Muutaman vuoden lupaavan peliurani aikana olen ehtinyt muodostaa omaan mieleeni käsityksiä. Sekä Suomessa, että maailmalla on pelaajia, jotka osaavat sotkea kaverin pelin niin ettei sitä edes tajua
Eri pelaajat sitten tietenkin hajoilevat erilaisiin juttuihin. Joidenkin mielestä toiset liikkuvat tahallaan toisen heittovuoron aikana häiriten keskittymistä. Toisten mielestä tilanteen laskeminen kesken kierroksen on jotain sellaista, mikä sotkee oman pelin. Jotkut eivät missään tapauksessa halua toisen pelaajan muistuttavan, että nyt kulkee muuten peli sulla aika hyvin (koska siitä seuraa aina romahdus jos tajuaa pelaavansa hyvin).
Itse olen yrittänyt opetella pelaamaan siten, että jos jokin rekkaa pienempi liikkuu lähietäisyydellä tai väylällä niin se ei saa häiritä keskittymistä tai suoritusta. Toisaalta taas en pysty vaikuttamaan juurikaan toisten puheisiin, joten olen samalla yrittänyt olla kohtuullisen hyvin tietoinen siitä miten peli itsellä kulkee. Olen itsekin sitä mieltä, että helpoin tapa heittää hyvin on heittää itseään paremman kanssa jolloin oma hyvä pelaaminen ei riitä sen paremman kanssa painimiseen eikä siinä sivussa edes huomaa pelaavansa omalla tasollaan hyvin.
Uskon vakaasti, että henkinen peli on osa tätä peliä ainakin joillekin meistä. Itse olen yrittänyt keskittyä omaan peliin niin että en ainakaan tahallani psyykkaa toista. Se ei ole ihan yksinkertaista jos aikoo kuitenkin jotain puhua kierroksen aikana kanssapelaajille.
Kilpailun yleensä voittaa se joka käyttää vähiten heittoja. Sama kaveri todennäköisesti ei ole romahtanut toisten harrastamaan henkiseen peliin, joten pitänee opetella lisää