Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1286846 times)

Offline Garamond

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa
  • Seura: 7k
Vs: Discmania
« Reply #1125 on: 03.12.14 - klo:23:15 »
Itse korvaisin 2nd runin C-FD:n Premium Laserilla. Muutaman kuukauden heittelin niitä rinnakkain ja aika identtisiltä tuntui. Laseri taitaa olla piirun nopeampi ja muovi hiukan pehmeempää, mutta eipä juuri muuta eroa ole. Aina löytyivät suht samoilta nurkilta suht samalla heitolla. Eri asia sitten jos on Dm-only -miehiä...

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #1126 on: 03.12.14 - klo:23:49 »
"Discmania is going to release a new product this Friday.
I predict this will be our biggest release of the season."

— Jussi Meresmaa Twitterissä.

Mitähän sieltä nyt tulee, onko se kenkä, onko se kori vai onko se uutinen että jostain kellareiden kätköistä on löytynyt läjä uusia first run S-PD:tä?

Offline Iskariot

• Juniori
  • **
  • .
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
« Reply #1127 on: 04.12.14 - klo:00:06 »
Ainakin instagramissa taannoin oli Meresmaa laittannut kuvaa missä näkyi pikkuisen korinketjuja tms... Että ehkäpä se kori on.
Link P1 Splinter | MD3 MD5 | FD | PD | DDx DD3 PD2

Offline Riku

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
« Reply #1128 on: 04.12.14 - klo:00:39 »
Ainakin instagramissa taannoin oli Meresmaa laittannut kuvaa missä näkyi pikkuisen korinketjuja tms... Että ehkäpä se kori on.

Saattaapi olla kori kun discathereita myydään aika edullisesti pois viemästä tilaa ;)

Offline dying

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
« Reply #1129 on: 04.12.14 - klo:06:09 »
Itse korvaisin 2nd runin C-FD:n Premium Laserilla. Muutaman kuukauden heittelin niitä rinnakkain ja aika identtisiltä tuntui. Laseri taitaa olla piirun nopeampi ja muovi hiukan pehmeempää, mutta eipä juuri muuta eroa ole. Aina löytyivät suht samoilta nurkilta suht samalla heitolla. Eri asia sitten jos on Dm-only -miehiä...

Pitääpä testailla tota laseria, striker pitää kans ottaa testiin.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1130 on: 04.12.14 - klo:11:15 »

Saattaapi olla kori kun discathereita myydään aika edullisesti pois viemästä tilaa ;)

Ahaa... ja EO uutinenkin on tulossa joten veikkaan että jos korihomma on totta niin EO:ssa myös pelataan niihin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline RistoS

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
« Reply #1131 on: 04.12.14 - klo:12:21 »
CD2:n tuotantoversio ulkona C- ja G-muoveilla. Mietin jo että tuliko antikliimaksi, mutta tänäänhän on vasta torstai :D
« Last Edit: 04.12.14 - klo:12:27 by RistoS »

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1132 on: 04.12.14 - klo:14:49 »

Pitääpä testailla tota laseria, striker pitää kans ottaa testiin.

Strikerit ovat vaihdelleet yksilöstä toiseen. Laser on ylivakaampi kuin Strikerit yleensä ovat ja kestää tuulta paljon enemmän. len nähnyt niin isoja eroja muodossa ja lennossa FDssä, että ylivakaan yksilön omistajana ja hakatulla uutena suoremmalla lainakiekolla heittämällä en osaa sanoa, miten ne suorat lentävät uutena. Kun näin boogan FDn, en tunnistanut sitä muodosta FDksi ollenkaan, kun siinä oli niin paljon matalampi ulkoreuna ja kuperampi korkeampi kupu kuin minun kiekossani. Järkky ero. Siis varmaan 3-4 mm paikkeilla eroa ulkoreunasta kuvun korkeimpaan kohtaan kiekkojen välillä. Posketonta.

Offline Iskariot

• Juniori
  • **
  • .
    • View Profile
« Reply #1133 on: 04.12.14 - klo:15:18 »
Hola. Oon vaihtamassa Star Valkyrieitä (175g) pois omasta bägistä, syynä hivenen liian alivakaa kiekko itselle. Tarkoituksena olisi hankkia vastaavan nopeuksinen, mutta hieman vakaampi kontrollidraiveri ja silmään on erityisesti pistäneet discmanian S-linen DD, S-line CD ja C tai G- linen CD2. Hirveesti ei ole aikaisempaa kokemusta discmanian lätyistä ja kiinnostaisi tietää, mikähän näistä lätyistä olisi minulle se paras vaihtoehto hyväksi perusdraiveriksi jolla voi muokata helposti erilaisia linjoja?

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1134 on: 04.12.14 - klo:15:48 »
Sori, ette osaa auttaa tämän paremmin, kun en ole uudistettua CDtä heittänyt. Alkuperäinen toimisi tuossa. DD lienee turhan ylivakaa kiekko ja se ei ole kovin hyvä antsakeikko ainakaan, jos ei tehoja ole yli 130 m toistettavasti. Mieluummin enemmän. Beast Innovalta muussa kuin Pro muovissa on ollut seuraava selkeä askel ylös. Discmanialta S TD olisi sopiva, jos se ei ole kääntävä yksilö ja jos olen oikein ymmärtänyt enemmistö ei ole, vaan ovat suoria. Feidaavat kovempaa kuin Beast ja ovat siten hitu lyhyempiä.

Offline Iskariot

• Juniori
  • **
  • .
    • View Profile
« Reply #1135 on: 04.12.14 - klo:16:06 »
Sori, ette osaa auttaa tämän paremmin, kun en ole uudistettua CDtä heittänyt. Alkuperäinen toimisi tuossa. DD lienee turhan ylivakaa kiekko ja se ei ole kovin hyvä antsakeikko ainakaan, jos ei tehoja ole yli 130 m toistettavasti. Mieluummin enemmän. Beast Innovalta muussa kuin Pro muovissa on ollut seuraava selkeä askel ylös. Discmanialta S TD olisi sopiva, jos se ei ole kääntävä yksilö ja jos olen oikein ymmärtänyt enemmistö ei ole, vaan ovat suoria. Feidaavat kovempaa kuin Beast ja ovat siten hitu lyhyempiä.

Kiitoksia! Beast minulla on aiemmin ollutkin ja kului champion-muovisena yllättävän nopeasti tosi alivakaaksi. DD:tä ajattelinkin olevan vielä liian vakaa itselle kontrollodraiveriksi. Onko S-linjan CD kuitenkin vakaampi kuin Star Valkyrie täysipainoisena(lentonuneroiden perusteella ainakin)? CD2 kiinnostaisi myös C-linessä, mutta senkin vakaus arveluttaa. Kiekko tulisi juuri suorahkoihin/ lievästi ylikääntäväksikiekoksi itselle.

Offline alakiisseli

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #1136 on: 04.12.14 - klo:17:08 »

Kiitoksia! Beast minulla on aiemmin ollutkin ja kului champion-muovisena yllättävän nopeasti tosi alivakaaksi. DD:tä ajattelinkin olevan vielä liian vakaa itselle kontrollodraiveriksi. Onko S-linjan CD kuitenkin vakaampi kuin Star Valkyrie täysipainoisena(lentonuneroiden perusteella ainakin)? CD2 kiinnostaisi myös C-linessä, mutta senkin vakaus arveluttaa. Kiekko tulisi juuri suorahkoihin/ lievästi ylikääntäväksikiekoksi itselle.

S-DD:tä heitän  itse vastatuuleen ja isoja hyssejä. Ainakin omalle kohdalle osuuneet yksilöt todella ylivakaita.

Itsellänikin on S-Valkyrie bägissä, jota tulee käytettyä lähinnä myötätuulessa, tai suorasta kippaavaan heittoon avoimella.

CD:stä en tiedä mitään, mutta kun haluan heittää kiekon, joka on jotain Valkyrien ja DD(Hysterian) väliltä, niin heitän PD:tä (Freak). Niitä on bägissä 3kpl, josta alivakain alkaa olemaan aika lähelle valkyrietä, jolloin varmasti pudotan valkyrien kokonaan bägistä. Ehdottomasti valintani suorahkoon 100m heittoon.

Tuota S-TD:tä olen käyttänyt hysseflippiin, joka kääntää yli lopussa. Ainakin muutamat TD:t mitä olen päässyt kokeilemaan, ovat aluksi olleet ihan kivan suoria, mutta seminopeasti kuluu ylikääntäväks.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1137 on: 04.12.14 - klo:17:42 »
C-CD2 ei mikään jyrä ole mutta kyllä saa kättä olla että kääntää kunnolla yli. G-line varmasti säyseämpi, itse ainakin hommasin sen koska C-CD2 ei eroa riittävästi PD:istä mun kädellä (sata tai himpun vajaa).
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Iskariot

• Juniori
  • **
  • .
    • View Profile
« Reply #1138 on: 04.12.14 - klo:20:36 »
Kiitoksia vinkeistä, kyllä taitaa kokeiluun ainakin S-linen CD lähteä. Pitää harkita myös PD:n ostoa.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Discmania
« Reply #1139 on: 04.12.14 - klo:21:01 »
Taitaa tuollainen Valkyrien tyyppinen kiekko Discmanialta puuttua. PD:t ja muut on jo reilusti vakaampia uutena kuitenkin.