En ole nainen, joten en osaa varmaksi sanoa, mutta luulisin olevan enemmän hyötyä vähän aikaa kärsiä raskaista kiekoista joilla saa voimaa heittoon. Siis mieluummin hankkia sitä pohjaa kuin ottaa kevyttä käteen. Sulla nyt ei pitäisi ainakaan heittämisen olla perusvoimasta kiinni. Etkös sä ole punttimimmi for life?
Kevyistä on kuitenkin vaihtoehtona heittää Blissukiekkoja. Mielestäni blisautusta halveksitaan ihan suotta. Jos kiekko on vakaa ja sillä saa lisää pituutta niin why not? Ainakin Kivikon seiskalla saan melkein 10 metriä pitemmälle Blissubossilla kuin Star Bossilla. Ei sillä, että siitä olisi mitään apua juuri sillä väylällä, mutta noin muuten.
Onko Elite Nuke ollut kokeilussa? Sillä mä olen saanut pisimmät golfheitot (ja itseasissa pisimmän virallisesti mitatun heittoni, TÄYSIN tyynessä pituuskisassa Jämillä kaksi vuotta sitten), ja ainakin 170-grammaisena on aika alivakaa, mutta myös täysipainoisena. Sitä vain tarkoitan, että mieluummin pelaa vakausasteilla kuin painoluokilla, koska se kehittää lähtönopeutta paremmin. Tai sitten treenaat ylivakailla kiekoilla, koska niitä ainakin pitää heittää kovaa.
Tai sit unohdat kaiken edelllä mainitun ja heität mitä haluat. Kyllä siinäkin kehittyy!
BTW: onko termi ylivakaa jo niinku so last season, kun kukaan ei taida käyttää sitä enää mun lisäksi?
Punttimimmi for life. Tykkään tosta luonnehdinnasta.
Joo kyllä mulla papua löytyy yläkropasta ihan kivasti, mut en mä tiedä siirtyykö mun 15kg hauiskääntö suoraan kiekkoon. Toivottavasti, koska niin pienillä painoilla vielä pelleillään, että kaikki voima ois saatava käyttöön.
Tykkään heittää noita painavampia kiekkoja. Ne tuntuu luotettavimmilta käteen, köykäset on vaan vähän rimpuloita. Blissu Bossia haluaisin silti päästä kokeilemaan, just because. Mutta painavimmissa kiekoissa aion lähtökohtaisesti pysyä, ne vaan tuntuu oikealta mulle. Eikä ne ainakaan ole este kehitykselle.
En oo Nukea koskaan kokeillut missään muovissa en edes kädessä pidellyt, mutta mun on vaikea uskoa, että kiekko mikä sopii sun käteen pituusheittoihin voisi olla mitään muuta kuin bumerangi lentoradaltaan mulle. Voimaa on, muttei niissä määrin mitä sulla.
Mainitsinko joskus, että lopetan pituudesta haaveilun? Sepäs onnistui hyvin..
Kun ostin ekoja kiekkoja, luulin että ylivakaus on juttu mikä tekee kiekosta helpon heittää. Niinku että se on supervakaa ja korjaa heittäjän virheet. Mut oot sä ehkä vähän passé, puhutaan mieluummin übervakaista kiekoista. Tai liian vakaista. Niillä mä heitän kaikki ne mun Toma upshotit.