Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?  (Read 39179 times)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #30 on: 04.04.14 - klo:21:50 »
Lassi. Ajat vaan sinne Ouluun (vaimikäseoli), ni oot täysillä Tourilla mukana. Kolme osakisaahan siinä lasketaan.

Offline Juhanuha

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
« Reply #31 on: 04.04.14 - klo:22:03 »
Tai avoimeen vaan. Jos tuntuu ettei rahaa tuu niin ainahan voit vähän muokkaa scoreja.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #32 on: 04.04.14 - klo:22:08 »
Lassi. Ajat vaan sinne Ouluun (vaimikäseoli), ni oot täysillä Tourilla mukana. Kolme osakisaahan siinä lasketaan.
Oulus kauhee paikallisetu. Viimenki joku paikallinen altavastaaja vei vaikka Meidän Jampe pelas ääryyttä. Sua lähinnä olis tehny mieli tulla vähän höykyttään  ;)

Tai avoimeen vaan. Jos tuntuu ettei rahaa tuu niin ainahan voit vähän muokkaa scoreja.
Juu pieni fiilunki helpottaa aina sijottumista tuloslistan yläpäähän  ;D

Offline GARFFi

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
« Reply #33 on: 04.04.14 - klo:22:14 »
Haen popparit nyt. Alkaa tuleen sellasta viihdettä tästä touhusta.

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
« Reply #34 on: 04.04.14 - klo:22:17 »
Haen popparit nyt. Alkaa tuleen sellasta viihdettä tästä touhusta.
Viihrettä tulee ku mennään pilkille njyt  ;)

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #35 on: 05.04.14 - klo:09:57 »
Jos TD on hereillä, niin "parhaat" pääsee villillä kortilla sisään.

Vedän tämän takaisin. Parit keskustelut villeistä korteista osoittanut, että niitä jaetaan näköjään ihan muilla perusteilla kuin kuvittelin.

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
« Reply #36 on: 05.04.14 - klo:11:06 »
Jos TD on hereillä, niin "parhaat" pääsee villillä kortilla sisään.

Vedän tämän takaisin. Parit keskustelut villeistä korteista osoittanut, että niitä jaetaan näköjään ihan muilla perusteilla kuin kuvittelin.
Kyllähän villit kortit on pitkän aikaa jaettu lähinnä ns. omalle porukalle ja muille tutuille. Ihan maan kärkipelaajat saattavat saada villin kortin joskus, mutta kyllähän pääsääntöisesti nämä villillä kortilla mukana olijat ovat löytyneet tuloslistan häntäpäästä ihan sm-tason kilpailuja myöden, vaikka hakijoina olisi ollut sellaisiakin kenellä olisi jonkinlaiset saumat pärjätä.

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #37 on: 05.04.14 - klo:11:10 »
Villin kortin koko idea on,  se että se voidaan antaa kenelle tahansa, mieluiten sellaiselle joka ei muuten olisi edes voinut päästä kisaan. Eli perinteisesti juurikin niille huonoimmille.

Sinällään tähän amatööritouriin tämä ei edes liity, koska tourille on määritelty minimikiintiöt luokille 72+72 eli 144 pelaajaa. Villejä kortteja ei siis ole ollenkaan kisoissa, ellei sitten kisajärjestäjä pysty järjestämään enemmän kuin 144 paikkaa.

Nummelassa paikkoja on komeat 180, joten siellä järjestävä voi jakaa loput paikat aivan mielensä mukaan tai jättää kokonaan jakamatta.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #38 on: 05.04.14 - klo:17:59 »
Nummelan TD käyttää ensimmäistä kertaa ikinä villejä kortteja.
Päädyin kannustamaan talkootyötä ihan vain siksi, että näyttää monin paikoin siltä että kenttien huolto kuuluu vain muutamalle ihmiselle. Jostain syystä suurin osa pelaajista kokee kentän huollon kuuluvan muille.
Kovin montaa innokasta talkoolaista ei ole ilmoittautunut, mutta mielelläni palkitsen talkootyöstä aktiiveja.

Epäreiluahan se saattaa olla, mutta en keksi miksi amatöörisarjaan pitäisi saada osallistumisoikeus esim. ollessaan viime vuoden voittaja.

Nopeuskilpailut on tietenkin ikäviä, mutta ehkä kuitenkin reiluinta mitä on tarjolla. Itse olen ajatellut ensi vuonna liputtaa luokkakohtaisilla amatöörikisoilla. Näyttäisi AM1 ja AM2 tulevan ensi vuonna täyteen ihan omina kisoinaan.

Kisojen järjestäminen on ihan hauskaa.Pelaajista suurin osa tietää jo mitä on tulossa tekemään eikä ongelmia juuri ole ja niistä selviää sääntökirjan avulla. Kisakone toimii nykyisin hienosti, joten ei se niin hankalaa ole.

Eikä ole pakko järjestää heti 180 pelaajan kisoja. Reipas ensikertalsinen voi järjestää vaikka 40 hengen kisan. Liitolta saa tukea näihin järjestelyihin kyllä. Pitää vain uskaltaa kysyä.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #39 on: 05.04.14 - klo:20:02 »
Epäreiluahan se saattaa olla, mutta en keksi miksi amatöörisarjaan pitäisi saada osallistumisoikeus esim. ollessaan viime vuoden voittaja.

Jos viihtii järjestää kisat, niin toki sopii jakaa kortit niin kuin tykkää. Ei minulla ole siihen mitään sanomista. Talkooperusteessa on pointtinsa, mutta että kaikki kortit niin...

Minä näen tilanteen niin, että viime vuoden voittaja puolustaa mestaruutta ja on suorastaan ankeaa, jos hän ei pääse osallistumaan. Kyllä se kisoista tiettyä laatua minun silmissäni vie, jos kovimmat jannut on pois.

Tämä ei ole narinaa. Pureksin vain tätä asiaa, kun kuvittelin aiemmin, että ainakin osa villeistä korteista jaetaan meriittien perusteella.

Offline tumi

• Konkari
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
« Reply #40 on: 05.04.14 - klo:20:40 »
Minä näen tilanteen niin, että viime vuoden voittaja puolustaa mestaruutta ja on suorastaan ankeaa, jos hän ei pääse osallistumaan. Kyllä se kisoista tiettyä laatua minun silmissäni vie, jos kovimmat jannut on pois.

Tämä ei ole narinaa. Pureksin vain tätä asiaa, kun kuvittelin aiemmin, että ainakin osa villeistä korteista jaetaan meriittien perusteella.
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.

Villien korttien jakaminen talkoolaisille on myös meriittien mukaan jakamista. Meriittejä on monenlaisia.
Kyllä Meresmaakin jakoi viime European Openiin villit kortit ihan muille kun isolla ratingilla jonossa oleville. Dunipace, Kotamäki jne eivät pelanneet kisassa voitosta mutta olivat muilla meriiteillään paikkansa ansainneet.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
« Reply #41 on: 05.04.14 - klo:20:48 »
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.

Villien korttien jakaminen talkoolaisille on myös meriittien mukaan jakamista. Meriittejä on monenlaisia.
Kyllä Meresmaakin jakoi viime European Openiin villit kortit ihan muille kun isolla ratingilla jonossa oleville. Dunipace, Kotamäki jne eivät pelanneet kisassa voitosta mutta olivat muilla meriiteillään paikkansa ansainneet.

Hyviä näkökulmia, joita ei tullut itse ajateltua. Tää homma alkaa hahmottua.

Offline Doggeri

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
« Reply #42 on: 05.04.14 - klo:21:06 »
Nyt on keskustelu hyvällä tasolla. Arilla erinomaisia pointteja ja aivan oikein antaa talkoolaisille niitä villejäkortteja, koska radanhoidossa ei koskaan voi olla liikaa porukkaa, eihän?  ;) Ja Tumin toi ihan oikean pointin, että ei sen ma1 voittajan enää pitäisi näissä karkeloissa olla vaan siirtyny avoimiin. Itseäni ei kismitä enää yhtään niiin paljon olla jonossa, kun on saanut niin mahtavia argumentteja.

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
« Reply #43 on: 05.04.14 - klo:21:18 »

Emmä touria voittanukkaan, vaan viimesen kisan. Vaikee voittaa touria ku ei osallistu ku kahteen kisaan. Tänä vuonna oli päätavotteet nimenomaa am-tourin ja am-sm voitot. Ei oo enää ku myöhästyin. Mennään avoimes sitte. Siä on tuttujaki enemmän  ;D

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
« Reply #44 on: 05.04.14 - klo:21:21 »
Ja veikkaan ettei European Openiin tainnut tulla yhtään 1000+ reitattua hakemusta, minkä tason pelaajaa vaaditaan niiden karkeloiden voittamiseen. Tuskin edes liki. Jos Climo olisi hakenut villiä, niin kyllä se sen olisi saanut. Ilman tuntiakaan talkoissa.