Jep, ja kun tästä lajista kovasti yritetään tehdä isompaa (kun mihin sillä ehkä valitettavasti rahkeet riittää), niin kyllä tommosia yleisöystävällisiä triplamando-väyliä tarvitaan joissa tyhmempikin katsoja hiffaa että oliko hyvä heitto vai ei ja voi jopa kuvitella itse heittävänsä, jos vertaa esim. väylään jonka voi vaikka kiepillä tuutata kaiken yli tonne jonnekki silmänkantamattomiin... ja mikä pahinta, ilman pelkoa esim. ob:sta (tämmöset väylät on hyi olkoon!).
[/quote]
älä ny, hieno vetää kovaa ja korkeelle
[/quote]
Se on just näin! Itse en ainakaan tätä lajia harrastaisi jos kaikki väylät olisivat jotakin pirun kapeita teknisiä puuränni väyliä. Mikään ei ole niin hienoa, kuin vetää kunnon taivasantsa jostain kaikkien puiden yli ja päätyä jotenkin maagisesti marginaalisella chänssillä eagle-putille!
Vastaavasti myös teknisesti haastavat kapeat ja/tai lyhyet väylät ovat enemmän kuin tervetulleita. Itse nautin näistä myös, mutta eri tavalla. Monipuolisuus kunniaan!
Joo vois tohon Jokelan radalle käydä vetään OB-narua ja neloismandoja. Pyörivä tuulimylly olis myös hieno. 
Just tämmöistä "old school" valitusta en oikein ymmärrä. Omasta mielestäni hienoa tässä lajissa juurikin on se että KAIKEN laisia ratoja ja väyliä on mahdollista rakentaa ja varmastikin tullaan myös rakentamaan. Itse näkisin MIELELLÄNI tuulimyllyn väylän varrella!

Jos ei välitä tällaisista väylistä/radoista, niin ei niillä tarvitse pelata. Meillä on Suomessa jotakin 400 rataa, joten kyllä jokaiselle löytyy kyllä jotakin.
Se on sitten eri asia millaiset radat sopivat isompiin arvokisoihin yms. Omasta mielestäni tärkeintä lienee radan monipuolisuus.
Huomattavasti suurempi miinus minusta radalle on (kaikkien turhien triplamandojen yms. jippojen sijaan) radat jotka on selkeästikin suunnitellut joku umpi-rystypelaaja tai umpi-forepelaaja omalle pelityylille sopivaksi. Mikään ei ole niin turhauttavaa kuin treenata forea ja päätyä kisoissa radalle, jolta ei löydy yhtäkään puhdasta fore-avauslinjaa.
Palatakseni vielä alkuperäiseen aiheeseen: mandot ovat useimmiten ihan kiva lisä väylille, ennemminkin siis pelilliseltä kannalta. Ja turvallisuusintoilunkin kanssa tulee pitää järki kädessä. Itse teen muiden hommien ohella mm. turvallisuuskehitystöitä. Meillä on alalla sanonta, että jos "kaikki panostukset laitettaisiin työturvallisuuteen, niin eihän täällä kukaan kerkeäisi tehdä töitä". Samaa logiikkaa voisi osiltaan soveltaa myös fribailuun. Talin kaltaiset "semi-vaaralliset" radat ovat enemmän kuin ok, niin kauan vain ulkopuolisia tiedotetaan tarpeeksi asiasta...