Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: ★ BlackStar Blog ★  (Read 300208 times)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: ★ BlackStar Blog ★
« Reply #105 on: 24.08.14 - klo:18:56 »
BLACKSTAR ON TOUR DAY 3...

No niin... saihan pelattua viimeisenkin poies.

Kokemäki (klo 8:10)
Mukava pieni neppailurata, huomattavasti parempi kuin Leineperissä, mutta ei ihan ihmeitä vaatinut. Avaria puistoväyliä ja ahtaita metsään hakattuja väyliä. Sää oli todella märkä, ei juuri satanut, mutta joka paikka tihkui vettä. Se aiheutti osallaan hankaluuksia.
Tulos : 0

Pitkäjärvi (klo 9:05)
Siis kertakaikkiseen upea metsärata. Tänä vuonna jopa tehty. Oli pidempiä (176m taisi olla pisin) ja hiukan lyhyempiä, mutta silti kaikki taisi olla ainakin yli 60m. Maasto sammal ja hiekkapohjaista. Ei ainakaan kiekko ihan heti katoa. Osa radoista myös mutkitteli pururataa pitkin ja reunoilla. 12 väylää.
Tulos : +4

Harjavalta (klo 10:20)
Mielenkiintoinen rata, näytti hiukan väkisin väännetyltä. Ei tarjonnut mitään kovin ihmeellistä. Märkyys täälläkin pilasi monta väylää.
Tulos : +4

Ulvila (klo 11:15)
Tuttu rata. Hiukan oli vielä kosteaa, mutta ei ihan mahdotonta. Tiit hiukan jalan alla epävarmoja. Liukasta. Sama tulos kuin eilen, sivuten toiseksi parasta tulosta.
Tulos : +2

Porkka (klo 15:30)
Sade keskeytti eka kierroksen ja jatkoin sen kavereiden kanssa myöhemmin. Hyviä avauksia, pari mistiin mennyttä, siis täysin penkin alle painoi tuloksen huonoksi. Katkennut puu aiheutti yhden bogin. Tyytyväinen olen kierrokseen avauksien takia.
Tulos : +6

Kaiken kaikkiaan taisin nyt pelata 131 väylää 8:lla eri radalla. Porkan ja Ulvilan pelasin useamman kerran (Ulvilan 3 krt ja Porkan 2 krt). Birdejä tuli mukavasti ja oli paljon onnistumisia ja myös vähemmän onnistumisia. Uusia ratoja tuli nähtyä ja koettua. 8)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #106 on: 25.08.14 - klo:23:20 »
Menneen kiertueen jäljiltä on takki sen verran tyhjä ettei fribailu ole oikeastaan käynyt edes mielessä. Täällä olen käynyt, mutta siinä se on ollutkin... Jotain uutuuskiekkoja kuolannut, mutta kauppoihin ovat jääneet. Näillä mennään.
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline ymme

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
« Reply #107 on: 26.08.14 - klo:01:21 »
ei se uusien kiekkojen ostaminen vaan se, kun haluaa lisää niitä hyväksi todettuja, bägissä lojuvia kiekkoja... mitä isompi bägi, sitä kalliimmaksi tulee ;)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #108 on: 26.08.14 - klo:21:10 »
ei se uusien kiekkojen ostaminen vaan se, kun haluaa lisää niitä hyväksi todettuja, bägissä lojuvia kiekkoja... mitä isompi bägi, sitä kalliimmaksi tulee ;)

Päätökseni pitää. Tällä hetkellä bägissä on tärkeille kiekoille korvaava ihan värienkin puolesta.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #109 on: 02.09.14 - klo:22:36 »
Tänään ekaa kertaa kierroksella sitten tourin. Hiukan oli heitto ruostunut sateella, mutta valonpilkahduksia oli havaittavissa. Kädenotteen muutos, varsinkin pitkissä driveissa, näkyi edelleen. Uusi ote ei ole ihan niin luotettava vielä mitä vanha, mutta onnistuessaan tuo lisämetrejä hyvin. Porkan kotikierros meni +7 asti. Ei paha, mutta ei hyväkään. Olen nyt siirtänyt Champ. Ternin pois bägistä painoa tuomasta kun en kerran sitä edes tarvi. Lisäksi tänään heitin aika paljon ROC3´sta ja kerran jopa TL3´sta paikoissa joissa hetki sitten en voinut muuta ajatellakaan kuin Jackalia. Molemmat uudetkin kiekot toimivat hyvin.
« Last Edit: 03.09.14 - klo:01:32 by Jazz78 »

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #110 on: 11.09.14 - klo:23:37 »
Tänään muutaman heiton heitin, mutta muuten ollut tosi kiireistä. Huomenna olisi tarkoitus taas päästä radalle. Oltiin eilen IKEAssa ja silmiin osui yksi kehys ja kiekko mahtui sinne kuin naula junttilan tuvan seinään, Eli tästä hyvä kehys ja hintaan 9.99€. Kiekon ø21 cm ja kehys on 23x23 cm (sisämitta).

(kiekon valkoinen tausta on kokonaan valkoinen, vasta tässä huomasin tollasen heijastuksen enkä viitsinyt ottaa uutta kuvaa)
« Last Edit: 11.09.14 - klo:23:38 by Jazz78 »

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #111 on: 13.09.14 - klo:23:35 »
Tänään pitkästä aikaa taas Porkan väylillä. Tuloksellisesti ei jäänyt paljoakaan kerrottavaa. Kiekkojen testailua, uuden kämmenotteen harjoittelua. Selkeästi valmistautumista ensi kauteenkin jo. Välillä lähti jonkun verran oikealle, mutta ihan oikeaankin suuntaan. Ei ennen käynyt niinkään että heitän P8 väylällä viisi metriä pitkäksi korin tasalta. Eli se avaus oli sitten jotain 82-83 metrinen riippuen kuinka paikkansa pitäviä noi FGR:n väyläpituudet on. Kiekkona oli echoStar Huk Lab Mamba.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #112 on: 14.09.14 - klo:23:07 »
Porkan väylillä taas. Jopa peräkkäisinä päivinä. Avaukset tuntuivat nyt napsahtelen paremmin ( =pidemmälle). Eilisen 5m yliheiton P8:lla korjasin tänään avauksella korin läheisyyteen ( < 2½m) ja siittä birdie. Vaikka väylä ei ole kuin 77m, niin vieressä olevan puun matalalla roikkuvat oksat ovat aiheuttaneet enemmän kuin yhden tai kahdet harmaat hiukset ja birdiekin taisi olla vasta toinen kautta aikojen tolla väylällä. Hyvin olin ennätysvauhdissa, mutta seuraava P9 tullut yliheitto korista aiheutti turhia plussia korttiin. Lopputulos hyvä, kautta aikojen toiseksi paras tolla radalla... +4 (43). Parhaat siivut tuli jälleen samaisella echoStar Huk Lab Mamballa. Tosin Mamballa heitin myös sen jäätävän yliheiton P9:llä.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #113 on: 17.09.14 - klo:22:52 »
Tänään taas Porkan väylillä. Tuntuu avaus lähtevän nyt hyvin. Taas oli tuloskortissa +4 kierroksen päättyessä. Olinkin tänään parin vanhan kaverin kanssa, jotka oikeastaan mut tähän lajiin tutustutti ja opetti. Ei olla päästä paljoakaan nyt heittämään yhdessä, ja ihmetys olikin aikamoinen, kun oli mulla heitto kehittynyt siitä kun viimeksi ollaan oltu samaan aikaan radalla. Mulle +4, toiselle +8 ja kolmannelle +10. P8:lla paukutin taas Huk Lab Mamban n. 30cm päähän korista. Helppo birdie. Sattui hyvään paikkaan tuo onnistunut avaus. Ennätys olisi ollut selviö ellei sekä P9:llä, P10:llä että P12:sta olisi tullut yhtä maata viistävää heittoa.

Sain haltuuni tänään myös Champion Glow Huk Lab Firebirdin. Menee bägiin vastatuulikiekoksi. Silloin jyrää kun sitä tarvitaan. Splinter G5 oli aikalailla Joutsenen tyylinen. Ei mikään jyrä. Syrjäyttää eco1:n bägissä. Sain tehtyä vaihtokaupat Splinter H9 myös. Katsotaan sitten mikä se kiekko on.

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
« Reply #114 on: 17.09.14 - klo:23:38 »
Splinter G5 oli aikalailla Joutsenen tyylinen.
Suon toki kaikille oikeuden omaan mielipiteeseen, mutta jos joku nyt tämän arvion perusteella meinaa G5:sta harkita niin suosittelen lämpimästi lukasemaan muutaman muunkin mielipiteen Obsidian ketjusta ennen ostopäätöstä.  ;D

PS. Eikös sun pitäny pysyä lujana ja olla hommaamatta enään yhtään kiekkoa tänä vuonna?  ;)

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #115 on: 17.09.14 - klo:23:51 »
Splinter G5 oli aikalailla Joutsenen tyylinen.
Suon toki kaikille oikeuden omaan mielipiteeseen, mutta jos joku nyt tämän arvion perusteella meinaa G5:sta harkita niin suosittelen lämpimästi lukasemaan muutaman muunkin mielipiteen Obsidian ketjusta ennen ostopäätöstä.  ;D

PS. Eikös sun pitäny pysyä lujana ja olla hommaamatta enään yhtään kiekkoa tänä vuonna?  ;)

Muistaakseni puhuin etten osta. Vaihtokauppoja olen toki nyt suorittanut.

G5 lenteli nätisti suoraan, vain vähän vasenpaan kääntäen. Ei käyttäytynyt ollenkaan niin kuin itsekin olin OD:n sivuilta lukenut. En näitä kirjoittele myydäkseni kiekkoja kenellekkään. Kirjoitan vain ihan omasta kokemuksesta. Tosin kun H9 saapuu, aion ottaa testipuistoon mukaani G5/H9/Joutsen BT-hardin/-softin jotta saan itseäni varten vertailukelpoista tietoa kiekkojen sopivuudesta juuri minulle.
« Last Edit: 18.09.14 - klo:00:00 by Jazz78 »

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #116 on: 17.09.14 - klo:23:55 »
On kyllä kummat kokemukset Splinteristä. Lukemani perusteella olisi Jokeria hieman ylivakaampi. Onko sun Joutsen sitten vakaampi kuin normaali? Mitä Joutsenia oon heitelly niin ne ovat selvästi alivakaita.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
« Reply #117 on: 18.09.14 - klo:00:07 »
On kyllä kummat kokemukset Splinteristä. Lukemani perusteella olisi Jokeria hieman ylivakaampi. Onko sun Joutsen sitten vakaampi kuin normaali? Mitä Joutsenia oon heitelly niin ne ovat selvästi alivakaita.

Jokeria ei ole paljoakaan heittänyt, siihen en osaa ollenkaan verrata. En tiedä mikä on normaali Joutsen, mutta hiukan pidemmässä putissa G5 liiteli samaan tyylin Joutsen BT-hardin tapaan. Oma soft Joutsen on selkeästi alivakaampi kuin hard, jonka olen itse uutena ostanut. Soft tuli minulle käytettynä. Aviar on kuitenkin ollut kaikkeista hankalin puttereista mitä mulla on ollut.
« Last Edit: 18.09.14 - klo:00:11 by Jazz78 »

Offline ymme

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
« Reply #118 on: 18.09.14 - klo:00:13 »
kyllä mun g5 splinter on aivan jäätävä jyrä. lähinnä tulee mieleen discraftin drone vaikkei putteri olekaan, siis vakaudessa. star rhynot ja premium jokerit jäävät kyllä jälkeen

Offline Enrico

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
« Reply #119 on: 18.09.14 - klo:00:18 »

Jokeria ei ole paljoakaan heittänyt, siihen en osaa ollenkaan verrata. En tiedä mikä on normaali Joutsen, mutta hiukan pidemmässä putissa G5 liiteli samaan tyylin Joutsen BT-hardin tapaan. Oma soft Joutsen on selkeästi alivakaampi kuin hard, jonka olen itse uutena ostanut. Soft tuli minulle käytettynä. Aviar on kuitenkin ollut kaikkeista hankalin puttereista mitä mulla on ollut.

Aa, puteissa. Joo puteissa se vakausero voi näyttää pienemmältä, mutta koitappa huvikses draivata :D