Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Henkistä peliä  (Read 89380 times)

Offline Hans Wäkevä

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Henkistä peliä
« Reply #75 on: 19.04.12 - klo:22:45 »
Tänään oli henkistä peliä:) Lausteella tein 1väylälle bogin ja sen jälkeen peli lähti kulkemaan väylällä 22 olin 7 alle tuloksessa puttasin par puttia reilu 10m. Siitä puttirallia ja tripla bogi. 23 väylällä tupla ob 6. Viimiselle väylälle tein varman parin ja lopputulos 1 alle. Eikä muuten ketuttanu yhtään. Mikko puhu total mealtdownista :)

Nii, meil oli femman betsi ja pelailin aika epätasasesti ja ku oli kolme reikää jälel ni Jyri johti mua 9 heitolla ja voitti lopulta yhdellä:)

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
« Reply #76 on: 19.04.12 - klo:23:19 »
Tänään oli henkistä peliä:) Lausteella tein 1väylälle bogin ja sen jälkeen peli lähti kulkemaan väylällä 22 olin 7 alle tuloksessa puttasin par puttia reilu 10m. Siitä puttirallia ja tripla bogi. 23 väylällä tupla ob 6. Viimiselle väylälle tein varman parin ja lopputulos 1 alle. Eikä muuten ketuttanu yhtään. Mikko puhu total mealtdownista :)
HYVÄ JYRKI, NIIN SITÄ PITÄÄ!! tuliks lopussa mitään hernemaissipaprikaa? ;)

Muistaks muuten mitä mulla tapahtu EO kolmos kiessin vikalla väylällä? :P

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
« Reply #77 on: 19.04.12 - klo:23:27 »
Joo XD jätkä pelas unelmaa ja sitten teit viimiselle triplan tai jotain:)

Offline Vaahis

• Tomoottajat
  • Seniori
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
« Reply #78 on: 19.04.12 - klo:23:30 »
Joo XD jätkä pelas unelmaa ja sitten teit viimiselle triplan tai jotain:)
Jep, pää täynnä kaasua puoli zombina kiessille ja ennen vikaa väylää -2. Noh, kuiteski kohtuu helppo väylä se 18 ni otin sen kunniaks sitte tupla OB triplabogin :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #79 on: 20.04.12 - klo:10:50 »
kuten tuol toisessa ketjussa puhuttiin puttirutiineista ja niitten posiiivisesta vaikutuksesta puttiin keskittymisessä niin itse ehkä haenkin sellasta "kisarutiinia" et pystyis keskittyyn vaan heittämiseen. Eli kisaan lähtemisestä tulis sellanen rutiini ettei päässä pyöri ylimääräsiä ajatuksia mitä pakkaan bägiin millos siellä piti olla hetkinen kenen pit ottaa se poolikansio (Hyvinkää terve!) jne jne jotka ei liity suoraan siihe heittämiseen mitenkään.

En tiedä mitä lisäpaineita sit sellanen tosissaan pärjääminen vielä tois (kun olis voittonahinoissa kiinni) mut realistina (en pessimistinä!) luulen että harvemmin tarvii tota kelailla näillä skillzeillä. Ellen osallistu johonki naperoliigaan jolloin olen niin ylivoimainen ettei tarvi jännittää... :)

Hyvät ohjeet noi "Pelaa omaa peliäsi. Pelaa väylä kerrallaan." Melkei kyl tarkentaisin et "heitto kerrallaan".

Ja kyl jännittää saa, mut mielellään ei vaikuttais fyysiseen suoritukseen niin paljoo kun nyt joskus.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline jauza

• Seniori
    • View Profile
« Reply #80 on: 20.04.12 - klo:12:07 »
Ellen osallistu johonki naperoliigaan jolloin olen niin ylivoimainen ettei tarvi jännittää... :)

Mun mielestä tässä on nimenomaan kyse henkisestä vahvuudesta. Kun valmistautuu ja tietää osaavansa, niin silloin on itsevarma olo ja selviytyy pikku vastoinkäymisistäkin. Esimerkkinä naperoliigassa pelaaminen tai vaikka koulussa esitelmän pito atomifysiikasta vs. anhyserin heitosta. Kun tietää hanskaavansa homman, niin silloin ei paitsi jännitä vähemmän, mutta myös nauttii siitä kaikin rinnoin. Isona kalana pikku lammessa on helppo ja kiva olla. :)  Frisbeegolf on hassu peli kun sitä voi pelata niin monella eri tavalla ja silti saavuttaa samanlaisia tuloksia. Se on itsestä kiinni mistä saa eniten kiksejä: siitä, että heittää ekalla 9 -6 ja lopulla 9 +6, samalla raivoiten kuin kapteeni Haddock tai heittää 16 paria, yhden pirkon ja yhden bogeyn, samalla ollen kuin itse viilipytty.

Mulle ongelmallisinta on kun pidän itseäni parempana pelaajan kuin olen. Tuolloin odotukset ei kohtaa laisinkaan todellista tasoa ja tietenkin hermostun. Lisäksi asetan mahdottomia tavoitteita yksittäisille heitoille, jotka ei voi millään toteutua ja sehän vie mielen matalaksi. Siinä on huonoja puolia kun katsoo talven aikana tuntikaupalla huippujen heittoja sekä onnistumisia; Vääristyy kuva pelaamisesta.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #81 on: 20.04.12 - klo:12:25 »
Mulle ongelmallisinta on kun pidän itseäni parempana pelaajan kuin olen. Tuolloin odotukset ei kohtaa laisinkaan todellista tasoa ja tietenkin hermostun. Lisäksi asetan mahdottomia tavoitteita yksittäisille heitoille, jotka ei voi millään toteutua ja sehän vie mielen matalaksi. Siinä on huonoja puolia kun katsoo talven aikana tuntikaupalla huippujen heittoja sekä onnistumisia; Vääristyy kuva pelaamisesta.

Mulla on päinvastoin. En pidä itteäni juuri minään ja yllätyn joka kerta kun onnistun heittämään hyvin. Tuntuu, että aina heitän paremmin kuin tasoni edellyttäisi =D

Offline jauza

• Seniori
    • View Profile
« Reply #82 on: 20.04.12 - klo:12:50 »
Noinhan se pitäiskin olla, se mahdollistaa paineettoman pelaamisen. Sama lajissa kuin lajissa: rookie-kausi on läpimurto kun saa tulla puskista ja näyttää osaamisensa itselleen ja muille. Toisella kaudella henkinen vahvuus punnitaan. Vain huippulahjakkuudet, joilla rautainen mieli, pystyy ylläpitämään median, muiden ja omat odotukset. Tai sitten ne on tyhmiä, narsisteja tai tunneköyhiä. Ei muuten kestä sellaisia paineita, joita esimerkiksi syntyy futiksen MM-kisojen rankkarikisassa tai siitä, että sut ostetaan 100 miljoonalla eurolla, 130 000 euron viikkopalkalla tekemään maaleja. Ja sitten kun et tee, niin sut lynkataan julkisesti (vrt. Fernando Torres).

Tai sitten ne huijaa itseään kuten Tapani ja yrittää pysyä tutkan alla  ;)

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #83 on: 20.04.12 - klo:13:01 »

Tai sitten ne huijaa itseään kuten Tapani ja yrittää pysyä tutkan alla  ;)

Mä sain jo viime vuonna palautetta, että "nyt kun olet sotkenut itsesi joka hommaan, niin pitää myös kestää se palaute". Että kohtuu huonosti olen siellä tutkan alla pysynyt =D

Mutta hei, tää on vaan sporttii, vaikka kyllähän se vähän häiritsee kun on noita nimmarin pyytäjiä ja selkääntaputtelijoita aina nilkoissa. Kaikki haluis meikän menestyksestä palan.

Vai miten se nyt oli.

Offline Sebu

• Tulokas
  • *
    • View Profile
    • Valokuvat kiekkoihin
  • Oikea nimi: Sebastian Ratu
  • Seura: LFC
« Reply #84 on: 20.04.12 - klo:13:54 »
Tässä threadia lueskellessa tuli tuo musiikki homma vastaan ja ajattelin jakaa oman kokemukseni muutaman viikon takaa.

Itsellä kävi kerran eräässä kisassa niin, että heti kaksi ensimmäistä väylää (helppoja pirkkoväyliä -> otin tuplabogit) alkoi melko katastrofaalisesti. Tokalla väylällä sain vielä lost discistä rankkua ja re-teen jälkeen kiekko löydettiin välittömästi. Oli melko turhauttava fiilis, kun se alkuperäinen avaus oli vielä melko hyvässä paikassa. Siinä meinas vähän jo pakka hajota, mutta onneks sattui olemaan sillä kierroksella napit taskussa. Eli napit korviin ja pistin pari erilaista biisiä soimaan, joista saan aina älyttömän hyvän fiiliksen. Kolmannelta väylältä nappasinkin pirkon n. 13m putilla. Parin väylän ajan kuuntelin musiikkia siten, että tunsin fiiliksen pysyvän korkeella. Siitä eteenpäin kierros meni loppuun asti melko putkeen. Jossain vaiheessa meinas heitto taas mennä hiukan käteen, mutta vielä pieneksi hetkeksi musiikilla pää rauhalliseksi ja kunnialla loppuun.

Onhan se varsin epäsosiaalista kuunnella musiikkia kierroksella muiden seurassa, mutta tässä tilanteessa on parempi olla hetken yksinään hiljaa ja kerätä pakkaa, kuin että kiroaisi pään hajoamisen takia => pilaa muittenkin kisan sitten. Hyvän fiiliksen saatua voikin pistää napit syrjään ja jatkaa seurustelua poolin kanssa ja ylläpitää mukavaa henkeä!

En tiedä oppiiko tästä kukaan mitään, mutta ainakin itse pidän jatkossakin napit taskussa pahan tilanteen varalta. Tiedän, että jos pakka hajoaa niin kirosanat lentelee, eikä se kovin kaunista oo. Oon pyrkinyt myös korvaamaan kirosanoja vain toteamalla "hups/oho"tms. Tällöin itselle ja muille jää kevyempi mieli, kun ei se nyt niin vakavaa oo jos se kiekko lähtee 45 astetta vika suuntaan.
www.discdesigner.fi - Valokuvat kiekkoihin

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #85 on: 20.04.12 - klo:14:52 »
Aikalailla se ja sama, jos joku haluaa napit korvilla vetää, vaikka tykkäänkin höpistellä siirtymisten välillä niitä näitä. Mutta se on ärsyttävää, jos joutuu sen takia toistelemaan sanomisia tai jopa huutamaan välillä, että saa toisen huomion. Näinkin on joskus käynyt.

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #86 on: 20.04.12 - klo:15:22 »
En pidä itteäni juuri minään
Pidä toi. Näkisin että oot vahvasti asian ytimes.  :D

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
« Reply #87 on: 20.04.12 - klo:18:24 »
No mites sitten, kun Tapani voittaa kaikki kisat ylivoimasesti, kuten nyt näyttää todennäköiseltä jo? Aiotko silti uskotella itsellesi, ettet osaa mitään? Kuinka se voi onnistua?

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #88 on: 20.04.12 - klo:18:34 »
No mites sitten, kun Tapani voittaa kaikki kisat ylivoimasesti, kuten nyt näyttää todennäköiseltä jo? Aiotko silti uskotella itsellesi, ettet osaa mitään? Kuinka se voi onnistua?
No sehän on vain vääjäämätöntä, joten sitten vaihdan lajia, että saan olla aloittelija taas pari vuotta. Mulla on kato suunnitelmat valmiina.

Offline jauza

• Seniori
    • View Profile
« Reply #89 on: 21.04.12 - klo:10:21 »
No sehän on vain vääjäämätöntä, joten sitten vaihdan lajia, että saan olla aloittelija taas pari vuotta. Mulla on kato suunnitelmat valmiina.

Eli petanqueta/petankkia upsilla..