Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenimikon treenit  (Read 178054 times)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenimikon treenit
« Reply #285 on: 20.09.13 - klo:17:50 »
Pitkästä aikaa kunnon treeni. Ensin n. 70 metrin lähäreitä tekonurmella ja sitten yks kierros Kaarinassa usealla avauksella. Kierros meni +2:een, mihin oon hieman pettynyt. Yks bogi oli huonon birdieputin vika, kun kiekko meni metrin korin yli ja kauas. Kaks muuta bogia olivat sitten hieman epäonnisia, kun avaukset jäivät pahoihin paikkoihin. Päivän parhaat hetket olivat väylän 10 avauksissa, joissa kaikki menivät pellolle ja pisin meni mandonkin ohi. Pääsin ekaa kertaa tosissaan yrittämään eaglea, joka jäi tällä kertaa kuitenkin hiukan vajaaksi. Mukavat treenit, kun ei tarvinnut heitellä edes yksin.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #286 on: 24.09.13 - klo:22:52 »
Voivoivoi. On jäänyt ihan liian vähiin harjoittelu, kun kaikki vapaa-aika on tullut käytettyä seikkailuihin Los Santoksen kaduilla.

Mut sen mitä tein tänään oli ihan kannattavaa. Tein puttitreeniä kotipihalla ja päätin vaihtaa otetta ja johan alkoi napsua puihin. Puttasin yhdessä viiden kiekon sarjassa 17 metristä kolme osumaa ja pari muutakin olivat ihan kelvollisia nekin.

Mulla on ollu putatessa etusormi ja pikkurilli kiinni rimmissä. Sillä mä oon saanut puttiin sopivan spinnin  ja tehon ja myös yli 20 metrin putitkin ovat onnistuneet. Otteessa on ollut kuitenkin pientä epävarmuuden tunnetta. Nyt laitoin kuitenkin etusormen rimmin reunaan ja muut (peukaloa lukuun ottamatta) lähes suoriksi kiekon pohjaa vasten. Oon kokeillu tätä otetta ennenkin, mutta en oo saanut minkäänlaista tehoa ja varmuutta siihen. Nyt sain ihan saman tehon ja voimakkaan spinnin kuin entisessä otteessa, mutta heiton suuntaa oli paljon helpompi hallita ja irrotus oli puhtaampaa.

Nyt vaan pitäis lähteä koittaa puttia koriakin kohti.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #287 on: 02.10.13 - klo:15:17 »
Hupskeikkaa. Meinas tipahtaa tää mun treenipäivyri jo toiselle sivulle. Sen verran hiljaista on viime aikoina ollu. Edellisen kerran heittelin viime perjantaina, jota en olekaan vielä raportoinut tänne. Kävin silloin kaverin kanssa Kaarinassa. Kierros alkoi ihan mallikkaasti ja olin kutosella jo -3:ssa, neljän birdien ansiosta. Lopputulos oli kuitenkin peräti +3, kun heitin väyliltä 7, 8 ja 10 tuplabogit. Tällä kertaa pitkästä tauosta tuntui olevan vaan haittaa, kun maksimidraivit olivat pahasti hukassa.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #288 on: 07.10.13 - klo:21:50 »
Eilen tuli tehtyä treenit tyttären kanssa Kaarinassa. Oon ihan ylpee isi, kun tytär heittelee jo ihan kelpo tekniikalla n. 10 metrin heittoja suunnittelemaansa suuntaan. No mutta sitten itse asiaan. Lämmiteltiin eka nurmella heitellen draiveja. Alkuun tuntuma oli hieman epävarma, mutta sitten sain vähitellen kiekkoja sinne minne halusin ja mukaville metreille.

Aikomuksenani oli kiertää koko kierros, mutta tällä kertaa treenikaverilla tuli väsy puolessa välissä ja siitä päätimmekin oikaista kohti kotia. Siihen mennessä en ollut saanut aikaan mitään kovin mainitsemisen arvoista. Oli siellä jotain hyvääkin, kuten muutama oivallinen lähäri ja jo vakioksi muodostunut holarinhaku ykkösvaylällä. Eka heitto meni tällä kertaa puoltoista metriä korin yläpuolelta päätyen lähellä 2/4 väylien tiitä. Muilla väylillä aloitukset eivät sitten olleet yhtään tarkkoja.

Vähissä on olleet treenit ja se näkyy etenkin lyhyempien väylien aloituksissa, joissa ei voi heittää kovaa. Ei-max rysty kaipaa siis hiontaa. Pitäis vaan muistaa vetää terävästi, jotta tekniikka pysyis kasassa.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #289 on: 06.11.13 - klo:00:02 »
Vieläkö Mikko fribaa?

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #290 on: 07.11.13 - klo:00:35 »
Vieläkö Mikko fribaa?
;D

Hyvä kysymys. Tietenkin. Oon vaan hiukka sairastellut tässä niin on tullu jo kuukauden pituinen paussi. Kävin tänää hallitreeneissä ja tuntuma oli todella loistava niin puteissa kuin lähäreissäkin.

Harmikseni vaan heitin parhaan kiekkoni, Verdictin, ohi pressusta ja se päätyi sinne jonnekin putken päälle katon rajaan. On mulla toinenkin, mutta tämä grip lockin uhri oli se parempi versio.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #291 on: 07.11.13 - klo:00:47 »
Vieläkö Mikko fribaa?
;D

Hyvä kysymys. Tietenkin. Oon vaan hiukka sairastellut tässä niin on tullu jo kuukauden pituinen paussi. Kävin tänää hallitreeneissä ja tuntuma oli todella loistava niin puteissa kuin lähäreissäkin.

Harmikseni vaan heitin parhaan kiekkoni, Verdictin, ohi pressusta ja se päätyi sinne jonnekin putken päälle katon rajaan. On mulla toinenkin, mutta tämä grip lockin uhri oli se parempi versio.

Okei. No hyvä, ettei osunut ketään kupoliin. ;) Voisin tulla Kaarinan pelaamaan joku päivä täs, kun vielä pystyy. Missähän kunnossa mahtaa olla rata siellä?

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #292 on: 08.11.13 - klo:09:23 »
Vieläkö Mikko fribaa?
;D

Okei. No hyvä, ettei osunut ketään kupoliin. ;) Voisin tulla Kaarinan pelaamaan joku päivä täs, kun vielä pystyy. Missähän kunnossa mahtaa olla rata siellä?

Mulla ei oo mitään hajua Kaarinan kunnosta, kun en oo käyny siellä yli kuukauteen.

Mulla on ens viikolla aamuvuoroja, joten aika kortilla on harjoitteluajat, kun oon tyttären kanssa iltapäivästä eteenpäin. Varmaan jonakin päivänä pääsen tekee n. 1-2 tunnin treenin klo 14-16 välisenä aikana. Esim. ma ja ke olivat muistaakseni mahdollisia päiviä. Keskiviikkona oon menossa taas hallitreeneihin myös.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #293 on: 13.11.13 - klo:18:03 »
Tulipa tänään oltua aamuvuoron sijasta iltavuorossa, joten aamupäivällä oli loistavasti aikaa käydä kiertämässä Lausteen niittyleiska. Tuloksesta en tiedä mitään, kun heittelin monella kiekolla ja jatkoin aina parhaasta. Sen voin kyllä sanoa, että reilu kuukauden paussi ulkona heittelyyn ei ollut hyvä asia. Alkuun oli paljon hankaluuksia pysyä väylillä. Ja nekin mitkä pysyivät jäivät 10-15 m lyhyemmäksi kuin normaalisti.

Vasta väylän 18 jälkeen alkoi tulla tulosta (viides aloitus osui korin päälle tällä väylällä). Väylä 20 (sen suora versio) meni ekaa kertaa birdiellä. 21 meni 4 metriin, kun aloitus skippasi korin alta takana olevaan puuhun. 22:lla kaikki neljä aloitusta menivät puuväylän läpi hyville paikoille. Sitten vielä usein ongelmallinen aloitus 23:lla meni viiteen metriin niin alkoi heittelykin maistua paremmalta.

Tällä hetkellä puntaroin, että jaksanko mennä tämän illan hallitreeneihin.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #294 on: 19.11.13 - klo:17:17 »
Eilen treenit Kaarinassa ja tänään Lausteella. Kaarinassa draivisetti tekonurmella ja perään yks kierros. Draivit kulki paremmin kuin edellisellä kerralla ja kierroskin meni ihan mukavasti. Päädyin kuitenkin tulokseen +3, kun kovat tuulet pilasivat väylän 7, jossa sain neljällä putilla juuri tuon +3. Pari bogiakin tuli tyhmillä virheillä helpoilla väylillä (4 ja 6). Pari birdietä tulivat väyliltä 1 ja 9, joista eka meni reilu 10m putilla ja jälkimmäinen nostolla korin juuresta.

Tämän päivän Lausteen treenit meni suunnitelmalla: paljon avauksia, joista jatketaan parhaalla aloituksella. Jokaiselle väylälle tuli vähintään yks loistava aloitus, mutta olis niitä saanut olla hieman enemmänkin. Tuli kiire töihin, joten osittain sateessa tehdyt treenit loppuivat väylän 11 jälkeen.

Offline wakabunga

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #295 on: 19.11.13 - klo:19:39 »
paha kun työt haittaa harrastuksia!

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #296 on: 21.11.13 - klo:13:51 »
paha kun työt haittaa harrastuksia!

Niin on. Pitäis varmaan lopettaa työnteko.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #297 on: 26.11.13 - klo:22:37 »
Eilen Kaarinassa väylät 1-6. Tänään koko kiessi. Molemmilla kerroilla alkupuolikas sujui tosi hyvin. Alun pääsee ihan mukavasti miinukselle. Väylät 7-12 ovat sitten aina olleet hiukan haasteellisempia. Tänään seiskalla olin saada harvinaisen pirkon, mutta eipä tullu. Sitten alkoikin ongelmat kolme väylää ja +5 lisää. Että silleen. Eikä ollut ongelmia edes mandojen kanssa. Lähinnä puttipeli pettää ja pahasti. Toisinaan tuntuu todella varmalta, mutta välillä 6 metriset tuntuu ihan liian haastavilta. Huomenna on siis pakko päästä hallitreeneihin.

Huomenna vois kyllä käydä aamupäivästä myös Lausteella. Olisko lähtijöitä? Harri? Taisin kyllä kysyä aivan liian myöhään.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #298 on: 26.11.13 - klo:23:08 »
Huomenna vois kyllä käydä aamupäivästä myös Lausteella. Olisko lähtijöitä? Harri? Taisin kyllä kysyä aivan liian myöhään.

Aika toivoton duunitilanne vielä huomenna (deadline päivä), eikä ole autoa... Muuten kyllä.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #299 on: 27.11.13 - klo:08:43 »

Aika toivoton duunitilanne vielä huomenna (deadline päivä), eikä ole autoa... Muuten kyllä.

Niin mää vähän aattelinkin, että aamupäivät ei passaa sulle. Mulle ne on edelleen parasta aikaa. Taidanpa alkaa pakkailla ja lähteä. Onneksi sain ainakin yhden treenikaverin, niin ei tartte yksin höpötellä (tai sadatella).