Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1289396 times)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1695 on: 11.08.15 - klo:14:17 »
Alkanu tosta P-MD3sta diggailemaan nyt kun se on ottanut enemmän osumaa. Koko hommaa jaksa suomentaa, kyllä te osaatte.

The proto P-MD3 is breaking in nicely. Its like the surface is hard but once that get punctured, there is a little softer plastic inside. Rock hits especially eat it up. At first I thought it was too slick and too stable to go anywhere, could not get a good snap. Now that it is patiently beat in, I notice what nice disc this is. Longer than a putter, yet very straight and predictable.

Glad I did not overlook it when new. Overstable midrange in my bag is beadless Gator, so there is no need for another, also bagging a flat EO glow that is stable enough while not OS. This beat in P-MD3 might earn a spot. Damn, so many new discs trying to get into the bag after I thought I was set.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tuomasv

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
« Reply #1696 on: 11.08.15 - klo:16:10 »
... P-MD3sta diggailemaan nyt kun se on ottanut enemmän osumaa...

Vissiin samantyyppistä P-muovia kuin taannoin ostamissani shield stamp P-kakkosissa. Alkuun liukas, mutta sitten pikkuhiljaa muuttuu nihkeämmäksi. No sama tietysti S/Star -muoveissakin.

Offline artino

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Norrkniivilä
« Reply #1697 on: 13.08.15 - klo:21:45 »
Onko kokemuksia S-Gremlinistä? Toimiiko hyvin vakaana midarina ja vastatuuleen? Millainen tuntuma?

Offline Teroh

• Tulokas
  • *
    • View Profile
Discmania
« Reply #1698 on: 13.08.15 - klo:21:54 »
Ei mikään jyrä, mutta aika luotettava on ollut jopa vastaiseen heitettynä. Kapeudesta johtuen tuntuu enemmän väylädraiverilta kuin midarilta. Helppoheittoinen kiekko varmalla feidillä.

Offline Jouni

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
« Reply #1699 on: 15.08.15 - klo:09:49 »
On tullut pelkistettyä bägiä kesän mittaa, ja nykyään draiveriosasto koostuu pääasiassa pelkästään PD:eistä eri muoveilla. Heittomaksimit on satasen pinnassa, päivästä riippuen, eli periaatteessa joku hitaampi sopisi ehkä perusdraiveriksi paremmin, mutta...

Omassa bägissä on 170 tms G-line PD, pari vuotta upsikiekkonakin ollut 175g S-line JH PD ja pari 167g P-PD:tä. S-PD on edelleen todella vakaa, tulee käytettyä vain erikoistapauksissa. Jonkin verran hakkautunut G-PD on menee pidemmälle ja suorempaan, mutta feidaa kuitenkin aina varmasti. Vastaiseen voi jopa inan verran kääntää ylikin jos oikein onnistuu heitto. P-PD hieman osumaa ottaneena ässää sitten vähän enemmän, mutta palauttaa kuitenkin varmasti ellei alkuun ryhdy antsaa tarjoamaan, inan hysseä kun laittaa alkuun niin menee aivan pillisuoraan minimaalisella feidillä. Nämä menee sitten sinne satasen korville tai joskus jopa pidemmälle (pudotti beastit, inertiat, ternit  ja muut härpäkkeet bägistä pois kun samoille mitoille lentää tämäkin).  P-PD on näistä PD:eistä se ykköskiekko itselle, todella hallittavia ja monipuolisia kiekkoja.

Ongelma noissa P-PD:eissä on tietysti se, että ei ihan hirveästi osumaa kestä ennenkuin muuttuvat selvästi alivakaaksi, ja osumaahan ne ottaa kun kivisillä ja puisilla radoilla pelaan. JH PD ei näytä hakkautuvan tarpeeksi millään (toki painoakin on enemmän kuin mihin olen tottunut, tuo 167g on jostain syystä vakiintunut jo vuosia sitten omaksi draiveripainoksi), en tiedä pitäisikö ostaa tavallinen 167g S-line PD ja hakata oikein urakalla, vai koittaa tuota G-PD:tä vaan kouluttaa lisää, lyhyempi matka varmasti siitä olisi, mutta mitenkähän hyvin tuo G-PD sitten pitää se sweetspottinsa? Tai sitten pitää vain hamstrata P-PD:eitä lisää...

Offline Thmz

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
« Reply #1700 on: 15.08.15 - klo:10:44 »
Itse olen vuodenpäivät hakannut G-PD:tä puihin, kiviin ja muihin esteisiin. Aluksi jaksoi feidata aika paljon, mutta nyt feidi on maltillinen ja sellainen pehmeä. Pitää antsan aika hyvin, lopussa saattaa tulla hieman feidiä. Vastaiseen kääntää ihan pikkuriikkisen, mutta päätyy kuitenkin selkeästi feidin puolelle lopuksi. Tuo on pysynyt nyt koko tämän kesän tuollaisena enkä ole havainnut mitään muutosta.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Arttu

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1701 on: 15.08.15 - klo:11:38 »
Onko kokemuksia S-Gremlinistä? Toimiiko hyvin vakaana midarina ja vastatuuleen? Millainen tuntuma?
Pientä vastatuulta kestää ihan hyvin ei-niin-jyräksi midariksi. Itse käytän noin 80 metrisissä avauksissa, joissa tilaa on tehdä pieni ylikääntäminen ja maltillinen feidi. Palauttaa myös luotettavasti pidemmissä flexeissä kun laittaa hieman korkeutta. Itsellä muina midareina bägissä Buzzz ja kulutettu MD2 ja GM lentää 10-15 metriä pidemmälle näihin verrattuna minun tekniikalla. Tykkään käyttää myös lyhyissä kämmenissä. Mahtava kiekko kaikenkaikkiaan.

Offline banshee

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
« Reply #1702 on: 15.08.15 - klo:20:18 »
Kuinka paljon vakauseroa on C-Line PD:llä ja G-Line PD:llä?
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #1703 on: 15.08.15 - klo:20:33 »
Millaisia kokemuksia on Paul McBeth Swirly S-line P2:sesta? Kuinka vakaasta pannusta on kyse? Tuollainen olisi tulossa vaihtokaupassa ja luulen tuon pannun täyttävän vakaan putterin paikan liiankin täydellisesti, vai kuinka?
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #1704 on: 15.08.15 - klo:20:53 »
Kuinka paljon vakauseroa on C-Line PD:llä ja G-Line PD:llä?

Aika paljon. Omalla heitolla C-line ei käännä yhtään yli ja G-line kääntää ihan vähän. G-line menee paljon pidemmälle. C-line mun tehoille liian vakaa, mut G-line menee hyvin.
« Last Edit: 15.08.15 - klo:20:55 by Enrico »

Offline Topii

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1705 on: 15.08.15 - klo:22:05 »
Millaisia kokemuksia on Paul McBeth Swirly S-line P2:sesta? Kuinka vakaasta pannusta on kyse? Tuollainen olisi tulossa vaihtokaupassa ja luulen tuon pannun täyttävän vakaan putterin paikan liiankin täydellisesti, vai kuinka?
Multa löytyy just tällänen ja on kyllä lähes täydellinen plätty. Pitkään mäkin etein sopivan vakaata putteria ja tää meni samantien siihen slottiin. Ainut mikä voi olla pikkunen turnoff on vähän korkeampi rimmi kuin esmes Aviarissa.

Jos satut vaikka huomenna samaan aikaan radalle niin voit testata mun yksilöä. :)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #1706 on: 15.08.15 - klo:23:00 »
Multa löytyy just tällänen ja on kyllä lähes täydellinen plätty. Pitkään mäkin etein sopivan vakaata putteria ja tää meni samantien siihen slottiin. Ainut mikä voi olla pikkunen turnoff on vähän korkeampi rimmi kuin esmes Aviarissa.

Jos satut vaikka huomenna samaan aikaan radalle niin voit testata mun yksilöä. :)

No ensi viikolla oma pannu pitäs olla jo mulla kun vaihto on jo sovittu. Tuli vaan mielenkiinnosta vielä kysäistä.

Tarkoitatko korkealla rimmillä samaa kuin esmes P1x:ssä (Beaded Putter)?
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Topii

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1707 on: 15.08.15 - klo:23:45 »

No ensi viikolla oma pannu pitäs olla jo mulla kun vaihto on jo sovittu. Tuli vaan mielenkiinnosta vielä kysäistä.

Siis syvempi. Muistaakseni millin pari syvempi kuin Aviar / P1.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #1708 on: 15.08.15 - klo:23:58 »

Siis syvempi. Muistaakseni millin pari syvempi kuin Aviar / P1.

Okei. Mielenkiinto pannua kohtaan vaan sitten kasvoi kun esmes Aviarista en ole koskaan tykännyt ellei lasketa Big Bead`ia.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1709 on: 16.08.15 - klo:07:56 »
swirly peekakkoset on kyllä mahtavia heittoputtereita. Vakaita muttei feidaa järin isosti. Isot antsat pitää nätisti suoristaen flättiin laskeutumiseen pitkällä sivuliidolla.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba