Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Pitkä annukkakiekko?  (Read 11079 times)

Offline simeon

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Pitkä annukkakiekko?
« on: 17.09.12 - klo:14:26 »
Nyt kun uusiakin kiekkoja on tullut vuoden aikana, niin päivitellään mikä toimii pitkiin annukkoihin. Eli lentäisi kuin Fuse palaamatta takaisin, mutta pitemmälle.
Minulla oli p-line TD, joka hävisi, enkä tottunut siihen, että rimmin alapinta on kupera.
Onko kellään Archonista versiota, joka toimii? Entä Miekan halpamuoviversio? Onko kellään toiminut CH Sidewinder? Omani oli niin vakaa, että lensi melkein sataan metriin viivasuorana.

Offline gummi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Pitkä annukkakiekko?
« Reply #1 on: 17.09.12 - klo:14:45 »
C-line TD toimii ainakin mulla joskus. Eli silloin kun se heitto nyt lähtee siihen oikeaan annukkaan niin toi kiekko toimii kyl hienosti. :) Varmaan vielä pienellä kulutuksella toi loppufeidi kulunee pois... Toinen mikä joskus toimi mulla oli hyvin hakattu DX Valkyrie.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline mambo

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #2 on: 17.09.12 - klo:15:01 »
Nyt kun uusiakin kiekkoja on tullut vuoden aikana, niin päivitellään mikä toimii pitkiin annukkoihin. Eli lentäisi kuin Fuse palaamatta takaisin, mutta pitemmälle.
Minulla oli p-line TD, joka hävisi, enkä tottunut siihen, että rimmin alapinta on kupera.
Onko kellään Archonista versiota, joka toimii? Entä Miekan halpamuoviversio? Onko kellään toiminut CH Sidewinder? Omani oli niin vakaa, että lensi melkein sataan metriin viivasuorana.

Mulla on yks BT Miekka bägissä hakkautumassa juuri pitkiin annukoihin sopivaksi. Treidasin kaverilta täysipainosen Champ Roadrunnerin tuota roolia varten mut se on enemmänkin suora olemattomilla tehoillani. Kevyempi voisi toimia paremmin... Pro Leopard toimii mulla parhaiten tällä hetkellä pidempänä Fusena: flättinä heittäessä kääntää nätisti yli ja pituutta tulee enemmän kuin kiekon nopeusluokituksesta voisi kuvitella.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #3 on: 17.09.12 - klo:15:46 »
TD2 kääntyy enemmän kuin TD. Oon ollu yllättyny kuinka hyvä kiekko on kyseessä. Eilen heitin kierroksella usean avauksen tällä jos halusi suoraan/ylämäkeen/olemattomalla feidillä.

Veikkaan muuten ettei ollu P-TD sulla, koska sellaista ei tietääkseni ole valmistettu... vaikka sehän olisi ollut mahtavuutta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #4 on: 17.09.12 - klo:18:11 »
Itellä on VIP Pohjan Poika noita heittoja varten, tarpeeksi korkeana kun heittää niin saa tulemaan halutessaan takaisinkin. Oikeastaan ainoa kiekko millä heitän 100m annukoita.

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #5 on: 17.09.12 - klo:18:17 »
Orion LS Milleniumilta on ainaki sellanen.

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
« Reply #6 on: 17.09.12 - klo:19:03 »
Menee se juu annukas sen 15-20m ja sitte rollerina...

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
« Reply #7 on: 17.09.12 - klo:19:19 »
Menee se juu annukas sen 15-20m ja sitte rollerina...

Sä et ookkaan heittäny sitä uutena..

Offline Jukkis1983

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #8 on: 17.09.12 - klo:20:14 »
Esp XL on mun ykkösvalinta pidempiin annukoihin.

Offline napati

• Seniori
    • View Profile
« Reply #9 on: 17.09.12 - klo:20:32 »
Kyä kulunu raitti tai dessuki (star) ihan hyvin plaanaa. Ja nuat sidukatki, jos ei kauheesti tuuleskele ja malttaa (yleensä ei) heittää rauhas kunnon hyselfippinä. Oikeestaan pisimmät annukat tulee vahingos, kun koittaa pitkälle, suoraan, kiukulla, jotain bossia tai vakaata dessua, ja pienen yliyrittämisen kautta menee matlockkina 30 astetta vinoon oikeelle, ja turnaa koko matkan viä. (~130 medriä) Mutta ne ei välttämättä oo kauheen hyviä heittoja siihen kohtaan aina ste.

Offline simeon

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
« Reply #10 on: 17.09.12 - klo:21:50 »
Kyä kulunu raitti tai dessuki (star) ihan hyvin plaanaa. Ja nuat sidukatki, jos ei kauheesti tuuleskele ja malttaa (yleensä ei) heittää rauhas kunnon hyselfippinä. Oikeestaan pisimmät annukat tulee vahingos, kun koittaa pitkälle, suoraan, kiukulla, jotain bossia tai vakaata dessua, ja pienen yliyrittämisen kautta menee matlockkina 30 astetta vinoon oikeelle, ja turnaa koko matkan viä. (~130 medriä) Mutta ne ei välttämättä oo kauheen hyviä heittoja siihen kohtaan aina ste.

Hei mitä sää oot ottanu tänään?  :o

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
« Reply #11 on: 17.09.12 - klo:23:25 »

Hei mitä sää oot ottanu tänään?  :o
Ihan perus napatin jupinalta mun mielestä vaikutti...  ;D

Offline Suokku

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Suoniemi
  • Seura: Brutal force
« Reply #12 on: 25.09.12 - klo:10:19 »
Kyllä champion valkyrie on ehdottomasti paras! Riittää kun heität suoraan ja kiekko hoitaa loput. Feidi on todella pieni ja mittaa tulee, jopa mulla, helposti 100m, vaikka kiekko lentää käytännössä koko ajan pienessä annukassa. En paljoa pidempiä heitä millään muullakaan kiekolla. Ainoo miinus on, että kippaa kyl sit helposti ylikin, jos sitä annukaa siihen pistää vahingossa... DX muoviset valkyriet on kyllä sit jo aivan toinen tarina...

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #13 on: 04.10.12 - klo:17:07 »
Itse suosittelisin Katanaa Pro-muovilla. Muut muovilaadut ovat vakaampia.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline The_One

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hege
  • Seura: DGCT
« Reply #14 on: 04.10.12 - klo:17:41 »
C-FD