Mä palaudun duunista mielettömän hitaasti ja päivä on pientä lepona. Venyttely, hieronta jo samana päivänä on ok, mutta valitettavasti se ei riitä ilman palauttavaa treeniä, jonka avulla kuonat saadaan pois lihaksista. Enpä usein ole sitä tehnyt, kun olen niin tööt duunin jäljiltä. Pari viikkkoa sitten vedin dunia seuraavana päivänä puolipökkelöillä jaloilla aloittaen kovinta vauhtia, mitä jaksoin vetää 2h20 min pyörälenkin ja palasin paremmalta ja rennommalta sekä ongelmattomilta tuntuvin jaloin takaisin. Eihän se sprinttitehoja ollut, mutta next best thing ja periaatteessa sen ei pitäisi toimia palauuttavana treninä, vaan rassata enemmän. Mitä vielä, seuravanakin päivänä koivet voivat hienosti. Selvästi ainoa paikka minussa, jossa on jotain kuntoa ja palautumiskykyä. Cool, nyt tiedän, miltä urheilijasta tuntuu.
Ei mulle toimi ollenkaan ensin puntti sitten heitto. Pakko olla toisin päin. Jos ei talvella hallissa heitto maistu, voi ola ainoa mahdollinen tapa rakentaa rutiini ja hioa tatsi huippuun lämpimän sään leirillä. Euroopan eteläosa, saaret tai pidemmälle meno. On siihen syynsä, miksi monissa lajeissa ammattilaiset lähtevät täältä etelään treenaamaan talvella.