Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ruotsin radat  (Read 20141 times)

Offline ZaCer99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Ruotsin radat
« Reply #15 on: 21.06.15 - klo:10:28 »
Keltaiset koripaikat ovat ne lyhyimmät. Se vaikuttaa muutamalla väylällä paljon, mutta radalla on vähän liikaa niitä lyhyitä väyliä vaikka pelattaisiin sinisiin koreihin. Kaikilla lyhyilläkin väylillä on kuitenkin jotain haastetta (saari, kapea linja, kori kumpareella) mikä vaikeuttaa niitä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Ruotsin radat
« Reply #16 on: 21.06.15 - klo:12:39 »
Pettymys oli meillekin nuo keltaiset korupaikat. Todella monesta väylästä katoaa koko juju, kun kori on siirretty yleensä avoimeen paikkaan. Sinisillä paikoilla onkin aivan eri rata tuo Järva ja se on mun mielestä jopa lauttamatkan arvoinen.

Offline Juhanuha

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Ruotsin radat
« Reply #17 on: 21.06.15 - klo:13:36 »
Kyllä tuo paikkana kelpaa keltaisillakin koreilla, silti parhaimpia ratoja missä pelannut.

Siniset paikat sitten.. Noh siinä sitä haastetta sitten riittääkin. Kertoo paljon kun pienilläkin muutoksilla radan vaikeusaste muuttuu aivan älyttömästi.

Keltaisella pakkaselle, vihreällä parin pintaan ja sinisellä hellelukemia.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #18 on: 21.06.15 - klo:13:53 »
Minähän en ole Järvaa mikään neuvomaan, mutta noin yleisesti radoilla missä on vaihtoehtoja, on parempi jos vaihtelu saadaan aikaan eri tiipaikoilla, silloin pystyy itse valitsemaan version eikä ole sidottu siihen missä korit sattuu olemaan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline ZaCer99

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Ruotsin radat
« Reply #19 on: 21.06.15 - klo:17:25 »
Nonniin. Oon menossa Järvaan elokuussa tai syyskuussa. Toivottavasti ei mene syyskuun puolelle kun silloin vaihtuu koripaikat keltaisiin.
Ratakarttaa kun katsoo ja vähän muistelee rataa niin ainakin väyliltä 1, 2, 3, 6,20 ja 26 katoaa sen väylän idea. Esim 26. väylällä ei tarvi heittää sinne ylös puiden taakse ja kutosella väylä lyhenee 35m.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #20 on: 21.06.15 - klo:20:27 »
Mä ehkä tähän väliin selvennän, että ruotsinlaiva on mulle tosi inhokki, joten aika huippua saa olla tarjolla, että on sen arvoinen!

Offline Jani

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
« Reply #21 on: 21.06.15 - klo:22:11 »
Eiköhän korien siirtelyllä suojella nurmikkoa kulumiselta.

Onkos joku päässyt testaamaan Alen? Kenttään on jo nyt uponnut yli kymmenen miljoonaa kruunua, ja rakentaminen on vielä kesken.

Offline lelldar

• Tulokas
  • *
    • View Profile
« Reply #22 on: 19.07.15 - klo:12:27 »
Järvassa käyty ja pari kierrosta kierretty, olihan tuo ihan huippu eli paras rata jossa olen pelannut. Keskimmäiset koripaikat oli käytössä ja "protiiltä" heittäen tuli ihan riittävästi plussaa  :)

Järvän lisäksi käytiin parilla muullakin radalla.

Södermalmille on discgolfbanor.se :ssä merkitty 9-väyläinen tantolundenin rata. Tuohon löytyi ratakartta jostain netin syövereistä, mutta kenenkään ei kyllä kannata sinne poiketa muuta kuin tuon puiston vuoksi. 9 väylällä oli vain yksi kori jäljellä, joka sekin oli kovin kallellaan. Muutaman korin jäänteinä oli tolppa, muutaman kohdalla kuoppa. Tiiden asemaa ajoi maahan upotettut pölkyt, jotka oli enimmäkseen tallella. Itse väylät selvästi olleet lyhyitä puistoneppejä.

Sen sijaan Kärsöns FGB (http://discgolfbanor.se/course/karsons-fgb/) oli erinomainen rata. Rata on euroopan vanhin, vuodelta 1978. DGB:ssä on merkitty väyliä olevan 18, mutta todellisuudessa niitä oli 32 (par 107 muistaakseni), muutamalla lisäksi erilliset a- ja b-tiit. Kannattaa ehdottomasti pelata a-tiiltä, näin rataan kuului mm. pari 5- ja par 6(!)-väylät, upeita liidätyksiä yms. Kyseessä on enimmäkseen metsärata, mutta muutama väylä on myös avoimemmalla. Vaikeusasteeltaan Järvaa helpompi, mutta kymmenkunta heittoa plussalle meni itsellä täälläkin.