Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kasaa aloittelijapaketti  (Read 148725 times)

mazax

• Guest
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #150 on: 07.07.15 - klo:07:20 »
Prodigy 300-p3 / putteri
Innova Champion Roc 3 / midari
Discmania Fd c-line / raiveri

Offline hhel

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #151 on: 07.07.15 - klo:07:46 »
Innovalta

DX Aviar
Champion Mako3 171-175g
Champion Leopard 165-167g

Discmanialta

D-line P1
C-line MD 171-175g
C-line FD 165-167g

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #152 on: 07.07.15 - klo:07:56 »
Lähtisin puttereista jollain alivakaalla kuten Tuonelan Joutsen tai P1 D- tai P-line... muovi sen mukaan mikä sopii käteen. Midareista en sanoisi Champ Roc3:sta mutta DX Stingray toimi itsellä. Draiveri vois olla FD D-line tai Archangel.
« Last Edit: 07.07.15 - klo:08:39 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline paw

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
« Reply #153 on: 07.07.15 - klo:08:31 »
Terve,

Aloittelija tarvisi apua. Nyt on muutaman kerran tullut käytyä heittelemässä ja nyt tarvisi omat kiekot hommata. Pärjäänkö 3 kiekolla alkuun? Budget sport on lähin kauppa mistä löytyisi iso valikoima. Voisiko joku kertoa mitkä kiekot heidän valikoimasta aloittelijan kannattaa ostaa?  :)

Omalla lyhyellä kokemuksella lähtisin liikenteeseen vain putteri/midari -linjalla. Driverit jättäisin hetkeksi, kunnes heittotekniikka on edes jotenkuten hallussa.

Putteriksi joko Innova DX Aviar tai Westside BT Tuonelan joutsen ja midariksi Innova DX Shark tai Westside BT Tursas.

Tärkeintähän on se että menet sinne kauppaan ja hypistelet mainittuja kiekkoja käsissäsi. Jos ei tunnu hyvältä, niin jätä hyllyyn. Monta hyvää vastausta viestiisi, joten valinnanvaraa pitäisi olla.

Tervetuloa loistavan harrastuksen pariin! ;)

Offline RistoS

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
« Reply #154 on: 07.07.15 - klo:08:41 »
Tärkeintähän on se että menet sinne kauppaan ja hypistelet mainittuja kiekkoja käsissäsi. Jos ei tunnu hyvältä, niin jätä hyllyyn.

Tarkennan että tämä on erityisesti putterin osalta tärkeää, ei tässä vaiheessa niinkään midarien kanssa. Yleensä oikeanlaiset draiviotteet on aluksi hakusessa, mutta putterin pitää tuntua luotettavalta siinä 7-8 metrissä ja lähempänä.

Budget Sportilla on hyvä Prodigy-valikoima myöskin, joten kannattaa hipelöidä myös heidän puttereitaan joissa on muita mainittuja matalampi tuntuma :)
« Last Edit: 07.07.15 - klo:08:44 by RistoS »

Offline Larbis

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
« Reply #155 on: 07.07.15 - klo:11:22 »
Itse aloitin dx leopardilla, loistava kiekko (nykyään 2x star bägissä), aloittelijalle suosittelisin pro muovista leopardia. Sen jälkee ite heitin 15€ roskiin kun ostin emscon paketin, en suosittele. S-line fd myös loistava draiveri alussa. Putteriksi joku joka tuntuu hyvältä kädessä, suosittelen koittamaan Jk Pro muovin Aviar-X, Prodigy Pa3 300s muovissa ja vaikka gstar dart. Midareita en itse paljoa käytä, joten en anna niistä suosituksia. Mielestäni leopard ja sopivan tuntuinen putteri riittävät alkuun.
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Kreator

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
« Reply #156 on: 07.07.15 - klo:13:00 »
Ite oon kasannut kolmelle uudelle pelaajalle (1 naista ja 2 miestä) jo tänä kesänä Budgetista 3 kiekon paketin, lähinnä Innovaa ja Discmaniaa kun ne parhaiten tunnen. Ensin annan 3 suunnilleen samaa kiekkoa käteen eri muoveilla (Ch, Star ja Gstar) ja kysyn että mikä tuntuu parhaalta omaan käteen; kaikki valinnut jostain syystä gstarin. Sitten lyön 3-4 eri putteria käteen (P1, Aviar, Lat Pure...) ja pyydän valitsemaan parhaiten käteen istuvan, ja kun se löytyy niin samasta lätystä pari eri muovia vielä valintaan. Painon oon valinnut itse ja tietty myös sen mukaan mitä hyllystä löytyy

Putterit:
N: Gstar Aviar 170g
M1: Soft Pure 175g
M2: Medium Pure 175g

Midarit:
N: Gstar Skeeter (vähän yli 160g oli muistaakseni)
M1&2: Gstar Skeeter 175g

Driver:
N: Gstar Leopard 163g
M1: Gstar Leopard 175g
M2: Gstar TeeBird 160g (leopardit ja FD:t oli hyllystä loppu)

Kaikkien kanssa ollut nyt Raision neppiradalla kokeilemassa/opettamassa ja täytyy sanoa että melkein kateellisena katson miten hyvin putterit ja midarit lentää aloittelijan kädestä, varsinkin tuo Skeeter lentää kaikilla aivan nuolisuoraan. Driverien kanssa on niin ja näin joten oon yrittänyt saada viestiä läpi että heittäkää enemmän midarilla alkuun mutta ei se oikein mee kaaliin... driverilla on pakko yrittää kun sellainen kerta löytyy :)

Jos vaan joku olis tehnyt tällasen palveluksen mulle joskus 4-5 vuotta sitten kun aloittelin niin nyt vois olla eri tasolla. Mua ei kukaan neuvonut joten täyspainoiset D-P2 ja hullun vakaa C-PD oli mun ekat kiekot koska olivat niin nätin oransseja intersportin hyllyssä :) Arvata saatta miten nuo aloittelijan kädessä toimi...

Offline KämmiKoura

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #157 on: 07.07.15 - klo:13:04 »
Itse kasailin paketin muutaman kaverin avustuksella. Olin siis muuman kerran käynyt radalla heittämässä ennen ostoksille menoa ja laji vei kyllä kerralla mukaansa, mutta asiaan

Champion Leopardi, BT Softi Tursas ja JK Aviari niin vetelää muovia, että hyvä että kasassa kestää :P

Noilla pärjännyt hyvin, joskin tuo Tursas alkaa kulumaan tuolla muovilla (yhden tälläisen jo jokeenkin saanut).

Pakettia täydentämään tuli Pursi, jolla tykkään heittää kämmentä.

Offline Jokeri

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
« Reply #158 on: 18.07.15 - klo:21:03 »
Sopiiko seuraava setti aloittelijalle vai onko liian haastava

Latitude64 Zero Line Soft PURE
Innova GStar Mako 3 / Discmania SG-Line MD1
Innova Pro Valkyrie
Innova Blizzard Champion Boss

Offline tuomasv

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
« Reply #159 on: 18.07.15 - klo:21:14 »

Innova Pro Valkyrie

Bossin voi jättää liian nopeana pois, mutta muuten hyviä kiekkoja jotka käyvät pidemmällekin ehtineelle.

Offline Jokeri

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #160 on: 19.07.15 - klo:11:30 »

Innova Pro Valkyrie

Bossin voi jättää liian nopeana pois, mutta muuten hyviä kiekkoja jotka käyvät pidemmällekin ehtineelle.
Ajattelinkin, että menisi sen kanssa liian vaikeaksi. Muuten hyvä siis, tarkoitus onkin kerätä paketti milllä pärjää vähän pidemmänkin aikaa.
Kannattaako vielä roolittaa kiekkoja, jos hommaisi kerralla pari lisää?

Latitude Softi PURE 173g puttiputteri? Mikä heittoputteriksi?
Innova Mako3 ja Discmanian MD1 riittävän erilaisia/roolit?
Innova Valkyrie rystyksi, mikä forelle, Teebird? Lisäksi vaikka kelluva Dragon vaikeisiin vesipaikkoihin?

Varmaan 170grammaset sopivia kaikkiin?

Offline TaneT

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #161 on: 19.07.15 - klo:11:35 »
Siis kyllähän kannattaa hommata sellaisia kiekkoja jotka tukevat eri suuntaan meneviä heittoja. Pari putteria, vakaa ja suora/alivakaa. Muutama midari vakaa, suora, alivakaa. Muutama fairway driveri vakaa suora alivakaa. Mitä kiekkoja ostat niin se on sitten oma valinta, Innovat ei varmasti mene paljoa metsään mutta osta semmoisia jotka tuntuvat hyvältä käteen. Tässä nyt mahdollisimman minimalistinen esimerkkibägi jolla itsekin pärjäisi:

Pig, Judge
Wasp, Z Buzzz, kulunut ESP Buzzz
Teebird, C-FD, S/G-FD

Vielä jos haluaa yksinkertaistaa niin jättää alivakaat kiekot pois ja heittää suorilla reilummin antsaa. Forelle käy ihan samat kiekot kuin rystyllekin.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline banshee

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
« Reply #162 on: 19.07.15 - klo:16:07 »
Innova DX Aviar

Pro D Buzzz

Innova DX Cheetah
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline rabatv

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #163 on: 25.07.15 - klo:01:15 »
Tällä hetkellä kiekkoina
Soft Pure 171g
R-Pro Roc 162g
GStar Leopard 168g (Championeja ei löytynyt mistään...)

Hyvin alkaa jo heitot luonnistumaan vaikkei kovin pitkälle lähdekkään.
Tarkoitus olisi hankkia toinen midari ja draiveri ihan virkistyksen vuoksi ja että oppisi heittelemään vähän erilaisia heittoja erilaisilla kiekoilla.

Mitä midaria ja draiveria suosittelette noiden rinnalle? Kuitenkin sellaisia suht helppoheittoisia, oon miettinyt midariksi Opto Line Corea tai Fusea.

Offline Jokeri

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #164 on: 25.07.15 - klo:09:36 »
Fuse tuntui sopivalta aloittelijalle kun itse heittelin. Lähtee kyllä juuri sinne mihin heittää, suosittelen. Saint tuntui puolestaan hyvältä draiverilta