Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfin live-seuranta  (Read 68837 times)

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Frisbeegolfin live-seuranta
« Reply #60 on: 03.03.13 - klo:11:00 »
McBethin viimenen kierros - 1126...

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #61 on: 03.03.13 - klo:11:14 »
ilmeisesti täydellinen kierros. se ainoo par on juontajien mukaan todella vaikee birkutettava ja joku vois väittää et pitäis olla par 4. ainakaan kukaan vikarundin kahesta kakkospoolista ei ottanu siihen birkkua. en jaksa selata kaikkia tilastoja koko kisoista että ottiko siihen kukaan birkkua.

loppu oli kyllä mahtava. liian kauas jäi McB, Willillä paikka pelata riski, ja avaus muutamaan metriin. väylällä jossa lampi vaanii vieressä ja kiekot skippailee paljon. ansaittu revanssi tyhmästä virheestä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #62 on: 03.03.13 - klo:12:05 »
Mun silmään näytti, että MaxBetti ei edes yrittänyt sudarissa. Ihan ku olis antanu reiluuttaan voiton Susteriskille.

Offline B_Spenser

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Mykkänen
  • Seura: Raaseporin korilla
« Reply #63 on: 03.03.13 - klo:12:39 »
Sen tietää vain MaxBetti itse, mutta en usko että antoi voiton noin vaan, otti varman kolmosen ja toivoi että will mokaa.

Offline moog

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
« Reply #64 on: 03.03.13 - klo:15:24 »
Mä luulen kans että MaxBet anto fair play hengessä Susteriskille sauman...

Kuitenkin Paul sai täysin ilmaisen mahdollisuuden kahden heiton takamatkalta, eikä tuossa tilanteessa ole mitään hävittävää joten en usko että hän lähti hakemaan varmaa kolmosta jos voitto oli mielessä. Varsinkaan kun tuolla väylällä jos hakee avausta mukille ja kiekko sattuukin mukin vierestä rollaamaan OB:lle, niin jatko OB:n rajalta on ihan puttietäisyydellä, eli se on penaltinkin kanssa vielä par-paikka (juuri näinhän Susteriski pelasi finaalikierroksen alussa tuon väylän). Eli jos eka kaveri selkeästi seiftaa paria, niin toisella on loistava mahdollisuus hakea birkkua hyvin pienellä riskillä.

En usko että MaxBet olisi niin huono pelistrategi että vahingossa jättää toiselle tuollaisen sauman sudarissa.

"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
« Reply #65 on: 03.03.13 - klo:15:52 »
Varsinkaan kun tuolla väylällä jos hakee avausta mukille ja kiekko sattuukin mukin vierestä rollaamaan OB:lle, niin jatko OB:n rajalta on ihan puttietäisyydellä, eli se on penaltinkin kanssa vielä par-paikka (juuri näinhän Susteriski pelasi finaalikierroksen alussa tuon väylän).

Onhan siinä toki se riski, että heittää suoraan veteen, käymättä edes maalla. Eikös Locastro heittänyt niin tokalla kierroksella? Siinä sitä sitten joku tovi järkeiltiin, että mistä jatkuu.

Offline Leevi

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
« Reply #66 on: 04.03.13 - klo:09:07 »
Mäcpetin pelityylin tuntien ni se anto voiton shoestringille. Petti ei nimittäi seiftaa koskaan. Kysykää jynkältä joka on ollu about 6 kierrosta sen kädinä

Offline riddy

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
« Reply #67 on: 04.03.13 - klo:10:18 »
Mäcpetin pelityylin tuntien ni se anto voiton shoestringille.

Jos näin on, niin ihan tyylikästä toimintaa. Ei muakaan kiinnostais voittaa sen vuoksi, että kaveri unohti kirjata jotain tuloskorttiin.

Kukas se tässä vuosi-pari sitten ihan silkkaa reiluuttaan puttas finaalissa ohi kun vastustajan hyvä putti tuli kiposta ulos?

Offline Juhanuha

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Re: Frisbeegolfin live-seuranta
« Reply #68 on: 04.03.13 - klo:12:18 »
Ihan mielenkiintoista että tuota luovuttamista pidetään reiluna ja "odotettuna". Kyseessä kuitenkin oli sääntörikkomus, vaikka olikin unohdus.

Ei sillä, ihan reilusti tehty.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
Vs: Re: Frisbeegolfin live-seuranta
« Reply #69 on: 04.03.13 - klo:12:22 »
Kyseessä kuitenkin oli sääntörikkomus, vaikka olikin unohdus.

"Rikottiin" koko lajin turhinta ja lapsellisinta sääntöä. Ei nykymaailmassa voi olla mitään tarvetta pelaajan itsensä laskea yhteistulosta. Järjestäjä laskee sen joka tapauksessa.

Offline Juhanuha

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
Re: Frisbeegolfin live-seuranta
« Reply #70 on: 04.03.13 - klo:12:24 »
Sääntökirjassa se kuitenkin on ja jos se ei miellytä niin sitten voi pelata jotain toista lajia kunnes se sieltä poistuu.

Ei kai se lapsellisuus sitä määrittele tarvitseeko sääntöjä noudattaa?

Minäkään en aina nostossa jaksa/muista laittaa markkeria koska se tuntuu turhalta. Jos tästä joku antaa mulle joskus rankun niin voinko odottaa että muut antavat tasoitusta? Kaikkien mielestähän se on turhaa alle metrin puteissa laittaa markkeri...
« Last Edit: 04.03.13 - klo:12:26 by Juhanuha »

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
« Reply #71 on: 04.03.13 - klo:12:29 »
Mäcpetin pelityylin tuntien ni se anto voiton shoestringille. Petti ei nimittäi seiftaa koskaan. Kysykää jynkältä joka on ollu about 6 kierrosta sen kädinä

Antoi siinä sit tuhat dollaria Suusterikille ilman taistelua. Epäilen vähän, mutta hatunnosto, jos näin teki.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #72 on: 04.03.13 - klo:12:47 »
kyl mä oon sitä mieltä kanssa että sääntö kun sääntö. Toisaalta, jos McB anto voiton pois niin ei siinä mitään, omapahan oli valintansa, mut ei se mun mielestä siitä mitään ritaria tee.

Mutta etenkin, jos EI olisi antanut voittoo pois (tähän tuskin 100 varmuutta saadaan kuitenkaan, ellei hän itse sitä kerro) vaan kynsin hampain taistellut sudarin kautta voiton itselleen, niin - tämä on vielä tärkeempää kuin tuo ensimmäinen pointtini - EN olisi pitänyt roistona/epäreiluna tai mitään muutakaan. Aika rankkaa jos siitä pitäisi jotain syyllisyyttä kärsiä.

Toi aiemmin mainittu puttihomma on ehkä eri tilanne. Jos näki että kaverilla täysosuma keskelle ja kimpoaa ulos ilman mitään eri syytä, niin periaatteessa ehkä joo... reilu ei ota siitä hyötyä itelleen, mutta taaskin, kylmä pelimies olis upottanu oman puttinsa. Ilkkua ei tarvi, tai mitään ylimääräistä, mutta peli on peliä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Juhanuha

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #73 on: 04.03.13 - klo:13:10 »
kyl mä oon sitä mieltä kanssa että sääntö kun sääntö. Toisaalta, jos McB anto voiton pois niin ei siinä mitään, omapahan oli valintansa, mut ei se mun mielestä siitä mitään ritaria tee.

Mutta etenkin, jos EI olisi antanut voittoo pois (tähän tuskin 100 varmuutta saadaan kuitenkaan, ellei hän itse sitä kerro) vaan kynsin hampain taistellut sudarin kautta voiton itselleen, niin - tämä on vielä tärkeempää kuin tuo ensimmäinen pointtini - EN olisi pitänyt roistona/epäreiluna tai mitään muutakaan. Aika rankkaa jos siitä pitäisi jotain syyllisyyttä kärsiä.

Juuri näin, jos MB olisi voiton napannut itselleen, ainakin omasta mielestäni ainoastaan Systerikkiä voisi osoitella omasta huolimattomuudestaan.

Offline MarkoJ

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
« Reply #74 on: 04.03.13 - klo:13:23 »

Toi aiemmin mainittu puttihomma on ehkä eri tilanne. Jos näki että kaverilla täysosuma keskelle ja kimpoaa ulos ilman mitään eri syytä, niin periaatteessa ehkä joo... reilu ei ota siitä hyötyä itelleen, mutta taaskin, kylmä pelimies olis upottanu oman puttinsa. Ilkkua ei tarvi, tai mitään ylimääräistä, mutta peli on peliä.

Ei se Mcbethistä ritaria tee, eikä se roistoa jos olis voiton ottanut, mutta tämä laji on kuitenkin suurimmaksi osaksi itseään vastaan pelaamista. Voi olla että ajatus oli että en ole ansainnut voitoa. Tuskin Mcbethillä ainakaan raha siinä tilanteessa mielessä oli, suuntaan tai toiseen.

Nitä sääntöön tulee niin onhan se tilanne aika älytön, kun kaveri on 4 päivää kisannut ja viimein laittaa viimeisen putin sisään ja alkaa juhlia voittoa. Siinä tohinassa unohtuu kortin täyttö ja siitä saattaa tulla tappio. Ei se mun mielestä ole urheilullisesti järkevää. Eikö siinä riittäisi joku huomautus tai vastaava.

Toi ohi puttaaminen on taas ihan eri asia. Se kuuluu peli tilanteeseen joten jos kiekko tulee korista ulos niin sit se tulee ja se ei ole kori. Voihan olla että vastaava tilanne sattuu sille toiselle pelaajalle kesken kierroksen ja toiselle viimeisessä putissa.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.