Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolf ja perhepolitiikka  (Read 49359 times)

Offline moog

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Frisbeegolf ja perhepolitiikka
« Reply #60 on: 08.05.14 - klo:14:56 »
Emäntä pyysi päästä mukaan heittelemään kiessille sunnuntaina  :o

Saas nähä mitä se tekee parisuhteelle...
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Tapanote

• Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
« Reply #61 on: 08.05.14 - klo:15:04 »
Frisbeehommat eivät ongelmia ole ennenkään tuottaneet, mutta nyt vaimo oli ensimmäistä kertaa ulkomaan kisareissulla mukana ja sanoi sen jälkeen, että ei enää ihmettele vähääkään miksi nautin kisaamisesta ja reissuista. Kun järjestäjät ja kisaajat ovat niinkuin yhtä perhettä, niin se paljon puhuttu frisbeespirit on helppo saavuttaa. Varsinkin tuolla Lontoossa homma oli ammattimaista, mutta silti kaikki olivat parhaita kavereita keskenään.

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #62 on: 08.05.14 - klo:23:43 »
Kyllä tuota hallitusta enemmän ärsytti se, kun pelasin vielä pallogolfia (vaikka silloin ei vielä yhdessä asuttukaan), kun tuli aina se pari kierrosta pelattua ja niissä meni 2-4h kappale riippuen ruuhkista. Kun muutettiin yhteen uudelle paikkakunnalle niin kämppä sattui "vahingossa" löytymään radan vierestä, eli parhaimmillaan viivyn poissa vain 1,5-2 tuntia. Muija on kolmivuorotyössä ja itse opiskelen, joten pidempiä reissujakin on helppo tehdä kun puoliso on iltavuorossa. Nyt muutin Kokkolaan kesän ajaksi kesätöihin niin täällä tulee oltua aina se 6 päivää ja sen jälkeen 4 päiväksi takaisin Ouluun. Tänne kun saavuin niin päällimmäisenä oli, että saampahan pelata frisbeegolfia niin paljon kuin haluan, mutta nyt kun olen nököttänyt jonkun aikaa vieraassa kaupungissa paskassa soluasunnossa aivan yksin, niin tulee olo, että voisin heittää vaikka kiekot kaappiin koko kesäksi kunhan vaan pääsisin kotiin. On täällä tosiaan vähän ikävä hengata, kun en tunne yhtään ainutta ihmistä koko kaupungista, mutta kylläpä se tästä helpottaa ajan kanssa.

Kokkolastahan löytyy Köykärinmäen hyvä ja haastava rata + Meripuiston "neppi" 9, molemmat ruuhkattomia. Ja paikalliset on mukavaa porukkaa, sekaan vaan, heittoseuraa löytyy täältä: https://www.facebook.com/groups/frisbeegolfkokkola/?fref=ts.

Siellä on muuten Pajun Seppokin tänään Kokkolassa: https://www.facebook.com/events/1400070163610185/?ref_newsfeed_story_type=regular ;)

Joo, oonkin tuohon yhteisöön liittynytkin ja yhdellä kierroksella kävin Köykärissä paikallisen porukan kanssa :) Haastava rata kyllä tuulisena päivänä, kuitenkin olin jo paariin sitä pelaamassa mutta neljältä viimeiseltä väylältä tuli otettua kolme bogia :l Mutta joo, mukavaa porukkaa oli!

Offline Olpy

• Juniori
  • **
  • McBeast Slayer
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Pylsy
  • Seura: JyLi / Jyväskylän Liitokiekkoilijat
« Reply #63 on: 24.07.14 - klo:11:34 »
Itse olen sitä mieltä että oli parisuhteessa tai ei niin puolison pitäisi olla tyytyväinen, että harrastaa jotain niin intohimoisesti että haluaa pärjätä ja liikkuu. Jos sohvalta ei saada liikkeelle muulla kuin frisbeegolffilla niin ei puoliso saisi pahastua siitä vai nimenomaa olla tyytyväinen. Tottakai kolikollakin on kaksi puolta ja on myös huomioitava parisuhde, että siinä on kumminkin kaksi ihmistä ja pitää huomioida myös puolisoa eli frisbeegolf ei saa aina mennä kaiken edelle vaan pitää joskus taukojakin. Itse olen huomannut parhaaksi vaihtoehdoksi, että kun puoliso lähtee salille tai harrastamaan niin samalla lähtee itsekkin ja molemmat ovat suunnillee yhtä kauan niin kummankaan ei tarvitse pahoittaa mieltä siitä että on yksin kotona.

Offline Rockyz

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juhani Lehtonen
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #64 on: 24.07.14 - klo:14:06 »
Ei se näytä aina olevan helppoa kitaristeilläkään. Linkki mihinkäs muuallekaan kuin vauva-foorumille: http://www.vauva.fi/keskustelu/3948834/ketju/mieheni_kitaran_soitto_arsyttaa

Omakin kisakalenteriini tuli jo pieniä alustavia muutoksia ;) Toivottavasti ei loppukesää kohti sorru niinkö kivitorni.

Kyllähän se vain mureni aika reilusti alkuperäisestä -> muutamiin kisoihin. Ei meinaa edes kisoista uskaltaa mainita, että "joo ne on kakspäiväset", kun tietää vastauksen... :'(
Clutch | Jokeri | Comet | Claymore | Buzzz | Roc3 | Verdict | Teebird | Striker | Destroyer | Max | Boss

PDGA #48418

Frisbeegolf-aiheinen blogini: http://backspindg.blogspot.fi/

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #65 on: 24.07.14 - klo:14:55 »
Tuosta "samaan aikaan harrastamassa" yhtälöstä tulee vaan hyvin,äkkiä epätosi kun siihen lisää muuttujaksi edes koiran saati sitten lapsen.

In other news, sain myytyä kotona kesän alkupuolen perinteisen fribamaratonin lisäksi toisen mokoman (kaksipäiväisen tosin) elokuulle ihan puolihuolimattomasti. Noi kisahommat on menny nyt vähän niin että itteekään ei hotsita lähtee kakspäiväsiin tai sellasiin mihin pitää herätä 03 ja jotain... i know i suck :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Olpy

• Juniori
  • **
  • McBeast Slayer
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Pylsy
  • Seura: JyLi / Jyväskylän Liitokiekkoilijat
« Reply #66 on: 24.07.14 - klo:15:24 »
Tuosta "samaan aikaan harrastamassa" yhtälöstä tulee vaan hyvin,äkkiä epätosi kun siihen lisää muuttujaksi edes koiran saati sitten lapsen.

In other news, sain myytyä kotona kesän alkupuolen perinteisen fribamaratonin lisäksi toisen mokoman (kaksipäiväisen tosin) elokuulle ihan puolihuolimattomasti. Noi kisahommat on menny nyt vähän niin että itteekään ei hotsita lähtee kakspäiväsiin tai sellasiin mihin pitää herätä 03 ja jotain... i know i suck :)

Niin tottakai lapset ja koirat on sitten asia erikseen mutta itse olen sitä mieltä, että kaikki asiat ovat kyllä järjesteltävissä. Enkä nytten tarkoita mitään hoitajaa lapsille tai koiralle mutta tarkoitan että perheen ja vanhempien kesken asiat pystyy kyllä järjestää että kaikki pääsee harrastaa ja jos ei mukamas ole järjesteltävissä niin silloin on asenteessa vikaa :)

Offline Jawa75

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Välimäki
  • Seura: Rauman Frisbee
« Reply #67 on: 25.07.14 - klo:16:42 »
Saattaa olla että se mieli hiukan muuttuu kun niitä muksuja alkaa jaloissa pyörimään :) Eihän se ole kuin järjestelykysymys mutta kun sitä yhteistäkin aikaa pitäisi jostain kaivaa niin välillä se on kyllä turkasen vaikeaa.

Offline nik0

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko möttönen
« Reply #68 on: 25.07.14 - klo:17:33 »
Saattaa olla että se mieli hiukan muuttuu kun niitä muksuja alkaa jaloissa pyörimään :) Eihän se ole kuin järjestelykysymys mutta kun sitä yhteistäkin aikaa pitäisi jostain kaivaa niin välillä se on kyllä turkasen vaikeaa.
Allekirjoitan. Meillä on 1v pikkunen ja voi että kun välillä mikään ei tunnu riittävän. Just eilen keskusteltii rt kui usein siä radalla saa käyä treenaa mas niin emännän mielestä sellane 1-2 kertaa viikkoon on passeli. No itellehän tää ei riitä millään kun talvet lähinnä istuu perseellään soffalla pelaamas nhllää niin onhan se mukava viettää aikaa kesällä ulkona. Varsinkin kun työt vie viikosta kaikki nr parhaat tunnit ja kotona kerkee oleen tytön hereillä olon aikana noin 2-3tuntia päivästä.  Käytännössä tarkottaa sitä et kun herään niin siinä sit touhutaan puoli kymppiin asti ja sit taas puoli seiskalta kun tuun kotio nii aletaan iltatoimille. Raskasta kaikille. Ehkä joku työ missä ois inhimillisemmät työajat ois jees...

Offline MaZa1

• Juniori
  • **
    • View Profile
« Reply #69 on: 28.07.14 - klo:01:33 »
Emäntä ja kaks mukulaa, hirvee hinku pelaan..Ratkes sillä et kaverit tykkää myös käydä aikasin aamulla/ myöhemmin illalla/yöllä jollonka muut täällä nukkuu joten ei ongelmaa ja toisekseen oon nyt sen pari kuukautta mitä harrastanu niin kaikki "vapaani" käyttäny tähän harrastukseen ja aika usein menty mun autolla ni ei oo alkoholiakaan tullu otettua vaan puhtaasti ulkona liikkumista ni ei voi eukko olla muutaku tyytyväinen :D
Kysyisin vaan, että mitä vittua?

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #70 on: 29.07.14 - klo:00:50 »

Juu meillä hermostutaan heti kun alan puhumaankin birdieistä tai muusta. Ennen kun keräsin musiikkijuttuja oli ongelmia, nyt vaihtelen kiekkoja ja kävisin radalla... yllättäen taas ongelmia. Pitäisi olla vaan kotona laatuaikaa jne. Tarvis varmaan vetää kuukauden tai parin känniputki niin eiköhän selvät illat radan jälkeen voisi kelvata.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
« Reply #71 on: 29.07.14 - klo:09:19 »
Suhteessa muutakin ongelmaa ja/tai puolisolla ei omia kiinnostuksen aiheita? Kyllähän sitä molemmilla pitäisi olla omaakin elämää ja sitten "laatuaikaa" (hyi mikä sana) yhdessä. Tai jos yhteinen aika ei kiinnosta niin miksi olla yhdessä. Ymmärrän jos kaikki aika menee kiekkojen parissa mutta tuskin niin on, joku kohtuus kaikessa. Mutta ei sitä voi 24/7 hanipupuakaan olla kyljessä kyhnyttämässä. Talk it out.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline jtrogen

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
Frisbeegolf ja perhepolitiikka
« Reply #72 on: 29.07.14 - klo:12:04 »
Itse just pohdiskelin, että pääsen tänään kolmatta kertaa viikkokisoihin. Muutenkin heittelyt on jäänyt todella vähälle. Olen viettänyt perheen kanssa aikaa. Välillä polte on todella kamala. Tuntuu kuin fribasta tulisi ihan fyysisiä vieroitusoireita. Tasaisesti olen jaksanut perheelle huomautella tästä riippuvuudesta ja tänään minua ei katsota yhtään vinoon vaikka häivyn harrastamaan. Tää on varmasti sellainen tasapaino juttu jota aina helpottaa jos punnitsija(vaimo) on puolueeton (ei fribanvihaaja).

Offline r0ttis

• Juniori
  • **
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona
  • Seura: LFC
« Reply #73 on: 19.08.14 - klo:22:40 »
Pakko nyt kyllä kirjottaa, että miten meillä kun itteeki niin yllätti :) Tähän asti kun olen käynyt heittää niin saanut mennä melkeen koska tahansa, koska on kuulemma vaan hyvä, että on harrastus mistä pitää ja voi olla ulkona. (tietysti napinaa aina silloin tällöin on tullut kun kestää kiessi niin kauan ja että tarviiko tänäänkin kun eilenki olit, mutta sehän kuuluu asiaan? :D) mutta nyt meille syntyi esikoinen eilen ja aloin sitte puhumaan, että nyt jää sitte kiessitki vähemmälle kun muksun kanssa menee aikaa ja yms yms yms. :) vastaus oli hämmentävä, "kyllä sä voit nyt ihan hyvin käydä heittää kun nyt mulla on ainaki tekemistä ja seuraa vaikka oisinki kotona" :D en tiiä miten toteutuu, mutta tuli semmonen rakastettu olo kyllä tosta kommentista :) ongelma on vaan siinä, että en tiiä miten malttaa olla kotoo pois kun se pikku neiti pääsee kotiin. Siihenki oli kyllä jo vaimokkeella ratkasu, ei muuta ku muksu vaunuihi ja perheenä kiertämään vaikka puolikas kierros :) p.s en haluu kehuskella, mut onhan tollanen ajattelu upeeta :)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #74 on: 20.08.14 - klo:01:55 »
Pakko nyt kyllä kirjottaa, että miten meillä kun itteeki niin yllätti :) Tähän asti kun olen käynyt heittää niin saanut mennä melkeen koska tahansa, koska on kuulemma vaan hyvä, että on harrastus mistä pitää ja voi olla ulkona. (tietysti napinaa aina silloin tällöin on tullut kun kestää kiessi niin kauan ja että tarviiko tänäänkin kun eilenki olit, mutta sehän kuuluu asiaan? :D) mutta nyt meille syntyi esikoinen eilen ja aloin sitte puhumaan, että nyt jää sitte kiessitki vähemmälle kun muksun kanssa menee aikaa ja yms yms yms. :) vastaus oli hämmentävä, "kyllä sä voit nyt ihan hyvin käydä heittää kun nyt mulla on ainaki tekemistä ja seuraa vaikka oisinki kotona" :D en tiiä miten toteutuu, mutta tuli semmonen rakastettu olo kyllä tosta kommentista :) ongelma on vaan siinä, että en tiiä miten malttaa olla kotoo pois kun se pikku neiti pääsee kotiin. Siihenki oli kyllä jo vaimokkeella ratkasu, ei muuta ku muksu vaunuihi ja perheenä kiertämään vaikka puolikas kierros :) p.s en haluu kehuskella, mut onhan tollanen ajattelu upeeta :)

Onneksi olkoon pikku fribailijasta!
Tuollainen ajattelu on upeeta, JOS toteutuu. Naiset kun on... hmmm... arvaamattomia. ;)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |