Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 235399 times)

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #150 on: 23.09.14 - klo:16:47 »
Niin, ei se siinä heiton aikana satu mutta kaikki sen jälkeen ja sitä ennen sattuu. Siinä jotenkin unohtuu muutenkin kaikki kivut. Mutta kumartuminen oli ennen kaikkea se pahin juttu.

Tai siis ennen oli näin. Sitten vain venyttelin tosi paljon takareisiä ja pakaroita, kunnes ei enää sattunut. Se oli huikeaa huomata. Meille selkävaivaisille se on todella tärkeää, tietty lopetin täysillä heittämisen. Aika harvoin sitä tekee, tuskin montakaan heittoa vuodessa tulee heitettyä täysillä ellei jossain pituusheittoshowcasessa. Sekin säästää selkää.

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
« Reply #151 on: 23.09.14 - klo:20:45 »
Quote from: Jaani link=topic=3233.msg77334#msg77334 d411480077
Niin, ei se siinä heiton aikana satu mutta kaikki sen jälkeen ja sitä ennen sattuu. Siinä jotenkin unohtuu muutenkin kaikki kivut. Mutta kumartuminen oli ennen kaikkea se pahin juttu.

Tai siis ennen oli näin. Sitten vain venyttelin tosi paljon takareisiä ja pakaroita, kunnes ei enää sattunut. Se oli huikeaa huomata. Meille selkävaivaisille se on todella tärkeää, tietty lopetin täysillä heittämisen. Aika harvoin sitä tekee, tuskin montakaan heittoa vuodessa tulee heitettyä täysillä ellei jossain pituusheittoshowcasessa. Sekin säästää selkää.

Mulla on niin lyhyt maksimipituus et joutuu kyl liiankin usein heittää täysillä, jos halajaa hakea tietyillä väylillä par-tulosta tai ede varmaa bogeyta. Eikä se luultavasti niin radikaalisti tule muuttumaan, mun on vaikea uskoa että tekniikan parantuessa olisi mitenkään mahdollista saada kymmeniä metrejä lisää, eiköhän se niihin mutamiin hassuihin lisämetreihin jää. Eli täysillä saa ja joutuu jatkossakin pistää. Tykkään heittää täysillä, mutta kuten sanoit, se ei selälle ole parasta.

Olikos sullakin siis joku alaselän tukirakenteen vika? Mulle pitkät puttiteenit on olleet pahat, kun pitkään etunojassa.

-Essi

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #152 on: 24.09.14 - klo:10:19 »
Ensinnäkin lopetat paskan puhumisen nyt.

Jos sä saat tekniikan kuntoon ja opit käyttämään kehoasi heitossa oikein, pystyt heittämään 130 metriä. Hei, 14-vuotias raumalaistyttö heittää 130 metriä, ja sä oot taatusti pitempi ja vahvempi. Sitten kun menee 130, voit heittää kaikki 100-metriset joko kovempaa väylädraiverilla tai hiljempaa distancelätyllä.

Mutta paskapuhe kehityksen mahdottomuudesta loppui nyt. Onko selvä?

Mulla on vain skolioosia ollut aina. Ilmeisesti nykyisellään vähän vähemmän, mutta alaselkä-pakara-välike on kyllä tosi kipee joskus. Ja paikat paukkuu.

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #153 on: 24.09.14 - klo:10:46 »
Selvä on. Älä hermostu muhun liikaa. Mulle on jossain vaiheessa sanottu, että oon asettanut tavoitteet liian korkealle, niin yritän pysyä maan tasolla.

Mutta paskat. 130m. Se on mun tavoite. Vähintään. Tekniikka vaan eka kuntoon, siinä riittää työnsarkaa.

Joo, eli se olit sinä joka oot mun scoliosisbrother. *makes mental note* Ikävä juttu, mutta sen kanssa on elettävä ja toimittava mahdollisimman ennaltaehkäisevästi. Salilla ainakin pitää vahvistaa ja noi hieronnat tulee myös ihan tarpeeseen.

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #154 on: 24.09.14 - klo:11:02 »
Selvä on. Älä hermostu muhun liikaa. Mulle on jossain vaiheessa sanottu, että oon asettanut tavoitteet liian korkealle, niin yritän pysyä maan tasolla.

Mutta paskat. 130m. Se on mun tavoite. Vähintään. Tekniikka vaan eka kuntoon, siinä riittää työnsarkaa.

Joo, eli se olit sinä joka oot mun scoliosisbrother. *makes mental note* Ikävä juttu, mutta sen kanssa on elettävä ja toimittava mahdollisimman ennaltaehkäisevästi. Salilla ainakin pitää vahvistaa ja noi hieronnat tulee myös ihan tarpeeseen.

Oletko kokeillut 140gr drivereita? Lentävät törkeen pitkälle jos tekniikka on hiukankin kunnossa ;)

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #155 on: 24.09.14 - klo:11:12 »

Oletko kokeillut 140gr drivereita? Lentävät törkeen pitkälle jos tekniikka on hiukankin kunnossa ;)

En. Mulle suositeltiin StarLite Mambaa pituuteen, mut sitä en saa heitettyä niin ettei kippais yli. Vaikka laittais pystyhyssessä. Mä tuun paremmin toimeen noiden 165-175g kiekkojen kanssa.

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #156 on: 24.09.14 - klo:11:16 »
Kokeile 140gr star lite wraittia. Toimii. Mamba onki sellanen rollerikiekko ettei pahemmasta väliä.

Offline BlackStar

• ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
« Reply #157 on: 24.09.14 - klo:11:20 »
Itselläni on käytössä 170+g (171g/176g muistaakseni) Star ja echoStar Mambat. Eivät kippaa yli eivätkä rollaile sen enempää kuin muutkaan, ei siis ollenkaan. Ne on näitä henkimaailman tekniikkajuttuja... toisille sopii ja toiselle ei. :)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #158 on: 24.09.14 - klo:11:23 »
Olen omistanut 175gr champion mamban sen pystyi heittämään hyssessä tuli aina takaisin muttei rollannut. Mut jos jotain 140 gr mambaa heittää se ei voi muutakuin rollata ;D

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #159 on: 24.09.14 - klo:11:25 »
Itselläni on käytössä 170+g (171g/176g muistaakseni) Star ja echoStar Mambat. Eivät kippaa yli eivätkä rollaile sen enempää kuin muutkaan, ei siis ollenkaan. Ne on näitä henkimaailman tekniikkajuttuja... toisille sopii ja toiselle ei. :)

Starlite on whole different animal, mä otin kuitenkin sen "painavan"  eli 157g. Perus Star-muovisena ja oikean painoisena voiskin kokeilla..

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #160 on: 24.09.14 - klo:11:28 »
Kokeile 140gr star lite wraittia. Toimii. Mamba onki sellanen rollerikiekko ettei pahemmasta väliä.

Kokeilla voisin, jos jollain moinen löytyisi, mutta enää en noita kevyitä osta kokeiluu.

Offline Jaani

• Konkari
  • Still Not a Player
    • View Profile
« Reply #161 on: 24.09.14 - klo:12:22 »
En ole nainen, joten en osaa varmaksi sanoa, mutta luulisin olevan enemmän hyötyä vähän aikaa kärsiä raskaista kiekoista joilla saa voimaa heittoon. Siis mieluummin hankkia sitä pohjaa kuin ottaa kevyttä käteen. Sulla nyt ei pitäisi ainakaan heittämisen olla perusvoimasta kiinni. Etkös sä ole punttimimmi for life?

Kevyistä on kuitenkin vaihtoehtona heittää Blissukiekkoja. Mielestäni blisautusta halveksitaan ihan suotta. Jos kiekko on vakaa ja sillä saa lisää pituutta niin why not? Ainakin Kivikon seiskalla saan melkein 10 metriä pitemmälle Blissubossilla kuin Star Bossilla. Ei sillä, että siitä olisi mitään apua juuri sillä väylällä, mutta noin muuten.

Onko Elite Nuke ollut kokeilussa? Sillä mä olen saanut pisimmät golfheitot (ja itseasissa pisimmän virallisesti mitatun heittoni, TÄYSIN tyynessä pituuskisassa Jämillä kaksi vuotta sitten), ja ainakin 170-grammaisena on aika alivakaa, mutta myös täysipainoisena. Sitä vain tarkoitan, että mieluummin pelaa vakausasteilla kuin painoluokilla, koska se kehittää lähtönopeutta paremmin. Tai sitten treenaat ylivakailla kiekoilla, koska niitä ainakin pitää heittää kovaa.

Tai sit unohdat kaiken edelllä mainitun ja heität mitä haluat. Kyllä siinäkin kehittyy!

BTW: onko termi ylivakaa jo niinku so last season, kun kukaan ei taida käyttää sitä enää mun lisäksi?

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #162 on: 24.09.14 - klo:12:56 »
En ole nainen, joten en osaa varmaksi sanoa, mutta luulisin olevan enemmän hyötyä vähän aikaa kärsiä raskaista kiekoista joilla saa voimaa heittoon. Siis mieluummin hankkia sitä pohjaa kuin ottaa kevyttä käteen. Sulla nyt ei pitäisi ainakaan heittämisen olla perusvoimasta kiinni. Etkös sä ole punttimimmi for life?

Kevyistä on kuitenkin vaihtoehtona heittää Blissukiekkoja. Mielestäni blisautusta halveksitaan ihan suotta. Jos kiekko on vakaa ja sillä saa lisää pituutta niin why not? Ainakin Kivikon seiskalla saan melkein 10 metriä pitemmälle Blissubossilla kuin Star Bossilla. Ei sillä, että siitä olisi mitään apua juuri sillä väylällä, mutta noin muuten.

Onko Elite Nuke ollut kokeilussa? Sillä mä olen saanut pisimmät golfheitot (ja itseasissa pisimmän virallisesti mitatun heittoni, TÄYSIN tyynessä pituuskisassa Jämillä kaksi vuotta sitten), ja ainakin 170-grammaisena on aika alivakaa, mutta myös täysipainoisena. Sitä vain tarkoitan, että mieluummin pelaa vakausasteilla kuin painoluokilla, koska se kehittää lähtönopeutta paremmin. Tai sitten treenaat ylivakailla kiekoilla, koska niitä ainakin pitää heittää kovaa.

Tai sit unohdat kaiken edelllä mainitun ja heität mitä haluat. Kyllä siinäkin kehittyy!

BTW: onko termi ylivakaa jo niinku so last season, kun kukaan ei taida käyttää sitä enää mun lisäksi?

Punttimimmi for life. Tykkään tosta luonnehdinnasta.

Joo kyllä mulla papua löytyy yläkropasta ihan kivasti, mut en mä tiedä siirtyykö mun 15kg hauiskääntö suoraan kiekkoon. Toivottavasti, koska niin pienillä painoilla vielä pelleillään, että kaikki voima ois saatava käyttöön.

Tykkään heittää noita painavampia kiekkoja.  Ne tuntuu luotettavimmilta käteen, köykäset on vaan vähän rimpuloita. Blissu Bossia haluaisin silti päästä kokeilemaan, just because. Mutta painavimmissa kiekoissa aion lähtökohtaisesti pysyä, ne vaan tuntuu oikealta mulle. Eikä ne ainakaan ole este kehitykselle.

En oo Nukea koskaan kokeillut missään muovissa en edes kädessä pidellyt, mutta mun on vaikea uskoa, että kiekko mikä sopii sun käteen pituusheittoihin voisi olla mitään muuta kuin bumerangi lentoradaltaan mulle. Voimaa on, muttei niissä määrin mitä sulla.

Mainitsinko joskus, että lopetan pituudesta haaveilun? Sepäs onnistui hyvin..

Kun ostin ekoja kiekkoja, luulin että ylivakaus on juttu mikä tekee kiekosta helpon heittää. Niinku että se on supervakaa ja korjaa heittäjän virheet. Mut oot sä ehkä vähän passé, puhutaan mieluummin übervakaista kiekoista. Tai liian vakaista. Niillä mä heitän kaikki ne mun Toma upshotit.

Offline ymme

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
« Reply #163 on: 24.09.14 - klo:15:48 »
kyllä mää teikäläisenä hankkisin parit leppartit lisää ja viskoisin niitä muutaman kuukauden, jos kerran kiekosta jo muutenkin tykkäät. se on aika mahtava lätty omien rajojen löytämiseen, kun kääntää suorasta yli heti, kun yritystä on liikaa. kokeile eri muoveja ja painoja, vaikka väität että painavat on parhaita. ite rakastuin gstariin. sellanen 170 g on aivan loistava

Offline Aittatar

• Seniori
    • View Profile
« Reply #164 on: 24.09.14 - klo:15:59 »
kyllä mää teikäläisenä hankkisin parit leppartit lisää ja viskoisin niitä muutaman kuukauden, jos kerran kiekosta jo muutenkin tykkäät. se on aika mahtava lätty omien rajojen löytämiseen, kun kääntää suorasta yli heti, kun yritystä on liikaa. kokeile eri muoveja ja painoja, vaikka väität että painavat on parhaita. ite rakastuin gstariin. sellanen 170 g on aivan loistava

Ei painavat, mutta toi 165-175g väli. Kiekon "vauhdin" kasvaessa toi <170g tuntuu kivalta. Gstar on hirveä muovi jolle mun pitäis varmaan antaa uus mahdollisuus, vaikka yök. Ja miten ihmeessä mä saan sen 130m Lepalla, häh? No en saakaan.

Ei kyl oo vaikeeta suostutella mua ostaa Lepoja, mut oikeessa oot, vähänkin kun liian kovaa laittaa, ni yli mennään.

PS. Blissu Katana kaivettu esiin. 157 grammaa kokeiluun.