Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1301616 times)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #360 on: 28.06.13 - klo:22:44 »
Ratatesti D-P3 Jokelan neppailuradalla. Hyvä maku on kyllä. Jos ketään häiritsee putterilla heittämisessä korkea rimmi niin tässä on hyvä vaihdokki. Liian ylivakaa ei ole, itseasiassa luulen että kun kuluu sopivasti niin tulee liidokas suora joka ei silti käännä liikaa yli. Jos jotakin, voi olla liian pitkä, jos tykkää käyttää putteria siihen että säätää heiton pituutta sillä. Vitosen parkkeerasin tällä. (nykymuodossaan jotain 85 metriä)

Muovi tuntuu olevan aika kovasta päästä D-lineä, eli en usko että ihan muusiksi menee liian nopeasti (mikä oli ilmeisesti protojen ongelma). C-linen kuvittelis olevan ihan eri kastissa (ylivakaampana premium-muovisena).

Puttaamiseen en tiedä miksi käyttäisin. Pitkiin putteihin? Mut sit joutuis opetteleen uuden rimmin, parempi käyttää aina samaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jukkis1983

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #361 on: 01.07.13 - klo:20:35 »
Tästä on joskus jotain juttua ollutkin, mutta kysyn kuitenkin. Kiekon pohjassa on merkintä P-PD ja stämppi sanoo S-Line, eikö kiekko todennäköisesti ole P-Line PD. Pro muovin kiekoista ei itselläni ole hirveästi kokemusta mutta mun mielestä kyseisen kiekon muovi tuntuu hieman erilaiselta kuin S muovi.

Offline Discboy_99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
« Reply #362 on: 01.07.13 - klo:21:22 »
Tästä on joskus jotain juttua ollutkin, mutta kysyn kuitenkin. Kiekon pohjassa on merkintä P-PD ja stämppi sanoo S-Line, eikö kiekko todennäköisesti ole P-Line PD. Pro muovin kiekoista ei itselläni ole hirveästi kokemusta mutta mun mielestä kyseisen kiekon muovi tuntuu hieman erilaiselta kuin S muovi.

On P-linen kiekko. Nykyään P-line on lähes S-linen tuntusta kovaa ja liukasta.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline odoo

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Otto Möller
  • Seura: WDG
« Reply #363 on: 02.07.13 - klo:09:41 »
Minkä ihmeen takia MD2 lätkää ei saa flättinä jatkuvalla syötöllä? Oon tilannu neljä "flättiä" kahdesta eri paikasta ja olen saanut yhden täysin flätin.(joka sekin katosin Keilan kanervahelvettiin) Ei luulisi olevan niin hankalaa tehdä flättiä kiekkoa. ihan paras midari mitä löytyy, ärsyttää suunattomasti maksaa flätistä joka ei kuitenkaa ole flätti. (ainahan kiekon voisi laittaa takasin)

Uskosin että muutkin on huomannu saman asian.

Offline Varsi

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arto Nupponen
  • Seura: Disc Golf Varkaus
« Reply #364 on: 02.07.13 - klo:09:48 »
Minkä ihmeen takia MD2 lätkää ei saa flättinä jatkuvalla syötöllä? Oon tilannu neljä "flättiä" kahdesta eri paikasta ja olen saanut yhden täysin flätin.(joka sekin katosin Keilan kanervahelvettiin) Ei luulisi olevan niin hankalaa tehdä flättiä kiekkoa. ihan paras midari mitä löytyy, ärsyttää suunattomasti maksaa flätistä joka ei kuitenkaa ole flätti. (ainahan kiekon voisi laittaa takasin)

Jostain syystä lopetin Innovan kiekkojen käyttämisen...

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
« Reply #365 on: 02.07.13 - klo:09:49 »
Vanha P-line on just parasta. P-PD sillä muovilla, kyllälähtee...

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit

Offline amyggs

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
« Reply #366 on: 02.07.13 - klo:11:09 »

Ihan vaan huomataksesi, että esim. westsidellä on myös samaa kiekkoa, jotka eivät ole identtisiä toisiinsa nähden..
I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline odoo

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Otto Möller
  • Seura: WDG
« Reply #367 on: 02.07.13 - klo:11:29 »

Ihan vaan huomataksesi, että esim. westsidellä on myös samaa kiekkoa, jotka eivät ole identtisiä toisiinsa nähden..

Mutta jos kiekko myydään flättinä niin pitäisi sen myös olla flätti, eikä semiflätti.  :o

Ja sen olen kyllä huomannut että valmistuserien väillä saattaa olla suuriakin eroja mikä on todella syvältä.

tää saatta vaikuttaa turhalta itkulta mut se vaan tuppaa kyrsimään ku kadotat hyvän kiekon ja et saa koskaan vastaavaa samanlaista takaisin.  :'(

Offline Varsi

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arto Nupponen
  • Seura: Disc Golf Varkaus
« Reply #368 on: 02.07.13 - klo:11:55 »

Latitudellakin on totisesti ollut vaihtelua kiekoissa mutta Innova vaihtaa kiekkojen osia mitään ilmoittamatta (esim plus moldit discmanian kiekoissa). Eihän tuo suuri ongelma olisi jos olisi mahdollisuus käydä itse kiekot kaupasta valitsemassa mutta paikallisissa liikkeissä tuppaa olemaan melko rajattu valikoima.
Se että myydään flättinä kiekkoa jossa on kuitenkin selkeä kupu on kauppiaan tekosia eikä valmistajan (tai sitten kauppias uskoo sokeasti mitä valmistaja sanoo).

Latitude on viime talven aikana korjannut laatua melkoisesti. Luulisi että Innovankin on kohta pakko tehdä jotain muutakin kuin työntää uusia malleja ulos.

//Edit
Ehdottomasti eniten minua hamitti Innovassa se kun aikoinaan rakastuin oransseihin P-MD2:iin joita ei sitten tehtykään enää lisää.
« Last Edit: 02.07.13 - klo:11:57 by Varsi »

Offline amyggs

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
« Reply #369 on: 02.07.13 - klo:12:22 »

Latitudellakin on totisesti ollut vaihtelua kiekoissa mutta Innova vaihtaa kiekkojen osia mitään ilmoittamatta (esim plus moldit discmanian kiekoissa). Eihän tuo suuri ongelma olisi jos olisi mahdollisuus käydä itse kiekot kaupasta valitsemassa mutta paikallisissa liikkeissä tuppaa olemaan melko rajattu valikoima.
Se että myydään flättinä kiekkoa jossa on kuitenkin selkeä kupu on kauppiaan tekosia eikä valmistajan (tai sitten kauppias uskoo sokeasti mitä valmistaja sanoo).

Latitude on viime talven aikana korjannut laatua melkoisesti. Luulisi että Innovankin on kohta pakko tehdä jotain muutakin kuin työntää uusia malleja ulos.

//Edit
Ehdottomasti eniten minua hamitti Innovassa se kun aikoinaan rakastuin oransseihin P-MD2:iin joita ei sitten tehtykään enää lisää.

Totta totta.. Taitaa tuo laadun tarkkailu, tai lähinnä sen parantaminen, olla vaan liian kallista puuhaa tuotteen ulosmyyntihintaan nähden.
I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline dumo

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: tuomo kippola
« Reply #370 on: 11.07.13 - klo:15:13 »
Itselläni on md2 fiend midari ja p1 maniac putteri jotka sain pari päivää sitten. Molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen varsinkin md2:kkoseen ja siihen miten se säilyttää heittokulman sillä heittää todella helposti anhyzereitä. ja p1 maniac:issa olen tykästynyt sen suoralentoisuuteen ja varmuuteen.

Offline Eemeli137

• Seniori
    • View Profile
« Reply #371 on: 12.07.13 - klo:00:13 »
EO alkaa ens viikol ja fundraisereita tullu vast 3/5. Kellää tietoo tuleeks mitä seuraavan. (laitoin tänne ku kaikki muutki fundraiserit ollu discmaniaa)
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Väsä

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
« Reply #372 on: 12.07.13 - klo:00:53 »
EO alkaa ens viikol ja fundraisereita tullu vast 3/5. Kellää tietoo tuleeks mitä seuraavan. (laitoin tänne ku kaikki muutki fundraiserit ollu discmaniaa)
en tiiä millo tulee, mut tommonen kuva oli ainakin jaossa http://instagram.com/p/bk2JeUCMRy/

Offline Pedro

• Täysjäsen
  • Kesä '12 ja heinäkuun loppu. Taivalvaara DGP.
    • View Profile
    • Taivalvaara DGP (24.9.2012)
  • Oikea nimi: Petteri
« Reply #373 on: 12.07.13 - klo:10:59 »
Lynx-kiekko eli suomeksi Ilives on näemmä Innovan uutuus, Atlas.
"... tai sitte tuosta hyssellä"

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
« Reply #374 on: 12.07.13 - klo:11:04 »
Oikeesti? Link pls.