Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 765479 times)

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #420 on: 29.01.13 - klo:23:38 »
Oli kyllä mukavasti porukkaa paikalla. Itellä on vielä jonkin tekemistä, jotta pääsis samaan varmuuteen puteissa kuin te hieman kokeneemmat. Alle kympistä uppos paremmin ku ennen, mutta siitä eteenpäin on melko hakemista.

Hyvä tai oikeastaan täydellinen iltapala sulla.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
« Reply #421 on: 29.01.13 - klo:23:38 »
Turkulaisessa vitosesta kaikki kymmenen sisään, sit kympistä kaksi (AAARRR!) ja viidestätoista neljä. 26 pojoa jäi käteen ja Tapanote voitti heittämällä hiukan kolmenkymmenen päälle?

Eiks tää ollu se, missä mä puttasin kaikki haarasta? Siinä mä ja Raketti vedettiin 28 pinnaa ja Artturi 27 muistaakseni. Tai jos oli se eka, niin siinä mä sain 38 pinnaa vissiin.

Mä tulin tokaan mukaan, joten sait siitä 28. Ens kerralla sitten revanssi!!!  :P

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #422 on: 29.01.13 - klo:23:44 »
Oli kyllä mukavasti porukkaa paikalla. Itellä on vielä jonkin tekemistä, jotta pääsis samaan varmuuteen puteissa kuin te hieman kokeneemmat. Alle kympistä uppos paremmin ku ennen, mutta siitä eteenpäin on melko hakemista.

Hyvä tai oikeastaan täydellinen iltapala sulla.

Se on alkuun vaikee se pidempi putti, kunnes keksii, miten sen itsestään löytää. Jokaisella vähän oma tyylinsä. Jalat on tosi tärkeessä roolissa, et saa voimaa tarpeeksi. Jos joku hullu jaksaa lukea näitä mun höpinöitä, niin voi todeta kuinka kauan kamppailin, että jaksoin heittää edes kympistä korille. Johtui varmaan siitä, ettei liike ollut alkuun ollenkaan luonteva (eli jostain muusta tekemisestä tuttu). Tänään sain 15 metristä putin jo hyvin korille (4/10) ja 20 metristä vähän puskien.

Söin myös raejuustoa.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #423 on: 31.01.13 - klo:00:12 »
Hallivuorolla  tänään. Puttailua lämppäriksi. Sitten bäkkäridraivii ja foree pressuun, niin notta oikeen. Seppo tsekkas mun forea ja antoi korjausehdotuksen, jota yritän nyt sitten soveltaa ja apinoida. Katsotaan, jos saisin vähän forcee siitä lisää. Paikaltaan fore on tarkka, vauhdin kanssa joka toinen lähtee mihin sattuu.

Putissa on nyt vähän voimantuotto-ongelmia. Putti lähtee ihme hyssessä koko ajan. Ehkä oon vaan väsynyt ja menee puskemiseksi. Jos ottais lepopäivää...

Tässä tän päivän bäkkäri ja fore. Olipas hyvä heittää, kun maa alla ei ollut liukas... Aika napsakasti lähti bäkkäri ja hyvältä tuntui. Kehitysehdotuksia?

Offline MNieminen

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Nieminen
« Reply #424 on: 31.01.13 - klo:09:27 »
Bäkkärin viiminen askel on ainakin hirmu pitkä, en tiedä tuottaako sulla voittoa jos sitä koittaa lyhentää. Itellä oli sama vika ja autto kyllä ku lyhensi askelta. Pitkällä askeella heikompi tasapaino eikä voima tunnu oikeen siirtyvän yhtä tehokkaasti.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #425 on: 31.01.13 - klo:10:13 »
Bäkkärin viiminen askel on ainakin hirmu pitkä, en tiedä tuottaako sulla voittoa jos sitä koittaa lyhentää. Itellä oli sama vika ja autto kyllä ku lyhensi askelta. Pitkällä askeella heikompi tasapaino eikä voima tunnu oikeen siirtyvän yhtä tehokkaasti.

Pitää kokeilla tuota. On siitä ennenkin sanottu.

Vitsit, ku ois tutka, et vois testaa noi lähtönopeudet eri variaatioilla... Sitä kautta vois vähän optimoida.

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #426 on: 31.01.13 - klo:10:26 »

Pitää kokeilla tuota. On siitä ennenkin sanottu.

Vitsit, ku ois tutka, et vois testaa noi lähtönopeudet eri variaatioilla... Sitä kautta vois vähän optimoida.

Jäin itekkin miettimään tuota viimeistä askelta et onko liian pitkä. Testaa milt tuntuu ku vähän lyhentää sitä.

Paikallisessa Stadiumissa myytiin aikoinaan tutkia. Oli hintaa jotain 50e, melkeen tarttu mukaan. Jäin kuitenkin miettimään et onko tuosta mihinkään.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #427 on: 02.02.13 - klo:23:35 »
Kaarinassa elämäni toinen ledikierros. Heitin kahta kiekkoa ja 13 väylää. Neljä birdiee, yksi tuplaboogie (väylältä 11. Haaahhahha!). Eli -2. Ensi keskiviikkona ledikisat. Otan kepeästi huumorilla. Savonen vie.

Kiessin jälkeen draivia tekonurmella. Dessut menee satkuun. Tiipparit vähän alle. Ihan ok multa talviolosuhteissa. Foresta olen aika liekeissä taas, kun alkoi tippumaan kahdeksaankybään järjestäen. Eaglet ja alivakaat dessut. Uskon, et kesän aikana saan kisakäyttöön ysikymppisen foren, jos jaksan reenaa. Upsia en oo jaksana... Simmottis Turuus.

Offline monster

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
« Reply #428 on: 03.02.13 - klo:14:33 »
Kattelin noita sun foreja. Annat kopussa yläselästä reriks ja lasket pyöreeks sen osan selästä, eli tavallaan annat periksi sieltä. Sinuna koettasin pitää ryhtiä sen osalta parempana ja sit oikea jalka sul siinä "ristiaskeleessa" tavallaan vaan hipasee vasemman jalan kantapäätä. Voisit ehkä koettaa sitä oikeaa jalkaa hieman siirtää vasemman jalan oikeelle puoleelle et tulis aavistuksen ristiin ehkä  ja loppusaatto jää vajaaksi. Voisit testata niin että oikea jalka lopuks, siis heiton jälkeen tulee tukijalan etupuolelle saattoaskeleeksi. Ihan hyvää tekemistä muuten. Näytti sen verta räväkältä et vois lentää pidemmällekin toi fore sulta.

Testaa vaikka noita asioita yksi kerrallaan jos haluat.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #429 on: 03.02.13 - klo:16:08 »
Kiitti V. Käyn noi ajatuksella läpi ja kokeilen. :)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #430 on: 05.02.13 - klo:22:54 »
Olen ollut hiukan kipeänä, enkä oikein jaksanut suorittaa mitään vaativaa liikuntaa muutamaan päivään.

Tänään menin hallivuorolle. Otin mukaan vain muutaman putterin. Parilla viime vuorolla olen huomannut, että puttini on ongelmallinen +10m matkoilta, koska kiekko ei lähde suorassa, vaan aikamoisessa hyssessä. Tätä olen koittanut korjailla pitkin viikkoa puttailemalla silloin tällöin ja etsimällä ongelman korjaavaa siirtoa. Tänään hallilla kokeilin pidemmiltä matkoilta muutoksia ja sain aika hyvin juonesta kiinni. Viimeisistä sarjoista upposi kisatessa 8 kymmenestä, kun heitin viisi kiekkoa kympistä ja viisi 12,5 metristä. Nyt tämä pitäisi sitten saada sinne selkäytimeen...

Huomenna olisi Kaarinassa ledikisat. Harmi, että piti nyt sairastua. Taidan käydä koittamassa,  jos ei ole kuumetta.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #431 on: 06.02.13 - klo:22:08 »
7k:n POD ledikisa heitettiin tänään Kaarinassa. Osallistujia oli parikymmentä. Pieni lenssu päällä, mutta ei se kauhiasti menoa haitannut. Ensimmäisen kierroksen jälkeen kärkipooliin Savosen perään (kolme heittoa jäljessä). Sitten alkoivat "juhlat". Tokakiessin eka väylällä nappasin kassista kiekon ja painoin menemään. Tiipaikka oli valaistu, enkä huomannut, että ledi oli pois päältä. Jahuu! Heitto lähti kovaa ja pitkälle... ja pimeään. Eihän sitä sitten löytynyt ja rankun kera tiiltä uutta heittoa. Tuplabogi heti kärkeen ja peli oli pelattu. Tämä urpoilu lässäytti fiiliksen, enkä oikein saanut enää pelistä kiinni. Onneksi kiekko sentään löytyi, kun pelasimme jo seuraavaa väylää. Toinen kierros loppuun pelkkää paaria ja yksi bogi (oli 7 väylän finaalikiessi). Myönnettäköön, että hiukan harmitti kyllä tuo töppäily ledin kanssa. Olisinhan jakanut toista sijaa ilman sitä ja ollut kiekkopalkinnon syrjässä kiinni. Sudarissa olisi voinut senkin hävitä, mutta... Ei minuu harmita, jos toinen voittaa heittämällä paremmin, mutta kun se menee tällaiseen omaan törttöilyyn...

Savonen vei ansaitusti seitsemän heiton kaulalla kisan. Onnittelut!

Jotain positiivistakin. Putit osui hyvin tänään. Putin muuttaminen pari viikkoa sitten kannatti, eikä näköjään kestänyt kauaa omaksua muutosta.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #432 on: 06.02.13 - klo:22:29 »
Harmi tuota leditöppäystä. Hyvin lähti sun heitot silloin ekalla väylällä.

Näkyikö sattumalta mun punaista Warshippiä eli purtta siellä väylän 12 korin lähellä? Heitin aloitusheiton sillä niitten viimeisten pienten mäntyjen viereen vasemmalla. Se on viimeisin muistikuva kiekosta. Tänään kun olin hallilla niin huomasin kyseisen kiekon puuttuvan bägistä.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #433 on: 06.02.13 - klo:22:31 »
Juu. Ykköseltä sain pirkun, mikä on aina mukavata.

Ei näkynyt simmosta kiekkoa... eikä kukaan muukaan huudellut. Toivottavasti oli nimi ja numero pohjassa.

Offline Haq

• Konkari
    • View Profile
« Reply #434 on: 06.02.13 - klo:22:49 »

Toivottavasti oli nimi ja numero pohjassa.

Olivathan ne. Oon menossa huomenaamulla heittelee eli eiköhän se sieltä löydy, jos kukaan ei ole poiminut talteen. Ei oo kyllä tullut vielä viestiä tai puhelua.