Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Gripblogi  (Read 189388 times)

Offline Jouni

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Gripblogi
« Reply #330 on: 18.01.15 - klo:21:16 »
Eikös myös Koling pidä aina putteria toisessa kädessä?

Tuo Feldbegin video on jännä, osalla se on saanut putin paranemaan huomattavasti, ja "apuja puttaukseen" - ketjun perusteella on myös pilannut aika monen putin totaalisesti. Itse kuulun jälkimmäisiin. Tällä viikolla tullut taas kokeiltua ehkä viittä eri puttitapaa, aina jokin muu toimii paremmin. Eilen vajaa 500 puttia (kolmessa osassa) viidestä metristä noin 60% onnistumisprosentilla...

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #331 on: 18.01.15 - klo:22:10 »
Mulla toi davettaminen on aina auttanut, mutta ehdin tuossa välissä vain unohtaa ne asiat, millä hän puttinsa perustelee. Mä oon tyyppi, jonka on pakko järkeistää kaikki. Haluan mahdollisimman yksinkertaisen ja "idioottivarman" tyylin. Huomasin taas tänään, että on mennyt aika vaikeeksi ja tarkaksi kaikki, kunnes otin Daven videon esille ja muistin, mistä olin lähtenyt asioita hiomaan kohti vaikeuksia.

Mun homma on nyt se, että kuusi metriä on olisi comfort zone. Se riittää. Katotaan sitten joskus toiste, että miten sen rajan takaa alkaisi upota.
« Last Edit: 18.01.15 - klo:22:17 by Jaani »

Offline ymme

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
« Reply #332 on: 18.01.15 - klo:22:25 »
Ite lähden aina siitä, että uskallanko yrittää. Jos en, niin seiftiä alle. Sen fiiliksen yleensä tunnistaa aika helposti kun hirvee tuuli puskee naamaan tai 10 m pudotus korin takana. Sitten opettelen puttaamaan ja upotan kaiken. Aina.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
« Reply #333 on: 18.01.15 - klo:22:39 »

Väylä 9: Todella onnistunut avaus paikoiltaan kolmeen metriin. Hetken kamppailtuani jäistä rinnettä vastaan uhraan jalkojeni alle pyyhkeen, jotta saan törkättyä kiekon sisään. -1.

/quote]

Hehee, eikös tossa tapahtunut sääntörike :)...?! mun mielestä sääntöjen mukaan pyyhkeen saa laittaa vaan tiipaikalle, ei muuten:) :)

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #334 on: 18.01.15 - klo:23:08 »
2013 sääntökirjasta alkaen alle 1cm korkean pehmusteen saa laittaa aina.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
« Reply #335 on: 18.01.15 - klo:23:18 »

Ok.no voihan perkele. En tiennyt et sääntö muuttunut sit...aiemmin tais olla kuten mä sanoin. No hyvä tietää jatkossa. Kiitoksia ja sori :)

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #336 on: 18.01.15 - klo:23:27 »

Ok.no voihan perkele. En tiennyt et sääntö muuttunut sit...aiemmin tais olla kuten mä sanoin. No hyvä tietää jatkossa. Kiitoksia ja sori :)

Hyvä vain, niin tulee tämäkin asia selväksi.

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #337 on: 18.01.15 - klo:23:56 »
Jaani oli Loska Openissa molemmilla rundeilla perässä tulleessa ryhmässä, joten pääsin väijymään muutamia suorituksia... en mitään karmeita tötöilyjä nähnyt, paitsi yhden n. vitosen putin joka tuli ketjuista ulos (eikä siinäkään itse suorituksessa näyttänyt vikaa olevan), muuten kaikki suoritukset mitä meidän pooli odotellessa/ohimennen näki oli ihailtavan tyylikkäitä ja maailmanluokan tasoa!

Puttiin samanlainen itseluottamus kun sulla draivissa on niin kyllä futaa ;)

Offline jugi

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka
« Reply #338 on: 19.01.15 - klo:23:31 »
Sun pitää  vaa saada aikaseks tulla tonne meiän treenihallille ni kyl siel metodit keksitää  8)

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #339 on: 25.01.15 - klo:10:27 »
Erittäin hankalia aikoja ollut takana, ja sen lisäksi tuntuu todella hermostossakin olevan jotain ylimääräistä kireyttä. Treenaaminen ei maistu, mutta silti haluan nyt yrittää vielä tämän vuoden, josko se kipinä sieltä löytyy. Sormiin on ilmaantunut nykimistä, joka tuntuu kyynärvarressa saakka. Hermot siis kireellä sekä henkisesti että fyysisesti. Ei pidä siis ihmetellä, että peli on sekaisin. Ja pahasti.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #340 on: 25.01.15 - klo:10:50 »
Pää pystyyn, kaikki ne hommat kondikseen, joihin pystyt itse vaikuttamaan, endorfiinejä kroppaan liikkumalla (tai millä tahansa) ja askel kerrallaan.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #341 on: 25.01.15 - klo:13:49 »
No, ei pidä ihmetellä jos mua kaikesta ennakko-oleiluista ensi kesänä kisoissa tai radoilla näykään. Tulee aikoja, kun suunnitelmat eivät pidäkään ja kaikki pohjatyö osoittautuu arvottomaksi. Silloin on hyvä pysähtyä miettimään, että kannattiko. Ja kannattaako olla siellä, missä tuntee olonsa huonoksi. Hyviä asioita elämäänsä tarvitsee edes sen välttämättömimmän, jotta voi viettää aikaa friballa bonuksenomaisesti. Nyt ei ole se hetki kun suunnitellaan kesää.

Offline mykey

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Reply #342 on: 25.01.15 - klo:15:44 »
Saako sinulta hankittua opetusta frisbeegolffin pelaamisesta ja itselle sopivasta heittotyylistä?
Sen verran tarkalta analysoinnilta kuulostaa,että olisi oikeasti mukavaa oppia teknisesti tekemään asioita paremmin.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #343 on: 25.01.15 - klo:16:53 »
Joo, kyllä varmaan. Mahan osaan lähinnä oman draivini ja sen opettamisen, että ei sillä nyt kukaan ihmeitä peliinsä saa vielä. Kyllä mä varmaan kentillä käyn vielä, niin voidaan joskus sopia sessiota.

En lupaa mitään. Kellekään, vähiten itselleni. Voi olla että vuoden viimeiset fribani heitin tänään, kun puttasin korista ohi 15 kertaa... Tai sitten en. Nyt bodaan, kuten ennen vanhaan.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #344 on: 25.01.15 - klo:17:22 »
Laji kasvaa. Se kasvaa niin hirveää vauhtia, että nyt kilpailunjärjestäjät voivat jo rajoittaa osallistujia todella paljon ja rankalla kädellä.

Kannatan suuntausta.

Samalla harmittelen sitä, että oman pelin tasoni ei enää riitä mihinkään isoon kisaan tänä vuonna. Kaikki kilpailut, joihin oikeasti voisin haluta, ovat rajoittaneet viimeistään toisen ilmoittautumisvaiheen 975-ratingin minimiin. Se ei siis minua koske.

Skellefteå, EO, Kööpenhamina ja muut EuroTourit ja varmasti jokunen ProTourikin menee täyteen ilman, että saan edes mahdollisuutta osallistua. Kyllähän mä voin ratingia nostaa kauden aikana ylikin tuon rajan, mutta sillä ei ole enää siinä vaiheessa väliä, koska ilmoittautuminen on jo sitten mennyt kiinni.

Kuka käski pelata paskasti, niin.

En ole sitä sorttia, joka tekee vuoden 2016 suunnitelmia tai varsinkaan niin, että pelaisin tänä vuonna pikkukisoja vain siksi, että voisin sitten joskus saada oikeuden pelata isoissa kisoissa, vuoden päästä. Siihen ei vain riitä motivaatiota.

MM-kisat kiinnostivat vielä pari viikkoa sitten, mutta nyt tuntuu, että en ole sinnekään ihan tervetullut. Voipi olla, että kisajärjestäjät päästävät paskoja eurooppalaisia säälistä mukaan, mutta onko mun järkeä lähteä sinnekään? Sitä voi vielä miettiä tovin, mutta luultavasti Suomijengi saa matkata ilman gripbloggaajaa Pittsburghiin.

Tänään kävin roiskimassa kuudesta metristä noin 90 prosenttia puteista ohi. Se oli hyvä muistutus siitä, että mun paikkani on kuntosalilla. Se on niin paljon helpompaa.

Nyt on samanlainen tunne kuin blogia aloittaessani. Edessä ei ole mitään varmaa, pelaaminen ei kauheasti kiinnosta, treenaaminen tuntuu turhalta ja laji ei tarjoa enää mitään elämyksiä.

Aika näyttää, milloin sitä kehtaa taas näyttäytyä kiekkojen kanssa radalla.