Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 178032 times)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #195 on: 16.05.13 - klo:19:44 »
Mulla oli raakasti aurinkorasvaa, sen verran että sitä valu silmiin ja sormet oli liukkaat =D

Aurinkorasva silmissä ei oo kovin mukava tunne ja voin kuvitella, että tuo jälkimmäinenkään ei oo aiheuttanut mitään iloisia tunteita.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #196 on: 17.05.13 - klo:15:12 »
Aamupäivän aikana treenit Kaarinassa. Ensin draiveja tekonurmella ja sitten puoltoista kierrosta radalla. Tuuli on kääntynyt ihan uuteen suuntaan. Tällä kertaa jäähallilta päin heittäessä tuuli melko reippaasti ja oikealta, kun se on lähes aina tuullut toisesta suunnasta. Edellinen draivitreeni meni mönkään pimeyden vuoksi, tai ainakin sen piikkiin mä sen laitoin. Ja niin se on pakko laittaakin, koska nyt heittäminen oli reippaasti parempaa ja pituuskiekot löysivät tiensä päälle 105 metrin.

Ratakierros alkoi mukavasti ja viidennen väylän jälkeen olin tuloksessa -2, josta sain vielä kämmättyä kaksi alle 6 metrin birdieputtia (1 ja 5). Sitten tuli neljältä väylältä yhteensä +6 ja siihen se hyvä kierros sitten menikin. Tulos meni poskelleen vain ja ainoastaan huonojen puttien vuoksi.

Mun putti on melko hyvää, mutta aina vasta 8-10 väylän jälkeen. Sillä puolikkaallakin kierroksella ei ollut mitään ongelmia putata täysillä. Mutta miten sen epävarman ja lerpun puttaamisen sais karsittua pois jo heti kierroksen alusta? Treenaamalla varmaan ::)
« Last Edit: 17.05.13 - klo:15:17 by Haq »

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #197 on: 17.05.13 - klo:15:42 »
Kannattaa puttailla hetki ennen kierrosta. On muuten hyvin tavallista, että Kaarinassa hyvä etukutonen sulaa niityllä...  :)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #198 on: 17.05.13 - klo:16:14 »
Kannattaa puttailla hetki ennen kierrosta. On muuten hyvin tavallista, että Kaarinassa hyvä etukutonen sulaa niityllä...  :)

Niin. Se varmaan auttais, mutta kun ei malta. Pitäis se jonkulainen tuntuma olla jo alusta asti. Tänään sain tuplan kutosella, kun piti putata neljä kertaa 15 metrin säteellä. Par-putti meni ketjujen läpi ja lähti rollaamaan lenkkipolulle. Mut kokonaisuutena ajateltuna onneksi mulla on koko ajan kuitenkin pientä edistymistä havaittavissa. Esim. 10:n avaus protiiltä meni mandopuun viereen ja ykkösen ja vitosen aloituituksissa alkaa olla enemmän vaaraa mennä pitkäksi kuin että joutuis jatkaa metsästä.
« Last Edit: 17.05.13 - klo:16:17 by Haq »

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #199 on: 17.05.13 - klo:16:22 »
Mä en ainakaan lämmittelemättä osuisi edes Lausten draiviverkkoon kympistä. Mulle putin lämmittely on aivan oleellinen osa peliä. Ja kaikki muukin lämmittely.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #200 on: 17.05.13 - klo:17:11 »
Mä en ainakaan lämmittelemättä osuisi edes Lausten draiviverkkoon kympistä. Mulle putin lämmittely on aivan oleellinen osa peliä. Ja kaikki muukin lämmittely.

Se on sitä kokemuksen tuomaa viisautta sulla.  ;D Mulla on vielä turhan paljon alkuintoa päällä ja väylille lähteminen on siksi niin hätäistä. Se, että en meinaa edes viidestä metristä osua alkukierroksen aikana menee osin tai melkein täysin jännittämisen piikkiin. Haen turhaan vain hyvää tulosta ja ne itselleni aiheutetut paineet saa kropan ihan veltoksi.

Nyt kun tarkemmin ajattelee viime viikkojen tai jopa kuukausien treenejä, niin en oo kovinkaan monesti tehnyt pelkkää puttitreeniä hallitreenien loputtua. Oon sanonut tämän ennenkin... Pitäisiköhän treenata putteja?... PITÄISI!

Aina vaan tekee mieli nakella draivereita pidemmälle ja pidemmälle. On siitä draivailusta kyllä ollut apuakin. Siitä on todisteena monet viime viikkoina ekaa kertaa saavutetut birdiet pisimmillä väylillä Kaarinassa ja Lausteella, jotka oon saanut vielä toistettua seuraavalla kerralla.
« Last Edit: 17.05.13 - klo:17:30 by Haq »

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #201 on: 21.05.13 - klo:09:57 »
Eilen illalla tuli tehtyä treenit Kaarinassa. Aloitin yheksän aikoihin ja heittelin ihan puol kahteentoista saakka. Ihan hullua touhua raskaan työpäivän jälkeen. Mutta hyvä mieli niistä treeneistä jäi.

Heitin kaksi kierrosta kahdella kiekolla. Laskin tuloksen ekoista kiekoista. Eka kiessi meni tulokseen +1 (tällä kierroksella olin kutosen jälkeen tuloksessa -3, kun aiemmin oon parhaimmillaan ollut -2:ssa). Olin vielä ysin jälkeenkin -2:ssa, mutta kympiltä tuli tuplabogi ja vielä 12:sta bogi. Niin seiskalla kuin kympillä tuli mandovirhe.

Tokan kierroksen eka kiekko meni samaan kuin ennätykseni. Sain kolmannen kerran tuloksen -1. Kutosen jälkeen oli tuloksessa -2, mutta tällä kertaa vain kympillä tuli virhe loppukutosella, kun lähestyminen jäi risuihin. Eli kahden kierroksen yhteistulos oli siis par. Sillä vois pärjätä kisoissakin ihan ok-tasolla. Mutta kilpailutilanne on aina tietenkin asteen vaikeampi. Pääsis vaan niihin kisoihin niin tulis treeniä sellasiinkin olosuhteisiin.

Treenissä ei ollut tällä kertaa yhtään osa-aluetta, joka olis toiminut tosi huonosti. Draivit / aloitukset olivat suurelta osin pitkiä ja tarkkoja. Lähestymiset pelasivat todella hyvin (poikkeuksena väylät 7 ja 10) ja putti oli varman oloista (ja tällä kertaa ihan alusti asti).

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #202 on: 22.05.13 - klo:00:29 »
Iltatreenit Kaarinassa. Viiden hengen porukalla kierrettiin väylät ja sitten päälle draiveja tekonurmella. Olin taas -2:ssa kutosen jälkeen, mutta seuraavat kolme bogia niittyväyliltä laskivat tuloksen +1:een, jossa pysyin sitten kolmen viimeisen väylän par-tuloksilla. Seiskan heitin neljällä, mutta avaus katosi jonnekin kohtaan ojaa OB:lle, joten siitä tuli rankku. Sinne katosi yks lempikiekoista ja luottopituusdraiveri Opto Halo.

Tekonurmella draivit sujuivat enimmäkseen mallikkaasti. Gold Halo meni joka kerta päätyverkkoon asti ja kerran matalimmasta kohdasta ylikin eli maksimat alkaa olla siellä 115-120 metrin paikkeilla. Rystyheittoihin tulee mukavasti pituutta ja tarkkuutta, jos vaan saan vedettyä kiekon läheltä vartaloa. Vielä on kuitenkin hiottavaa, koska välillä tekniikka pettää. Tällä kertaa huonot heitot saattoivat mennä osalti myös väsymyksen piikkiin. Ei vaan voi lopettaa kun on niin hauskaa. Parasta draivitreeneissä oli kuitenkin kaikki foreheitot. Revin aika lailla täysillä niitä ja sain tarkkuuden ja pituudenkin (90-100m) aiempaa asteen paremmalle tasolle.

EDIT: Ja sitten pitäis olla vielä 5:45 alkaen töissä.
EDIT vol. 2: Ja kiitos Rikulle OFF:sta (hyttysiä oli ihan tolkuttomasti)
« Last Edit: 22.05.13 - klo:17:20 by Haq »

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #203 on: 24.05.13 - klo:12:01 »
Tein eilen iltatreenit Kaarinassa. Yks kierros väylillä ja hieman heittelyä tekonurmella.

Väyläheittelyt alkoivat todella hyvin, kun heitin ysillä (kaverit olivat aloittaneet aiemmin, joten tulin mukaan siltä väylältä) neljä kiekkoa birdiepaikkaan (kolme putteria ja yks midari). Ei tuullut yhtään, joten sitä kautta heittäminen oli edellisiä kertoja helpompaa. Ysin perään sain kympiltä birdien ja sitten pari paaria. Tässä vaiheessa jäimme heitelemään tekonurmelle, josta kuitenkin jatkoimme melko nopeasti takas väylille, kun saimme lisää heittokavereita.

Sitten alkoi samalla myös vaikeudet. En saanut millään aloituksia pysymään väylällä (paitsi väylät 2. ja 3.). Lähestymiset olivat melko hyviä, mutta kun kaikki väylät tuli aloitettua päin puita, ja ihan väylän alkuun, niin ei siinä oikein meinannut hermot pitää. Aloinkin tekee kaikkea pelleily heittoja, mm. upsiputteja. Että sellasta, ei sais mennä heittelee liian väsyneenä. Olis ollut edes tasaista puurtamista, mutta kun elämän parhaista heitoista päätyy kaikkein huonoimpiin, niin alkaa se jo hieman pänniä.

tau

• Guest
« Reply #204 on: 24.05.13 - klo:13:42 »
Olis ollut edes tasaista puurtamista, mutta kun elämän parhaista heitoista päätyy kaikkein huonoimpiin, niin alkaa se jo hieman pänniä.

Haha, aivan samat fiilikset jäi eiliseltä Tali-kierrokselta kun etuysi oli elämän parasta fribaa ja sitten takaysi yllättäen aivan karmeaa kuraa. Tasaisuus erottaa mestarin harrastelijasta.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #205 on: 24.05.13 - klo:17:10 »
Olis ollut edes tasaista puurtamista, mutta kun elämän parhaista heitoista päätyy kaikkein huonoimpiin, niin alkaa se jo hieman pänniä.

Haha, aivan samat fiilikset jäi eiliseltä Tali-kierrokselta kun etuysi oli elämän parasta fribaa ja sitten takaysi yllättäen aivan karmeaa kuraa. Tasaisuus erottaa mestarin harrastelijasta.

Näinhän se on. Ei tollasia romahtamisia sais tulla. Onneksi nykyään saa jo pelastettua huonoja avauksia hyvillä lähestymisillä.

Tänään sain mukavia mestarifiiliksiä, kun draivit sujuivat Kaarinan tekonurmella mukavasti. Muokkasin otettani hiukan ja sain alkulennon väpätyksen pois.

Sitten päätin kiertää vielä etukutosen ja sain taas uuden tuttavuuden mukaan treeneihin. Ekat kaks meni räpeltäessä bogiin, mutta sitten sain väylät 3-5 birdieen. Eilinen epätarkkuus oli siis vain hetkellinen romahdus. Seuraava romahdusta odotellessa, kirjoittelemisiin!

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #206 on: 27.05.13 - klo:16:48 »
Treenit Kaarinassa. Draiveja tekonurmella ja yksi kierros radalla. Tuuli oli puuskittaista ja sen suunnat vaihteli 100 metrin matkalla moneen kertaan ja se näkyi kiekkojen lentoradoissa. Välillä kiekko tippu yhtäkkiä alas 70 metrin jälkeen ja seuraavalla heitolla samanlainen lentorata lähti yllättäen kolmanteen kerrokseen.

Väylillä tuli liikaa bogeja, kun ei ollut ihan tuuria mukana. Kaikissa bogeissa jouduin hankalaan paikkaan, joista ei päässyt heittämään helposti tarpeeksi lähelle koria. Heittely oli kuitenkin enimmäkseen hyvän tuntuista.

Kierroksen jälkeen olin melko väsynyt tekonurmella heitetyissä draiveissa ja vikalla sarjalla pakka hajosikin ihan täysin. Rytmi oli täysin kateissa. Onneksi löysin heittoni vikalle kolmelle kiekolle, niin ei tarvinnut ihan masentuneena lähteä töihin (jonka takia en taaskaan pääse viikkokisoihin).

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #207 on: 28.05.13 - klo:16:48 »
Aamutreenit kaverin kanssa. Ensin yksi kierros Pansion radalla. Eka kerta ja tuloksena +1. Aloitukset osuivat tosi hyvin ahtaisiin väyliin, mutta parissa bogissa ei ollut tuuria kiekon kimpoamisten suhteen. Bogiväylät (3 ja 6) osuivat sentään vähintään rautoihin par-putissa. Oli melko helppo rata. Hyvä lähestymistreeneihin. Seuraavalla kerralla sitten miinuksen puolelle.

Sitten siirryttiin Raision Vetikkoon. Ei sille radalle voinut kuin nauraa. Kyllähän sen ymmärtää, että ei niin ahtaaseen tilaan ja asutusten viereen pysty tekee yhtään kummempaakaan. Hyvät lähestymis- ja erikoisheittotreenit tuli kuitenkin tehtyä. Ekan kiekon tulokset jäi laskematta, mutta uskon, että miinukselle siellä pääsee, vaikka osa väylistä onkin par-kakkosia. Kutosväylää oli hauska heittää, kun kovan sivutuulen ansiosta kiekon pystyi heittää yhtä pitkällä sivuttaislinjalla, kuin mitä väylällä oli mittaa. Kasiväylän kohdalla alkoi jo kaipailla vähän pidempien siivujen perään ja se tulikin heitettyä nelosen korille.

Tämän päivän treeneistä jäi se fiilis, että lähestymiset ovat hyvällä mallilla, jos vaan malttaa keskittyä ja suunnitella heiton tarkkaan. Myös putit ovat tulleet asteen varmemmiksi. Myös Pansion tarkat avaukset miellyttivät.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #208 on: 29.05.13 - klo:17:18 »
Tänään tuli tehtyä 20 minuutin draivitreeni Kaarinan uimahallin viereisellä nurmikentällä ennen työpäivää. Tuuli oli melko reipasta ja odottelin, että kiekot karkailee ja lentelee minne sattuu. Toisin kuitenkin kävi. Heittely oli melko mukavalla mallilla ja Puretkin lensivät mukavasti suoraan +70 metriin. Keskeytin heittelyt uimahallilta uimarannan suuntaan, kun pisimmät kiekot alkoivat uhkaavasti lähestyä n. 120-125 metrin päässä olevaa autotietä.

Toiseen suuntaan tuuli oli vieläkin huonompi, mutta sain kuitenkin 19/20 kiekkoa juuri sinne minne olen niiden toivonut lentävän. Heittojen korkeus oli juuri sopivaa ja pystyin myös tarkkailemaan tekniikkaani eli nyt tekeminen ei ollut vaan väkisin kaikin voimin repimistä. Sitten vaan sais samanlaisia tarkahkoja +100 metrin aloituksia tiiltäki, niin vois väylilläkin enemmän hymyilyttää.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #209 on: 30.05.13 - klo:14:28 »
Aamupäivän treenit Lausteella. Eka puttailua, lähestymisiä ja draiveja aloituspaikalla ja ykkösväylällä. Sitten kun kaveri saapui paikalle, niin lähdettiin kolmen hengen ryhmänä kiertämää 24 väylän rataa.

Alkuun heitin kaks mukavaa paaria, mutta sitten tuli bogi, tupla (aloitus OB:lle) ja +4!. Vitosella meni kaks kertaa OB:lle ja muutenkin oli lähestymiset hukassa. Sitten meni väylät 6-8 paarilla. Ysiltä +3! ja kympillä piti putata neljä kertaa kallion päällä, joten siitäkin tuplabogi. 11:ta aloitus puuhun ja lähärit pieleen ja tuplaa korttiin. Sitten meni 12-14 paariin. 15-17 olisivat menneet paariin, jos olisin parempi puttaaja. 6 metriäkin oli liian pitkä matka. 18:ta tuli eka birdie. 19:ta 4 metrin birdieputti hyppäs pois korin pohjalta, joten 19-21 menivät paariin. 21:ltä en oo kovin monesti paaria saanutkaan. 22:lla forealoitus löysi kolmannen kerran peräkkäin väylän pienestä raosta ja meni reiluun 20 metriin. Lähestyminen hiukan pitkäksi, mutta putti onnistui ja sain toista kertaa tälle vaikealle par 3:lle paarin (ja ovat vielä peräkkäiset kerrat). 23:sen aloitus meni OB:lle. Dropparilta jatko hiukan pitkäksi ja piti putata kahdesti. 24:sen forealoitus meni ihan mukavasti, mutta aavistuksen verran pitkäksi ajatellen varmaa puttietäisyyttäni. Olin koko reissun ajan puttaillut aivan miten sattuu ja tuntuma oli hukassa ja putit toooosi lerppuja. Päätin hieman tsempata ja sainkin juuri sellaisen putin mitä halusin eli tehokkaasti keskelle koria ja hyvällä saatolla.

Eli juuri se kunnollisen saaton puuttuminen on se juttu, joka puuttuu mun puteista suurimman osan ajasta kierroksilla. Välillä se löytyy nopeammin ja välillä, niin kuin tänään, sitä ei meinaa löytyä olleenkaan. Tulos oli +17 (joten ennätyksenä pysyy vielä +13). Ilman 12:sta paaria ja kahta birdiä tulos olisi ollut aivan katastrofaalinen. Pirkkaan on kuitenkin aina mukava lopettaa, joten nyt taas innolla odotellaan seuraavia treenejä. Ehkä jopa illalla.
« Last Edit: 30.05.13 - klo:18:36 by Haq »