Olin nukkunut viisi tuntia, kun herätyskello soi 5:05. Aamupala naamariin ja skootterilla kohti Kivireki-kilpailun lähtöpaikkaa. Hyppäsimme noin neljänkymmenen muun heittäjän kanssa bussiin ja ajoimme ensimmäiselle pelipaikalle Kaarinaan. Kello ei ollut edes seitsemää, kun poolit oli jaettu ja kilpailu oli valmis alkamaan.
Aloitin samassa poolissa Rantalaihon ja parin muun kanssa. Olin tosi tyytyväinen, kun pääsin kovan heittäjän kanssa samaan laariin ja JR:n peliä oli ilo seurata. Mies pistikin holarin nelosväylällä ja teki pohjat ensimmäiselle kierrokselle (-6 tai -7). Itse heitin Par-tuloksen, joka oli tavoitteeni. Kaikki näytti hyvältä. Toisella kierroksella olin kolmospoolissa ja alku lähti jälleen hyvällä peruspelillä liikkeelle. Sitten saariväylällä tapahtui pahin mahdollinen. Avaus OB:lle n. 100 metriä saaresta. Katsoin, että jaksan kyllä heittää saareen tästä ja paukutin dessulla 15 cm saaresta vajaaksi. Toinen perään ja 5 cm vajaaksi. Arvioin matkan väärin tai vastatuuli söi metrejä... Tajusin, että järkyttävä tulos tulossa tälle väylälle ja heitin midarin n. 40m saaresta, jotta lähestyminen helpottuisi. Siitä sitten forea kupille ja hyvältä näytti. Kunnes... wtf! Kiekko osui sähkölinjaan, joka ylittää pellon saaren reunassa. Siitä kiekko tippui tietty OB:lle. Putteria perään ja viimein saaressa. Putti kympistä ohi ja 12 heittoa korttiin (4 outtia). Melkoisen pahasti hajosin tietty, kun tajusin koko turnauksen olevan pilalla yhden ainoan väylän tähden. +8 yhdeltä väylältä... Keräilin itseäni pari seuraavaa väylää ja peli jatkui hyvin. Paariin olisi päättynyt toinenkin kierros ilman tätä saariväylän hölmöilyä. Jälkiviisaana voisi sanoa, että olisi pitänyt pelata seiftiä alusta alkaen vaikeimmalla väylällä, eikä lähteä kokeilemaan itselleen epävarmoja heittoja ollenkaan. Toisaalta eka kiessillä se vaikea heitto meni saareen, joten kuvittelin...
Eli ensimmäisen osakilpailun jälkeen +8 tilanteessa ja melko raskain mielin. Hauskaa toki oli muuten, mutta tuloksen suhteen ketutti. Ajoimme bussilla Paimioon ja täältä oli tarkoitus ottaa Par tai parempi. Heitin eka kiessiltä -3 ja toiselta -2. Näin ollen olin enää +3 kokonaistuloksessa Paimion jälkeen, joka oli jo ihan siedettävä tilanne. Ketutuskin jäi taakse, joskin olisi ollut kiva olla top kympissä sen sijaan, että (yhden väylän tähden) olin nyt nelospoolin viimeisenä.
Lausteella, joka oli päivän kolmas osakilpailu, alkoi väsymys painaa. Unohdin täyttää vesipullon, eikä se auttanut hirveästi tilannetta lämpöisessä kesäsäässä. Keskittyminen alkoi herpaantua ja tuli heitettyä monta heittoa vailla kunnon pohdintaa siitä, mikä olisi viisain ratkaisu. Koska fiilis oli aika jumittava, kiessi tuntui menevän vähän niin ja näin. Tulipa siinä pari aika tyhmää mokaakin tehtyä ja näistä täysin turhat bogit korttiin. Jälkeenpäinkään en muista kiessistä oikein mitään... Tuloksia laskiessa huomasin kuitenkin, ettei se hullummin mennytkään. +4 tai +6 sieltä tuli (oli jotain epäselvyyksiä kokonais-Parin suhteen, ni jäi auki, kumpi se nyt oli), joten kyllä tässä mentiin oman osaamisen ylärajoilla -- oman kisaennätyksen tuntumassa. Tavoitteeni oli heittää maksimissaan +10 koko koitoksesta ja lopputulos oli +7 tai +9. Ottaen huomioon, että +8 tuli tuohon yhdeltä väylältä, voi kaiketi olla tyytyväinen. Kärkeen on silti yli 20 heittoa matkaa, joten parannettavaa riittää (Voittajan tulos 197, omani 222).
Summa Summarum. Jos unohtaa sen yhden kataströöffiväylän, niin pelasin varmaa hyvää peruspeliä läpi turnauksen. Ei yhtään tuplaa tai triplaa 65 väylällä ja yksi ainoa OB viidellä eri kiessillä. Paimion tuulisissa olosuhteissa heitetty -5 oli myös paljon parempi kuin odotin. Läpi turnauksen putti ja lähärit toimivat hyvin (ei loistavasti), mutta avauksissa on vielä parantamisen varaa. Omien kiekkojen opiskelu vaatii vielä töitä, mitä tulee kaikkiin yli 50 metrin heittoihin. Se ettei peli hajonnut tuon saariväylän jälkeen, on myös positiivinen juttu. Pää kyllä hajosi joksikin aikaa...
Kotona olin 21:15. Söin ja yritin katsoa elokuvaa, mutta väsytti niin, että oli mentävä nukkumaan tavallista aiemmin. Ensi vuonna uudestaan.
(Nää tulokset on nyt hataria muistikuvia. Varmuus tulee, kun saamme numerot kisakoneeseen.)