Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty  (Read 62293 times)

Offline Chukie

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #45 on: 11.11.12 - klo:17:21 »
Dominator on mun pisin lätty, mutta rimmi on just sen verran leveämpi kuin Dessussa ja Wraithissa et lipeilee välillä. Tottumis/opettelukysymys uskoisin. 10-15 metriä pidemmälle kuin muilla, hallitulla hyserflipillä ilman mitään megaässiä.

Valmistajan mukaan kiekko on Bossin ja Katanan välissä. Mitä mieltä itse olet verrattuna muihin malleihin? Kestääkö tuulta? Speksien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Pitää paikkansa. Alivakaampi kuin Boss ja vakaampi kuin (nyky/kupu)Katana. Pitkä Wraith on oma luonnehdinta, suunnilleen samaa kulmaa tarjoan. Lievään vastaseenkin menee komeesti, lisää vaan jonkun verran kulmaa. Jos tykkää Wraithista ja leveempi rimmi ei haittaa niin suosittelen ottaa testiin.

Oma on 175g ja keltainen Championi. Värillä on joskys väliä, eli muiden/monien värien omistajat vois kommentoida.
Mulla on pari liilaa ja sinistä, kaikki 175g, toimivat aika identtisesti. Kyllähän tuolla pitkää siivua saa nätillä S-linjalla, mutta ei ole niin luotettava kuin esim. Dessu, jolla saan yhtä pitkiä heittoja. Joskus tuppaa kippaamaan vähän arvaamattomasti. Lisäksi matala rim tuottaa välillä vähän päänvaivaa, kun meinaa livetä kädestä ennen aikojaan. Mulla Dominatorit on koeajossa ja katsotaan jos ne jää pysyvämmin bägiin. Kisoissa en uskaltaisi heittää vielä.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #46 on: 15.11.12 - klo:20:02 »
Dominator on mun pisin lätty, mutta rimmi on just sen verran leveämpi kuin Dessussa ja Wraithissa et lipeilee välillä. Tottumis/opettelukysymys uskoisin. 10-15 metriä pidemmälle kuin muilla, hallitulla hyserflipillä ilman mitään megaässiä.

Valmistajan mukaan kiekko on Bossin ja Katanan välissä. Mitä mieltä itse olet verrattuna muihin malleihin? Kestääkö tuulta? Speksien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Pitää paikkansa. Alivakaampi kuin Boss ja vakaampi kuin (nyky/kupu)Katana. Pitkä Wraith on oma luonnehdinta, suunnilleen samaa kulmaa tarjoan. Lievään vastaseenkin menee komeesti, lisää vaan jonkun verran kulmaa. Jos tykkää Wraithista ja leveempi rimmi ei haittaa niin suosittelen ottaa testiin.

Oma on 175g ja keltainen Championi. Värillä on joskys väliä, eli muiden/monien värien omistajat vois kommentoida.

Kiitoksia tumi arviosta, vaikuttaa testaamisen arvoiselta kiekolta!
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline simeon

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
« Reply #47 on: 15.11.12 - klo:20:28 »

Jonkun pitäisi jo kysyä heittääkö Tumi sata vai satanelkytmetriä Tominaattoria ennenkuin me tavalliset kuolevaiset luullaan, että omat heitot varmasti pitenee ostoksen jälkeen.
-Timo

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #48 on: 15.11.12 - klo:20:43 »

Jonkun pitäisi jo kysyä heittääkö Tumi sata vai satanelkytmetriä Tominaattoria ennenkuin me tavalliset kuolevaiset luullaan, että omat heitot varmasti pitenee ostoksen jälkeen.
-Timo

Oletko simeon testannut Pro Katanaa? Se oli ylivertainen pituusdraiverini kunnes heittotekniikassani tapahtui jotain.

Offline simeon

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
« Reply #49 on: 16.11.12 - klo:10:53 »

Oletko simeon testannut Pro Katanaa? Se oli ylivertainen pituusdraiverini kunnes heittotekniikassani tapahtui jotain.
.
Oli se minullakin kun heitin 90m. Sitten se hävisi ja seuraava samanlainen olikin rollerikamaa. Saatan vielä yhden joskus ostaa.
-Timo

Offline Mato

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Heinonen
  • Seura: Bogey Brothers
« Reply #50 on: 16.11.12 - klo:12:48 »
Star Vulcanilla ja forella on varmaan kiskastu se pisin siivu. Pituudesta ei havaintoa.
Viime viikolla lähti Glo Nuke aika kivasti iltatreeneissä tomahawkilla pitkälle ylämäkeen.
Arvioisin noin sataa metriä  ::)
** Eniten eturautoja, jo vuodesta 2011 **

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #51 on: 16.11.12 - klo:14:10 »

-Timo
Mulla siis lentää Wraithit ja Dessut sen n120m ja Dominator 130m. Joskus enempi joskus vähempi. Varmaan sen 100m heittävälle voi olla liian jyrä tai ainakaan hysse kulmaa ei tarvi paljo annella. Kannattaa testata omaan käyttöön. Omalla kohdalla oli ensimmäinen lätty jolla irtoaa selkeitä lisämetrejä ihan kiekon ansiosta.

Offline Jpekko

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Nevala
  • Seura: Rolffarit
« Reply #52 on: 16.11.12 - klo:14:44 »
Mulla siis lentää Wraithit ja Dessut sen n120m ja Dominator 130m. Joskus enempi joskus vähempi. Varmaan sen 100m heittävälle voi olla liian jyrä tai ainakaan hysse kulmaa ei tarvi paljo annella. Kannattaa testata omaan käyttöön. Omalla kohdalla oli ensimmäinen lätty jolla irtoaa selkeitä lisämetrejä ihan kiekon ansiosta.

Ite mietiskelin tuota lättyä kans, mutta jos heitän dessuilla ja bosseilla semmosella perusvarmalla kevyellä heitolla 100m, ja repimällä bossi menee sen 120-130m, niin kannattaako miettiä ees dominaattoria? Ja bossia ei meikäläisen kannata pieneen vastaseen ees lähtiä heittään ku ryökäle kippaa yli, dessu näihin ainoa vaihtoehto. Liekö sit tekniikassa vika?

Ja Ainoa Oikea Vastaus(tm) tähän kysymykseen on tietenki Star Boss.

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #53 on: 16.11.12 - klo:23:05 »
Dessujakin on joka lähtöön, äärimmäisen vakaasta alivakaisiin, kuten myös Bosseja. Ei sitä tiedä kokeilematta omaan kätöseen ja tekniikkaan. Eikä niiden metrien tarvi aina tulla max distanceen, se voi olla hyödyllisempää josse 120 m lentää sillä 90% rykäsyllä eikä maxilla.

Offline nixe

• Täysjäsen
    • View Profile
    • DGCH
  • Oikea nimi: Niko Palokangas
  • Seura: DGCH
Re: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #54 on: 17.11.12 - klo:08:02 »
Kyllähän se C-DD2 nousee kouraan. Vaikkei tuo meikäläisen draivin pituus mitää äärimmäisyyksiä oo nähnykkää, hyvinä päivinä menee joku 120m, toisinaan 80m vaikka kaikki tuntua natsaavan. Wraithiä, Td:tä, Pd:tä ja Teedeviliä koiteltu, muttei oikee passaa mulle. Isännällä paiskoin koko kesän, mutta sitte löyty tosiaan tuo dd2
Ei se osu | myynnissä | DGCH | PDGA #63318

Offline Jatama

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
« Reply #55 on: 17.11.12 - klo:08:04 »
Ei niinkään ääryysdistancelätty, mutta, jos haluaa sen +10m draiviinsa kiekon puolesta, niin Bolt käteen. Pöhölö liito on kiekossa  8)
Ei ole itsellä koskaan bägiin päätynyt, mutta hauska nakella draivitreeneissä jne.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #56 on: 17.11.12 - klo:12:59 »
Tänää ostin vähän "vahingossa" 160-166gr ESP Nuken ja se sai mut kahdella heitolla vakuutettua. Epäonnistunu pituusheitto putos melkein 100m viivalle ja täydellisesti onnistunu kiekko reilun metrin vajaa 110m. Yleensä pituusdraivit mulla putoaa tohon 100-105m hujakoille.

Offline Seppase

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Seppä
  • Seura: Tomoottajat, TFS
« Reply #57 on: 17.11.12 - klo:17:18 »
Forella se on Latituden Halo. Omat on toisaalta parhaimmillaan satasen molemmin puolin..
P2 Envy JOKERi Roc3 Gator LASERi Firebird TITANi PD Destroyer PD2

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #58 on: 17.11.12 - klo:22:40 »
Jassoo, ääryyslesoilua taas Star Katanalla. Talin 18 väylä meni pitkäksi. Kiekko lensi väylän päädyn ja saaren väliin. Kohtahan tällä kiekolla heitellään ykkösellä saareen.

Tänää ostin vähän "vahingossa" 160-166gr ESP Nuken ja se sai mut kahdella heitolla vakuutettua. Epäonnistunu pituusheitto putos melkein 100m viivalle ja täydellisesti onnistunu kiekko reilun metrin vajaa 110m. Yleensä pituusdraivit mulla putoaa tohon 100-105m hujakoille.

Toi ESP Nuke on pitkä kiekko. Harmi vain ESP kuluu alivakaaksi hyvin nopeasti.

Offline keep_it_real

• Konkari
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
« Reply #59 on: 17.11.12 - klo:22:44 »
Joo huomasin kans, että yhden heittelykerran jälkee aika hyvää damagea ottanu. Mun onneks Elite Z versiotakii näyttää saavan aika kevyenä :)