Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 677827 times)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #495 on: 05.06.16 - klo:14:38 »
Eilen suunnittelin keskiviikon myöhäisillan viikkokisa radan. Yön yli nukuttuani tajusin että yksi väylä oli kyllä turhan pirullinen, ja haastava. Koska moinen pitkä, kapea OB hirviö veisi tuhottomasti peliaikaa niin päätin korvata sen huomattavasti lyhyemmällä ja yleisö ystävällisemmällä väylällä.
Kierrokset nopeutuvat huomattavasti, jopa ratkaisevasti.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #496 on: 06.06.16 - klo:11:23 »
Eilen treenasin puolisen tuntia Riku Pyhällön kanssa lähestymisheittoja, ajatuksena että kun lähestyy tarpeeksi hyvin niin ei tatte treenata puttia. Se onkin paljon hauskempaa kun putin treenaaminen.
Eilen oli aika kova tuuli, ja jouduin jälleen toteamaan tuulen vaikuttavan heittoihini valtavasti. Eikä kyse ole kiekosta, vaan siitä etten osaa huomioda tuulen vaikutusta kiekon lentorataan tarpeeksi hyvin. Onpa mielenkiintoista!

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #497 on: 08.06.16 - klo:10:51 »
Eilen alkuillasta piti seuramme ensimmäisen lajiin tutustumis-session Rajamäen liikuntapuistossa. Mikään valtava suksee siitä ei tullut, mutta kuitenkin 14 aloittelijaa kävivät minun, Mikan, Rikun ja Hannun opastuksella tutustumassa lajin ihanuuteen. Mikan ja Rikun pitkät heitot saivatkin noviisit huokailemaan ihastuksesta, ja innostivat heidätkin siivutuksia kokeilemaan. Joillekin esim. fore istui paremmin kun hysse. Toisille taas päinvastoin.
Puolentoista tunnin fribailun jälkeen siirryin viereiselle isommalle väylälle kirmaamaan (löntystelemään) nahkakuulan perässä, kun pelasimme kiihkeän paikallisottelun NJS:ää vastaan. NJS on tuttu seura fribakansalle Piipon tuulitakista :D
Pelin jälkeen (ja kyllä sen tuoksinassakin) oli kyllä kovasti hakattu olo. Kotona sain jälleen kuulla saarnan (lempeän sellaisen) mun lajivalinnoista, kun en meinannut päästä eteisestä olohuoneen tutulle sohvalle. Koko kroppaa jomotti oikein huolella, ja varsinkin todella huonossa kunnossa olevat takareiteni huusivat tuskaa!
Sain pelissä myös mojovan tällin nilkkaan, ja se ei varsinaisesti liikettäni piristänyt.
Enemmän olen huolissani kuitenkin selkäni ja olkapääni hyvin voinnista, nimittäin yllättäen jopa mainiolla ohjaustehostimella varustetun autoni ratin pyörittäminenkin teki kovasti kipeää.
Olen viime aikoina heitellyt aika paljon, ja näköjään pikkuhiljaa alkaa taas kroppa oireilla. Harmittaa!!!
Tänään täytyy kuitenkin parsia itsensä kasaan keinolla millä hyvänsä, ainakin sen verran että pystyy pelaamaan Rajamäen "yökisan". Aurinkoista iltaa on tiedossa, mutta myös navakkaa tuulta, joten mielenkiintoinen kisa tiedossa.
Ensiviikolla oli tarkoitus valmistautua huolella Masteri kisaan, mutta nykyinen fysiikka, ja futiksen EM-kisat kyllä rajoittavat toimintaani. Illan kisan jälkeen aioin kyllä pitää to-pe-la-su välisenä aikana totaalisen heitto tauon.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #498 on: 09.06.16 - klo:09:19 »
Eilinen yö-kisa ei ollutkaan kunnon yö-kisa, kun se päättyi jo klo.23.
28 pelaajaa uhmasi navakkaa tuulta, ja Nukkumattia vastaan.
Tuulen voima hiipui illan aikana mukavasti, ja meillä kaikilla oli niin mukavaa....paitsi yhdellä!
Panoksena oli voittajalle 100 pistettä viikkokisa yhteispistekisaan, ja villikortti mahdolliseen NDGE17 tapahtumaan.

Itseltäni kisa meni ns. penkin alle. Loukkaantumisiin tai muihin kun huonoihin heittoihin vetoaminen on tylsää, mutta käytän veetto oikeuttani kuitenkin.
Takareidethän mulla on todella huonossa kunnossa, tukossa kun vanhan piian viemäri. Ja vielä pahempana heittokäden olkapää on tosi pahana.
Oikean jalan takareiteen tuli edellisen illan fudismatsissa normaalia pahempi vihlaisu, ja se vaikeutti vauhdinottoa melkoisesti. Pelkkä kävelykin on rollaattoria apunaan käyttävän papparaisen tasoa.
Heitto menee aikalailla sekaisin kun vauhtia ottaessa aristelee jalkaa, ja heittäessä olkapäätänsä. Olkapää vamma vaikutti kuitenkin kaikkein pahiten putatessa. Jotenkin sitä alitajuntaisesti odotti sitä vihlovaa kipua, ja varmaankin vaistomaisesti yritti sitä välttää. Niin se putti jäi aina jotenkin käteen, ja meni mihin sattui.
Heitin ensimmäisen kierroksen (9 väylää) tulokseen 10 yli parin, ja sijotuin listalle paikalle numero 23. Laaksosen Mika johti siinä vaiheessa 1 alle tuloksella.

Toisella kierroksella pelasin jo huomattavasti paremmin. Löysin kai sopivat liikkeet, ja ehkä ne kipualueet turtuivat yötä kohden. Tai sitten vaan en enää välittänyt kivusta.
Pelasin kierroksen par lukemiin, ja nousin aika paljon tuloslistalla. En muista kuinka paljon, enkä edes muista kuka voitti.

Nyt pidän heittotaukoa ainakin tiistaihin asti, mutta keskiviikkona on tarkoitus kokeilla kropan kuntoa Maaniittu-Ihantolassa viikkokisojen muodossa.
Hieman huolestuttaa pelikunto Masteria ajatellen.
PS. minä en ollut se pelaaja jolla ei eilen ollut mukavaa ;)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #499 on: 13.06.16 - klo:11:34 »
Tuska: Viides päivä menossa ilman heiton heittoa. Se on ollut yhtä tuskaa, mutta tuskaa on myös olkapää kipu. Ohjauspyörän kääntäminen, vaihdekepin heiluttaminen, käden nostaminen sattuu....ja kovaa!
Takareidet jumittaa, ja kipukohtaa vihloo!
Selkää jomottaa! mutta sitä se tekee aina.

Riittämättömyys: Kauheasti pitäisi kaikkea tehdä, mutta ei aika, eikä mieli/ kroppa kestä. Just tuli viesti frisbeegolf opastuksesta, annettiin tälle viikolle useampi ajankohta mistä valita. Jippii! Siis mun täytyy opastaa tällä kropalla, tällä menttaliteetillä.
Mutta pahempaa on kun ei voi auttaa lähimmäisiä, ja ystäviä niin paljon kun ehkä olisi tarvetta. Monella ihmisellä on niin ikävää!
Ne jotka väittävät että elämä alkaa vasta kun täyttää 50, niin .......olkoon!

No tulipas valitusvirsi :(
Kohta menen fyssarille tutkittavaksi, ja hierottavaksi....ja eiköhän olkapää peitetä taas kinesioteipillä :D

Masteriin mennään, ja kiekkoa heitetään naama irvessä!

Jos joku vielä avautuisi mitä tarkoittaa vakaa kiekko? Ennen puhuttiin yli-ja alivakaista, nykyään tuntuu että kaikki mulle törkeen "ylivakaat" kiekot ovatkin vain vakaita.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #500 on: 13.06.16 - klo:12:11 »
Enhän minä näistä mitään ymmärrä, mutta itselle vakaa kiekko tarkoittaa sellaista kiekkoa joka lentää suoraan ja sitten feidaa oikeakätisellä bäkkärillä vasemmalle.
Ylivakaat onkin sitten vakavia tapauksia, ne on omasta mielestä sellaisia joiden heittäminen suoraankin on haastavaa kun tahtovat mennä väkisin sinne vasemmalle oikeastaan heti.

Tuolla lailla itse noita itselle määrittelisin, sittenhän on tietenkin aivan eri asia jollain isompikätisellä ne mun vakaat on kivan alivakaita :D

Eli suomeksihan se tarkoittaa juuri sitä, että jos sä heität vaikka 80m+ niin sulla on valittavana kiekkokaupassa enemmän vakaita ja ylivakaita kiekkoja kuin Piirosen Leolla vaikka ne on niitä samoja :)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #501 on: 14.06.16 - klo:11:23 »
Niin että se on vielä henk.koht. kykyjen mukaan määriteltävissä. Itse pitäisin vakaina kiekkoina esim. esp Buzzzia, Whalea, Joutsenta, soft Omegaa jne. Crankit ovat jo mulle ylivakaita, mutta hallitsen ne nykyään jollain tavalla. Buzzzeista OS on mulle törkeen ylivakaa.
Manala on taas alivakaa, kuten vanha kulunut Surge.

Eilen kuului muutama naksahdus selkärangasta, kun olin käsittelyssä. Heti tuli rennompi fiilis :D Autolla ajaminenkin helpottui, mutta vielä vihlaisee ikävästi, kun yritin putata tänään.
Torstaina uudestaan jäsenkorjausta, hierontaa ja lämpöhoitoa olkapäähän. Kaupanpäälle sitten kinesioteipit viikonlopuksi, ja sitten olen valmis Pohjan valloittamiseen, tai vajoamaan pohjamutiin.

Offline mykey

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Reply #502 on: 14.06.16 - klo:19:07 »
SFKG rata on siitä mukava että kahdella tai kolmella maltillisella heitolla pääsee tarpeeksi lähelle ettei par puttia tarvitse tehdä. Muistaa vaan että siihen tarvitaan ne maltilliset heitot.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #503 on: 15.06.16 - klo:11:51 »
kiitos Miikka!
Osui tunti sitten viestisi maltista nappiin!
Kokeilin olkapään kuntoa neljällä kevyellä 40-50 metrisellä heitolla (maltillisesti). Kaverini joka näki heitot kysyi, että miltä tuntui?
" No ihan ok! maltilla kun light siivut nakkasin, niin ei pahasti tehnyt kipeetä"
" Onks ne kisat tulevana viikonloppuna?"
"On, siellä pitäisi pystyä heittämään 3 kierrosta"
" Sun pitäis aloittaa kisa maltillisesti, ja jos kierroksen tai kaksi kestää, niin sitten loppukiri kolmannella"
" Joo, maltti on valttia sanoi Maltti ja Valtti"
" Huono vaan että siitä on maltti kaukana kun ekalle tiille menet. Täähän on kisa ja sit sun kilpailuvietti herää, ja alkaa armoton repiminen. Kyllä mä sut tunnen!"
"Ei pidä paikkaansa, se oli ex-väykkää se. Nyt on ihan uusi jätkä vanhoissa kuosissa. Maltillisesti ja kauniisti pelaa hän"
"Näkis vaan, ja kuulis kolinaa"

En tiedä kuinka paljon Kisiksen rataa on muokattu, mutta kun olen siellä viimeksi käynyt, niin on siellä kuitenkin useampi väylä missä ei itkut eikä maltit auta. Esim.se sieltä jostain mökkikylän päästä lähtevä piitkä metsäväylä, on mulle ainakin täysin silmät kiinni ja lennoks tyyppinen tapaus. Mutta on sieltä hienot maisemat.

Se on kuitenkin varmaa että meidän mökissä pidetään saunapalavereita pitkään ja hartaasti, ja useita. Se on kummallinen toi saunan henki. Olen aina ihmetellyt miksi saunan lämmössä kielenkannat aukeaa helpommin kun muualla. Uskon että voisin istua bussissa (no siis en voisi), mutta jos jostain syystä matkustaisin linja-autolla Hangosta Petsamoon niin en välttämättä sanoisi kun kaksi sanaa matkan aikana. Tervehtisin ja kiittäisin kuskia (moro....kiitti).
Mutta varmaan jokaisessa saunassa olen höpötellyt ventovieraiden ihmisten kanssa vaikka mitä. Tosin itse en kyllä tarinointia aloita.
Kerrankin istuin hotellin saunassa yksin, kunnes sinne tuli joku venäläinen bisnes henkinen äijä. Vähän aikaa se malttoi olla hiljaa, kunnes alkoi opettamaan minua, että miten löylyä pitää heittää....minua SUOMALAISTA miestä SUOMALAISESSA SAUNASSA!!!!!

Mihin tämä fribamaailma on menossa? Tältäkin foorumilta saa lukea pelikirjaa tulevaksi viikonlopuksi ympäri Suomea. On Pohjaa, Vaasaa, Kivikkoa ja vaikka mitä.
Pelaajat hajaantuvat ympäri isänmaatamme!
Onnea, ja hienoja heittoja kaikille, missä ikinä heitättekin!

Ennen vanhaan kaikki pelaajat pelasivat ympäri Suomea, mutta aina samassa paikassa kerrallaan.

Offline mykey

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Reply #504 on: 15.06.16 - klo:16:37 »
Tuo mainitsemasi pitkä väylä mökiltä on juuri meidän neppailu kyvyillä maltillisesti putterilla sillä sun valaalla keskelle väylää 45m ,sitten alivakaa vibram annukassa alamaen alkuun ja toinen valas putteri liidätys oikealta puolelta liukuun ja skipillä nostolle. Par4 kolme hyvää maltillista heittoa ja nosto.
Mutta repiessä sitä limppua sieltä aloituksesta kutsuu mörri vasemmalla tai oikealla ja pääsee sille tuplabogey putille ja vastatuuleen painaa vielä korin ympärillä lumiukon korttiin. Koita siinä nyt sitten korjata asia neljällä Pirkolla .. Eipä onnistu multa ☺ .
Maltilla vaan nyppylän yli vähän ja oikealta puolelta korille koska loppu fade pomppaa ylämäkeen. SFKG on rata missä kannattaa tosiaan katsoa paljonko muut mogeltaa ☺ . Tsemppiä ja muista ruokita Buranalla 6h välein alkaen torstai iltana niin tulehdus laantuu olkapäästä.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #505 on: 16.06.16 - klo:06:27 »
Kiitos vinkistä....tosin en enää käytä mainitsemiasi kiekkoja, mutta kuitenkin.
Ja kiitos Burana muistutuksesta, en olisi sitä kyllä muistanut. Samoin OFF ja kyypakkaus täytyy ottaa mukaan.
Tsemiä ittellesi! Eikä sitten mitään tuplabogeja viikonloppuna!
Eilen menin kuitenkin viikkokisoihin, ja todellakin pelasin maltilla. Aika hyvin kroppa selvisi, mutta tulokset olivat laihat.

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #506 on: 18.06.16 - klo:22:30 »
Juhlaillallinen syöty, ja mökillä katsotaan futismatsia. Kaikkeni olin panostanut tähän kisaan, mutta ei siitä mitään tullut. Yhdeksäntenä huomenna radalle, eli ei musta vieläkään tullut Masterin mestaria. Myrskyä ja vettä luvattiin....ei tullut! Ekalla kierroksella vähän tihutti, toinen meni kuivilla. Ja missä se tuuli oli, myrskystä puhumattakaan.
Heitin kuitenkin taas sellaisen heiton, että sain porukat nauramaan. Ja kovaa!
Hauskaa on muutenkin! Hieno tapahtuma jälleen kerran.

Offline Ari

• Konkari
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Reply #507 on: 19.06.16 - klo:00:04 »
Ei se mene Ronaldollakaan aina.

Tuloksia on ehkä jossain, mutta missä?

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #508 on: 19.06.16 - klo:08:10 »
Nukahdin kesken matsin! Tuloksia ei näy missään. Illallisella TD kertoi luokkien johtotuloksen, ja jostain syystä katsoi parhaaksi ilmoittaa että väykkä on yhdeksäntenä. Mpg luokkaa johtaa yllättäen Marko Timonen  :)

Offline gunners

• Konkari
    • View Profile
« Reply #509 on: 20.06.16 - klo:07:47 »
Masteri 2016
Kolme kierrosta vaativaa Kisakeskuksen rataa, ja perjantailta pohjalla parigolf. Parigolfin pelasin Markon kanssa, ja helpolla pääsin. Korin tuntumaan jatkettiin aina Markon heitosta, mutta sitten kun päästiin tarpeeksi lähelle koria niin pääsin minäkin pätemään. Par lukemiin taidettiin (Marko) pelata. Osuutemme muuten päättyi puoli kahdentoista aikaa, joten ei ihme että lukuisat paikalliset peurat olivat hieman närkästyneitä, ja ihme tuhinaa ne pitivät meille uhitellessaan.
Lauantain sivuutan, kun siitä olin jo aiemmin lyhyesti kertonut. Päivä päättyi osaltani hieman ennen puoltayötä, karmeaan etureisi kramppiin. Siinä meikäläisen elämä pysähtyi kymmeneksi minuutiksi totaalisesti....törkeän kivun höysteessä.
Sunnuntaillekin oli ennustettu mukavasti raikasta tuulta, ja virkistävää vesisadetta. Koska lauantain kauhusää skenaariot eivät toteutuneet, odotettiin sunnuntailta pahempaa. Katinkontit! vettä ei tullut kun mökin suihkusta, ja tuuli oli hyvinkin vienoa.
Kolmannen rundin pelasin hieman paremmin kun edellisen päivän rundit, sisältäen tasaista puurtamista. Valopilkkuina väylän 8 pirkko, ja väylien 7 ja 12 typerät sekoilut tuloksiin 6 ja 7
MPG luokan kärki nelikko oli taattua laatua Marko, Ilkka, Riku ja Ilari. Jälkimmäinen harmitteli hävityn pronssi sudarin jälkeen, että ilman sitä mökkiimme olisi tullut kolme pokaalia. Minä ja Miri sijoituimme sitten vähän huonommin. Henkilökohtaisesti en ollut tyytyväinen sijoitukseeni, kahdeksas sija ei ollut se mitä hain. Mutta toiset olivat vaan parempia ja sillä selvä.
Viikonloppu oli kuitenkin huikean mukava, siitä iso kiitos Tonille (ihan mahtava TD), Ramille (isäntä), Kisikselle ja koko pelaaja kaartille. Ja vielä erikseen Kullaanhonka mökin asukeille!
Törkeästi jouduin jättämään kakkukahvit väliin, koska oli pakko rientää Keravalle pelaamaan futista. Matkalla Karjaan kohdalla taivas alkoi itkemään, Masteri 2016 oli ohi!