Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 177927 times)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #330 on: 25.08.14 - klo:13:23 »
Viimeisen kolmen viikon aikana oon päässyt heittelee reippaasti tämän kesän keskiarvoa enemmän. Se alkaa näkyä myös tuloksissa ja etenkin suurten virheiden vähäisyydessä. Mitään mahtitulosta en oo saanut aikaan, mutta etenkin Lausteella pääsen nykyään melkein aina alle +10 tulokseen. Viime kesänä pääsin pariin otteeseen, mutta useimmiten tulos painui +11-13 välille.

Kiersin eilen illalla niittyväylät tulokseen +7. Kierrokseen mahtui 3 tuplabogia (15, 22, 23) ja vain kaks birdiä (18, 24). Positiivista kierroksessa oli se, että pysyin väylää 23 lukuun ottamatta OB:n oikealla puolella. Muuta erikoisen hyvää kierroksessa oli, että sain tutut pitkät bogiväylät (5, 8, 16) pariin.

Paras yksittäinen heitto oli väylän 16 aloitus, mikä meni melkein aukealle kaartaen lopussa metsään vasemmalle sen kiviröykkiön etupuolelle. Heitto oli 20-30 metriä pidempi kuin normialoitukset kyseiselle väylälle. Myös vitosväylän toinen heitto jäi mieleen. Siinä tasaisesti vasemmalle kaartanut foreheitto pysähtyi OB tolppaan. Onneksi, sillä sen ansiosta sain harvinaisen parin sille väylälle.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #331 on: 30.08.14 - klo:13:05 »
Eilen kävin ekaa kertaa Mynämäen radalla. Tykkäsin siitä tosi paljo, vaikka muutamaan metsäväylään olisinkin kaivannut hiukan enemmän tilaa. Etenkin ysiväylää jäin vihaamaan, seuraavaks aloitan siinä upsilla, ihan sama minne se menee.

Pääosin selvisin tiukoista väylistä hyvin ja olin monella väylällä lähellä birdiä. Putti oli kuitenkin kuraa, joten birdiet jäivät kahteen.

Onneksi oli kännykässä kartta, muuten olisin eksynyt. Radalla ei ollut minkäänlaisia opasteita seuraavalle vählälle kulkemiseen.

Ysiväylän tripla painoi lopputuloksen +7:ään. Päivän paras heitto oli väylän 14 aloitus, mikä lensi leveää pururataa pitkin n. 130 metriä loivaan alamäkeen. Heitin koko kierroksen aikana enimmäkseen nopeita ja alivakaita draivereita (Havoc, Pohjolan isäntä), joita en ole Lausteen avoimilla ja tuulisilla väylillä edes uskaltanut heittää. Oli mukavaa huomata, että harvinaisemmat pitkät annukat ovat hyvin hallussa.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #332 on: 30.08.14 - klo:13:31 »
Etenkin ysiväylää jäin vihaamaan, seuraavaks aloitan siinä upsilla, ihan sama minne se menee.

Tämmöset väylät vaatii vaan vähän pelisuunnitelmaa. Draiveri pois avauksesta ja varma putteriavaus sweetspottiin. Siitä sit fore kupille ja pirkku on ihan hyvin otettavissa.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #333 on: 30.08.14 - klo:14:20 »
Etenkin ysiväylää jäin vihaamaan, seuraavaks aloitan siinä upsilla, ihan sama minne se menee.

Tämmöset väylät vaatii vaan vähän pelisuunnitelmaa. Draiveri pois avauksesta ja varma putteriavaus sweetspottiin. Siitä sit fore kupille ja pirkku on ihan hyvin otettavissa.

Yritin päästä sweetspottiin hitaalla ja alivakaalla draiverilla, jolla oon saanu hyvii suoria heittoja. Osui tällä kertaa puihin. Ei mun suorat heitot oo yhtään tarkempia puttereilla tai midareillakaan.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #334 on: 30.08.14 - klo:15:40 »

Yritin päästä sweetspottiin hitaalla ja alivakaalla draiverilla, jolla oon saanu hyvii suoria heittoja. Osui tällä kertaa puihin. Ei mun suorat heitot oo yhtään tarkempia puttereilla tai midareillakaan.

Sweettiin on siinä 65-75 metriä. Putterilla on helpompi kontrolloida sellaisen heiton pituutta. Moni avaa tuossa draiverilla pitkäksi ja sieltä on usein vaikea jatkaa.

Jos avaa puihin rännin alkuvaiheessa, on tosiaan ihan sama millä on heittänyt.  ;)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #335 on: 31.08.14 - klo:09:18 »

Sweettiin on siinä 65-75 metriä. Putterilla on helpompi kontrolloida sellaisen heiton pituutta. Moni avaa tuossa draiverilla pitkäksi ja sieltä on usein vaikea jatkaa.

Jos avaa puihin rännin alkuvaiheessa, on tosiaan ihan sama millä on heittänyt.  ;)

Se tuli vielä mieleen Mynämäestä, että siellä oli näin ensikertalaisena todella vaikeaa hahmottaa tiiltä katsoen sitä minne väylä kaartaa ja että missä itse kori on. Esim. juuri ysillä en osannut varmaksi sanoa minkä puun jälkeen väylä alkaa kaartua vasemmalle. Myös etäisyyksin arviointi oli hankalaa, kun monella kaarevalla metsäväylällä oli myös pientä nousua ja laskua eikä selkeää väylää mutkien jälkeen erottanut tiiltä. Seuraavalla kerralla menen aika lailla samalla pelisuunnitelmalla, mutta ysillä taidan silti avata putterilla :)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #336 on: 02.09.14 - klo:15:31 »
Tänään tuli tehtyä ihan perussettiä Kaarinassa. Ensin elämäni tai ainakin kauden surkein kierros (+9) ja perään itselle erinomainen kierros (-1). Jälkimmäisessä oli hyvä alku, kun ekat kolme väylää meni birdieen. Parasta tämän päivän treeneissä oli kuitenkin se, ettei tarvinnut yksinään tarpoa metsäpolkuja. Kunpa vaan itse pääsis samalle varmuuden tasolle kuin herra Heikkanen.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #337 on: 02.09.14 - klo:17:45 »
Olihan noissa kahdessa kierroksessa aika erinäköistä meininkiä. Sun bogit tuli enimmäkseen lähäreistä, joista jäi pitkä putti tai puteista, jotka eivät osuneet koriin ja joista seurasi toinen pitkä putti. Pelitaktiikkaa muuttamalla saisit helposti muutamia heittoja pois jokaisesta kierroksesta. Ne pisimmät pirkku-putit korin alle vaan (jos takana on alamäki). Ja sit niitä metsästä heitettäviä lähäreitä/"erikoisheittoja" treenaamalla saisit varmasti helpompia putteja. Sulla oli paljon hyviä avauksia kyllä.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #338 on: 03.09.14 - klo:07:26 »
Eilinen eka kierros oli siinä mielessä poikkeus, että ne haastavat erikoisheitot ovat olleet yleensä se mun vahvin osa-alue. Mut oli kyllä melko räpellystä ne mun putitkin. Harvemmin on saman kierroksen aikana mennyt niin monta puttia kokonaan ohi. Suuri osa oli kuitenkin alle kympistä, josta pitäis saada upotettua.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #339 on: 11.09.14 - klo:18:02 »
Viimeisen viikon aikana tehtyä:

Pe-ti olin vanhempieni luona Oulaisissa, jossa heittelin useaan otteeseen 60-100 metrin draiveja milloin mihinkin kohteeseen tähdäten. Nyt oli hyvä heitellä, kun kiekot löytyivät helposti, kiitos juuri puitujen peltojen. Osumatarkkuus oli ihan ok, mutta jokin vaivasi, kun tuntuma oli välillä melko hukassa.

Kävin myös ekaa kertaa Oulaisten 9-väyläisellä radalla. Tilat on ahtaat, joten koreja vain 5 kappaletta. Suunnittelu on ollut kuitenkin hyvä ja väylät oli todella mielekkäitä, sillä usealla niistä oli monia eri heittolinjoja. Kierrokset olivat -1, -1 ja +2. Yhdellä väylällä holari käi tulematta, kun kiekko osui alarautaan.

Eilen kävin kiertämässä Lausteen 24-väylää (- väylä 24). Tulos oli lopulta +12, mikä oli kasassa jo väylällä 11. Siihen asti heitto oli enemmän hukassa kuin ikinä, kaaduin mm. väylän 6 avauksen ja hukkasin kiekon kasiväylän kuolemanlaaksoon (kasilta tuli +4).

Heitto alkoi parantua ysiväylällä, mutta vasta väylän 13 nostolle mennyt avausheitto avarsi silmäni draivaamisen, oikean draivaamisen saloihin. Käänsin heittokäden olkapään enemmän heittosuuntaan sekä ylöspäin vauhdinoton alussa ja sain siten niin askeleet kuin kädenkin kulkemaan luonnollisemmalla linjalla. Hyviä esimerkkejä onnistuneita draiveista uudella tekniikalla oli mm. väylän 15 avaus, mikä meni pidemmälle kuin vanhalta tiiltä, 17 meni 10 metriin, väylän 20 avaus nostolle, 22 meni pidemmälle kuin 1 sadasta aloituksesta sillä väylällä.

Mutta, mutta. Miten heitto meneekään seuraavalla kerralla. Sitten vasta uus tekniikka on hyvä, kun se jää pysyväksi.

Sain muuten väylän 4 ekaa kertaa birdieen, kun n. 50 metrin lähäri kilahti sisään.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #340 on: 12.09.14 - klo:18:25 »
Jeps. Kyllä se tekniikan korjaus oli oikeanlainen. Kiersin tänään Kaarinan radan kaks kertaa ja tulokset olivat keskiarvoa paremmat +1 ja +0. Tärkeintä oli kuitenkin se, että draivit olivat pidempiä ja tarkempia, mutta etenkin rennompia. Ykkösellä oli holari puolen metrin päässä. Ja kasilla pääsi toisella kierroksella puttaamaan.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #341 on: 15.09.14 - klo:15:59 »
Kyllä se vaan nyt on niin, että varmuus draivaamisessa niin kentällä kuin väylillä on parantunut. Tämän päivän avaukset Kaarinassa menivät mukavasti pirkkupaikoille. Puolessa välissä olisin hyvin voinut olla jo -6 tuloksessa. Olin siinä vaiheessa -2:ssa. Kainki putit osuivat silti rautoihin eli päivän loistavan lopputuloksen -3 kruunasi hyvä puttipeli.

Ihan bogeyfree kierrosten en saanut, kun päivän ainut epäonnistunut heitto kympillä jätti par-putin liian kauas. Eli vain yks iso epäonnistuminen koko kierroksella. :)

Kierroksen lopussa vielä varmistelin nurmella, että draivi on tasapainossa ja olihan se. Vajaa 130m oli maksimit ja pysyin pystyssä.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #342 on: 15.09.14 - klo:23:39 »
Kehitystä. Hienoa!

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #343 on: 18.10.14 - klo:13:10 »
Kuukausi edellisestä raportista. Tänä aikana oon käyny heittelee vain kerran. Lopun aikaa oon sairastellut todella rasittavaa ja sitkeää määrittelemätöntä virustautia.

Edellä mainittu yks treeni oli tämän viikon keskiviikkona tehdyt draivailut kentällä ja yks kierros Kaarinan rataa. Draiveissa tekniikka oli ihan ok kunnossa, mutta kokonaisuutena tekeminen on löysää ja tunnotonta. Sama jatkui väylillä, joissa tarkkuus oli alkuun hukassa. Päädyin heikkoon +3 tulokseen, mikä selittyy osin alun heikoista puteista. Vasta väylällä 10 löysin tuntuman varmempaan puttiin. Hyvää kierroksessa oli, että en tehnyt karkeita virheitä ja jos jouduin pois väylältä, sain kuitenkin varmistettua par-tuloksen hyvällä lähärillä.

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #344 on: 19.10.14 - klo:09:08 »
Keväällä 3,5 kk flunssassa ja se on kuulemma normaalia.  Joten ota iisisti ja älä ytitä liian äkisti rasittaa itseään, sillä se venyttää äkkiä parantumista paljon. Tsemppiä.