Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 232027 times)

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #195 on: 25.09.14 - klo:12:52 »
Mä heitän max. 100 metriä ja oon heittäny dessuja jo melkein vuoden eli melkein niin kauan ku olen harrastanut 8)

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #196 on: 25.09.14 - klo:12:56 »
En mä Dessua tai Bossia pituutta varten edes ajatellut. Lähinnä joku mitä heittää siihen "vastatuuli mallia Meri-Toppila" niin että tietää sen aivan satavarmasti päätyvän vasuriin.

Offline jajvirta

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
« Reply #197 on: 25.09.14 - klo:13:01 »
Ja siis oikeastaan ainoa suurempi riski niissä supernopeuksisissa kiekoissa on se, että ostaa jonkun jyrän 13-nopeuksisen ja rupeaa heittämään sitä tommosessa antsakulmassa --> \ (RHBH) :)

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #198 on: 25.09.14 - klo:13:06 »
Ja siis oikeastaan ainoa suurempi riski niissä supernopeuksisissa kiekoissa on se, että ostaa jonkun jyrän 13-nopeuksisen ja rupeaa heittämään sitä tommosessa antsakulmassa --> \ (RHBH) :)

Näin minulle kävi :(

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #199 on: 25.09.14 - klo:13:06 »

Samassa kulmassa saa kohta Lepaa laittaa hyzerissä ettei kippaa yli, eli joku kultainen keskitie varmaan parempi.

ps. Mulla ei ole antsaheittoa... ei vaan mee jakeluun. Siks mul on fever bägissä vielä. 

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #200 on: 25.09.14 - klo:13:08 »
Jos ei mieti pituutta, vaan sitä että kiekko kestäisi minkä vaan myrskyn, niin kannattaa harkita hitaampia jyriä, kuten vaikkapa firebird, ennemmin kuin sellaisia kiekkoja jotka ovat jyriä lähinnä vaatimansa nopeuden takia. Dessut, bossit ja pdkakkoset kyllä kääntävät yli lähes kaikki yksilöt sellaisen kaverin käsissä kenellä sitä jerkkua löytyy todella paljon. Esim. 12x fire taas jyrää lähtönopeudesta riippumatta. Kunnon myrskyvastaiseen 12- ja 13-nopeusluokan kiekot saavuttavat kyllä sietokykynsä vähän pienempikätisilläkin. Ihmismäisissä tuulissa niillä toki pääsee yleensä pidemmälle kuin hitaammilla jyrillä, jos se pituus kuitenkin sen verran kiinnostaa  ;)

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #201 on: 25.09.14 - klo:13:12 »
Ei kai ny mua mikään pituus kiinnosta... kröhm.

Se että sain valkoisen Dessun bottom stampilla vaikutti vain pienesti ostopäätökseen.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #202 on: 25.09.14 - klo:13:15 »
Bottomi dessu on aivan tolkuton jyrä. Jopa toppilassa mä jätin sen vielä varalootaan, kun se ei vastatuulesta juuri välittänyt, eikä siitä ollut juuri hyötyä. :D

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #203 on: 25.09.14 - klo:13:17 »
Bottomi dessu on aivan tolkuton jyrä. Jopa toppilassa mä jätin sen vielä varalootaan, kun se ei vastatuulesta juuri välittänyt, eikä siitä ollut juuri hyötyä. :D

AaaHahaha. I'm screwed! No ehkä kahen vuoden päästä se on pituusheittoon jo passeli.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #204 on: 25.09.14 - klo:13:28 »
Onko Jaani mainostanut sulle uivansa?

siitä nyt on jo aikaa... enkä mä mitään uida osaa. Osaan nostaa painoja ylös, en muuta.

Off Topic: Mun mielestä voitaisi siirtää kaikki foorumin keskustelut Aitattaren treeniblogiin.

Osaat varmaan myös vetää painoja alas, don't sell yourself short dude!

Oon samaa mieltä, tänne vaan kaikki, mul on poppareita ja ylimääräistä aikaa.

Noniin, hyvä ratkesi ne kaikki foorumin alaosastoihin pilkkomis ongelmat, kun pistää vaan kaiken tähän. Myynti-ilmoituksetkin, ja saa uppia.  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #205 on: 25.09.14 - klo:13:41 »
Onko Jaani mainostanut sulle uivansa?

siitä nyt on jo aikaa... enkä mä mitään uida osaa. Osaan nostaa painoja ylös, en muuta.

Off Topic: Mun mielestä voitaisi siirtää kaikki foorumin keskustelut Aitattaren treeniblogiin.

Osaat varmaan myös vetää painoja alas, don't sell yourself short dude!

Oon samaa mieltä, tänne vaan kaikki, mul on poppareita ja ylimääräistä aikaa.

Noniin, hyvä ratkesi ne kaikki foorumin alaosastoihin pilkkomis ongelmat, kun pistää vaan kaiken tähän. Myynti-ilmoituksetkin, ja saa uppia.  ;D

Tää on tällainen Villi Länsi. Just sit back and enjoy the ride.

Offline jajvirta

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
« Reply #206 on: 25.09.14 - klo:14:05 »
Up.

Offline ymme

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
« Reply #207 on: 25.09.14 - klo:14:09 »

Offline Larzi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
« Reply #208 on: 25.09.14 - klo:14:45 »
Essi/Esa, miten pitkälle sä heität ja millä kiekolla?

Sori en ole lukenut sun varsinaista blogia kovin usein (viimeksi Järvareissun), mutta tää forumilla oleva ketju on loistava! :peukku:
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #209 on: 25.09.14 - klo:17:24 »
En ole nähnyt Jaanin molskivan, mutta tarkoitin sitä, että uinti on hyvää huoltoa kipeälle selälle. Minulla ei ole skolioosia, joten mitkä kokemukset sinulla Jaani on ollut selän hoidossa uinnista? Tieto voi auttaa Essiä.

Yleensä tuloksia ja oppimista tulee paremmin kiekoilla, joita voi kontrolloida aina. Ylinopeat ja ylijyrät kiekot tekevät yhden asian. Hyytyvät kesken matkan ja sinänsä se ei ole pelkkä ongelma, kun käyttää niitä siellä, missä kova feidi on plussaa. Kun vain on muita lättyjä hoitamaan suorat ja oikeaan heitot. Bossin tapauksessa 100 m heittäjälle on tylyä täyspainoisella. 150 grammainen on eri eläin ja se saattaa olla kohtuullisesti ylivakaa Essin(kin?, ainakin Esan) tehoilla, kun molemmat tylyttävät mua punttien kanssa grr hehe. Ei kyllä kevyt Bossi viihdy vastatuulessa senkään vertaa kuin täyspainoiset. Ja kevyt Boss on jossain määrin muutakin kuin yhden tempun poni. Jos ei saa älyjyrää, kuten mun 130 Dessu, jota en saa minnekään,  mutta se flippaa kuin delfiini tai merileijona vesipuistossa vastatuulessa. Voltteja.