Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 235535 times)

Offline villek

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #165 on: 24.09.14 - klo:16:07 »
Daedalusta voin suositella kanssa, superhelppoheittoinen pituuskiekko. Ei vaan tuulta kestä yhtään.

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #166 on: 24.09.14 - klo:16:25 »

Mutta paskat. 130m. Se on mun tavoite. Vähintään. Tekniikka vaan eka kuntoon, siinä riittää työnsarkaa.

Vertailun vuoksi naisten kärki 2013 PDGA Pro Worlds skaboista pituusheitot:

Open (FPO)
1. Paige Pierce: 411' (n.125m)
2. Colleen Thompson: 345' (105m)
3. Vanessa Van De Venter: 339' (103m)

Mä oon kyllä kuullut, että heität pitkälle (eräs siivekäs kanssa pelaaja vihjas). Potentiaalia varmasti löytyy ja toivon, että onnistut.
VDGC ry

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #167 on: 24.09.14 - klo:16:56 »

Mutta paskat. 130m. Se on mun tavoite. Vähintään. Tekniikka vaan eka kuntoon, siinä riittää työnsarkaa.

Vertailun vuoksi naisten kärki 2013 PDGA Pro Worlds skaboista pituusheitot:

Open (FPO)
1. Paige Pierce: 411' (n.125m)
2. Colleen Thompson: 345' (105m)
3. Vanessa Van De Venter: 339' (103m)

Mä oon kyllä kuullut, että heität pitkälle (eräs siivekäs kanssa pelaaja vihjas). Potentiaalia varmasti löytyy ja toivon, että onnistut.
Tiedä sitten mimmoisissa oloissa nuo tulokset on heitetty, mutta näyttäisi miestenkin tulokset siltä ettei tuota skabaa ole käyty kovin ihanteellisissa olosuhteissa pituusheittoon. Paige heittää tyynessä ihan maltillisen korkuista väylädraiviakin pidemmälle kuin tuon 125m, joten jotain hämärää tuossa on.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #168 on: 24.09.14 - klo:17:19 »
Mut oot sä ehkä vähän passé, puhutaan mieluummin übervakaista kiekoista. Tai liian vakaista. Niillä mä heitän kaikki ne mun Toma upshotit.

Aikoinaan oli ainoastaan joko "ylivakaa" tai "alivakaa". Kiekot olivat jompaa kumpaa, enemmän tai vähemmän. Alivakaat kippasivat yli tai feidasivat myöhemmin, ylivakaat tulivat helpommin ja nopeammin vasemmalle. (RHBH). Ei ollut sanaa "vakaa", koska yksikään kiekko ei vain ole vakaa, siis lentäisi suoraan ja vain suoraan.

Nykyään tuntuu, että puhutaan ainoastaan alivakaista ja vakaista kiekoista, vaikka ihan samoja pannuja ne ovat. Ihme touhua. "Todella vakaa" tarkoittaa siis mun kielellä "todella ylivakaa".

Sitä mä vain.

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #169 on: 24.09.14 - klo:17:43 »
Mut oot sä ehkä vähän passé, puhutaan mieluummin übervakaista kiekoista. Tai liian vakaista. Niillä mä heitän kaikki ne mun Toma upshotit.

Aikoinaan oli ainoastaan joko "ylivakaa" tai "alivakaa". Kiekot olivat jompaa kumpaa, enemmän tai vähemmän. Alivakaat kippasivat yli tai feidasivat myöhemmin, ylivakaat tulivat helpommin ja nopeammin vasemmalle. (RHBH). Ei ollut sanaa "vakaa", koska yksikään kiekko ei vain ole vakaa, siis lentäisi suoraan ja vain suoraan.

Nykyään tuntuu, että puhutaan ainoastaan alivakaista ja vakaista kiekoista, vaikka ihan samoja pannuja ne ovat. Ihme touhua. "Todella vakaa" tarkoittaa siis mun kielellä "todella ylivakaa".

Sitä mä vain.

Joo kyllä mä ymmärrän. Huomaan itse syyllistyväni tohon "ihan liian vakaa kiekko" kun tarkoitan ylivakaata.. Mutta kunhan ymmärretään toinen toisiamme. (Toma upshotit, get it? Termit pitkin fidduja, tällä kertaa tarkoituksella)

Huomasitkos, kun sä nostit fiilikset, että se 130m vielä joskus vois tulla, niin tänne tuli reality check paikalle. Pillit pussiin, maailman kärkikään ei niin pitkälle heitä. Saako nyt jo masentua?

« Last Edit: 24.09.14 - klo:17:59 by Aittatar »

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #170 on: 24.09.14 - klo:17:53 »

Sitä mä vain.

Joo kyllä mä ymmärrän. Huomaan itse syyllistyväni tohon "ihan liian vakaa kiekko" kun tarkoitan ylivakaata.. Mutta kunhan ymmärretään toinen toisiamme.

Huomasitkos, kun sä nostit fiilikset, että se 130m vielä joskus vois tulla, niin tänne tuli reality check paikalle. Pillit pussiin, maailman kärkikään ei niin pitkälle heitä. Saako nyt jo masentua?

:D Ei en tarkoittanut, että et pystyisi siihen. Tuossa tulikin jo korjaus, että kyllä maailman kärki heittää pitemmälle kuin nuo tiedot mitä kaivoin. Ollut joku surkea tuloskeli näköjään tuossa kisassa.

Ja ei saa masentua vaan pitää näyttää kaikille (varsinkin minulle), että 130 metriä on tehtävissä!
VDGC ry

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #171 on: 24.09.14 - klo:18:00 »
Sulle ja parille muulle täs täytyy kai sit näyttää! Ainakin sille, joka ton Starlite Mamban mulle suositteli pituuskiekoksi.

Offline jajvirta

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
« Reply #172 on: 24.09.14 - klo:18:28 »
Tiedä sitten mimmoisissa oloissa nuo tulokset on heitetty, mutta näyttäisi miestenkin tulokset siltä ettei tuota skabaa ole käyty kovin ihanteellisissa olosuhteissa pituusheittoon. Paige heittää tyynessä ihan maltillisen korkuista väylädraiviakin pidemmälle kuin tuon 125m, joten jotain hämärää tuossa on.

Noi kisan tulokset oli niitä oikeita metrejä ja sitten on niitä internet-metrejä, joihin ei tarvita mitään mittaustekniikkaa?

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #173 on: 24.09.14 - klo:19:23 »

Sitä mä vain.

Täh? Ai että termiä "vakaa", saati vakaata kiekkoako ei oo eikä oo ollut frisbeegolfissa???

Sehän on just niin että: YLIVAKAA-VAKAA-ALIVAKAA.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #174 on: 24.09.14 - klo:20:02 »
Yksi äänestyslipuke täältä sille, että ylivakaa = vakaa. Suora kiekko on suora kiekko. Mut eihän sellasta olekaan että turn 0 ja feidi 0.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #175 on: 24.09.14 - klo:20:06 »
Vakaa kiekko tarkottais sitä että sitä voi runtata täydet ja se pitää kulmansa alusta loppuun sen kummemmin kääntämättä kuin feidaamatta. Olis kovin mukava jos Kempster kertois meille muillekin mikä viisastenkivi on tuo kiekko joka noin tekee.

Offline jajvirta

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
« Reply #176 on: 24.09.14 - klo:20:58 »
Mut eihän sellasta olekaan että turn 0 ja feidi 0.

Että pysytään aiheessa.

Offline ZaCer99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #177 on: 24.09.14 - klo:21:46 »

Että pysytään aiheessa.

Ja mako3

Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #178 on: 24.09.14 - klo:22:34 »

Noi kisan tulokset oli niitä oikeita metrejä ja sitten on niitä internet-metrejä, joihin ei tarvita mitään mittaustekniikkaa?

Sä et vissiin ole nähnyt maailman kärkinaisten heittävän. Paige, Catrina ja Ragna kyllä draivaavat sen 125 metriä golfdraivilla jokainen. Pituushommelit erikseen, ja siellä menee taatusti yli tuon.

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #179 on: 24.09.14 - klo:22:48 »

Että pysytään aiheessa.

Ja mako3

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nii, ja lisäksi Aero, Classic Aviar, Birdie, Dart, Mako, Nova, Polecat... omaavat nolla turnin ja feidin :P

Mutta jokainen noista feidaa liian hiljaa heitettäessä ja vastaavasti kääntää tai kippaa yli liian kovaa heitettäessä, mutta oikealla nopeudella ja kulmalla heitettäessä ovat suoria alusta loppuun.

Mä oon elänyt seuraavanlaisessa uskossa; YLIVAKAA on lihakoukku, vänkää vasuriin niin perkeleesti (RHBH) eikä puhettakaan että edes lupailis turnia, palauttaa jopa härskistä antsasta. VAKAA kiekko voi hiukan kääntää yli mutta suurin osa kiekon lennosta on suora + varma feidi (tai ei;). ALIVAKAA kääntää enemmän tai vähemmän ja loppupeleissä joko feidaa tai ei. Näin "simppelisti" mulle on joskus väännetty rautalangasta että kiekkoja on ylivakaita, vakaita ja alivakaita, enkä oo ikinä kuullut kenenkään puhuvan pelkästään ylivakaista ja alivakaista... aivan kun vakaata ei olisi olemassakaan.

Tässä vielä kuvan kera: eli esim. Viper on YLIVAKAA, Teebird VAKAA ja Leopard ALIVAKAA...

Onko joku sitä mieltä että sekä Viper ja Teebird (ja varmaan Aerot, Makot sun muut) on kaikki ylivakaita?

???

Edit:
Vakaa kiekko tarkottais sitä että sitä voi runtata täydet ja se pitää kulmansa alusta loppuun sen kummemmin kääntämättä kuin feidaamatta. Olis kovin mukava jos Kempster kertois meille muillekin mikä viisastenkivi on tuo kiekko joka noin tekee.

Tämmösiä "viisastenkiviähän" löytyy, tossa on yläpuolellakin lueteltuna muutama... tai sit voi hakata sweetspottiin jonkun VAKAAN tai ehkä jopa YLIVAKAAN kiekon, toimii kunhan ei ALIVAKAAKSI hakkaa;)

Mutta täysiä runttaamalla tuo ei onnistu (ainakaan joka kiekon kohdalla).
« Last Edit: 24.09.14 - klo:22:57 by Kempster »