Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015  (Read 83346 times)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #75 on: 17.03.15 - klo:11:23 »
NDGE15 kisan viimeinen maksupäivä oli ja meni. Pekka odottelee kuitenkin vielä torstaihin asti, että varmasti ollaan kartalla maksaneiden osalta. Kaikki merkit on olemassa että muutamia 0-11 jää kuitenkin pois, joten mahdollisesti perjantaina ilmoitan liiton forumissa uuden nimilistan, josta voi siis halutessaan nousta kisaan mukaan.
Liiton forumista löytyy kaikkien niiden maksaneiden nimet jotka tiedämme. Sieltä löytyy nyt myös ratakartta.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #76 on: 20.03.15 - klo:08:12 »
Tänä iltana kello johonkin aikaan liiton forumilta löytyy pelaajalista niin maksaneiden kuin jonosta nousseidenkin osalta. Vielä en voi sitä laittaa kun en ole saanut Pekalta vahvistusta.

NDGE15 kisan pelaajien kesken arvotaan kisapäivänä DISCMANIA LITE harjoituskori!

Offline Kempster

• Konkari
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
« Reply #77 on: 20.03.15 - klo:17:31 »
Oli kyllä huikee virtuaalinen ratakartta!

Kävin kartan läpi, aika nopeesti oppi että mikä on homman nimi; kattoo vaan 2D karttaa ensin ja sitten on helppo käydä väylät läpi tuolla SkyX:issä. Kokemus oli kun olis pelannut samaan aikaan tetristä, roolipeliä ja aliasta lentosimulaatorissa 8)

Enää 36 päivää ja sitten NDGE 2015, BOOM!

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #78 on: 20.03.15 - klo:17:49 »
Kokemus oli kun olis pelannut samaan aikaan tetristä, roolipeliä ja aliasta lentosimulaatorissa 8)

LOOOOL  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #79 on: 20.03.15 - klo:21:09 »
Tämä on etsintä kuulutus!
Jaakko Halttunen ja Teemu Veikkolainen lähettäkää NDGE15 TD:lle meiliä jos mielitte kisaan mukaan.

Tänään kiertelin taas kisapaikalla. Lunta oli taas sulannut lisää ja tulva oli melkein kokonaan häipynyt.
Väylä 15 tee paikka muuttui hieman, ja se muutos työllistää minua lisää :'(

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #80 on: 23.03.15 - klo:10:23 »
Pienten bittiavaruus viestittely vaikeuksien kautta NDGE15 kisa on nyt TÄYSI! 150 maksanutta kilpailijaa ja vielä pitkä jono sen päälle.
Liitos foorumin info ikkunasta löytyy aina kaikki tarpeellinen, ja jos vielä on jotain epäselvää niin voi täällä tai siellä esittää kysymyksiä. Tai sitten lähettämällä minulle meiliä aiheesta.
Liiton foorumin pelaajaluettelosta voitte käydä tarkistamassa keitä kisaan on tulossa. Joka tapauksessa mukava sekoitus legendoja, ja nykypäivän tähtiä ja varmasti myös tulevaisuuden staroja.
Koivun Pasia näin torstaina, ja hän kysyikin muistanko että hänkin on ollut Nurmijärvellä pelaamassa 2000- luvun alkuaikoina junnusarjassa. Myönsin etten olisi muuten muistanut, mutta olin vähän aikaa sitten löytänyt vanhoja tuloksia kisasta, missä tosiaan Pasikin oli heittänyt ilman suurta menestystä.....ja mitä hän onkaan nyt!
kisaan on vielä kuukausi aikaa, mutta itse sitä odotan malttamattomasti jo tässä vaiheessa. Meresmaan Jussille näytin mun kisapapereita, ja se sai Suomen kovimman kisajärjestäjän suun messingille. Hänkin kyllä muistutti minua siitä että 150 pelaajaa on iso määrä, joten kisan klaaraaminen vaatii aika paljon enemmän kun mihin olen valmistautunut. Jännän äärellä eletään ;)
Jussi itse ei valitettavasti kisailemaan ehdi, vaikka omien sanojensa mukaan olsi mielellään tuttuihin maisemiin tullutkin. Hän oli kuitenkin suorastaan  vaikuttunut kisan nimilistasta.

Uskon että jos pelaajat ottavat rennon asenteen kisaan ja varsinkin järjestelyihin, eikä sää pilaa tunnelmaa niin NDGE15 synnyttää tälläkin kertaa uusia legendoja. Saako kukaan itselleen nimikkoväylää?

TERVETULOA HEITTÄMÄÄN JA KATSOMAAN UPEITA HEITTOJA!

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #81 on: 28.03.15 - klo:11:20 »
Koska kisa on täysi, ja vaikka viime hetken peruutuksiakin voi tulla niin uskallan heittää pientä veikkausta kisan menestyjistä. Mutta minä keskityn nyt alkuun MPG luokkaan.
Näin äkkiseltään ajatellen voisi kuvitella että voittaja löytyy kokeneesta jo kaiken voittaneesta kolmikosta Kotajärvi, Timonen, Tamminen. Ville heittää pitkälle ja puttaa tyylikkäästi eikä pään kestämisessäkään ole mitään ongelmia.Ja kuka uskaltaa/ kehtaa voittaa puheenjohtajan? Marko lienee Suomen monipuolisin heittäjä kaikki ikäluokatkin huomioiden, joten heitto ARSENALIA löytyy. Ja nyt hänellä on tilaa käyttää hyödykseen maankuulua rolleriaan. Ilkka on virheetön heittäjä, eikä hänen kiekkojen komentelukaan ainakaan hallaa tee tuloksilleen. Hänen kova, suora ja tarkka putti on maailmankuulua luokkaa. Eikä olekaan ihme että hän on tunnetun Puttikoulun pohjoisen osaston johtaja. Ainut kompastuskivi edellä mainituille voi olla kisan ajankohta, heistä varmaan kukaan ei ole vielä kunnolla aloittanut edes harjoituskauttaan. Mutta ihme olisi jos kukaan heistä ei olisi kolmen sakissa lopputuloksissa, eikä ihme olisi vaikka juuri he kaikki olisivat kolmen parhaan joukossa.
Mutta onneksi kilpaurheilussa kaikki ei aina mene niinkuin ennakkoasetelmat kertovat, nimittäin muitakin voittaja suosikkeja löytyy!
Lähipeli ihme Harri Hynönen palaa takaisin isolle areenalle. Jos joku aloittelija haluaa ottaa mallia miten lähipeliä pelataan, niin ei muuta kuin seuraamaan Hartsan edesottamuksia. Mutta onko väylät kuitenkin liian pitkiä? Pystyykö Hartsa paikkaamaan lähäreillä ja puteillaan mahdollisen tappion draivien pituuksissa?
Tammisaaresta tulee kivikova kolmikko Lindholm, Österlund ja Sundman. Nalle, Ari ja Mikael eivät draivissa häviä kellekkään ( no ehkä Markolle), ja ainakaan Nalle ei puttaa koskaan ohi alle 15 metristä. Mutta onko kisaradan väylät liiankin avoimia heille? Toisaalta esim. Tammisaaren ykkönen ja peltoväylät ovat olleet oivia harjoitusväyliä NDGE15 kisaa ajatellen.
Entäs itse legendaarinen Spiderman Juha Nieminen? Juha on täydellinen arvoitus, hän on todellinen golfkeskus konkari eli rata on tuttu. Mutta pelaamattomuus varmasti näkyy hänen otteissa. Jos putti pelaa niin hän on korkealla tuloslistalla, mutta jos ei niin sijat 10-20 mahdollisia.
Entäs sitten Oulun oma upsimies Riku Kaajakari? Hänkin on tuttu kaveri kisamaisemissa. Mutta pystyykö hän hyödyntämään tämän ikäluokan parasta upsiaan? Rikun voittoon en usko ( anteeksi Riku) mutta korkealla hän varmasti on...niinkuin hänen kiekkonsakin!
Eikä missään nimessä voida aliarvioida Helsingin Savolaista, eli Heikkiä. Tuo pitkän huiskea leppoisa herrasmies on treenannut ja kisaillut aktiivisesti koko talven. Varmasti yksi eniten talvella heittänyt pelaaja kisassa. Heikki on kirjaimillisesti isokätinen kaveri, ja kun puttikin toimii kuin unelma niin hän on yksi suurimmista voittaja suosikeista kisassa.
Mutta jos tulosvetoa pelaisin niin minä laittaisin ykköseksi Juha Pohjalaisen! MIKSI? Ensiksikin hän on Heikin tavoin heittänyt koko talven ja sijoittunut kisassa kun kisassa kärkikastiin.
Nurmijärven golfkeskuksen hän tuntee golfin peluun myötä kuin omat taskunsa, veikkaan että jopa paremmin. Sen lisäksi että Juha on taitava heittäjä, hän osaa myös pelata järkevästi. Ja sitten seikka mitä ei pidä aliarvioida NDGE15 kisassa.....fysiikka!!! Juha on varmaankin kovakuntoisin MPG sarjalainen, ja voinkin jo silmissäni nähdä kun Juha lauantai aamuna kuudelta juoksee radan läpi heittäen avauksen joka väylällä.

Kommentoikaa toki, ja veikatkaa muittenkin luokkien tuloksia!
Vai jääkö tämä tuttuun tyyliin yhden miehen veikkaukseksi?

Offline Jani

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
« Reply #82 on: 28.03.15 - klo:22:43 »
Kyllä Kotajärvi on näistä nimekkäin!

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #83 on: 29.03.15 - klo:07:45 »
Ville Kotamäki: SFL:n Puheenjohtaja. Yksi NDGE15 kisan MPG luokan suurimmista voittaja suosikeista!
Pentti Kotajärvi: Rajamäkeläinen vanha herra joka on elämänsä aikana juossut enemmän kun kaikki Etelä- Suomen fribaajat yhteensä. Mutta toisaalta heittänyt frisbeetä vähemmän kun yksikään Suomalainen frisbeegolfaaja.

Näiden kahden suuren urheilijan sukunimet menevät minulla sekaisin näköjään alvariinsa. Toivottavasti kumpikaan ei tunge hernettä nenäänsä (ainakaan kovin syvälle) erehdyksieni takia.

Vaikka lähipiirini on jo hyvinkin huolissaan muististani, ja koheltamisistani niin pidän kuitenkin positiivisena asiana että tajusin heti Janin viestin luettuani että vattahell! taasko kirjoitin nimen väärin. Sitä paitsi kaikissa vieteissäni on joitain pieniä ja usein isojakin virheitä. Esimerkiksi kokonaisia sanoja puuttuu lauseiden keskeltä.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #84 on: 31.03.15 - klo:23:06 »
Laitetaan nyt tännekin etsintäkuulutus!

HUOM! Pekka Hartikainen MPO jos mielit NDGE15 kisaan mukaan, niin kipinkapin meiliä mulle.

-väykkä-

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #85 on: 01.04.15 - klo:09:36 »
Pekka on löytynyt, ja lisätty pelaajalistaan, joten siltä osin kaikki kunnossa.
Sain nyt pitkän nenän heiltä jotka varoittivat minua peruutuksien aiheuttamasta vaivasta. Kerron tässä miten esim. NDGE:n osalta homma etenee kun tulee peruutus, olkoon tämä vaikka vinkkinä tuleville uusille kisajärjestäjille. Ja viisaat älkää sanoko että eihän sun olisi noin kannattanut tehdä. Opin kyllä kantapään kautta, ehkä!
Ville Väylä lähettää meiliä että joutuu valitettavasti perumaan tulonsa, saisinko rahani takaisin. TD vastaa: ikävää mutta ymmärrän. ilmoitan rahastonhoitajalle että kaivaa kun ehtii Ville pankkitiedot, ja maksaa rahat takaisin hänen tililleen. Pekka siinä sitten alkaa touhuamaan palautuksia, kun ehtii. Sitten TD kaivaa muistiinpano välineensä esiin, ja poistaa Villen listalta (paperilta). Katsoo kuka on seuraavaksi jonossa, ja etsii koneeltaan nousijan yhteystiedot ( ei aina helppoa) ja lähettää hänelle meiliä, että paikka olisi avoin. Odottelee vastausta, ja jos sen saa ja vastaus on positiivinen, niin TD poistaa foorumilta peruuttaneen nimen, laitaa jonosta nousseen tilalle. Sitten sama temppu tehdään kolmeen exel taulukkoon. Td on innostuksissaan ja myöskin tarkoituksen mukaisesti tehnyt jo poolitkin valmiiksi, joten nimiä poistetaan ja lisätään pooleihin ( oma vika miksi tein poolit näin aikaisin). Suurin osa scoreista on jo kansioissa, eli sitten vaan poistuneen pelaajan score pois kansiosta, ja uuden teko. Onneksi Pekka teki jonkin verran varascorejakin. Sen lisäksi koska kisan toinen kierros pelataan omissa luokissa, niin venttapoolit lisääntyy, mutta myös osittain poolien pelaajamäärät vähenee. Joten ainakin eilinen toinen peruutus aiheutti myös luokkansa pooli muutoksia koon suhteen. Sekään ei ole sinänsä iso vaiva, mutta toivottavasti muistan ne aina tarpeen mukaan tehdä. Koska teen ne helpottaakseni toimistoväen hommia, ja sitä kautta koko kisan toimivuuden takia. Ja tietysti pitää muistaa informoida Markoa joka päivittää muutokset sitten faceen.
Työ on työtä, se on helppoa. Mutta minua peloittaa mun dementia, ihan varmasti jossain vaiheessa unohtuu joku jostain ja siitähän se soppa syntyy ;)

Eilen peruuttaneilla oli erittäin pätevät syyt perua osallistumisensa, joten vuodatuksessani ei ole mitään henkilökohtaista!!! Kirjoitukseni on näpäytys itselleni, ja esimerkki tuleville kisajärjestäjille. Voin jo todeta ettei ainakaan poolijakoa kannata tehdä turhan aikaisin. Yritän vaan tehdä mahdollisimman paljon etukäteen valmiiksi ettei tarvi viimeisellä viikolla hermoilla turhia.
« Last Edit: 01.04.15 - klo:09:42 by gunners »

Offline tuomasv

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
« Reply #86 on: 01.04.15 - klo:09:45 »
 :D

Tätä samaa kuponkirumbaa olen muutaman kerran harrastanut oman kaveriseuran kisoissa pienemmässä mittakaavassa. Joku TD-peruskurssi voisi olla hyvä vaikka ihan nettimateriaalina. Tai ehkä liitollakin semmoinen jo on.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #87 on: 01.04.15 - klo:10:33 »
Joo kursseista on aina hyötyä! Mutta se poista sitä tosi asiaa, että peruutukset aiheuttavat aina lisähommia. Mutta se kuuluu tähän hommaan, ja peruutuksia aina tulee, koska ihmisillä elämän tilanteet voivat muuttua yhdessä sekunnissa. Minullakin muuttui kuukausi sitten, ja se muutos jakaa voimavaroja entisestään moneen suuntaan.
Itseasiassa toivoisin vaan koko frisbeegolf kenttää ajatellen, ettei tulisi ns. turhia peruutuksia. Olen niin monessa mukana eri seurojen johtokunnissa, jaostoissa, valmennuksissa,joukkueenjohtaja jne että olen saanut tuta kuinka helppoa on vaan jonkun peruuttaa tai olla ilmoittamatta tuloistaan tai menoistaan ajattelematta sitä mitä se aiheuttaa muille. Nythän on ollut paljon puhetta siitä kun pelaajia on paljon, ja kisoihin pääsee mukaan nopeimmin näppäintä painaneet, niin se tuo mukanaan varmasti paljon peruutuksia. Eli ensin ilmoittaudutaan, ja sitten vasta mietitään voinko edes osallistua kisaan. Tai kun samalle viikonlopulle osuu useita kisoja, niin ilmoittaudutaan jos ehditään kaikkiin varmuuden vuoksi, ja sitten perutaan ne muut kun muistetaan.
No nuo olivat vain kauhuskenaarioita, ja painosta edelleen sitä että peruutuksia tulee aina olemaan ja varmasti suurimmaksi osaksi oikeista syistä.
Itse olen tyytyväinen että esim. eiliset NDGE peruutukset tulivat hyvissä ajoin, niin on hyvää aikaa tehdä muutokset.
Myös itselläni on tällä hetkellä kinkkinen tilanne kun menin ilmoittautumaan vuoden frisbeegolf kohokohtaani Finnish Masteri kisaan. Ilmoittautumisen jälkeen vaimo halusi laittaa kisan kalenteriin, ja huomauttikin sitten minulle että oletko yhtään katsonut kalenteriasi, sulla on samana viikonloppuna valmennettavien fudisturnaus Hangossa. Voihan perse! niinpä tietysti, turnaus kun sattuu tietysti olemaan joukkueemme kauden kohokohta. Tällä hetkellä en oikeasti vielä tiedä kumman valitsen,ja kahteen paikkaan en pysty samaan aikaan repeämään.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #88 on: 01.04.15 - klo:11:22 »
Minä en näe mitään pahaa siinä että rahat saisi takaisin peruuttaessa vain lääkärintodistusta vastaan (tai sanotaan nyt lisäksi vaikka muissa poikkeustapauksissa, kuten vaikka sukulaisen kuolemantapaus tai muu "force majeure" mutta niissäkin vain jotakin dokumenttiä vastaan)

Jos peruu sen takia että "tuli muuta menoa" niin rahat menisi järjestäjälle yleishyödylliseen käyttöön. Problem? Älä ilmoittaudu ellet ole varma että pääset mukaan, ja jos tulee muuta ei-kriittistä menoa niin puntaroi sitten keskenäsi että hylkäätkö maksun vai menetkö kisaan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #89 on: 01.04.15 - klo:12:56 »
Tuo ryhmäjako josta myös poolijakonimeä ehkä hieman erheellisesti käytetään on sellainen asia jota en enää ole aikoihin itse julkistanut.
Ei sillä tiedolla mitään tee. Hauska kuriositeettihan se on.

Oma kokemus amatööritourilta:
Julkaisin ryhmäjaon etukäteen. Aamulla tuli säätöä ja poisjääntejä kun oli iso kisa.
Säädin ryhmiä, jottaa saatiin tolkku käteen.
Pelaajakokouksessa kerroin asiasta ja käytiin uudet ryhmät läpi kun jaettiin kansioita.

Kilpailu alkoi auton torven tuuttauksella. Meni kolme minuuttia. Nummelanharjun portaita juoksi mies joka kysyi ohjeita. "Mitä tehdään kun pojan nimeä ei ollut kansiossa?" Kerroin ryhmäjaon muuttuneen ja asian käsitellyn pelaajakokouksessa.
Poika eikä isä ei ollut kuunnellut pelaajakokouksessa koska ei tarvinnut kun kerran tiedettiin minne ollaan menossa. En tiedä jäikö jotain muutakin tärkeää menemättä tajuntaan.

Kaksi asiaa joita en enää tee. Kerro etukäteen ryhmäjakoja, enkä vaadi ilmoittautumista erikseen ennen kisaa kisapaikalla. Pelaajan tehtävä on ilmoittaa jos ei ole paikalla.
Pelaajakokouksessa luettelen pelaajat ryhmineen ja siinä sitten reagoidaan jos ei olla paikalla. Toimii nykyään jo aika hyvin kun saa 888 jos ei ilmoita :)