Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Toiminta löytökiekon kanssa  (Read 104815 times)

Offline Gusse

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #120 on: 25.07.15 - klo:14:13 »
itse olen tällä viikolla heittänyt mellilänjärveen 4 kiekkoa ja eilen laitoin suhteellisen tarkat koordinaatit kiekoista siellä päin olevalle sukellusryhmälle. Sanoivat, että menevät maanantaina sukeltelemaan ja katsovat tuleeko kiekot vastaan. Jos nämä 4 kiekko tulee takaisen se kustantaa mulle sen 12e. Mielummin maksan sen ku menen kaupasta hakemaan 4 uutta mitkä maksavat minulle vähintään 60 euroa. Yritin viellä itse päästä snorkkeleilla ja räpylöillä 6 metriin järvessä, mutta eihän siellä pysty hullukaan olemaan kovin kauaa ilman laitteita.

Joten muistakaa suhteuttaa asiat niin kuin ne on ja miettikää miltä itse tuntuisi sukellella toisten kiekkoja. Sukeltajathan voisivat aivan yhtä hyvin jättää sen kiekon sinne pohjaankin ja ilmoittaa että ''Joo näin sun kiekon pohjassa, mutta en ottanut sitä ylös''

Offline baader

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
« Reply #121 on: 25.07.15 - klo:19:28 »
Se sukeltaminen ei ole se peruste palkkioille, vaan se niitten peseminen, numerointi yhteydenotot etc.
Ne kiekot on parin päivän jälkeen jo ihan limassa jopa mellilässä joka on lähde, muista vesistöistä puhumattakaan.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #122 on: 26.07.15 - klo:16:43 »
Eli parempi jättää sukeltaessa kiekot lampeen saastuttamaan, jos tästä kiekkojen sukeltelusta ei joidenkin kitivittujen mukaan saa hyötyä. Samapa tuo itelleni on, onneksi kotiradalla ei ole lammikkoja, ja osaan olla heittelemättä niihin vaikka olisikin

Ihanan aikuismaista taas kerran. Sukeltaminen lammenpohjasta ei tee sukeltajasta sen kiekon omistajaa. Edelleenkään. Mikä ongelma on pyytää pari euroa vaivanpalkkaa sukelluksesta ilmoittaessaan kiekon löytymisestä jos siitä on ollut suurempikin vaiva?
« Last Edit: 27.07.15 - klo:14:39 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline DJSigma

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #123 on: 27.07.15 - klo:12:47 »
Minä olen toiminut vaihtelevasti löytyneiden kanssa. Ihan ensimmäisen jätin paikalleen Järvenpäässä, kun en ole paikallisia enkä nähnyt löytöboksia siellä, niin jätin jonkun muun löydettäväksi, ja uutena harrastajana muutenkin vähän jännitti koko homma. Toisen alkuvaiheessa löytyneen kiekon tiputin Mukkulan boksiin.

Tuon jälkeen olen yhden nimellä varustetun kiekon palauttanut saman kierroksen aikana omistajalleen, tekstaria laitoin ja omistaja soitti takaisin. Kiekko tosin olikin unohtunut koriin, omistaja oli viitisen väylää edempänä.   :D

Ja pari nimetöntä tiputin löytöboksiin Mukkulassa viime viikolla.

Omista hukkuneista on kiitettävästi ilmoitettu, yhden sain takaisin samalla kierroksella kun unohdin sen puskaan. Toisesta soitti joku nuorempi poika joka oli sen sukeltanut Vääksyn kanavasta, ja annoin hänen pitää sen kun ei ollut varsinaisesti käyttökiekko (jonka takia sillä heitinkin siinä Vääksyn vikalla väylällä) ja välimatkaa on muutama kymmenen kilometriä.

Offline r0ttis

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona
  • Seura: LFC
« Reply #124 on: 27.07.15 - klo:16:35 »
Lisäystä vielä tohon mun edelliseen postaukseen Mukkulan Iskun lammesta. Että siis ymmärrän kyllä jos sukeltaja kävisi siellä ja pyytäisi sitten löydetyistä löytöpalkkiota, mutta kun nämä veijarit haistattelivat vaan kun yritti kysellä mitä on löytynyt tyyliin "ittuako se sulle kuuluu mitä me ollaa löydetty nää on meijän"

Tällästä käytöstä en itse ainakaan hyväksy keltään sukeltajalta. Valmis olisin ite ainakin maksamaan ton mainitun 4€ jokaisesta lammesta sukelletusta.  8)

Offline TheBoss

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #125 on: 27.07.15 - klo:16:47 »
Moi. Löysin Discmanian pd:n jossa oli nimi ja puhelinnumero. Yritin soittaa ei vastausta ja laiton vielä viestin. Olen noin 1,5 viikkoa odotellut, eikä mitään ole vastattu. Saanko pitää kiekon itselläni/antaa eteenpäin?

Offline armangeddon

• Täysjäsen
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
« Reply #126 on: 27.07.15 - klo:17:09 »
Moi. Löysin Discmanian pd:n jossa oli nimi ja puhelinnumero. Yritin soittaa ei vastausta ja laiton vielä viestin. Olen noin 1,5 viikkoa odotellut, eikä mitään ole vastattu. Saanko pitää kiekon itselläni/antaa eteenpäin?

Jos löytöpaikassa on löytökiekoille joku löytölaatikko niin veisin sinne sen.
Jos ei ole niin ainakin itse pidän kiekon siinätapauksessa itselläni.
Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline TheBoss

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #127 on: 27.07.15 - klo:21:15 »
Kiitos paljon vastauksesta :) Valitettavasti löytölaatikkoa ei ole, niin taidan antaa eteenpäin koska taidot ei riitä itsellä vielä kyseisen kiekon heittämiseen.

Offline janne

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
« Reply #128 on: 28.07.15 - klo:09:04 »
Kannattaa odotella vastausta, itsellä vastaava tilanne ja niinhän se oli kuten ounastelinkin että kesälomalla oli henkilö jonka tiedot kiekossa ja vasta parin viikon päästä vastasi  :)

jetti

• Guest
« Reply #129 on: 29.07.15 - klo:09:07 »
.
« Last Edit: 25.12.15 - klo:02:13 by jetti »

Offline armangeddon

• Täysjäsen
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
« Reply #130 on: 29.07.15 - klo:10:33 »
Kannattaa odotella vastausta, itsellä vastaava tilanne ja niinhän se oli kuten ounastelinkin että kesälomalla oli henkilö jonka tiedot kiekossa ja vasta parin viikon päästä vastasi  :)

niin, itsekkkin toki jättäisin pois kiekon uudelleen antamisen pois ennenkuin vastaus on kuulunut (ellei sitten veisi johonkin lähimpään löytölaatikkoon ja antaisi sen jäädä sitten sinne.) Kun ei se numero ole välttämättä sellainen johon heti vastattaisiin. Itselläkin nyt yksi löytökiekko hallussa johon vastattiin vasta parin viikon jälkeen kiekosta. Kiekko pyydettiin viemään löytölaatikkoon, mutta sekin oli kuulemma tapaus "ei ole kiirettä". Joten katsotaan milloin saa aikaiseksi sinne lähdön.
Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #131 on: 29.07.15 - klo:13:07 »
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #132 on: 29.07.15 - klo:13:17 »
Poistelin taas kerran. Olisko ollut jo parikymmentä re-inkarnaatiota. En epäile yhtään etteikö vielä tänään tule uusi.

Offline Jan-hyzer

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #133 on: 16.08.15 - klo:10:33 »
Omat toimintaperiaatteeni:

Jos löydän asiallisesti yhteystiedoin varustetun kiekon, pyrin palauttamaan sen omistajalleen tai jättämään löytöboksiin.

Jos löydän merkkaamattoman kiekon, joko pidän sen itselläni, jätän paikoilleen tai annan eteenpäin. Ilman merkintää ei oikeaa omistajaa voi todeta. Eri asia on jos kiekko löytyy vaikkapa korista, jolloin todennäköisesti se on vasta unohdettu sinne. Näin kävi vastikään eräällä radalla, lähdin etsimään edellä kulkenutta porukkaa, ja pian vastaan juoksikin jo juniori joka osasi antaa oikeat tuntomerkit kiekolle ja sai iloisesti koriin unohtamansa putterin takaisin.

Jos kiekkoa ei ole merkitty ei sitä selvästikään toivota palautettavan mikäli katoaa ja löydetään. Yksinkertaista. Minun merkkaamattomat kiekkoni saa löytäjä pitää huoletta. Jos kadonnut kiekko löytää hyvän uuden kodin, niin se on hienoa.

Offline Jonessive

• Konkari
    • View Profile
« Reply #134 on: 25.08.15 - klo:22:55 »
Kyllä se karma vaan hoitaa hommansa. Kiltisti ku ite soitan ja hoidan löydetyt kiekot omistajilleen ni tapahtuu kummia juttuja. Tällä kaudella tullu melkein joka kiekko taas takaisin, sen jälkeen kun joku vitun idiootti ne on eka varastanu ja hukannu muualle.

Tällä kertaa tärkee kaksrivine Averydessu on tulossa takas kotiopäin... Hukkasin Prodigy Weeklies Nokian kisoissa viimeselle väylälle ja arvakkaa soiteltiinko. No ei. Sit hieno mies soittaa ja kertoo että kiekko löyty Pirkkalan radalta. Mahtavuutta. Viel ku hukattu musta Wraith tulee takas ni oiskohan se 100% täl kaudella takaspäin...
Team Discraft / #71739