Olen käyttänyt, ainakin Tuonelan Joutsenta olen käyttänyt 10-40m heittoihin. Tässä haen ehkä midaria joka olisi FD:n alapuolella, sellainen helposti hallittava ja minimi feidillä esim. pilliväylille tai oikealle kääntymiseen/kaartamiseen RHBH:lla.
Miten olisi kevyempi FD? D-line FD ~160 grammaisena olisi varmasti erittäin helppoheittoinen jo 50m matkalle. Voihan sitä draiveriakin heittää jo 30m matkalla jos siltä tuntuu.
150g D-line FD löytyy ja ihan leluhan se on. Liitelee hirveän pitkällekin jos ei käänny yli. Jotenkin sitä ennemmin heittäisi lähärit ja lyhyet draivit tukevalla kiekolla, ei ihan lirpulla.
Ehkäpä lähtisin sit tässä tilanteessa hakemaan vahvistusta muista leireistä. Innovalta ainakin Atlas ja Mako tulevat ensimmäisinä mieleen suorana midarina. Atlas varsinkin putoaa metrin sisälle linjastaan.
Ehkä joo. Discmanialla ei ole aivan suoraa tai kääntyvää midaria, muuta kuin D-MD2 kulutettuna? On mulla myös mainitsimasi Mako, tosin Mako
3. Sitä käyttelin alkuun paljonkin koska sain sillä mittaa heittoon eikä siihen tullut muilla kiekoilla tapahtuvaa, ah niin ärsyttävää feidiä.

Sitten huomasin kyllä, että aika raaka kiekko se kun ei anna virhettä anteeksi yhtään. Jos laittaa hiukankin liian isoon antsaan kovalla vedolla niin sinne leijailee eikä palauta.
Jottei mene liian OT:ksi niin lopetetaan tämä tähän ja kommentoin kun/jos löydän suoran sopivasti palauttavan midarin.

D-muoviset ei sinänsä kiinnosta koska ne saattavat kulua puhki varsinkin jos niitä sattuu viskelemään puun kylkeen tms.