Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Leevin kisaploki (7k)  (Read 80499 times)

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Leevin kisaploki (7k)
« Reply #90 on: 04.12.12 - klo:15:38 »
Vaikka et sitä millään usko tapani ni oon kyl tehny aika paljonki rinnalvetoo :). Legendaarinen painonnostaja toma veti meijjä punttireenejä aina ja tuli hyvät neuvot :)

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
« Reply #91 on: 04.12.12 - klo:15:44 »
Mun neuvo Leeville on se että älä innostu likkaa puntin kanssa. Sun iässä ja varsinkin tähän lajiin et tartte mitään punttia oikeestaan. Ainakaan se ei todellakaan ole välttämätöntä ja helposti vaan pilaa asioita ennemmin kuin parantaa. Jalkoja ja keskiroppaa toki voi tehdä mut yläkopan puntissa kantsis pitäytyä lähinnä omalla painolla tehdyllä liikkeissä, eli esim leuanvetoa ja dippiä ja punnerruksia ja niissäkin kohtuudessa ettei vedä jumiin itteensä ja huononna liikkuvuutta joka äärimmäisen tärkeää heitoissa.

Tietty sitä helposti innostuu helposti tossa iässä tekeen kaikenlaista:) sinuna en tekis mavea ollenkaan ja rinnallevetoa vaan suht pienillä painoilla ja mahdollisimman hyvällä tekniikalla ja sähäköitä nostoja tai sitten vaan jumppamaisesti esim tangolla. tollanen jumppa on hyvää vastapainoa repimisille mitä tulee helposti kovissa draiveissa.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #92 on: 04.12.12 - klo:16:24 »
Vaikka et sitä millään usko tapani ni oon kyl tehny aika paljonki rinnalvetoo :). Legendaarinen painonnostaja toma veti meijjä punttireenejä aina ja tuli hyvät neuvot :)

Hyvä! Rive on tosiaan sellainen liike, että pitää opetella kunnon tekniikka. Toki kaikki muutkin.

Villen kanssa samaa mieltä että punttitouhuissa järki mukaan. Ja RHP-treeni on huonoin mahdollinen treeni fribaan. Sano Jaani mitä sano. ;-)

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #93 on: 04.12.12 - klo:16:57 »
Noo... otetaan distancekisa, Tapani, ja katotaan kumpi on treenannu oikein ;)

Joo, jos haluaa jotain fribaa varten pumppailla, niin raskaat mavet on ihan kivoja, muttei kovin tehokkaita. Ja pumppihommaan pitää lähtee tosi hitaasti ja huolella, pikkuhiljaa paremmin ja isommin, mutta se on pitkä juttu.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
« Reply #94 on: 04.12.12 - klo:18:39 »
Tietty samaan lopputulokseen voi päästä monia eri teitä:) omaa kroppaa tietty kantsis kuunnella ja pitää ainakin huolta ettei liikkuvuus kärsisi eikä tosiaan liikaa jumittaisi kroppaansa ja hidastaisi

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
« Reply #95 on: 04.12.12 - klo:19:17 »

Joo, jos haluaa jotain fribaa varten pumppailla, niin raskaat mavet on ihan kivoja, muttei kovin tehokkaita. Ja pumppihommaan pitää lähtee tosi hitaasti ja huolella, pikkuhiljaa paremmin ja isommin, mutta se on pitkä juttu.
Jaani, ota mielummin Nissisen Teemua vastaan se pituus kisa ;)

Katotaan kumpi on treenannu oikein  ;)

Offline Leevi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
« Reply #96 on: 04.12.12 - klo:19:44 »
Mun neuvo Leeville on se että älä innostu likkaa puntin kanssa. Sun iässä ja varsinkin tähän lajiin et tartte mitään punttia oikeestaan. Ainakaan se ei todellakaan ole välttämätöntä ja helposti vaan pilaa asioita ennemmin kuin parantaa. Jalkoja ja keskiroppaa toki voi tehdä mut yläkopan puntissa kantsis pitäytyä lähinnä omalla painolla tehdyllä liikkeissä, eli esim leuanvetoa ja dippiä ja punnerruksia ja niissäkin kohtuudessa ettei vedä jumiin itteensä ja huononna liikkuvuutta joka äärimmäisen tärkeää heitoissa.

Tietty sitä helposti innostuu helposti tossa iässä tekeen kaikenlaista:) sinuna en tekis mavea ollenkaan ja rinnallevetoa vaan suht pienillä painoilla ja mahdollisimman hyvällä tekniikalla ja sähäköitä nostoja tai sitten vaan jumppamaisesti esim tangolla. tollanen jumppa on hyvää vastapainoa repimisille mitä tulee helposti kovissa draiveissa.
pidetään mielessä. Mutta mitä nyt ku vatsoi ym tekee ni se on mun mielestä hemmetin tylsää tehä omalla painolla esim vatsoja ja mitä nyt jos käsiä tekee ni punnerruksia. Dipit ja leuat on ihan hyviä omalla painolla koska lisäpainoilla saisin kumpaakin jonku 1 toiston :D ja painoilla mun mielestä saa monipuolisemmin treenattua yläkroppaa ja käsiä. Ja olisko sul Ville jotain vinkkejä miten sitten treenaisin sitä liikkuvuutta?

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #97 on: 04.12.12 - klo:20:07 »

Jaani, ota mielummin Nissisen Teemua vastaan se pituus kisa ;)

Katotaan kumpi on treenannu oikein  ;)

Aih...tikarilla kylkeen.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #98 on: 04.12.12 - klo:20:12 »

pidetään mielessä. Mutta mitä nyt ku vatsoi ym tekee ni se on mun mielestä hemmetin tylsää tehä omalla painolla esim vatsoja ja mitä nyt jos käsiä tekee ni punnerruksia. Dipit ja leuat on ihan hyviä omalla painolla koska lisäpainoilla saisin kumpaakin jonku 1 toiston :D ja painoilla mun mielestä saa monipuolisemmin treenattua yläkroppaa ja käsiä. Ja olisko sul Ville jotain vinkkejä miten sitten treenaisin sitä liikkuvuutta?

Vatsojen treenaaminen omalla painolla on tehokasta, jos tekee oikein. Jos hirtät jalat johonkin kiinni ja alat nylkyttää, niin siinä menee kauan, mutta jos todella rutistat lihaksilla rauhassa saat äkkiä hyytymään ja kaikenlisäksi kehityt. Samoin punnerruksissa, jos teet nyt vaikka ekaksi 50 putkeen, pidät minuutin tauon ja toistat, niin lihakset hyytyy. Varmasti.

Jos haluut punnerruksiin lisää tehoa, niin tee taputuspunnerruksia. Jos vielä enemmän, niin tee punnerruksia peukalot yhdessä. Vaihtoehtoja löytyy loputtomiin.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
« Reply #99 on: 04.12.12 - klo:20:15 »
Moro taas. en usko että sulla mitään ongelmia liikkuvuudessa. ainakaan kun sun heittoa kattelee, mut eiköhön netistäkin löydy jotain liikkuvuusharjoituksia jos haluu tehdä tai sit jotain keihäänheittäjän liikkuvuustreenejä. Tottakai voit tehdä punteilla yläkroppaa myös mut meinasin vaan et pidä kohtuus siinä hommassa, mun neuvo on että älä kerää liikaa massaa yläkroppaan. jaloista ja keskikropasta heitto lähtee ja käsi on se perässä tuleva nopea ruoska vaan.

vatsoja voi kyllä tehdä ilman painojakin niin että ne tuntuu tai että joutuu hinkkaan koko päivän jos tekee raskaita liikkeitä kuten roikkuen puolapuissa jalat käsiin nostaen(välil pidin 2-4kg nilkkapainoja per nilkka) tai niin sanottu "rockyliike"(meet hartiolles maahan lähelle puolapuita esim ja jalat kattoa kohti ja oikaset kroppas tikkusuoraks jos mahdollista ja otat kummallakin käsin kiinni alimmasta puolasta ja sit lasket suorana kroppas lähes maahan asti ja siitä nostat taas sen ylös niin ettei kroppas mee linkkuun matkalla)

tai sit Tapaninkin tekemä "rullaus" polvet maasa tai koko kroppa suorana.

joo ite oon tehnyt kyl myös paljon vatsoja lisäpainoilla painot niskassa ja jalat ilman tukea ihan tohon 35kg lisäpainoon asti,mut siinäkin saattaa niska rasittuu aika ikävästi. myös oon tehnyt 50kg lisäpainoilla jalat tuettuna vitosen sarjoja mut silloin ois pitäny olla suukapula ettei hampaasta ois lähteny kiilteet:) joutu pureen hammasat ikävästi:)

isommilla painoilla muutenkin ehkä sit keskikroppa paksuuntuu(monen mielestä ikävästi:)) ja saattaa vatsatkin mennä juntturaan

jokatapauksessa hyviä treenejä sulle!

Offline Leevi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
« Reply #100 on: 05.12.12 - klo:10:00 »
No aika paljon se varmaan ehkäsee sitä liikkuvuusjuttua että säbässä tulee kääntyiltyä ja vääntyiltyä vähän joka suuntaan. Ja tosiaan aika monipuolisesti teen erilaisii vatsalihaksii, mut hyvin vähän perus vatsapenkissä lisäpainoilla. Ja mielellään kyl opettelisin jos joku vaan viittis selittää mikä esim se rullaus on:)

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #101 on: 05.12.12 - klo:10:54 »
No aika paljon se varmaan ehkäsee sitä liikkuvuusjuttua että säbässä tulee kääntyiltyä ja vääntyiltyä vähän joka suuntaan. Ja tosiaan aika monipuolisesti teen erilaisii vatsalihaksii, mut hyvin vähän perus vatsapenkissä lisäpainoilla. Ja mielellään kyl opettelisin jos joku vaan viittis selittää mikä esim se rullaus on:)

En oo varma onko tästä kyse.

Tua on ainaki iha killeriä touhua. Laita hammassuojat jos on niin ekaan kokeiluun..

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #102 on: 05.12.12 - klo:11:15 »
Seisoviltaan tuo on tautinen, mutta polviltaan useimmat pystyvät pari tekemään. Ite tein joskus 100 polviltaan ja 10x20kg lisäpainoilla. Silti ei seisoviltaan ollut lähelläkään.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #103 on: 05.12.12 - klo:11:48 »
En o koittanu mutta jostai vattaltansa vois pari saada.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
« Reply #104 on: 05.12.12 - klo:16:09 »
Jep toi on se rullaus, mut jos vetää punttitangolla jossa on normikokoiset esim 15kg levyt, niin toi liike on paljon raskaampi silloin kuin ton Garffin linkittämän videon hepun tekemänä. silloin meinaa pääsee paljon alemmas vielä käsillä.ihan vaakatasoon asti. toi oli vielä aika kaukana siitä.

varotuksen sana tosta liikkeestä että siinä voi rikkoa selkänsä jos ongelmia alaselän kanssa niin toi liike voi tappaa selän! mä en esim koskaan ois saanut tehdä tota. mulla alaseläs iso nikamansiirtymä ja nikamankaaren murtuma ollu aina pienestä pitäen(ehkä johtuen että aloin heittää miesten keihästä jo 7vuotiaana:))

mul toi liike polviltaankin tuntu jo alaselässä pistävä kipuna välillä jos tein pidempää sarjaa tai lisäpainoilla(painot selässä) tai kun joskus tein tota muutaman  toiston sarjana seisoviltaan. lyhyemmät kaverit ehkä tekee tota helpommin kun vipuvarsi ei ole niin pitkä ja rasitus ei samalla tavalla kohdistu selkään luultavasti

mulla tosta liikkeestä kipeyty kummatkin olkapäät(ei lihakset) ja alaselkä(ei lihakset) mut mulle toi liike ei tosiaan siis soveltunu. väkisin tein tyhmänä