Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Maalikorit  (Read 265759 times)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #75 on: 26.05.13 - klo:18:21 »
Juu noi budgetin korit on aika karseita. Korin ketjut järjettömän kevyitä, ohuita ja on aika löysällä. Kaikki menee läpi. Ajattelin rautakaupasta hakee kunnon ketjua ja siirtää noi keveemmät siihen keskemmälle ja kunnollisia reunaan. Kori on myös melko matala, eli jollekkin alustalle on hyvä laittaa.

Jep. Itse laitoin lisäketjut, koroitin 10cm ja hitsasin liitoskohdat uudelleen, niin kyllähän tuo treenikorina on ihan kelvollinen. Kun liitoskohtien ruuvien kierteet tuosta pian katoaa, täytyy osat varmaan hitsata pysyvästi kiinni toisiinsa... Että juu... pienellä nikkaroinnilla voi halvasta saada käyttökelpoisen. Oikean korin tuntu ja fiilishän tuossa on oikein hyvä verrattuna johki kangashäkkyröihin.

Offline Tuomas

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Töyrylä
  • Seura: Nofs
« Reply #76 on: 26.05.13 - klo:22:01 »
No juu, ite vähän tuunasin ketjuosastoa ja laitoin korokkeelle, niin kori otti kaiken mitä pitääkin. Viritys vielä vähän heikko, mutta ainakin väliaikaisesti toimii loistavasti. Parantelutarvikkeet (ketjut+koukkuja, jolla ketjut kiinnitän) oli yhteensä n. 25€ ja itse kori 70€. Eli alle satasella sain loistavan puttikorin.
P2 Roc TL Firebird Destroyer

Offline öre

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
« Reply #77 on: 30.05.13 - klo:21:52 »
Onks jollain kokemusta West siden korist mitä honkkari myy? Näkyy olevan 139 euroo hintaa. Tuntuu vaa ihan hyvän oloselt. Raision honkkaris oli sellanen kasattunakin. Galvanoidut ketjut. 18 ketjuu näky olevan.

Offline Larzi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
« Reply #78 on: 03.06.13 - klo:21:41 »
Onks jollain kokemusta West siden korist mitä honkkari myy? Näkyy olevan 139 euroo hintaa. Tuntuu vaa ihan hyvän oloselt. Raision honkkaris oli sellanen kasattunakin. Galvanoidut ketjut. 18 ketjuu näky olevan.
Jos tää on se Black Basket, niin täältä tulee vain kehuja. Ei sylje (en tosin ole voimaputtaaja) eikä mene läpi. Omassa paketissa olis valmistusvika, eli ylärauta oli vääränmallinen eikä sen takia ketjut pysyneet kovin hyvin koukuissa kiinni. West Side pisti kumminkin heti varastolta uuden palikan tulemaan ja hyvin pelittää. Vähän se kyllä keikkuu epätasaisella, mutta mukana tulee koukut joilla sen saa painettua maahan kiinni. Joustavahko alarauta antaa välillä hassuja pomppuja, mutta kyllä toi vie kankaisia serkkujaan 100-0.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline öre

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
« Reply #79 on: 04.06.13 - klo:14:53 »
Joo mun täytyy kans kommentoida tota omaa kysymystän tost west siden korist. En sit jaksanu odotel, vaan kävin Rauman honkkarist hakemas sellasen. Täyty  vähä appiukon kans vääntää niit ylärautoi ni toimii kyl!!!! Hyvä kori tosiaan , ku laittaa viäl niil raudoil maahan, ni vot!  8)

Offline Väsä

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
« Reply #80 on: 04.06.13 - klo:18:12 »
Heittelin alkukeväästä pari viikkoa semmoseen citymarketin 79e koriin, mut sitten en jaksanu alkaa panostamaan lisäketjuihin jne., joten ostin discatcherin 2x west side korin hinnalla. Oon ollu tyytyväinen vaikka maksokin suhteellisen paljon.

Offline Visto

• Tulokas
  • *
    • View Profile
Maalikorit
« Reply #81 on: 07.06.13 - klo:11:32 »
Itse olen ostamassa nyt ensimmäistä maalikoria reenauskäyttöön. Tärkein ominaisuus on liikuteltavuus. Tietenkin mahdollisimman pieneen tilaan menevä on plussaa. Keveydessä tuun sen verran vastaan, että mieluummin sen verran painavampi, että pysyy pystyssä kiekon osuttua koriin. Kori liikkuu autolla, mutta mieluummin sen verran taittuvatapaus , että saa muutkin mökkiromut mahtuun mukaan. Mieluusti myös sellainen versio, ettei kokoomiseen tarvii työkaluja. Innovalla näyttäis olevan yks Travelkori tarjolla ja SkillShotilta on tarjolla kanssa ainakin yks.. Minkälaista maalikoria suosittelisitte, onko teillä kokemusta näistä mökille/puistoon/metsään otettavista kannettavista malleista?
« Last Edit: 07.06.13 - klo:11:34 by Visto »

Offline Tuomas

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Töyrylä
  • Seura: Nofs
« Reply #82 on: 07.06.13 - klo:11:54 »
Miteköhän tän nyt selittäis, skillshotissa parempi ketjuosa, travelerissa ketjut kapeasti ja kunnollista ylärautaa/kangasta ei ole, vaan kun "yläkankaaseen" puttaa, se menee koriin ainakin omassa travelerissa, vaikka senhän pitäisi poispäin kimmota. (Jos kukaan ymmärsi :D)
Traveler järjettömän kevyt, skillshotkaan ei liian painava ole, mutta huomattava ero painoissa. Puttiharjoittelu omasta mielestäni mukavampaa skillshottiin travelerin huonon muotoilun takia. Jos kannat aktiivisesti ympäriinsä, niin sitten traveler, mutta jos pidät enemmän omassa pihassa puttailuun, niin skillshot. Omasta kokemuksesta traveler on kyllä kestävämpi, mutta jos skillshottia käyttää varovasti eikä hakkaa hajalle tms, pitäisi senkin kyllä kestää.
P2 Roc TL Firebird Destroyer

Offline Eetu #13

• Seniori
    • View Profile
« Reply #83 on: 07.06.13 - klo:11:55 »
Itse olen ostamassa nyt ensimmäistä maalikoria reenauskäyttöön. Tärkein ominaisuus on liikuteltavuus. Tietenkin mahdollisimman pieneen tilaan menevä on plussaa. Keveydessä tuun sen verran vastaan, että mieluummin sen verran painavampi, että pysyy pystyssä kiekon osuttua koriin. Kori liikkuu autolla, mutta mieluummin sen verran taittuvatapaus , että saa muutkin mökkiromut mahtuun mukaan. Mieluusti myös sellainen versio, ettei kokoomiseen tarvii työkaluja. Innovalla näyttäis olevan yks Travelkori tarjolla ja SkillShotilta on tarjolla kanssa ainakin yks.. Minkälaista maalikoria suosittelisitte, onko teillä kokemusta näistä mökille/puistoon/metsään otettavista kannettavista malleista?

DGA Mach Litestä ei ole kokemusta mut muistuttaa kankaisista koreista eniten oikeaa koria. Traveler on tosi kevyt ja halvin mut se ei sitten vastaa paljon oikeaa koria.

Offline jtrogen

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Maalikorit
« Reply #84 on: 07.06.13 - klo:12:04 »
Mach lite jakaa mielipiteitä. Toisilla
Mennyt rikki ja mulla ei mitään ongelmia. Mahtava kori kaikenkaikkiaan. Todenoloinen mitoiltaan. Nopea laittaa kasaan ja pelikuntoon. Pussiin mahtuu mukavasti 5 putteria ja mukava laittaa olkapäälle ja lähteä reeniin.
Toki ei tätä kilometriä enempää kanna.

Offline riihis

• Seniori
  • FGR BagTag 180
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Riiheläinen
  • Seura: Ryhti
« Reply #85 on: 07.06.13 - klo:12:17 »
http://tinyurl.com/pgf542t

oho, tulipas pitkä linkki. Mut, mulla on toi, toimii, mukana tulee kantolaukku, johon mahtuu hyvin putterit myös. Kantokahvasta ei viitsi pitkää matkaa kuljettaa, mutta autolta puistoon/pihaan kyllä. Jos ei oo hengenhätä, noita on saanut puoleen hintaan syksyllä Cittareista.

Ensimmäisen kerran kasaa 10min, ja seuraavat kerrat 5min. Eikä ole mitään linkkuja/saranoita, jotka ajan myötä löysistyisi. Pari maakiilaa alustaan, niin kyllä pysyy. Tai vaikka hiekkasäkkejä, jos on viitteliäs.

EDIT: Visto, tuu poikkeen, niin voin näyttää korin "toiminnassa", Tampereella kun asutaan...

EDIT2: linkki muokattu, norsut kärsii, ei tietokoneet. ;)
« Last Edit: 08.06.13 - klo:07:10 by riihis »

Offline Discboy_99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
« Reply #86 on: 07.06.13 - klo:13:11 »
^^^ Toi on huono kori ainakin mulla. Toi ns. ylärauta roikkuu alaspäin, ei todellakaan ole noin kuin kuvassa.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline riihis

• Seniori
  • FGR BagTag 180
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Riiheläinen
  • Seura: Ryhti
« Reply #87 on: 07.06.13 - klo:13:16 »
Itse olen taivutellut rautoja hivenen ylöspäin, ja jos ne siitä vielä alastuvat, niin täytyypi keksiä jonkisortin lisärautaa yläkehään. Mutta 50€ koriksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. IMO.

Offline Visto

• Tulokas
  • *
    • View Profile
Maalikorit
« Reply #88 on: 07.06.13 - klo:13:51 »
Huono sanoo onko tuo kärkkäisen malli huono kori, ja monilla voi kestää paremmin kuin toisilla. Itsellä ei ainakaan kori jää pihaan sateeseen, käyttämättä kun on niin on pussissa auton kontissa. Itselle tuli noi kaks Innovan mallia lähinnä siitä syystä, että ainakin Innovan  kiinteekori, joka kaverilla on mökillä pihassa, on kestänyt sateet, auringot, talvet ja kesät :) tosin tiedä sitten, voihan kankaat olla eri materiaalia vaikka sama valmistaja onkin. Skillshot on luultavammin nyt ostokiikarissa. Mach Liteen en ole aiemmin tutustunutkaan. Täytyy vielä vähän lueskella netistä jos lontoonkielellä löytyis ameriikanpoikien mielipiteitä :) Mach Lite näyttäis olevan 159e tarjouksessa Powergripissä (http://powergrip.fi/tuote/machlidg)

EDIT: Mieluummin panostan jonkun verran lisää rahaa laatuun ja kestävyyteen. Helposti tulee köyhän tuttu efekti, kun alkaa noita halvempia katteleen..
« Last Edit: 07.06.13 - klo:13:54 by Visto »

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #89 on: 08.06.13 - klo:01:11 »
ei pysty lukeen näin leveetä sivua. tinyurl tai bit.ly, kiitos.... ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba