Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1287452 times)

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Discmania
« Reply #750 on: 02.05.14 - klo:21:42 »
First Run G-FD myynnissä Jenkeis, luulis et lähiaikoina tulee tännekki.

http://store.discmania.net/discmania-g-line-fd-first-run.html

Offline Humpparitari

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
« Reply #751 on: 03.05.14 - klo:01:15 »
Heittelin tänään muutaman kerran kaverin first run äfdeekakkosta. Voi boja! Ei pahemmin kippaile ja vastatuuleen vedettäessä taistelee itsensä vielä jonkun matkaa takaisin.  Tämä on juuri se kiekko mikä minulta uupuu bägistä: vakaa, (suht) hyvällä feidillä oleva väyläraiveri. Kuin tehty Peurungan väylälle 11.
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline ThunderviK

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
« Reply #752 on: 03.05.14 - klo:07:04 »
huhut kertoi ennen FD2 markkinoilla tuloa että siitä kaavaltais firebirdin vakaus luokkaa pitääkö huhut paikkaansa vai onko firebird vakaampi ku FD2 ?

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #753 on: 03.05.14 - klo:08:50 »
huhut kertoi ennen FD2 markkinoilla tuloa että siitä kaavaltais firebirdin vakaus luokkaa pitääkö huhut paikkaansa vai onko firebird vakaampi ku FD2 ?

Ei o niin vakaa ku tulilintu. Veikkaan että jossain vaiheessa nähdään FD3 joka vastaa sitten sitä. Onhan näitä pelaajia kellä on muuten pelkästään Discmanian lättyi mutta Firebird lisäks bägis. Luulis että se aukko paikataan jossain vaiheessa.
« Last Edit: 03.05.14 - klo:08:54 by Ze1P11 »

Offline ThunderviK

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
« Reply #754 on: 03.05.14 - klo:09:36 »
joo itelläni on ainaki bägis 1 flätti vanha jyrä champion firebird luotto pannu kovissa tuulissakin :D

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
« Reply #755 on: 05.05.14 - klo:10:55 »
Siitä P-muovista vielä eli vaikka ne on olleet keskenään hyvin erilaisia, niin kaikki ovat olleet samalla tuntuvasti alivakaampia kuin S/Star vastineet.

Nyt viimeisimpänä kokeiluna tosiaan DD2 ja on kyllä melkonen flipperi esim. Isäntään verrattuna. Ei kestä pienintäkään vastasta vaikka mun voimilla Isäntä menee vielä melkein luotisuoraan ilman turnia.

Oisko muiden muovien DD2:set paljonkin vakaampia?

Offline gummi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
« Reply #756 on: 05.05.14 - klo:11:07 »
Oisko muiden muovien DD2:set paljonkin vakaampia?

Mulla on nyt ihan uus C-DD2 ja en ainakaan sillä saa juuri turnia vielä aikaan... Draivien pituudet on siinä jossain 100-105m paikkeilla kun tolla yritän heittää. Mut luultavasti ei käsi vaan vielä riitä ihan tuon nopeuden kiekolle joten en tiedä onko tästä paljon apua. Mut kyllä mun vähän kulutettu P-DD2 turnaa ihan kunnolla jo et kai toi C-DD2 sit jonkin verran vakaampi on.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #757 on: 05.05.14 - klo:13:20 »
Täyspainoset echostar DD2:set on kohtuuvakaita, ellei siis heitä jotain 130m ja päälle. Tuo toinen on ollut pahoinpideltävänä nyt vissiin 3 vuotta ja alkaa kääntämään jonkinverran eli on pidentynyt huomattavasti. Vasta ostin toisen ja menee se noin sataseen mut ilman pienintäkään turnia.

Älkää kysykö miksi heitän "liian vakaita" kiekkoja ja hakkaan ne sopiviksi...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
« Reply #758 on: 05.05.14 - klo:14:09 »
Miksi heität "liian vakaita" kiekkoja ja hakkaat ne sopiviksi?  ;)

En siis lihakoukkuja kaipaakkaan vaan mietin että tekeekö pelkkä muovi tuosta jo isäntää vakaamman. Vastauksestasi päätellen taitaapi tehdä. Mukavasti vain istuu käteen ja etenkin jos G*-mallia joskus ois tarjolla, ni testiin lähtisi. Trespassi toimii jo jyränä eli Isännän ja sen väliin tätä mallailisin.

Offline aaronp

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaron P
  • Seura: DGC Fat Discs
« Reply #759 on: 05.05.14 - klo:15:00 »
Se on tuntunut olevan niin että mitä uudempi painos, sitä kovempaa ja lohkeilevampaa P-muovia. Toisaalta ei tuo paljoa auta koska nettikaupoissakin voi olla vanhoja varastoja satunnaisesti. Ite diggaan kans siitä pehmeämmästä. Pehmee P-PD esim on thing of beauty.

P-muoveissa tuntuu olevan kieltämättä eroa, itselle sattui isompi kasa juurikin noita 2-3 vuotta vanhoja P-muovisia ja tuossa vertaillessa hiljattain hankittuihin P-muoveihin, ero oli yllättävän iso ihan käsituntumallakin. Vanhemmat ovat selkeästi pehmeämpiä.

Offline Execnix

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Re: Discmania
« Reply #760 on: 05.05.14 - klo:16:40 »
Onko teidän P-PD:t ollu kaikki flättejä? Kaverilla oli tollanen kova kuvullinen, joka oli aika vakaa. En tykänny siitä.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
« Reply #761 on: 05.05.14 - klo:16:53 »
Eipä tuota mun yksilöä ainakaan flätiksi voi väittää, mutta toisaalta pienen käytön jälkeen on kyllä selvästi alivakaampi kuin S- tai C-line. Näistä C-line on flätein.

Offline Larzi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Re: Discmania
« Reply #762 on: 05.05.14 - klo:22:20 »
Onko teidän P-PD:t ollu kaikki flättejä? Kaverilla oli tollanen kova kuvullinen, joka oli aika vakaa. En tykänny siitä.
Tänään tuli postista P- ja S-PD. P-line on hieman matalempi ja kyllä tuossa vähän flättiä pintaa on. S-line on vähäsen kuvullisempi. Heittämään en ole kerinnyt, eikä minulla ole kokemusta P-linen draivereista aikaisemmin.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline JoniHenri

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Re: Discmania
« Reply #763 on: 08.05.14 - klo:10:09 »

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Itse olen vuoden sisällä hankkinut 6x P-PD ja kaikki ovat olleet samanlaisia (laitoin vielä varmuudeksi kaikki äsken pöydälle ja tarkistin). Flättejä ovat. :) hetken kulutuksen jälkeen suoraa lentävä draiveri.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Champion

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Topias
« Reply #764 on: 09.05.14 - klo:07:28 »
Mulla on 2x S-PD, ja molemmat ovat flättejä.