Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1307435 times)

Haze

• Guest
Vs: Discmania
« Reply #1440 on: 13.05.15 - klo:16:24 »
Täältä tuntuu nopeasti apua löytyvän niin osaisko joku sanoa mikä discmanialta olisi hyvä draivi putteri metsäpilleille, eli mahdollisimman suora ja mielellään kestävää muovia kun kotikenttä on metsäväyliä 80% ja puut kolisee. 400s Pa1 löytyy jo bagista ylivakaaksi putteriksi

S-Line P1

Offline Mava

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Vatanen
  • Seura: Joen Liitokiekko
« Reply #1441 on: 13.05.15 - klo:17:42 »
Täältä tuntuu nopeasti apua löytyvän niin osaisko joku sanoa mikä discmanialta olisi hyvä draivi putteri metsäpilleille, eli mahdollisimman suora ja mielellään kestävää muovia kun kotikenttä on metsäväyliä 80% ja puut kolisee. 400s Pa1 löytyy jo bagista ylivakaaksi putteriksi

S-Line P1

Mulla S-line P1 oli melko jyrä. Melkeinpä vois sanoo että S-line P2 veroinen. Noissakin on varmaan kyllä eroja.
P-line P1 on tosi suora heittoputteri, tosin ei ole niin kestävä.
D-line P1x myöskin tosi suora pienellä feidillä, mut ei kestä mitään. Eka reissulla metsäradalla osu puuhun ja oksa törötti jo rimmissä pystyssä.
Sit toi G-line P2 on taas melko vakaa mutta vaikuttas kestävältä kuitenkin. Tällä tosin heittoja vielä vähän alla.

Tässäpä minun havaintoja Discmanian puttereista.
« Last Edit: 13.05.15 - klo:18:42 by Mava »

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1442 on: 13.05.15 - klo:18:42 »
S-line p1 ei itsellä ainakaan toiminut yhtään, tarvii ilmeisesti aika täydellisen tekniikan. D-line p2 ollut hyvä draiviin, mutta kannattaa varmaan hommata g-line kestävyyden takaamiseksi :)

Offline Jussijii

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
« Reply #1443 on: 13.05.15 - klo:19:50 »
X-P1x kestää ja on suora.

Offline Mava

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Vatanen
  • Seura: Joen Liitokiekko
« Reply #1444 on: 13.05.15 - klo:20:01 »
X-P1x kestää ja on suora.

Tuota ei taida vaan tällä hetkellä saada mistään Suomesta?

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
Discmania
« Reply #1445 on: 14.05.15 - klo:18:07 »
Onko muita jotka kokee (merkin) midarit turhiksi pl. ehkä jyrämidari? Itsellä monesti menee siten, avaa FD tai TD:lla (PD jos pitää olla kunnon feidi tai on kova tuuli). Lopuksi saa heitellä P2:lla.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Kreator

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
« Reply #1446 on: 14.05.15 - klo:19:11 »
+1

Tuo olisi voinut täysin mun kirjoittama viesti, ihan samoilla lätyillä mennään. Itellä md2 ja md3 laukussa, kakkoseen en paljon tartu mutta pidemmät lähärit yleensä menee kolmosella, mutta sekin harvoin. 90% lähäreistä menee s-p2 tai c-p3 kädessä riippuen tuulesta ja feidin tarpeesta

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1447 on: 14.05.15 - klo:20:19 »
Noh, mä en juurikaan heitä minkään merkin midareita. Signaturesta löytyy pari mut MD3 monesti vain forelta suoraa tai antsaa, rystyltä joskus jotain hysseä tai pikkuantsaa. Gator ja Jokeri menee vähän päällekkäin. Puttereilla pystyn heittään niin paljon kaikenlaista että harvoin tulee tartuttua midariin ja sit onki taas helppo hypätä TL3:een jos pitää esim. pilliä heittää.

Kertokaa mulle midarijumalat mitä niillä pitää tehdä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Lypsyjakkara

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1448 on: 14.05.15 - klo:21:36 »
ohan se ihan selvää mitä niillä tehdään. Ne on pidempiä kuin jokeri ja lyhyempiä kuin tl3. Istuu just siihe väliin.
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #1449 on: 14.05.15 - klo:22:50 »
Discmanian midareihin mitenkään liittymättä, itelläkin on kyllä midarit aika vähällä käytöllä. Harvoin pitää millään väylällä avata midarilla, yleensä riittää putteri tai sitten on järkevämpää heittää draiverilla. Muutamia lyhyehköjä antsaväyliä on, mutta ne heitän mieluummin forella kuin midariantsalla.

Offline oojii

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: ozzy
« Reply #1450 on: 14.05.15 - klo:23:10 »
Midarilla on se hyvä puoli, että ei mene liian pitkäksi heitto. Esim. 80 m loiva hysse menee draiverilla helposti leveeksi feidin takia tai karkaa takamaastoon. Toki tämä on hyvin henkilökohtainen juttu, heittääkö putterilla vai midarilla ne heitot. Esim. Meresmaa sanoi omassa In my bag -videossaan, että heittää todella vähän midareilla (MD2), kun kaikki alle 100m heitot hoituu P2:lla. Ja usein vieläpä  paikaltaan ilman vauhtia.

Offline Iskariot

• Juniori
  • **
  • .
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
« Reply #1451 on: 15.05.15 - klo:09:42 »
Itsellä on ainakin MD2:lle selkeä slotti omassa bägissä. P2 on kyllä pitkä putteriksi, mutta MD2 sellasen 10-15m pitempi. Melkein kaikki <70-90m väylät tulee avattua midarilla luotettavuuden takia.
Link P1 Splinter | MD3 MD5 | FD | PD | DDx DD3 PD2

Offline baader

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
« Reply #1452 on: 15.05.15 - klo:10:46 »
Heitän aika paljonkin midareita, putterilla vaan alle 40metriset.
Midaria ei tarvi repiä niin paljon kuin putteria -> vähemmän griplockeja ja yli kääntyneitä.
Ja midarilla myös ne avaukset jotka menis muuten väylädraiverilla mutta joissa ei halua skippiä ja sivuttaisliikettä niin paljon.

MD2 on kyllä hyvä ja suora, mutta siihen on laukussa muita kiekkoja. Talvibägissä on kyllä Ladyline md2.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1453 on: 15.05.15 - klo:11:59 »
No jaa... harvoin on noin tarkkaa mihin asti heitto pitää mennä että hyvällä suoralla putteriheitolla ja TL3 olisi niin hirveä ero ettei tehonsäätelyllä voisi asiaa hoitaa. Lähinnä nyt siis suorista heitoista tosiaan kyse. Jos määrämittaista hysseä pitää heittää niin FD2:lla osun hyvin.

Mut tämähän on kauhean yksilökohtaista tietysti, jos mä oon kohta vuosikaudet heittänyt about samalla setillä melko vähällä midarinkäytöllä niin kai mä pärjään jatkossakin. Tai sit mä oon heittäny vääriä midareita  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Lypsyjakkara

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1454 on: 15.05.15 - klo:13:59 »
No jaa... harvoin on noin tarkkaa mihin asti heitto pitää mennä että hyvällä suoralla putteriheitolla ja TL3 olisi niin hirveä ero ettei tehonsäätelyllä voisi asiaa hoitaa. Lähinnä nyt siis suorista heitoista tosiaan kyse. Jos määrämittaista hysseä pitää heittää niin FD2:lla osun hyvin.

Mut tämähän on kauhean yksilökohtaista tietysti, jos mä oon kohta vuosikaudet heittänyt about samalla setillä melko vähällä midarinkäytöllä niin kai mä pärjään jatkossakin. Tai sit mä oon heittäny vääriä midareita  ;)
Väärä ketju mainostaa innovaa, mutta one word: Roc. Champion roc3 ja dx flat top roc. Aika nannaa ja kun putterilla jää lyhyeks, niin noilla napsuu kuppiin ;).
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3