Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 678002 times)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #900 on: 18.09.17 - klo:15:02 »
12. 129m par 3  Hurjasti on korin edessä greeniä ja punkkereita. Tämä on NDGE17 radan väylä 8, mutta kori on n.15 m pitemmällä tien varressa, mm. tähän on tarkoitus puuttua siirtämällä OB paalutusta taaksepäin. Nykyinenhän on golf OB paalutus. Kakkosia tulossa joilla käsi ja rohkeus riittää!

13. 159m. par 3  kivan näköinen suora väylä. Suurin osa pelaa varmastikin oikealta golfväylää pitkin. Rolleri voisi olla kova sana. Testiryhmästämme 2 pelasi suraa reittiä, ja olivatkin avuksellaan lähempänä koria kuin me muut.

14. 197m par 4  kovasti on kaunis alamäki väylä. Voi kun kerran onnistuisin minäkin antsattamaan tässä kunnolla. Tällä väylällä tullaan näkemään upeita eaglejä. Iso greeni kyllä syö terän hyviltäkin avauksilta tai lähäreiltä. Mutta onnistuneet heitot palkitaan riemun kiljauksilla.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #901 on: 18.09.17 - klo:19:04 »
Ja mennään loppuun.

15. 89m par 3  Radan lyhin väylä. Ei ole OB alueita häiritsemässä, ainoastaan pari puuta. Jompaan kumpaan kun osuu, niin Pirkko jää saavuttamatta kovaltakin pelaajalta. Muuten helppo Pirkotus, mutta ylämäki verottaa pituutta heitosta jonnin verran.

16. 196m. par 4  Alkuun heitetään suoraan niin paljon kun kädestä lähtee, ja sitten lähestytään rauhallisemmalla vedolla. Se on jännä juttu, että vaikka tilaa on kuinka paljon, niin tiillä alkaa miettimään OB aluetta. Vasemmalla kaalipellot ovat OB, ja valkoiset paalut toimittavat sen rajaa. Oikealla puolella on sademetsää, eli sinnekään ei kannata kiekkoaan nakella.

17. 235m par 4  Tämä heitetään siitä mistä NDGE:n viimeinenkin väylä, eli lammen päästä. Jokainen pelaa omalla riskillä lammen yli. Sen voi pelata myös seiftinä väylää mukaillen lampea kiertäen, eli no hätä!
Tässä rata mallissa ei pelata koko lammen ympäri, vaan sen pitkän suoran päähän. Se loppusuora on visuaalisesti ihan kaunis, ja molemmin puolin on OB tikut. Vasemmalla valkoiset, ja oikealla keltaiset ja punaiset.

18. 147m par 3  OB lampi vaanii oikealla. Kuka heittää lammen päältä korille? Ainakin kaikki yli 100 metriä kiekkoa heittävät. Korin vasemmalla puolella on greeni, ja korin vieressä/ takana on hyvin lähellä OB linja, eli tarkkana saa olla loppuun asti.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #902 on: 18.09.17 - klo:19:13 »
Viisi henkinen testiryhmämme pelasi viime perjantaina radan kolmessa ja puolessa tunnissa. Hieman ylimääräistä aikaa normaaliin verrattuna meni jokaisen väylän jälkeiseen par keskusteluun.
Varsin yksimielisiä oltiin aina, muutamaa jouduttiin miettimään pidempään.
Olli edusti ryhmässä pitkälle heittävää, Esa ja Mikko aloittelijoita, Jussi kokemusta ja taitoa, ja minä surkeaa heittäjää.
Olli heitti ainoana alle 70 tuloksen, ja me muut sinne 80 tuntumaan.
OB:eelle heitettiin hyvin vähän, mutta yllättävän paljon metsiin.
Kaikilla oli kuitenkin hyvä mieli kierroksen jälkeen. Vielä buffet lounas, ja sauna kruunaamaan päivä.
Joku päivä täytyy mennä heittämään kaikki 27 väylää putkeen vaikka kuntoilun takia.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #903 on: 19.09.17 - klo:08:46 »
Aika paljon tuli heiteltyä parin edellisen viikon aikana, mutta nyt taitaa tulla loppuviikon tauko...ei ehdi!
Limpurin Jussin kanssa vertailtiin lähäreitämme, ja siitä innostuneena ajattelin ensivuodeksi opetella uudenlaisen heiton. Koin siis uuden lähestymistavan lähestymisiin.
Sinänsä heitto ei ole mullistava, koska suurin osa tekee niin mutta minulle se on uusi tekniikka. Pelaamiseni kun on kokonaisvaltaisesti aina ollut hyzer painoitteista, niin nyt olisi tarkoitus oppia antsa lähärit.
Hieman aikaa uskon sitä treenaavani, ja jos se ei heti tuo tulosta kyllästyn ja alan taas hyssettämään :D
Toinen treenaamisen paikka olisi puttilähärit. En todellakaan pysty/ osaa lähestyä yli 12 metrisiä puttitekniikalla.
Ja jos vielä opettelisin lyhyet foret, niin olisin ensikesänä taas hieman valmiimpi lähestymään jollain radalla par lukemia.
Mielenkiintoista muutenkin tämä elämän loppusuora. Tuntuu että olisi kauhea kiire oppia heittämään, ja kisaamaan. Toisaalta huomattavasti parantunut fysiikkani motivoi futaamiseen hullun lailla (onneksi tänään on peli kovaa jengiä vastaan). Kuntoilla ja valmentaakin edelleen pitäisi. Lentiskentille on kaipuu, ja jopa yleisurheilu on alkanut ainakin ajatuksen tasolla kiinnostamaan.
Aika on vaan niin rajallinen ettei kaikkeen kykene.
Matkailukin on aina mielessä,
ja sitten on vielä nämä ihan arkiset askareet!

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #904 on: 19.09.17 - klo:11:47 »
Onnea matkaan. Lyhyisiin forelähäreihin se sun Zone on täydellinen vekotin.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #905 on: 19.09.17 - klo:14:58 »
Kiitos Ari!
Cryztal Zonella olen viimeaikoina onnistunut jo useammankin kertaa lähäreissä. Kiekko on kyllä takuu varma hitti noihin tilanteisiin. Mutta paljon pitäisi treenata, että tietäisin varmasti kuinka kovaa , ja missä kulmassa miltäkin etäisyydeltä pitäisi forettaa.
Joka tapauksessa olen ikuisesti kiitollinen Arille ja Kepalle niistä kiekoista.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
« Reply #906 on: 19.09.17 - klo:18:11 »
Cryztal-muovihan on Suomessa suomennettu jo Sillanpää-muoviksi :)

Se minulta saamasi sininen Zone on Cryztal FLX eli sitten kun 10 vuoden päästä haluat uuden niin sellaista pitää alkaa metsästämään :)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #907 on: 20.09.17 - klo:11:43 »
No tuskin metsästän enää mitään 10 vuoden päästä ::) ja sain sinulta oranssi "Sillanpään" ;)
Mutta mainio kiekko kaikenkaikkiaan, käytän sitä paljon putterinakin. Joissakin tilanteissa kiekon "kumimaisuus" aiheuttaa hämmentäviä tilanteita.
"Kumikiekkona luoksesi pompin!"

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
« Reply #908 on: 20.09.17 - klo:22:25 »
Outoa. Olisin ollut ihan varma että se oli sininen :)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #909 on: 21.09.17 - klo:11:11 »
Muisti pätkii. Olet siis matkalla ikämiesluokkia....ja niiden yli!

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
« Reply #910 on: 21.09.17 - klo:20:01 »
Todennäköisesti.
Itsellä on nyt juuri kaksi Sillanpää-muovin FLX Zonea bägissä. Ihan vain ettei kävisi mitään.

MM-kisoista jäi bägiin Sillanpää-Buzzz joka tällä hetkellä tuntuu aika ihanalta kiekolta. Lentää suoraan vaikka tällainen slowhand heittää sitä melko täysiä. Tykkään vaikka hieman yllättäen on ns. kovempaa muovia tuo.

Bägiin meni niin että heilahti.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #911 on: 22.09.17 - klo:07:32 »
Minullakin on ollut nyt parin kuukauden ajan Cryztal Buzzz. Se kuuluu kyllä kisabägiini, mutta en ole sillä vielä kovin paljoa heitellyt. Olen niin orientoitunut heittämään flexiä ja espiä että tilanteen tullessa käytän niitä. Toisaalta myös Sillanpää-Buzzzini on kamalan värinen, tai ainakin helposti naamioituva.
Eilen varasin lähtöajan 16.30 golfkeskuksen uudelle radalle, eikä tarvinnut kun yhden puhelin soiton niin meitä olikin 4 pelaajaa lähdössä.
Oli aika messevää pelata pilvisessä, poutaisessa täysin tyynessä säässä laaksoja ja kukkuloita tallaillen. Matkan varrella nähtiin B-radalla kaksi golfaria, muuten oli hiljaista....HILJAISTA!!!!
No kyllähän meidän poolin jutustelu ja naureskelu rikkoi muuten hiljaista harmoniaa...hävetti suorastaan! Pikkuisen vajaa 3 tuntia siinä meni, ja n.7 km kajahti taululle kävelyä. Nautinnollista ja rauhallista liikuntaa siis. Siihen olisi klubin saunan löylyt sopineet hyvin, mutta olin lupautunut jo kotisaunaan.
Väyläthän ovat avoimia ja keskimittaisia, eli ei kauhean vaikeita. Par lukemat keskitason, ja heikommin pelaaville ovat kovahkot mutta samalla haastavat. Itse pelasin eilen tuloksen 70 (+8), Seppo 73, Kari 77 ja Kepa 79. Yhtään kakkosta ei saatu, vaikka väylällä15 kaikilla oli "läheltä piti"tilanne. Kolmoset siis parhaita ja seiska taisi olla huonoin, 4 oli se yleisimmin kirjattu väylä tulos.
Tänäänkin minun piti mennä sinne, mutta matkaan tulikin muuttuvia tekijöitä eli mutkia matkaan. Tältä päivältä jää siis pelaaminen, ja vaikuttaisi siltä että seuraavan kerran heittelen vasta viikon kuluttua perjantaina. Se onkin sitten viimeistely treeni SYYSMYRSKYÄ varten, tapahtuuko viimeistely Kaatiksella vai Nurmijärvi golfissa on vielä kysymysmerkki.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
« Reply #912 on: 22.09.17 - klo:09:33 »
Sillanpää-Buzzzien hankinta ei ole kovin helppoa, mutta onneksi tuolta Englannista niitä sai ostaa edukkaasti kisakiekkona.
Juuri nyt tuntuu siltä että en tainnut sittenkään ostaa niitä tarpeeksi :)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #913 on: 23.09.17 - klo:10:48 »
Vaikka kuinka pyhästi päätin vuosi sitten että keskityn vaan muutaman kiekkomallin heittämiseen tulosten parantamiseksi, niin kuinka kävikään.
Nyt mulla on kisabägin midari osastolla Buzzzien kanssa kilpailemassa heittomääristä Wasp, Stalker, Meteor, Hornet ja Zombee. Osa edellämainituista ovat väylädraivereita, mutta mulle ne ovat tavallaan yksi ja sama asia.
Buzzzeja mulla on niin paljon että tulisin niillä ihan hyvin toimeen vuosikaudet, mutta mutta!
Meteor on selkeesti käytössä antsaheittoihin (lyhyeisiin). Wasp (Z muovi mallia 2003) suoriin lähestymisiin silloin kun en luota että saan Buzzzia tarpeeksi pitkälle. Stalker silloin kun pitää saada n.70 metrisen suoran heiton jälkeen kiekko kääntymään ilman taikoja vasuriin.Stalker on jokatapauksessa luottokiekkojani kiitos Hirsimäen Jannelle! Hornet ja Zombee ovat vielä niin tuoreita tapauksia, etten tiedä vielä mitä niillä teen. Kumpikin lentää mun heittämänä loivasti, hillitysti mutta varmasti vasemmalle kaartuen.
Buzzzeista bägissäni on nykyään vain 3 eri muovilaatua, eli ESP, FLX ja Cryztal. Niitä heitän sitten vähän fiiliksen mukaan.

Draivereissa mulla on selkeämpi jako, ja tiedän aina millä missäkin tilanteessa heitän. Paitsi että pari muuttuvaa tekijää tuli lisäykseksi tällä viikolla. Z Forcea olen suunnitellut Undertakerin ja Flickin väliin mukaviin vastatuuli olosuhteisiin. Suuremman ongelman aiheuttaa (mahdollisesti positiivisen) Titanium Nuke. Muutamalla koeheitolla olen varmistanut sen kyvykkyyden pitkiin lentoihin ( jos mun heitoista kehtaa niin sanoa). Mutta nouseeko se kilpailijaksi FLX Crankille, Z Surgelle taikka FLX Nukelle? Se selviää toivottavasti Syysmyrskyyn mennessä.

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #914 on: 23.09.17 - klo:12:57 »
Force on selvästi ärjympi kiekko vastatuulessa kuin Flick, Undertakeria en ole heittänyt, miten se käyttäytyy vastatuulessa noihin verrattuna? Juu on Flick rankka feidaaja tyynellä, mutta speed stability iskee mulla vastaruulessa, jolloin tehoillani Flick flippaa jonkin verran, kun Force ei.