Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1157924 times)

Offline laamandr

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Laamanen
Vs: Discmania
« Reply #945 on: 24.09.14 - klo:21:35 »
Vakaampi CD menisi jo ristiin PD:n kanssa, suorempi TD:n.

Mulla aina välillä unohtuu että Discmanian mallistossa on tuo TD... Kun en ole kyseisen pannun kanssa koskaan päässyt sinuiksi vaikka useita yksilöitä kokeillut. GM on toinen mitä en oo edes kokeillut muuta kuin kaupassa ja totesin "draiverimainen rimmi, jossa bead" EIKIITOOS  ;) Kai sillekin joku käyttötarkoitus löytyy, onko kellään bägissä?

Mulla oli ennen GM bägissä, samoin kun joku mainitsikin, MD2:n kaverina. Itse kyllä diggailin, hyvät hysselähestymiset hoiti aina kotiin, ainakin omani oli tosi luotettava. Muistaakseni tuulessakin tosi passeli.

Tuntuisi kyllä hivenen oudolta että CD2 olisi väylädraiveri, luulisi että olisivat sitten nimenneet sen vaikka FD3:si tai jotain. Discmania ei ole myöskään mielestäni julkaissut yhtään "kakkos" kiekkoa hitaampana kun aikaisemmat. MD3 on nopeampi kun MD2, PD2 on nopeampi kun PD, DD2 on nopeampi kun DD...

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #946 on: 24.09.14 - klo:21:58 »
Veikkaan jotain Beastin tapaista, 10/5/-2/2

Offline Zuum

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
« Reply #947 on: 24.09.14 - klo:22:06 »

TD?

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #948 on: 24.09.14 - klo:22:12 »

TD?

Feidihän TD:ssä on 1.

Toki se vois olla 10/5/-1/3, mutta onhan näitä kiva arvailla. :) Kohtahan tuo totuus selviää.

Offline Aveksi

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #949 on: 24.09.14 - klo:22:53 »

Feidihän TD:ssä on 1.

Toki se vois olla 10/5/-1/3, mutta onhan näitä kiva arvailla. :) Kohtahan tuo totuus selviää.

Itse veikkaan 9/5/-1/3, joten melkein samoilla vesillä arvaukset.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #950 on: 25.09.14 - klo:00:28 »
CD on speed 10 kuten PD. Voihan se firenkorvikekin olla, tosin tuntuu hölmöltä kun ei ole yhtään CD(1)sen tapainen ja kun tiimi voi jo heittää firellä. FD on sen verran hitaampi että en sikäli näe sen kanssa liikaa kilpailevan. Tuskin kovin alivakaata on tulossa.

Milloin siitä on kymppinopeuksinen tullut? Voisin vaikka vannoa, että ennen se on ollut 9.

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
Discmania
« Reply #951 on: 25.09.14 - klo:06:39 »

Vakaampi CD menisi jo ristiin PD:n kanssa, suorempi TD:n.

Mulla aina välillä unohtuu että Discmanian mallistossa on tuo TD... Kun en ole kyseisen pannun kanssa koskaan päässyt sinuiksi vaikka useita yksilöitä kokeillut. GM on toinen mitä en oo edes kokeillut muuta kuin kaupassa ja totesin "draiverimainen rimmi, jossa bead" EIKIITOOS  ;) Kai sillekin joku käyttötarkoitus löytyy, onko kellään bägissä?

Mulla oli ennen GM bägissä, samoin kun joku mainitsikin, MD2:n kaverina. Itse kyllä diggailin, hyvät hysselähestymiset hoiti aina kotiin, ainakin omani oli tosi luotettava. Muistaakseni tuulessakin tosi passeli.

Tuntuisi kyllä hivenen oudolta että CD2 olisi väylädraiveri, luulisi että olisivat sitten nimenneet sen vaikka FD3:si tai jotain. Discmania ei ole myöskään mielestäni julkaissut yhtään "kakkos" kiekkoa hitaampana kun aikaisemmat. MD3 on nopeampi kun MD2, PD2 on nopeampi kun PD, DD2 on nopeampi kun DD...
Periaatteessa FD2 on hitaampi kuin FD (vähemmän liitoa), ja hitaampihan olisi enemmän control kuin nopea :)
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #952 on: 25.09.14 - klo:07:20 »
Kysyisin että onko Discmanian 1st run FD ja 2nd runilla FD niin hurjaa eroa ja jos on niin minkälaista?

1st run Champion muovia suorasta alivakaaseen käyttäytyvä. Ilmeisesti liidokkain näistä kolmesta?
2nd run Champion muovia jossa rimmissä pieniä ilmakuplia (näkyy valoa vasten). On kohtuu flatti ja melko jyrä muihin runeihin verrattuna.
3rd run Jolly Launcher muovia kivalla pienellä domella. Jos kirjoitat tussilla rimmiin esim nimesi, näkyy se rimmin läpi ulkopuolelle (näin tunnistat muovin). Vakaampi kuin 1st run.

Edit: näin siis C-Line versiosta. S-Line yms en sitten tiedäkään =)

Onko joku verrannut 1st run FD täysipainoista vs. 2nd run FD n. 165g (eli kevyt)? Tekeekö paljon eroa tuossa vakausmielessä? Itselle kevyt ja flätti olisi kivampi grippimielessä, mutta vakaampaa väyläajuria en tarvitse.

Onko muuten FD:ssa aina plus mold? Ainakin mun FD:ssa rimmi on kalteva, ei pystysuora.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline RistoS

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
« Reply #953 on: 25.09.14 - klo:08:14 »
Onko joku verrannut 1st run FD täysipainoista vs. 2nd run FD n. 165g (eli kevyt)? Tekeekö paljon eroa tuossa vakausmielessä? Itselle kevyt ja flätti olisi kivampi grippimielessä, mutta vakaampaa väyläajuria en tarvitse.

Valusauman korkeus on kuningas vakautta vertaillessa, ja 2nd Run FD:ssä se on selkeästi korkeammalla kuin muissa FD:n valmistuserissä. Tämän vuoksi 2nd Run FD on aina suhteellisen jyrä verrattuna muihin, vaikka painoeroa olisi 10 grammaa.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #954 on: 25.09.14 - klo:11:22 »
CD on speed 10 kuten PD. Voihan se firenkorvikekin olla, tosin tuntuu hölmöltä kun ei ole yhtään CD(1)sen tapainen ja kun tiimi voi jo heittää firellä. FD on sen verran hitaampi että en sikäli näe sen kanssa liikaa kilpailevan. Tuskin kovin alivakaata on tulossa.

Milloin siitä on kymppinopeuksinen tullut? Voisin vaikka vannoa, että ennen se on ollut 9.

CD:

PD:

Firebird:

Hämäystä aiheuttaa esim. se, että molemmat Discmanian pannut on speed 10 vaikka esim. rimmin leveys, joka usein mielletään suoraan kiekon nopeudeksi, on kaikissa kolmessa kiekossa 1.9cm

Raakastihan tuon nopeuden voi laskea kaavalla leveys*10*-10 (eli tässä 1.9*10-10=9) mutta eihän se kiveen hakattu ole ja varmasti ei päde kaikissa muissakaan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline RistoS

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
« Reply #955 on: 25.09.14 - klo:11:25 »
Äärimmäisiä esimerkkejä poikkeuksesta tuohon sääntöön ovat Millenniumin JLS ja PLS, jotka luokitellaan nopeudeltaan ysiksi vaikka rimmin leveys on Leopardin luokkaa. Eikä edes ole painovirheestä kyse, tämä on todistettu ihan hiplaamalla.

Ja minäkin väitän että CD:n nopeus oli alunperin 9, mutta sitä on korjattu ylöspäin.
« Last Edit: 25.09.14 - klo:11:26 by RistoS »

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #956 on: 25.09.14 - klo:11:30 »

CD:

PD:

Firebird:

Hämäystä aiheuttaa esim. se, että molemmat Discmanian pannut on speed 10 vaikka esim. rimmin leveys, joka usein mielletään suoraan kiekon nopeudeksi, on kaikissa kolmessa kiekossa 1.9cm

Raakastihan tuon nopeuden voi laskea kaavalla leveys*10*-10 (eli tässä 1.9*10-10=9) mutta eihän se kiveen hakattu ole ja varmasti ei päde kaikissa muissakaan.

Kyllä mää uskon, että se on nykyään 10-nopeuksinen, mutta joskus muinoin se oli satavarmasti 9 :D Aloin tosin jo epäilemään muistiani, ja piti ihan alkaa kaivamaan netistä tietoa ja wanhoista foorumiviesteistä ja muutamasta harvemmin päivittyvästä nettikaupasta kävi ilmi että niinhän se oli. Vähän hölmöä, että ne lähti rukkaamaan sitä "vääräksi". Tosin jos PD:ssä ja CD:ssä molemmissa on 1,9cm rimmi, niin loogistahan se on, että ne on samannopeuksisia.

Offline Maikkari

• Aluevalvoja
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
« Reply #957 on: 25.09.14 - klo:11:36 »
Kuinka hyvin pystyn korvaamaan QJLS ja C-line TD kombon P-Line ja S-Line CD:llä? Olisi mukava saada kahden moldin tilalle yksi, vaikka nykyinen kombo toimiikin hyvin.

Tällä hetkellä siis QJLS on suora ja maltillinen/pieni feidi loppuun ja TD menee tikkusuoraan lähes ilman feidiä. Puhutaan 90-100m matkoista näille kiekoille.
Oma kokemus vähän kulutetusta P-Line CD:stä muistuttaa hyvinkin paljon tuota minun C-TD:tä, joten onko tuo S-Line CD suora ja hentoinen feidi loppuun tuolla matkalla?

Kerran kokeilin S-Line TD:tä, mutta se oli huomattavasti jyrempi kuin tuo minun QJLS (en tosin tiedä oliko se sitä jyrärunia?). Millaisia nuo S-Line TD:t ovat nykyään?
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline villek

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
« Reply #958 on: 25.09.14 - klo:13:03 »
Mun n. 1,5v vanha S-TD on 85-100m matkalla pikkuhyssellä flippaa, turnaa vähän ja tulee saman tai vähän vähemmän takasi.
E: niin joo, uutena sai heittää flättinä eikä juuri turnannut vaan meni suht suoraan ja feidi perään. :)
« Last Edit: 25.09.14 - klo:13:09 by villek »

Offline baader

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
« Reply #959 on: 25.09.14 - klo:13:14 »
Jospa toi CD2 on vaan tavallinen CD mutta c-muovilla?
Jollynä se olis sit vakaampi kuin p ja s line.
Ja joo, sellanen kelpais mulle kyllä.

Mulla on FR d-line CD, joka lentää mulla pidemmälle kuin mikään muu kiekko,
mutta heittäminen on aika vaikeaa kun se on hakattu niin alivakaaksi.
« Last Edit: 25.09.14 - klo:13:21 by baader »