Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1336598 times)

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #330 on: 17.05.13 - klo:13:44 »
ekat heitot glow md3. aika jyrä muttei liidoton jyrä. eli ei ihan heti hae suorinta linjaa maahan, mutta hyvin ennustettava. tosi paljon saa pakottaa oikeelle jos haluu ettei tuu takasin, siinä mielessä virheitä sietävä kiekko.
feidi aika runsas, eli ei mikään laaserkiekko.

matalahko rimmi, kivasti sopii käteen, etenkin forelta. ensimmäinen mukavasti foretettava midari mulle. puttereista ei puhettakaan.

oikeestaan täst vois sanoo et md2, mut vaan joka mielessä enemmän kiekkoa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline hece

• Seniori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
« Reply #331 on: 17.05.13 - klo:13:57 »
Hämmentävän samannäköinen ja oloinen toi md3 flätin c-md2:sen kanssa. Eroja saa kaivaa suurennuslasin kanssa. Ehkä pikkuisen jopa flätimpi, ja mikrobeadi aavistuksen korkeampi. Heittämään en vielä ole ehtinyt.

Offline HAH

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
« Reply #332 on: 17.05.13 - klo:14:14 »
Hämmentävän samannäköinen ja oloinen toi md3 flätin c-md2:sen kanssa.

Luulis sit löytyvän faneja. :D

Offline anssivaan

• Seniori
    • View Profile
« Reply #333 on: 18.05.13 - klo:15:39 »
Hämmentävän samannäköinen ja oloinen toi md3 flätin c-md2:sen kanssa.

Luulis sit löytyvän faneja. :D
hep! täällä yks.
vaikuttaa erittäin mukavalta kiekolta näin muutamien testien jälkeen.
menee flättien c-md2:n kaveriks bägiin.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #334 on: 19.05.13 - klo:10:43 »
Glow PD:tä tullu nyt heitettyä jo jonkinaikaa treenatessa. Joku täs ei ihan natsaa. Ei oo super vakaa mut jotenki niinku liito olis nolla tai jotain, ei se vaan viihdy ilmassa. C-PD esim. on vakaampi mut pysyy silti myös kauemmin lennossa. Toinen asia et Glow muovi tuntuu aika liukkaalta näpissä, ei hyvä. Hienohan se on ku mikä. Wolfin jätin väliin ku en usko C-TD2 olevan mitään käyttöä, mut eiköhän ne loputki fundraiserit tuu hommattua jos on yhtään heittokamaa. Ennustan C-P3 ja Glow PD2.

Ei tää nyt seinällekään mene, mut käyttöön vaan kun tarvii kaikki kynnellekykenevät draiverit treeneihin esim.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jooseppi

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
« Reply #335 on: 20.05.13 - klo:08:57 »
Mimmone toi MD3 on vakaudeltaan verrattuna Gatoriin?

Offline hece

• Seniori
    • View Profile
« Reply #336 on: 20.05.13 - klo:10:38 »
Nyt on vähän heittoja Glow MD3:lla takana. Molemmat 180g, toinen sinisellä ja toinen punaisella stämpillä. Sininen aavistuksen ylivakaampi, mutta punainen sai jo yhden puuosuma. Aivan mainion tuntuinen käteen, ja kuten aiemmin kirjoitin ulkoisesti todella samanoloinen flätin C-MD2:n kanssa. Mutta ei tämä mikään ylivakaa jyrä ole. Aavistuksen ylivakaampi kuin samalla kertaa ostettu uusi flätti 176g C-MD2. Joka taas on pikkaisen ylivakaampi (tai vähemmän alivakaa) kuin viimekesäinen vähän kentällä heitetty 180g flätti C-MD2. Ei lähelläkään gatoria. Vertailuna vielä keltainen 177g Prodigy M1, joka selkeästi MD3:a ylivakaampi, joka sekään ei ole gatorin tapainen liidoton jyrä.

Mutta hyvältä toi tuntui, tyynessä kun puhtaasti heitti flättinä ei kovin korkeana niin sai tuollaisia varmoja suora + pieni feidi 90m heittoja. Tarkka tuokin on heiton puhtauden suhteen, etenkin vastaiseen. Mulle toi istuu bagiin ainakin uutena MD2:sten (kulunut d, tosikulunut c, kulunut c) jälkeen ylivakaampaan päähän. Mutta ylivakaammalla midarille jää vielä tilaa, tällä hetkellä se on toi M1.

Alla Laajavuoren #15 avaus, 113m mutta reiluun alamäkeen (-5m?). Suora heitto pienellä feidillä.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
« Reply #337 on: 23.05.13 - klo:20:27 »
Kuinka flatteja näiden Innovastore-erän MD2 pitäisi olla? Tilasin muutaman ja kaikissa on kupu. Vertasin vanhaan c-lineen, eikä juurikaan ollut eroa. Roc3 FR sekä Buzzz on flatti ja samoin 12x Fire. Pitäisikö näiden olla lähellekään yhtä tasakantisia?
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline hece

• Seniori
    • View Profile
Re: Discmania
« Reply #338 on: 23.05.13 - klo:21:33 »
Ei mikään c-md2 ole niin flätti kuin mainitut fire ja roc3 voi olla. Oma uusi cmd2 on yhtä flätti kuin vanhemmatkin.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #339 on: 23.05.13 - klo:23:09 »
Ei mikään c-md2 ole niin flätti kuin mainitut fire ja roc3 voi olla. Oma uusi cmd2 on yhtä flätti kuin vanhemmatkin.

Ok. Tuo mun vanha ei ole flatti, vaan normaaliversio. Jos siis ymmärsin oikein, että flat c-line ei ole flatti, vaan siinä on jonkinmoinen kupu.

Offline nixe

• Täysjäsen
    • View Profile
    • DGCH
  • Oikea nimi: Niko Palokangas
  • Seura: DGCH
« Reply #340 on: 24.05.13 - klo:00:12 »
Mulla uus flatti c-md2 on kyllä vanhaa kupumallia selkesti flätimpi. Ja huomattavasti miellyttävämpi heitettävä.

On muuten c-md2 flat harvinaisen samanlainen kiekko tuon c-md3:n kans, siis ihan fyysisestikin. Ei välttämättä kaikki edes huomais eroa.

Ei se osu | myynnissä | DGCH | PDGA #63318

Offline hece

• Seniori
    • View Profile
« Reply #341 on: 24.05.13 - klo:06:40 »
Puhuin uusien ja flättien c-md2 eroista. Niitä ei korkeuden suhteen juuri ole. Vertailukohtana wanha 'champystar' ja useampi viime kesänä ostettu normaalin c-linen näköinen c-md2. Ero kuvullisiin malleihin on tietysti huomattava.

Kuva hiukan hämää mutta siinä tän vuoden flätti c-md2 ja glow md3
rinnakkain. Näkee md3sta, joka on aavistuksen tasaisempi, että siinäkin tuota nousua on laidassa. Todella saman oloisia ovat.

Offline VeliLenteli

• Seniori
    • View Profile
« Reply #342 on: 24.05.13 - klo:08:42 »
Kiitoksia Hece selvennyksestä! Olen saanut oikeita kiekkoja. Minulta löytyy muutama fr s-line MD2 r-pro:n tuntuisella gripillä, jotka ovat hieman flatimpia. Näin ollen ajattelin vain varmistaa, että tämä "flätteys" on c-linen suhteen kohdillaan.

Tuntuu kyllä kädessä muuten hyvältä.

Offline Jami Pasanen

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
« Reply #343 on: 24.05.13 - klo:23:00 »
Onko Innova mennyt muuttamaan Pro-muoviaan Discmanian kiekoissa viime aikoina? Juuri saapuneet P-PD:t kun eivät tunnu ollenkaan samalta, kuin vuosi sitten ostamani P-PD. Tuossa vanhassa muovi on pehmeämpää ja tahmeampaa, kun taas näissä uusissa kovaa ja liukasta.

Jos sokkona hypistelisin, niin väittäisin näitä P-PD:itä S-lineksi aivan takuulla.
P1 // MD2 // FD // PD

Offline V-P

• Täysjäsen
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville-Pekka
« Reply #344 on: 24.05.13 - klo:23:19 »
Voi ollakin. Ainakin omat havainnot tukevat tätä.
Tämän vuoden puolella ostamani pro Valkyrie on kyllä eri tuntuinen, kuin kentiltä löytämäni pro Wraith ja p-line PD2.
Luulin että eri moldeille on eri kovuus ja tahmeusasteita, mutta taitaakin olla koko pro muovia muokattu.