Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1157926 times)

Offline ThunderviK

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Discmania
« Reply #990 on: 30.09.14 - klo:20:13 »
Tuli tästä vaan mieleen, että paljonko on eroa C-TD vs S-TD täysipainoisina ja normimoldisina?

Kuleeko kukaan?

Kaikki S-TD:t mitä oon heittäny on ollu vakaampia kuin C-TD:t.

Samaa mieltä kokemusta 5 s-td:stä ja 3 c-td:stä ja s muobi selvästi vakaampi ku cline

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #991 on: 30.09.14 - klo:21:23 »
En nyt tahtois olla taas tylsä mut tää on ehkä 3. kerta kun tää asia tässäkin ketjussa käsitellään. Eikä varmaan viimenen.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Birger Jaarli

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
« Reply #992 on: 30.09.14 - klo:21:27 »
Näin olen myös kuullut että eriskummallisesti C-TD olisi jopa kaikista TD:istä alivakain. En ole itse C-linenä testannut. Enkä varmaan testaakkaan.

Ei pidä paikkaansa, d-line on ylivoimaisesti alivakain. Aivan eri kiekko kuin c-line tai s-line jotka ovat jo huomattavasti lähempänä toisiaan.

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #993 on: 30.09.14 - klo:21:28 »
Ehkä näitä on sitten monenmoisia. Itsellä TD C-Line enkä sitä missään mielessä sanoisi alivakaaksi. Omalla vedolla ei käänny yhtään ja kovempikätisen kaverin kanssa ihan pienesti palautti hyssestä suorempaan ja siitä feidi pois. Tykkään kovasti c-linen draivereista mutta alivakaa pitäisi saada kans.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Aveksi

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #994 on: 30.09.14 - klo:21:43 »
Ehkä näitä on sitten monenmoisia. Itsellä TD C-Line enkä sitä missään mielessä sanoisi alivakaaksi. Omalla vedolla ei käänny yhtään ja kovempikätisen kaverin kanssa ihan pienesti palautti hyssestä suorempaan ja siitä feidi pois. Tykkään kovasti c-linen draivereista mutta alivakaa pitäisi saada kans.

Gummy C-Line on juurikin sitä mitä etsit. Itsellä on normaalin runin C-Line, joka kääntää vain hieman ja aina palauttaa lopussa. Kaverilla on tuo Gummy C-Line ja se on ihan eri lätty. Kovalla vedolla ei palauta ellei kompensoi kunnon hyzerkulmalla.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

Offline Roope

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Seura: 7k
« Reply #995 on: 30.09.14 - klo:22:43 »
Kiitos ja anteeksi!
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
Discmania
« Reply #996 on: 01.10.14 - klo:18:44 »
Discmanian draivereista, MD3 selvästi liian jyrä siihen mitä haen eli suora, mutta ei ylikääntyvä kovalla vedolla. Classic Roc DX flät aika hyvä, mutta mikä discmanialta? Ilmeisesti C-line MD2 flät on kanssa feidaava? D-line MD2 kulutettuna? Entä MD1 S- tai SG-line?

Offline Thmz

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Discmania
« Reply #997 on: 01.10.14 - klo:19:00 »
Discmanian draivereista, MD3 selvästi liian jyrä siihen mitä haen eli suora, mutta ei ylikääntyvä kovalla vedolla. Classic Roc DX flät aika hyvä, mutta mikä discmanialta? Ilmeisesti C-line MD2 flät on kanssa feidaava? D-line MD2 kulutettuna? Entä MD1 S- tai SG-line?
Mun flätit MD2 ei kyllä feidaa oikeastaan yhtään. Ootko koittanu putteria lähestymisiin? Jos pitää laittaa suora lähäri niin itsellä ainakin eksyy P2 käteen useammin kuin MD2.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #998 on: 01.10.14 - klo:20:34 »
Mun flätit MD2 ei kyllä feidaa oikeastaan yhtään. Ootko koittanu putteria lähestymisiin? Jos pitää laittaa suora lähäri niin itsellä ainakin eksyy P2 käteen useammin kuin MD2.

Olen käyttänyt, ainakin Tuonelan Joutsenta olen käyttänyt 10-40m heittoihin. Tässä haen ehkä midaria joka olisi FD:n alapuolella, sellainen helposti hallittava ja minimi feidillä esim. pilliväylille tai oikealle kääntymiseen/kaartamiseen RHBH:lla.

Offline temppa.kk

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
« Reply #999 on: 01.10.14 - klo:21:16 »
Voisiko tursas sopia tehtävään?
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Lassi

• Konkari
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
« Reply #1000 on: 01.10.14 - klo:21:34 »
mutta mikä discmanialta?
Koskas Discmanialta tursas-niminen lötä on tullut?  ;D

Offline Thmz

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
« Reply #1001 on: 01.10.14 - klo:21:37 »

Olen käyttänyt, ainakin Tuonelan Joutsenta olen käyttänyt 10-40m heittoihin. Tässä haen ehkä midaria joka olisi FD:n alapuolella, sellainen helposti hallittava ja minimi feidillä esim. pilliväylille tai oikealle kääntymiseen/kaartamiseen RHBH:lla.
Miten olisi kevyempi FD? D-line FD ~160 grammaisena olisi varmasti erittäin helppoheittoinen jo 50m matkalle. Voihan sitä draiveriakin heittää jo 30m matkalla jos siltä tuntuu.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline temppa.kk

• Tomoottajat
  • Konkari
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
« Reply #1002 on: 01.10.14 - klo:21:41 »
mutta mikä discmanialta?
Oho,  ;D Se olikin discmanian. Mutta en minä kyllä ymmärrä mitään merkkiuskollisuutta jos tässä semmoisesta on kyse.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #1003 on: 01.10.14 - klo:21:57 »
mutta mikä discmanialta?
Itseasiassa mulla on Tursas(kin). :) se vaan on aika kiikkerä, paha sanoa suoraksi kun kääntyy yli kovemmalla vedolla. Ei silti mikään huono lätty. Viehätystä toki yhden merkin sisällä pysymisessä. :)
« Last Edit: 01.10.14 - klo:22:04 by alspe »

Offline alspe

• Seniori
    • View Profile
« Reply #1004 on: 01.10.14 - klo:22:03 »

Miten olisi kevyempi FD? D-line FD ~160 grammaisena olisi varmasti erittäin helppoheittoinen jo 50m matkalle. Voihan sitä draiveriakin heittää jo 30m matkalla jos siltä tuntuu.
150g D-line FD löytyy ja ihan leluhan se on. Liitelee hirveän pitkällekin jos ei käänny yli. Jotenkin sitä ennemmin heittäisi lähärit ja lyhyet draivit tukevalla kiekolla, ei ihan lirpulla.