Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uraohjus Uuraisen blogi  (Read 271511 times)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #195 on: 13.10.12 - klo:19:24 »

Hyvä analyysi C-line jackalista (joutuu menee kauppaan  :) )

Jep. Selkeästi kirjoitettu. Ei ole kokemusta Jackalista, mutta jos joskus testaan, ni varmasti sitten C-lineä.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #196 on: 14.10.12 - klo:21:15 »
Kiitoksia vaan :) Joo jos vähänkään aikoo kovempaa kiekkoa heittää, niin c-lineä kehiin. Ei sekään mikään yyber vakaa ole, mutta kestää huomattavasi paremmin voimaa kuin muut mallit...mun mielestä. Myös kiekon tuotekuvauksessa tämä on mainittu.

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
« Reply #197 on: 17.10.12 - klo:15:28 »
Minkä painoinen toi sun testaama C-FD oli muuten? 170+ grammaiset on meinaan kuvukkaita, kun taas 165-169 ovat flattejä. Ite pääsin eilen heittämään ekaa kertaa C-Lineä ja omat on 166 ja 168 grammaiset. Yllättävän vakaita kapistuksia, sietävät paremmin tuulta kuin 175g Star TeeBirdit ja ei kippaa millään. Saan heittää melkein täysillä tehoilla huoletta.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #198 on: 17.10.12 - klo:16:28 »
Mulla on täyspainonen versio ja siinä tosiaa on kupua. Jos heitän flättinä täysiä, ni se ei kippaa pystyy, mutta on tosi alivakaa.

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #199 on: 17.10.12 - klo:17:08 »
Itellä seuraavaks olis hankinnassa Latitude Opto Saint, pitäs olla hyvä liito ja melko vakaa lätty (S-line Jackaliin verrattuna).

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #200 on: 17.10.12 - klo:18:19 »
Mulla on täyspainonen versio ja siinä tosiaa on kupua. Jos heitän flättinä täysiä, ni se ei kippaa pystyy, mutta on tosi alivakaa.
Ajattelinkin, että melkein pakko olla. Noita alle 170 grammaisia voi jopa heittää vastatuuleenkin ihan toimivasti.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #201 on: 17.10.12 - klo:22:01 »
Itellä seuraavaks olis hankinnassa Latitude Opto Saint, pitäs olla hyvä liito ja melko vakaa lätty (S-line Jackaliin verrattuna).

Mä kans hommasin toisaan just ton Saintin ja on siinä hyvä liito. Noi lentoradan luvut -1/2 on vähän hämäävät ainakii mun mielestä, koska en saa millään sitä flättinä heitettynä 90m matkalla kääntämään. Toisaalta tämä on hyvä ainakin mun kohdalla, mutta jotkut voi pettyä, jos lätyltä odottaa pientä alivakautta. Toi Saintin liitorata pitää aika hyvin paikkansa Flight analyzerissä, kun pistää metrijärjestelmän ja heittopituus MA3 mukaan. http://flightanalyzer.com/

Mun pitäis varmaan kokeilla/tilata yks alle c-line 170gr Jackal jossain vaiheessa ja ihan todeta että millasia ne on lentämää. Niillä voi lähteä hyviäkii siivuja, jos painoa häviää ja vakaus lisääntyy.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #202 on: 17.10.12 - klo:22:12 »
Toi Saintin liitorata pitää aika hyvin paikkansa Flight analyzerissä, kun pistää metrijärjestelmän ja heittopituus MA3 mukaan. http://flightanalyzer.com/

Toi Flightanalyzer oli aika hauska widgetti. Aika hyvin korreloi meikäläisen heittoja toi MA1-mitta, tosin jokusen metrin lyhyemmiksi jää heitot kuin tolla simuloidulla MA1-kaverilla.

Offline Ze1P11

• Seniori
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
« Reply #203 on: 17.10.12 - klo:22:22 »
Näköjään lisätty toi speed asetuksiin, mielenkiintost. Ihan kätsy sivusto kyl.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #204 on: 17.10.12 - klo:22:36 »
Joo toi on hyvä ja se kulkee näppärästi aina luurissa mukana. Myös paljon jeesaa varsinkin Discraftin kiekkoja ostaessa. Ei toi 0.5 esim Buzzzin kohdalla kerro monelle mitään. Mut tuolla ne on muutettu ihan konkreettisiks numeroiks ja lentoradaks, ni tietää vähän mitä on hankkimassa :)

Mulla kans toi peilaa aika hyvin MA2 kohtaan kaikki heitot. tosin nopeimmat pituusdraiverit menee MA3, mutta suurin osa kuitenkin MA2.

Offline mambo

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #205 on: 18.10.12 - klo:09:48 »

Mä kans hommasin toisaan just ton Saintin ja on siinä hyvä liito. Noi lentoradan luvut -1/2 on vähän hämäävät ainakii mun mielestä, koska en saa millään sitä flättinä heitettynä 90m matkalla kääntämään. Toisaalta tämä on hyvä ainakin mun kohdalla, mutta jotkut voi pettyä, jos lätyltä odottaa pientä alivakautta. Toi Saintin liitorata pitää aika hyvin paikkansa Flight analyzerissä, kun pistää metrijärjestelmän ja heittopituus MA3 mukaan. http://flightanalyzer.com/

Mulla on kans Saintteja 164g Opto ja 168g GL ja ovat molemmat yllättävän vakaita. Odotin pientä turnia molemmista, mutta ovat yllättävän vakaita ja mun tehoilla (MA2-3) myös aivan pillisuoria mikä ei ole huono asia ollenkaan. Swordia käytän enää forella, koska Saintit lentävät niin pitkälle pienellä annukkairroituksella. Mulla on yks älyttömän jyrä S-PD pahimpiin vastatuuliin, mutta tuonkin voisi varmaan korvata täysipainoisella Saintilla...

Offline Mahwell

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
« Reply #206 on: 18.10.12 - klo:10:13 »
Mulla on 3kpl Sainteja (1kpl 171g ja 2kpl 174g). Kyllä ne itsellä lentää ihan ilmoitetun -1/2 mukaan. Heiton pituudet tossa 80-100m. Todella hyviä kiekkoja (korvas TD:t bägistä). Annukoihin käytän hakattua Champion Valkyrietä.
VDGC ry

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #207 on: 18.10.12 - klo:11:26 »
Mun pitäis varmaan kokeilla/tilata yks alle c-line 170gr Jackal jossain vaiheessa ja ihan todeta että millasia ne on lentämää. Niillä voi lähteä hyviäkii siivuja, jos painoa häviää ja vakaus lisääntyy.
Siivuttamista en voi taata. Väittäisin ettei noissa ole niin hyvä liito kuvuttomuuden takia. Tuntuu olevan enemmän sellainen lyhyemmän matkan kontrollikiekko.

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #208 on: 18.10.12 - klo:12:55 »
Siivuttamista en voi taata. Väittäisin ettei noissa ole niin hyvä liito kuvuttomuuden takia. Tuntuu olevan enemmän sellainen lyhyemmän matkan kontrollikiekko.
Mun C-FD:ssä on ainakin helvetillinen kupu, S-line paljon flätimpi. Liitoa piisaa tyynessä tai myötäseen, mut pieneenkään vastatuuleen ihan mahdoton heittää tarkkuutta edes 80m.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
« Reply #209 on: 18.10.12 - klo:15:51 »
Joo ite en kans vastatuulee edes harkitse tota c-lineä. Kyllä sillon otan ihan suosilla Eaglea/tiipparia/sainttia kouraan.