Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jotain uutta luvassa vuonna 2013  (Read 68747 times)

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jotain uutta luvassa vuonna 2013
« Reply #75 on: 06.02.13 - klo:20:36 »
En usko, että Jani voi tosissaan kirjoittaa tollasta.

Ja uskotteko tosiaan kritiikittömästi sponsoripelaaja Daven kommenttia uusista rataenkkareista uusilla hienoilla kiekoilla, jotka Latitude, maailman paras valmistaja, on hänelle antanut? Olisin lähdekriittinen, myös dgr:n juttuihin...

Rahasta on toki kyse, koska muovin ja mallien vaihtaminen on iso juttu sellaiselle huipulle, joka on niin sisällä näissä jutuissa kuin Dave on. Kyllä se hyvin pelaa millä tahansa, mutta totuttelua se vaatii, ja sopeutumista. Kyllä Räikkönen ajaa hyvin millä tahansa autolla, mutta tallin vaihtaminen aiheuttaa lisäopiskelua varmasti.

Itse en pidä Latituden rimmeistä, mutta hyvällä diilillä voisin opetella pitämään.

Offline MarkoJ

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
« Reply #76 on: 06.02.13 - klo:20:40 »
Ja kyllähän maisemanvaihdos voi piristää omaa peliä muutenkin, jos tuntuu että homma jauhanut paikallaan.

Varmasti saa uutta intoa pelaamiseen. Vaihtelu virkistää  :)
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #77 on: 06.02.13 - klo:20:41 »
Isäntä ja Vipunen häntä pyöritteli. Ei se muuten olisi valinnut Latitudea. ;D Lisäksi Dynamic Disc valmistetaan Latituden tehtaalla. Ties vaikka vaimonhakureissulla.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
« Reply #78 on: 07.02.13 - klo:00:34 »
"This is what Feldberg wrote to us a few weeks ago

I went out today and played two 18 hole rounds at fountain hills, where the first NT of the year is. Last year I shot the record 43 it was rated 1107. Today I carried only five discs a trespass, escape, judge, gold line blitz, and a fuse. I played against ricki wysocki the first round and I shot a 41 broke the record!! Then I played a second round against ricki, locastro, and devan ovens and shot a 43! I was stoked and they were stunned by our discs performance. Just excited, david"

Tomas Ekström facebookissa. Kaveri on siis latituden kiekkosuunnittelija/perustajajia/omistajia.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #79 on: 07.02.13 - klo:17:37 »
Trespass ja Escape ovat Dynamic Discin uusia pannuja. Voi olla myös DD:n kiekkovalmistus Latituden tehtaalla Feldbergin valinnan takana.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Jani

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
« Reply #80 on: 07.02.13 - klo:18:14 »
En usko, että Jani voi tosissaan kirjoittaa tollasta.

Aivan vakavalla naamalla; ei hymiön hymiötä vielä tähän ikään mennessä! Oma arvioni on, että 97 prosenttia tuloksesta on heittotaitoa ja kolme prosenttia jotain muuta. Mutta puhtaita oletuksiahan nämä ovat, joten olisikin mielenkiintoista testata asiaa. Meiltä päin löytyisi noita maailmanluokan miehiä...

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
« Reply #81 on: 07.02.13 - klo:18:48 »
Itehän siis heitän latituden ja westsiden pannuilla aika paljon ja musta monet niistä hakkaa esim innovaa vastineet. Ainakin mun käytössä. Tosta lähteestä meen 100% takuuseen että Feldy on noin sanonut, se on eriasia kuinka takuuseen Feldyn jutuista ;) mutta siis väitän että kiekot ei oo ainakaan huonompia tai jotenkin vajaita verrattuna muiden valmistajien kiekkoihin. Eikä rimmitkään niissä kaikissa oo ihan samaan tapaan plussaa kun jossain blitzissä. Itseeni ei pieni plussa kyllä muutenkaan haittaa.

Mutta siis hyviä uutisia meille ruotsalaisen muovin diggaajille!

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #82 on: 07.02.13 - klo:19:31 »
Sitä mä tarkoitin, että mitä parempi ja kokeneempi pelaaja, sitä tarkempaa on välineiden kanssa. Ootteko koskaan katsonut, millä Dave heittää? Se on hyvin tarkka kuluneisuuksien ja muovien kanssa. On melko sama, millä Jani tai Jaani heittää huonosti tai vielä huonommin. Mutta huipputasolla asiat ovat paljon pienemmästä kiinni. Varmasti se hyvin pelaa millä tahansa, mutta asiat ovat vähän erilaisia siellä huipulla kuin täällä.

Offline Jani

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
« Reply #83 on: 07.02.13 - klo:19:39 »
No, joku innokashan voi nyt sitten analysoida kisatuloksia, jos kerran monet ovat vaihtamassa työkalujaan.

Offline jajvirta

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
« Reply #84 on: 07.02.13 - klo:21:18 »
Ratingin kehityksestähän tuon varmaan helpoiten näkee.

Joku innokas Latitudisti ottanee Jaanin kanssa betsin mikä on Feldbergin rating kauden jälkeen (olettaen että tulee X määrä kisoja jne)? :-)

Offline jyrmy

• Seniori
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
« Reply #85 on: 07.02.13 - klo:22:07 »
Mä tuun mukaan siihen betsiin. Jaanin puolelle tietenkin

Offline Pekka H.

• Täysjäsen
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
« Reply #86 on: 07.02.13 - klo:22:16 »
Dave kun saa miekan käteen ni perus eagle draivi menee 20m pidemmälle, helposti.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #87 on: 07.02.13 - klo:23:00 »
Ratingin kehityksestähän tuon varmaan helpoiten näkee.

Joku innokas Latitudisti ottanee Jaanin kanssa betsin mikä on Feldbergin rating kauden jälkeen (olettaen että tulee X määrä kisoja jne)? :-)

Joo, sovitaan, että se heittää sit Latitudella paremmin kuin Innovalla. :)

Offline flipflat

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #88 on: 08.02.13 - klo:01:01 »
Luultavasti Daavid heittää muutamalla muotilla ja eri kuluneisuuksilla, niin kuin on ennenkin tehnyt. Siihen menee kuukausia ennen kuin bägi on lopullisessa muodossaan, jos näin on. Kilpailussa heitetään kuitenkin n.18 väylää ja niitä linjoja voi harjoitella ennen kisaa niin paljon kuin sielu sietää. Pelaahan se tota risbiitä ihan työkseen ja varmasti omaa toimivat aivot, joten eiköhän se ihan hyvin tuu pärjää.

Toivoin että se menis Latitudelle/Westsidelle. Pojat on tehny hyviä muotteja ja parhaat premium muovit IMO.
Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline letiss

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #89 on: 08.02.13 - klo:10:13 »
Aika yksilöllistö toi kiekkojen käyttö muutenkin. Feldbergillä on siis säkillinen kiekkoja mukana,
mutta 2v sitten katselin Tukholman finaalia ja Dossin pelailua, sillä oli siinä pikku kassissaan
5 kiekkoa rundilla eli 2 putteria, 1 keskari (Drone) ja 2 driveria (force).
Minäkään en usko, että kiekkojen vaikutus olisi hirveän suuri ja talleja / kiekkoja on huippupelaajien
toimesta vaihdettu ennenkin useaan otteeseen.

Itse en Latituden kiekkoja (drivereita) osta, koska niissä on mun pehmeille tytön käsille niin valtavan terävä reuna.

Lisäys: Aloin muuten miettiä, että seurasinko Dossin peliä 2v sitten Tukholmassa, aika menee niin nopeasti, enkä
edes ole enään varma, oliko se Tukholmassa (vai Talissa vai Nokialla) :) Jossain joka tapauksessa ja ton kiekko arsenaalin
muistan tarkasti, koska siitä oli silloin juttua aika monenkin kanssa.
Error, memory error.....

« Last Edit: 08.02.13 - klo:10:35 by letiss »