16 - klo:15:03 »
Noh itse olen tässä vuoden aikana tutustunut tähän mielestäni erinomaiseen foorumiin. Olen lukenut erilaisia kirjoituksia täältä jo satoja sivuja ja ne eittämättä hieman harmilliset vänkäys vaiheet ovat tällä foorumilla kuitenkin perin lyhyitä sekä kohtuu harvinaisia joihinkin muihin foorumeihin verrattuna. Itse olen kokenut sekä aloittelevampien että kokeneempien kommentit molemmat itselleni erittäin hyödyllisiksi ja ennenkaikkea viihdyttäviksi. Verokkina koittakaapa selvittää vanhojen some viestien avulla kumpi on parempi pelikone Xbox 360 vai PS3. Ei selvinny mulle sitten millään muotoa kun aikanaan tein ostopäätöstä. Eli minun mielestäni Tämä foorumi sisältää jo sinällään valtavasti hyvää informaatiota lajista ja siihen liityvistä asioista. Jatkakaa vain samaan malliin ja hyvä tulee.
« Last Edit: 15.01.16 - klo:15:12 by Tamohorski »

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
« Reply #485 on: 15.01.16 - klo:15:20 »
Jenkkifoorumilla vaikka on trollausta ja vänkäystä ja henkilökohtasia biiffejä eri kirjoittajien välillä enemmän, niin siellä on myös ajoittain parempaa tietoa ja parempaa läpändeerosta kun osaa oikeista ketjuista hakea. Ja ketjuja on tosiaan senverta että kaikkea ei voisi lukeakaan, toisin kuin täällä.

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #486 on: 18.01.16 - klo:10:59 »
Foorumin tila, taso ja tulevaisuus.

Harmittavasti muutamia hyviä ketjuja on tyssännyt kun seinään, vaikka spekuloida ja jauhaa vois kuinka paljon – myös monista mielenkiintoisista aiheista ei edes ole ketjua perustettu... Onko kynnys liian suuri, mitä tässä pelätään? Vai hävetäänkö jopa? Myös muutama todella hyvä treenipäiväkirja/blogi on denffannut… mutta onneksi on vielä toivoa ja keskustelunaiheitakin elossa, niistä todisteena muutamat hyvät ketjut ja blogit joissa on hyvin elämää!

Todistat vahvasti veli! Mutta pitää muistaa aina rakentaminen samalla kun kritisoi. Eli otetaanpas ihan asiaksi nostella niitä hyviä ketjuja eloon. Tsempataan päiväkirjanpitäjiä ja herätellään keskustelua. Välillä muut asiat vie ajan ja sitten monet unohtuu ja hautautuu, kunnes ne taas joku nostaa. Kannattaa aktiivisesti vaan kaivella vanhempiakin ketjuja ja nostella niitä esiin. Samalla tuo itselle kiinnostavaa luettavaa ja auttaa uusia foorumilaisia.

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
« Reply #487 on: 18.01.16 - klo:11:54 »
Kyllä! Välillä jää rakentelu kritisoinnin jalkoihin – mutta pitää yrittää olla aktiviisempi itsekin, sillähän tässä päästään eteenpäin!

Tapani olikin hienosti herätellyt muutamia vanhoja blogeja, mielenkiintoista...

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
« Reply #488 on: 25.01.16 - klo:22:45 »
Saunapalaverissa pohdittua

Olin viime viikonloppuna kaverin varpajaisissa vähän juhlimassa ja pitämässä kollektiivista saunapalaveria, saunassa (ja sen ulkopuolella) puhuttiin muutaman muun friba- ja urheiluhullun kanssa aika paljon frisbeegolfista ja muustakin urheilusta. Siinä samalla tuli muuten aika hyvä anekdootti mieleen, jota oon kyllä keskenäni pohtinut saunassa (ja sen ulkopuolella) pidempäänkin ja yrittänyt ajatella asian näin; sitten kun frisbeegolfissa ei tarvitse sitä itse heitto-/puttisuorituksen suorittamista sen kummemmin miettiä, vaan voi pelkästään keskittyä siihen mihin pitää osua, kiekko saada laskeutumaan jne. niin pelaaminen on paljon helpompaa!

Vertaan tässä nyt frisbeegolfin heittoa/puttia suoritteena esim. jalkapallon, jääkiekon, salibandyn, koripallon (lajien joita itse olen harrastanut ja jotka minulle on tuttuja) suorituksiin, eli jos on vähääkään jotain vastaavaa harrastanut niin ei sitä itse suorittamista mieti pätkääkään – koska keskittyminen on pelkästään siinä että mihin ja se että miten tulee automaattisesti selkärangasta.

En minä ainakaan mailapeleissä ole ikinä miettinyt vetohetkellä että kestääkö maila, hitto mitä jos se menee poikki (vrt. mitä jos kiekko flippaa yli) tai että kumminkin osun ekaan pakkiin, tolppaan tai liukastun jne. (vrt. että kumminkin osun ekaan puuhun, alarautaan... you get the point). Mutta tähänhän löytyy yksinkertainen selitys siitä, että noissa palloilulajeissa ei pelitilanteessa ole tommosiin ajatuksiin aikaa – ja jos niille aikaa annat niin saatat löytää itsesi HYKS:stä miettimästä että mitä tuli tehtyä (tai vähintään vilttiketjusta)!

Tai no, onhan noissa lajeissa tietty niitä erikoistilanteita; rankkareita, vapareita, kulmia jne. joissa on aikaa kelailla ja varmasti jokainen on miettinyt ennen suoritusta että mitä jos ei mene – mutta sitten kun siinä ollaan h-hetken kynnyksellä niin päässä on pelkästään ajatus että tottakai tämä menee, eikä siinä tekniikkaa tai suoritusta mieti vaan pelkästään sitä että laittaa sen pelivälineen sinne minne pitää! Mutta ei se tietenkään aina mene, niin se vaan on (huh huh, kunnon viisauksia;). Ei esim. jääkiekkoilija syytä hae otteesta mailaan tai edes siitä mailasta (vaikka sitä lapaa uhkaavasti tuijottaakin ja puhuu sille rumia, ehkä jopa lyö sillä seinään), mutta taas seuraavalla kerralla mennään vanhalla tutulla otteella (joka tulee auomaattisesti selkärangasta) – tietty yrittäen onnistua paremmin ja osua tarkemmin!

Valitettavasti tuota ajattelua ei ole noin helppoa adaptoida suoraan frisbeegolfiin, koska frisbeegolfissa on lähinnä ja pelkästään sitä aikaa miettiä, joka heittoa ennen, heiton kohdalla ja jälkeenkin. Mutta sitten kun heiton voi suorittaa askelia, otetta, voimaa, kulmaa, kiekkoa jne. enempiä miettimättä niin peli luistaa paremmin, tulee parempaa tulosta ja parempi mieli!

Pelaa, nauti ja kelaa miten pelaat 8)
« Last Edit: 25.01.16 - klo:22:54 by Kempster »

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #489 on: 25.01.16 - klo:22:54 »
Näissä on myös se ero, että noissa palloiluissa on vakio-olosuhteet ja välineet. Siis siinä mielessä että et potkaise ylämäestä, mättäästä, montusta etkä myöskään vaihda palloa koko ajan. Tässä lajissa on siis myös -pakko- tehdä sitä miettimistä. Mutta siinä olet oikeassa että ne kaikki miettimiset pitää tehdä ENNEN suoritusta, ei sen aikana.

Mutta mitäpä veikkaa, miksi se rankkarin ampuminen on niin hemmetin vaikeaa maailman huipuillekin ;)

Me ei vaan kaikki olla Ronnie O'Sullivaneja.

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
« Reply #490 on: 25.01.16 - klo:23:25 »
No niin no, kyllä ne olosuhteet, pelialustat, välineet jne. noissakin lajeissa vaihtuu ja optimaaliset ne on harvoin. Myös aika harvoin saa yhtä rauhassa todellisessa pelitilanteessa suorittaa kun esim. treeneissä – yleensä siinä roikkuu vastustaja hihassa, hakkaa mailaa tai potkii kintuille kun sun pitäis laittaa parastas. Ja vaikka siinä kuinka on treenattu ja mietitty etukäteen, niin silti se pelitilanne on aivan eri kun treeni.

Mua ainakin jeesaa frisbeegolfissa se että on palloilu tausta, ei hirveästi häiritse muiden höpöttely heiton aikana eikä putatessa silmäkulmaan osuva liikekään niin haittaa. Mutta tietenkin se on kiva tehdä kaikki rauhassa (voi kun joskus olis saanut vetää rankkarin niin että vastustajan vaihtoaitiosta ei kuuluisi "ei mene" -huutoja;).

Mutta tosiaan, sitä tuolla kirjoituksella hainkin että se miettiminen itse suorituksen aikana ei ole hyvästä... silloin ei sais miettiä mitään muuta kun että TUON YMPÄRI, TOSTA VÄLISTÄ, TONNE NOIN, PÖNTTÖÖN! Ja jos suorite keskeytyy koska kiekossa tuntuu jokin terävä, taustalta kuuluu häiritseviä ääniä tms. niin hetki happea, ajatusten nollaus, kohde mieleen ja rutiinit alusta uudelleen. Vaikka aika on rajoituettua myös frisbeegolfissa, niin kannattaa käyttää hyväksi sitä että tässä lajissa voi noin tehdä!

Niin, aikaahan niillä maailman huipuillakin joskus on puntaroida että onnistuako vaiko eikö;)

Ps. Ei olla Ronnie ”The Rocket” O’Sullivaneja ei... mutta Ronniekin vetelee välillä puihin, nollaa, vetää savut ja laittaa sisään (huom. ainakaan nuoret, älkää ottako mallia) ???
« Last Edit: 25.01.16 - klo:23:30 by Kempster »

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #491 on: 26.01.16 - klo:08:45 »
Kyllä mä ajoittain olen sellaisessa moodissa "mä laitan tän nyt sisään" ja totta, kun ei muuta mieti niin kyllä ne yleensä sinne kilahtaa.
Tuota onnistumismodea ei vain saa mistään napista päälle. Se lähteeyhtä helposti kuin tulee, mutta onhan se hieno fiilis kun etukäteen tietää laittavansa tämän pitkän putin sisään.
Välillä tulee vain kiire heittää kun pelkää että se fiilis menee ohi. Ja meneehän se jos alkaa miettimään :)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
« Reply #492 on: 26.01.16 - klo:09:45 »
Mietin samaa analogiaa just pari päivää sitten. Ja sit tuo että ehkä se rankkariveto on sitten poikkeus sääntöön. Voi sekin mennä 5 m yli maalin maailman huipuilla jos maailmanmestaruus riippuu siitä, nimimerkillä Beckham.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
« Reply #493 on: 26.01.16 - klo:10:10 »
Pakko tarttua tuohon vertailuun futiksen rankkari vs. putti. Ehdin tuossa nuorten miesten futiksen jälkeen pelata 20 vuotta ikisfutista 35v. ikäluokassa. Lauoin tuona aikana kaikki joukkueen rankkarit, ja kaikki onnistuneesti. Olin jokaisella vuorolla hyvin itsevarma, ja kaiken lisäksi lauoin aina samaan nurkkaan. Yhdessä pelissä kaksi kertaa, onneksi siinä pelissä veskari luuli toisessa vedossa että vaihdan nurkkaa.
Viime syksynä meidän viimeisessä kotipelissä, tuurasin maalivahtiamme kun saimme rankun. Kun kävelin sen pitkän matkan toiseen päähän kenttää laukomaan, niin siinä ehti jo ajatella epäonnistumisen mahdollisuutta. Tiesin pelin jäävän viimeisekseni isolla kentällä, tiesin että epäonnistuessani murtuisi taikani viimeisellä hetkellä. Mutta otin kuitenkin sen tietoisen riskin.
Vedin rankkarin, ja vaikka päällepäin olin itsevarmuuden perikuva niin pienen pieni epäonnistumisen pelko raapi takaraivossa. Sen verran se sitten vaikutti, että veto suuntautui keskelle maalia, mutta onnekseni veskari aavisti oikeaan nurkkaan. Eli en koskaan epäonnistunut 35v. peleissä rankkareissa....muissa jutuissa kylläkin ;D

Olen huomannut että puttaaminen on vähän sama juttu. Joskus kun on oikeanlainen itseluottamus buusti päällä, niin tuntuu että vaikeistakin paikoista pistää sisään. Mutta sitten kun takaraivoon iskee pienikin epäonnistumisen pelko, niin ohi menee metristäkin. Ja koska en osaa puttaa kovin hyvin, ja se korikin on aika paljon pienempi kuin futismaali niin niitä epävarmuus tekijöitä on aika paljon. Toisaalta se että pilkku lauotaan aina samasta paikasta, samalta etäisyydeltä mikä helpottaa suoritusta aika paljon.

Mutta siis mulla on ainakin sellainen tilanne että kun olen puttaamassa vaikka kuinka läheltä, ja mulle tulee pienikin epäonnistumisen mahdollisuus mieleen, niin varmasti epäonnistun. Sitä tunnetta on vaikea näin näppäimillä kertoa, mutta kai se sitten on se griplokki tai joku.

Offline Tamohorski

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
« Reply #494 on: 26.01.16 - klo:19:13 »
Vähän sama täällä kuin edellisellä. Tiedät kyllä että taidot riittää mutta tiedät myös menneesi panikoimaan ohiheittoa ihan turhaan ja kokemus kertoo että siitä seuraa moka ja siinä oravanpyörässä sitten pyörit pahimmillaan koko kiesin ajan jos lumipallo pääsee oikein vyörymään.