Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Star VS Champion VS Pro VS DX  (Read 12392 times)

Offline Putteri

• Täysjäsen
    • View Profile
Star VS Champion VS Pro VS DX
« on: 09.01.13 - klo:16:42 »
Itse pistän ääneni kaikissa kohdissa Stariin. Pitävää ja jokseenkin kestävää. Tosin ajatuksen tasolla, että vois vaihtaa osan kiekoista championiin, koska star kuluu mun käsissä liian nopeasti. Pitäis varmaan harjotella jossain muualla, kuin metsässä...  ::)
« Last Edit: 09.01.13 - klo:16:47 by Putteri »

Offline Sarimaa

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Star VS Champion VS Pro VS DX
« Reply #1 on: 09.01.13 - klo:17:12 »
KC ja JK yms on muuten pro muovia. esim Discmanian P-P2 on KCprota

Offline Putteri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #2 on: 09.01.13 - klo:17:37 »
KC ja JK yms on muuten pro muovia. esim Discmanian P-P2 on KCprota
Okei, kiitti tiedosta. Nyt on muutettu.

Offline Putteri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #3 on: 09.01.13 - klo:17:59 »
Onko muuten Starin ja Championin kestävyydessä mitään eroa? Jenkkilässä sanovat toinen staria ja toinen taas championia kestävämmäksi. Innovan mukaan näissähän ei pitäis eroja olla? Itselläni ei ole kuin blizard champion, joten vähän paha sanoa...
Uutta Star spideria on tullu heitettyä muutamia kertoja kallioon ja vasta neljännestä osumasta nirhas irti muutaman millin muovia. Puista tullut vaan ruskeata ''väriä''. Mitenkäs Championissa?

Offline tapioe

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
« Reply #4 on: 09.01.13 - klo:18:58 »
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että Champion on kestävämpää kuin Star. Se ainakin kuluu eri tavalla, jotenkin tasaisemmin. Stariin saattaa tulla helpolla isojakin palkeenkieliä ja irrota pieniä palasia, Championissa osumat aiheuttavat enemmän naarmuja.

Kestävimmät muovit taitavat olla VIP/Opto ja Premium, ne ovat aika tunteettomia osumille.

Offline VVH

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
« Reply #5 on: 09.01.13 - klo:19:41 »
Vähän hämäävää laittaa rpro ja dx samaan kastiin. Varsinkin puttereissa dx on usein mukavan jäykkää ja rpro ärsyttävän lerppu. Tosin on niitä eroja saman muovin sisälläkin

Offline Putteri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #6 on: 09.01.13 - klo:19:44 »
Onko Opto kestävimmästä päästä? Mulla on jotenkin aina ollu aivan eri käsitys  ??? En ole tosin paljoa heitelly, mutta parilla kaverilla on menneet n. puolessa vuodessa aika romuiksi. Kenties sitten ollut huono tuuri ja osunut jotain sunnuntai sekundaa tielle...

Offline Putteri

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #7 on: 09.01.13 - klo:19:47 »
Vähän hämäävää laittaa rpro ja dx samaan kastiin. Varsinkin puttereissa dx on usein mukavan jäykkää ja rpro ärsyttävän lerppu. Tosin on niitä eroja saman muovin sisälläkin

No mä juuri tämän takia sen laitoinkin samaan. Itellä on osunut pari DX-kiekkoa jotka on tuntuneet ihan R-Prolta ja päinvastoin. Erissä tuntuu olevan eroa aika paljon DX- ja R-Pro-kiekoilla.

Offline Eetu #13

• Seniori
    • View Profile
« Reply #8 on: 09.01.13 - klo:20:30 »
Itse pistän ääneni kaikissa kohdissa Stariin. Pitävää ja jokseenkin kestävää. Tosin ajatuksen tasolla, että vois vaihtaa osan kiekoista championiin, koska star kuluu mun käsissä liian nopeasti. Pitäis varmaan harjotella jossain muualla, kuin metsässä...  ::)

Sama.

Offline tapioe

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
« Reply #9 on: 09.01.13 - klo:21:04 »
Onko Opto kestävimmästä päästä? Mulla on jotenkin aina ollu aivan eri käsitys  ???

Kyllä se on yks kestävimmistä muoveista ja pitää kiekon ominaisuudet hyvin. Esimerkiksi mulla on ollut aktiivikäytössä 170g Opto River ja se lentää vielä melkolailla kuin uutena. Ensimmäisenä draiverina oli VIP Pohjanpoika, mikä otti osumaa todella paljon kahden ensimmäisen kauden aikana. Samoin se lentää vielä todella hyvin, eikä kiekossa ole naarmuja kummenpaa vahinkoa.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
« Reply #10 on: 09.01.13 - klo:22:02 »

Kyllä noi kovat(ja liukkaat) muovit on niin hirveitä putata, että ei ihme, ettei yksikään pro-ukko niitä taida puttaamiseen käyttää. Putterissa tärkeintä on jämäkkä grippi, hyvä tuntuma käteen ja se, että putteri pitää heitetyn linjan. Siksi usein juuri kulunut vähän pehmeämmän muovin kiekko hoitaa viran parhaiten. Kovan muovin (star, champ, premium, opto jne...) puttereissa vakaus/feidikin on usein sitä luokkaa, ettei niillä pidemmissä puteissa saa pidettyä hallittua linjaa loppuun saakka.

Draivereissa tilanne luonnollisesti ihan toinen.

Offline migi

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
« Reply #11 on: 09.01.13 - klo:22:39 »
Tähän mennessä lähestymisissä luotto on ollu kc rocissa, saa nähä tuoko uus champ roc jotain muutosta. Draiveihin star ja puteissa pro ja dx.

Offline moog

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
« Reply #12 on: 09.01.13 - klo:22:51 »
En osaa sanoa mistä johtuu, mutta jotenkin noi Champion/Opto/mikäliesamanlainen -muoviset ei toimi mulle alkuunkaan. Ehkä se on puhtaasti psyykkistä, kun mun ekat draiverit ja midit oli Championeita, ja nehän lenteli sitten ihan mihin sattuu, osaamisen puutteesta johtuen. Sopivasti sitten taitojen kehittyminen auttavalle tasolle tapahtui jotenkin samaan aikaan kun hankin ekat star-muoviset joten kai siitä jäi takaraivoon että noi läpinäkyvät muovit ei vaan toimi. Tai jotain...

Anyway, puttereihin dx, muut star.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Leevi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
« Reply #13 on: 10.01.13 - klo:11:26 »
Putterit dx, midariks laitoin pro koska mun eniten heittämä midari on kc roc, ja draiverilla laitoin champion, olis yhtä hyvin voinu olla star bägissä on vaan enemmän championei

Offline peperoni

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
« Reply #14 on: 10.01.13 - klo:12:14 »
Putterina on toiminut hyvin toi Star, midareissa on käytössä kc roc (nyt kokeiluun seuraavaksi miten champion roc toimii) ja drivereissa on sitten pelkästään star ja champion muoveja kestävyyden takia. Jotenkin itselle kädessä tuntuu paremmalta tuo star kuin champion muovi.